AC =Alternative Current yani alternatif akımdır. Kutupları yoktur. Aynı uç hem artı hem eksi olur. Bir uç eksi olduğunda diğeri artıdır, veya tam tersi olur. Bizim kullandığımız Ac voltaj 50 Hz'dir yani saniyede 50 defa polarite değiştirir. Şekli ise sinüs dalgasıdır.
DC = Direct Current yani düz akımdır. bir artı bir eksi kutup vardır ve akım tek yönde geçer. Teknelerdedki akülerimiz DC'dir.
Alternatif akım elektrik motorları (jeneratör) ile üretilir, ve bu haliyle kablo aracılığı ile aktarılır. Kablolar elektriğe az da olsa direnç gösterirler. Bu direnç nedeni ile kablolarda güç kaybı olur. Güç kaybını en aza indirmek için yüksek voltaj kullanırsınız ki aynı gücü taşıyabilmek için kablodan az akım geçsin ve kayıp azalsın, sonra bu voltajı transformatör ile kullanacağınız 220V seviyesine düşürürsünüz. Transformatör bir demir çekirdek üzerine sarılmış genelde bakır bobindir. Bir tarafına çok tur sararsınız ve yüksek voltajı bağlarsınız. Alternatif akım çekirdekte manyetik alan yaratır, aynı çekirdek üzerine sardığınız daha az turlu sargı da bunu tekrar elektriğe çevirir. En azından şimdiye kadar bu böyleydi. Elektroniğin gelişmesi ile voltajı değiştirmek için elektronik devreler kullanmaya başladık, bu sayede alternatif veya düz akımı devreler vasıtası ile istediğimiz voltaj ve istediğimiz güçte çevirebiliyoruz. Aynı gücü elde edebilmek için voltaj düştükçe akımı arttırmamız gerekir. 12V ile çalışan 1Kw motor 1000W / 12V = 83,33 A akım gerektirir. Aynı hesapla 1000W / 220V = 4,55 a gerektirir. yüksek akımı iletebilmek için ise kablo kalınlığının artması gerekir ki kablo direnci azalsın ve kabloda kayıplar en az olsun. Bu nedenle evlerimizde 220v kullanırız, sanayide trifaze 380 V kullanımı yaygındır, daha büyük makinalar için ise daha yüksek voltajlar kullanılabilir. Çarpılma tehlikesinin önüne geçmek için elle kontrol edilen elektrikli aletler genellikle 12V veya 24V ile kontrol edilen röleli sistemler ile çalışır. Örneğin bir asansörde sistem 220 veya 380V olsa da bastığımız düğmeler genelde 12 veya 24 Volttur böylece çarpılmayız.