Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Hangi güneş paneli sorusuna yanıt buldum

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Niyazi bey,
Ziya beyin verdiği linkte ki ürün, görünüş olarak estetik mi ?
Oldukça estetik ve sevimli.

Ancak enerji elde etmek günümüz koşullarında oldukça zor ve meşakkatli bir iş.
Vazgeçilmezlerimiz neler olmalı.
1-Doğaya saygılı olmalı
2-Güvenli olmalı
3-Verimli olmalı
4-Ekonomik olmalı
5-Uzun ömürlü olmalı
6-Estetik olmalı ( çevreyle uyumlu olmak da dahil )

Enerji temini önümüzde ki yıllar boyunca en önemli sorun olarak karşısına çıkacak,
çocuklarımızın ve devamında torunlarımızın.

Estetik tabi ki önemli.
<Dam üstünde saksağan vur beline kazmayı > olmamalı herhangi bir ürün.

Değindiğiniz konu da tabi ki önemli,
fantastik buluşlar toplamı, kullanılabilir ürünlerin oluşumuna büyük katkı koyar.

Ancak yukarıda sıraladığım < OLMALI > listesi gerçek sıralamadır.

Görüleceği gibi estetik olmalı listenin sonundadır.
Çok estetik bir ürün söz gelimi 2 nolu güvenli olmalı kıstasını karşılamıyorsa hükümsüzdür.
Belki   4 ve 5  no'lu  kıstaslar bazı gelir grupları için göz ardı edilebilir.
Ancak ilk üç kıstas bütünün genelinde değişmez/değiştirilemez gerçeklerdir.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

N

Niyazi Ağaçdiken

Can Hocam,

Çok naziksiniz. Lütfen “Niyazi” diye hitap edin. “Bey” fazla olmuş.

Yazdıklarınıza tamamen katılıyorum.

Bu ürün hangi maddeleri sağlıyor?

-Doğaya saygılı (güneş enerjisi)
-Eminim güvenlidir. Sertifikalarını tamamlamışlardır.
-Aynı m2 deki sabit panellere göre daha verimli çalışacaktır.
-Oldukça estetik.

Daha çok müstakil evleri, estetiğin önemli olduğu tatil işletmeleri,  gösteri merkezi, eğlence merkezi gibi müşterileri hedeflemişlerdir. Bu kesim çoğu zaman 4 ve 5 nolu maddeleri görmezden gelebilmektedir.

Yani özetle aynı fikirdeyiz.   ;)











  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
şşş millet muhtemelen kıyak çektim size bugün. Başka bir konu ile ilgili önemli yerli jeneratör firmalarından birinin gnel müdürü ile beraberdik. İş bitti muhabbet ediliyor.. Ben neden marin jeneratör yapmadıklarını sordum.. Meğer yapıyorlarmış. Üstelik GSM şirketleri tüm baz istasyonlarında marin jeneratör kullanıyorlarmış.  O camiada öyle bir potansiyel pazar olup olmadığını sordu.

Ben de artık yelkenli teknelerin 40 feet olanlarına bile dudak büküldüğünü, teknelerin artık ezilmiş muz kabuğuna benzediğini , Kocaman mutfakları, bulaşık makineleri v.s. olduğunu hatta yetmedi tuvaletin bile elektrikli olduğunu ,
Tirhandil kullananlarda dahi (Tiryaki yi kastsederek ) en az üç buzdolabi ve bir derin dondurucu olduğunu anlattım.

Güneş panellerinin yetmediğini , neredeyse her yere güneş paneli takıldığını söyledim.

Bunların üzerine bir de bayrak yasasından sonra tekne sayısını da söyledim. BU arada kaliteli marin jeneratörlerin içinde Kubatu motor olurmuş. en sessiz çalışan motor bu imiş. Pahalı ve ünlü marin jeneratör firmasının ürününün tıpkısının aynısını yarı fiyatına satıyorlarmış.

