Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#75: 22 Mart 2018, 23:02:35
kekamoz için dragana kelimesinin de  kullanıldığını duydum acaba bu meretin kaç adı var  ?0-?
etimolojik ve felsefik yaklaşıp sorunun temelinden başlamak istiyorum çözmeye  ;D

Bizde dragana deniyor ben kekamozu İstanbul'da duydum.
Bizde de kakamoz..


SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

B

Burak Doneray

Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#76: 23 Mart 2018, 01:14:03
Coppercoat küçük tekneler için çok pahalıya geliyor. Ucuz zehirli ye devam

Bence tam tersi küçük teknede daha da ekonomik oluyor .Göcek için 26 feet tekne Çekme atma karapark 250 - 350 Euro 35 feet 500 Euro 50 feet  1000 Euro yaklaşık fiyat var minumum 25 -30 kimi yerlerde 50 metrekare uygulamasından dolayı çekme atma karapark marina maliyetleri tekne fiyatına göre çok fahiş marina bağlamalarında 5 senede tekne değeri kadar marina ücreti ödemişliğim var.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#77: 23 Mart 2018, 04:04:25
2016 ağustosunda zehirliyi kendim attım (Teknomarin SP Cupfer , içeriğini biraz zenginleştirdim - yazmıştım bakım bölümünde ) geçen sene temmuz ayında bazı ufak eksikleri gidermek için tekneyi karaya aldım ve Eylül başında denize atarken aynı markadan sadece bir kat aktivasyon için attım ve 2  gün sonra suya indirdim tekneyi.
Şu an teknedeyim , 6 ay yanına uğramadığım halde ve Kuşadası gibi yerde pervane hariç pırıl pırıl altı.
2 sene daha idare eder bu gidişle herhalde.  :)
Markaya takılmayın , işlemi güzel yapın ve bu yeni tür zehirlileri sürdükten sonra 3 beş gün boyanın kendini çekmesi için bekleyip tekneyi öyle atın suya.
Herkese kolay gelsin.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#78: 23 Mart 2018, 09:10:35
Coppercoat küçük tekneler için çok pahalıya geliyor. Ucuz zehirli ye devam

Bence tam tersi küçük teknede daha da ekonomik oluyor .Göcek için 26 feet tekne Çekme atma karapark 250 - 350 Euro 35 feet 500 Euro 50 feet  1000 Euro yaklaşık fiyat var minumum 25 -30 kimi yerlerde 50 metrekare uygulamasından dolayı çekme atma karapark marina maliyetleri tekne fiyatına göre çok fahiş marina bağlamalarında 5 senede tekne değeri kadar marina ücreti ödemişliğim var.

Kara park ücreti ne ? Çekme Atma 500 avro ne? Siz hangi ülkede yaşıyorsunuz annem ? (Gıcık vermek için yazılmıştır)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 68
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#79: 23 Mart 2018, 09:17:52
Ben ufaktan 3. yıla giriyorum ecelak kullanmıştım. Pervane rezil durumda ama altı pırıl pırıl. Su hattı boyunca dragana var. Geçen sene  tahta spatulaya maruz kalmışlardı bu sene tekrarlarım artık. Ağustos ayında karaya alıp kurutup Öcal misali boya atmayı düşünüyorum. Didimde selahattin usta büyük