İlk fuarda getirecekler ürünleri.. Bayilik mi alsam ne yapsam.. ? :)




  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
şşş millet muhtemelen kıyak çektim size bugün. Başka bir konu ile ilgili önemli yerli jeneratör firmalarından birinin gnel müdürü ile beraberdik. İş bitti muhabbet ediliyor.. Ben neden marin jeneratör yapmadıklarını sordum.. Meğer yapıyorlarmış. Üstelik GSM şirketleri tüm baz istasyonlarında marin jeneratör kullanıyorlarmış.  O camiada öyle bir potansiyel pazar olup olmadığını sordu.

Ben de artık yelkenli teknelerin 40 feet olanlarına bile dudak büküldüğünü, teknelerin artık ezilmiş muz kabuğuna benzediğini , Kocaman mutfakları, bulaşık makineleri v.s. olduğunu hatta yetmedi tuvaletin bile elektrikli olduğunu ,
Tirhandil kullananlarda dahi (Tiryaki yi kastsederek ) en az üç buzdolabi ve bir derin dondurucu olduğunu anlattım.

Güneş panellerinin yetmediğini , neredeyse her yere güneş paneli takıldığını söyledim.

Bunların üzerine bir de bayrak yasasından sonra tekne sayısını da söyledim. BU arada kaliteli marin jeneratörlerin içinde Kubatu motor olurmuş. en sessiz çalışan motor bu imiş. Pahalı ve ünlü marin jeneratör firmasının ürününün tıpkısının aynısını yarı fiyatına satıyorlarmış.

İlk fuarda getirecekler ürünleri.. Bayilik mi alsam ne yapsam.. ? :)


Can Hocam günaydın
O beyefendi ile geçtiğimiz ay bir toplantıda bende görüştüm. Muhtemel aynı firmadan bahsediyoruz. Bir fuarda bende ihtiyaçtan bahsetmiştim. Bana katalogları gösterdi. Hem boyutları, hemde ağırlığı itibarı ile tenezzüh tiplerinde şu an için kullanımı çok kolay değil. Gürültü değerleri ve yalıtım da tahmin etmedi. Ama buna karşın askeri ve ticari gemilerde çok güzel işler yapıyorlar. Genel müdür gerçekten çok beyefendi ve babacan bir abimiz. İleride mutlaka daha da geliştirecekler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
şşş millet muhtemelen kıyak çektim size bugün. Başka bir konu ile ilgili önemli yerli jeneratör firmalarından birinin gnel müdürü ile beraberdik. İş bitti muhabbet ediliyor.. Ben neden marin jeneratör yapmadıklarını sordum.. Meğer yapıyorlarmış. Üstelik GSM şirketleri tüm baz istasyonlarında marin jeneratör kullanıyorlarmış.  O camiada öyle bir potansiyel pazar olup olmadığını sordu.

Ben de artık yelkenli teknelerin 40 feet olanlarına bile dudak büküldüğünü, teknelerin artık ezilmiş muz kabuğuna benzediğini , Kocaman mutfakları, bulaşık makineleri v.s. olduğunu hatta yetmedi tuvaletin bile elektrikli olduğunu ,
Tirhandil kullananlarda dahi (Tiryaki yi kastsederek ) en az üç buzdolabi ve bir derin dondurucu olduğunu anlattım.

Güneş panellerinin yetmediğini , neredeyse her yere güneş paneli takıldığını söyledim.

Bunların üzerine bir de bayrak yasasından sonra tekne sayısını da söyledim. BU arada kaliteli marin jeneratörlerin içinde Kubatu motor olurmuş. en sessiz çalışan motor bu imiş. Pahalı ve ünlü marin jeneratör firmasının ürününün tıpkısının aynısını yarı fiyatına satıyorlarmış.

İlk fuarda getirecekler ürünleri.. Bayilik mi alsam ne yapsam.. ? :)


Can Hocam günaydın
O beyefendi ile geçtiğimiz ay bir toplantıda bende görüştüm. Muhtemel aynı firmadan bahsediyoruz. Bir fuarda bende ihtiyaçtan bahsetmiştim. Bana katalogları gösterdi. Hem boyutları, hemde ağırlığı itibarı ile tenezzüh tiplerinde şu an için kullanımı çok kolay değil. Gürültü değerleri ve yalıtım da tahmin etmedi. Ama buna karşın askeri ve ticari gemilerde çok güzel işler yapıyorlar. Genel müdür gerçekten çok beyefendi ve babacan bir abimiz. İleride mutlaka daha da geliştirecekler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Sabah uykudan kalkınca yazmamak lazım demekki. Konu elektrik olunca otomatik olarak Can Hoca’ya yönlendirilme oluyor. Halbuki adres Ersin Reis imiş
Kusura bakılmasın


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Sorun yok Kemal bey, 
sabahtan beri marinada teknede çalışıyordum, görmedim bile.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Sorun yok Kemal bey, 
sabahtan beri marinada teknede çalışıyordum, görmedim bile.


Sağolun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 235
  Ersin'ciğim,
 Bizim yelkenlilerde  veya motorlu teknelerde (Motoryat diyorlar) kullanacağımız jeneratörler,
aşağı yukarı bir, iki kWA lık tipleridir. Böyle düşük güçteki jeneratörün marin tipini, yani deniz suyu
soğutmalısına fazladan bir sürü para vermeye değmez diye düşünüyorum.
  Büyük gemilerde, büyük güçteki jeneratörleri kapalı alanda hava ile soğutmak mümkün olmadığı için
deniz suyu soğutmalı olması da doğal.
 Marin jeneratör  derken bundan başka özelliği veya yeniliği varsa onu da öğrenmek isterim.
Kısaca söyleyeyim. Marin kelimesini duyunca içgüdüsel olarak kazıklanacakmışım duygusuna kapılıyorum.
Evhamlı ve kuşkucu biri oldum çıktım.
 Selamlar

 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
  Ersin'ciğim,
 Bizim yelkenlilerde  veya motorlu teknelerde (Motoryat diyorlar) kullanacağımız jeneratörler,
aşağı yukarı bir, iki kWA lık tipleridir. Böyle düşük güçteki jeneratörün marin tipini, yani deniz suyu
soğutmalısına fazladan bir sürü para vermeye değmez diye düşünüyorum.
  Büyük gemilerde, büyük güçteki jeneratörleri kapalı alanda hava ile soğutmak mümkün olmadığı için
deniz suyu soğutmalı olması da doğal.
 Marin jeneratör  derken bundan başka özelliği veya yeniliği varsa onu da öğrenmek isterim.
Kısaca söyleyeyim. Marin kelimesini duyunca içgüdüsel olarak kazıklanacakmışım duygusuna kapılıyorum.
Evhamlı ve kuşkucu biri oldum çıktım.
 Selamlar


Günaydın herkese
Ersin Reis’in bahsettiği firma muhtemel İşbir Elektrik olmalı. Bu firma Almancı işçiler tarafından kurulup, batma noktasına geldiğinde bir şekilde Silahlı Kuvvetleri Güçlendirme Vakfı’na geçmiş ve yeniden ayağa kalkmış. 2014 yılında Bakü’deki bir savunma fuarında genel müdürü Burhan bey ile tanışmış ve bende ona denizde bir jeneratör talebi olduğunu bahsetmiştim. Daha sonra kataloglarını gördüm geçen ay ama mesafe almaları lazım. Ayrıca enteresandır. Rüzgar jeneratörlerinde kullanılan rotorlarıda üretiyorlar ama devletten ( devlet şirketi olmalarına rağmen) hiç destek görmüyorlar. Askeri projelerde çok iyiler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 235
 Günaydın Kemal kaptanım,
Ulusal şirketimiz hakkında verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Yazımı alıntı yapmışsınız ancak
buna yönelik bir cevap/ bilgi yok.
  Sizin, bizim teknelere uygun marin jeneratör konusunda görüşünüz nedir? Bu konuda ne
dersiniz?
Selamlar
  • IP logged

  • *
  • İleti: 235
 Bu konudaki yazışmalar sonucunda, Ersin'in bayilik konusu da şekillenecek.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Cevat abi , yatlarda tercih edilen jeneratörlerde özellikle sessizlik ve titreşim ön plana çıkıyormuş. Yani jeneratörün soğutma sisteminden ziyade sessizliği ve titreşim yapmaması ön planda imiş.  Tabi bu ne kadar doğru bilmiyorum. ancak yan komşum jeneratör dışsatımı yapıyor. Marin diyince fiyatlar uçuyor elbet..

Bayilik işi şaka idi.. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Günaydın Kemal kaptanım,
Ulusal şirketimiz hakkında verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Yazımı alıntı yapmışsınız ancak
buna yönelik bir cevap/ bilgi yok.
  Sizin, bizim teknelere uygun marin jeneratör konusunda görüşünüz nedir? Bu konuda ne
dersiniz?
Selamlar


Selamlar Cevat Reis
Henüz bu forum işlerinde acemilik dönemim, o nedenle, evet gerçekten cavap yerine bilgi olmuş.
Ersin Reis cevabı vermiş. En önemli kriter sessizlik. Bunu gerçek anlamda sağlayabilen bir marka olduğuna inanmıyorum. Özellikle belli bir boyda ( mesela 45-50 ft) jeneratör ile arka kamarada başınızı koyduğunuz yastık arasındaki mesafe kabaca 50 cm olunca her şartta rahatsız olunur.
Bu sorunu aşan jeneratör yok ama tekne var. Bir arkadaşımda Beneteau Sense 50 var. Kokpit altı teknik alan tamamen ve gürültü çıkaran tüm cihazlar orada. Hakikaten hiç gürültü hissedilmiyor.
Geleneksel yerleşimi olan teknelerde ancak bağımsız ve ciddi yalıtımlı bir makina dairesi varsa o zaman problem olmayabiliyor jeneratör gürültüsü. Onun dışında bilinen markalar ebat ve ağırlık sorunlarını halletmişler gibi.
Hoşça kalın


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 235
 Sessizlik ve titreşim içten yanmalı motorlarda sürekli olarak iyileştirilmeye çalışılan bir konu.
Silindir sayısının arttırılması, volana bağlanan içi jelimsi madde ile dolu düzenekle vuruntunun
azaltılması gibi uğraşılar var. Yeni nesil motorların çoğunda volana bağlı bu parça takılı.
Kısacası vuruntu ( veya titreşim) ve sessizlik, kullandığımız otomobillerde de azaltılmaya çalışılıyor.
 Sözü edilen K..... marka motorda diğerlerine göre pek farklı olduğunu sanmıyorum. Bu nedenle
en büyük farkın soğutma düzeneğinde olduğunu düşünüyorum.
   Bayilik konusunun şaka olduğu zaten belli.
Selam ve sevgiler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 235
 Kemal Kaptanım, yazdıklarınıza katılıyorum. İçten yanmalı motorlarda titreşim, gürültü ve en önemlisi verimlilik konusunda çok büyük ilerleme kaydedilemedi. 120 yıldır aynı prensiple çalışıyor
bu motorlar. Düşünün, otomobilde  harcadığımız yakıtın %72 si sürtünme, ısı v.b bizim işimize
yaramayan beyhude yerlere gidiyor. Sadece % 28 ini kullanmış oluyoruz.
 İçten yanmalı motorlarda gürültü ve titreşimde pek fark ve gelişme olmayınca bari motorun
bulunduğu alanı yalıtalım, bağlama yerlerini de daha yumuşak ve esnek düzeneklerle sağlayalım
diye düşünmüşler.
 Bence bizim yelkenlilere MARİN jeneretör işi, pek akılcı değil.
Selamlar.
  • IP logged

 
Yukarı git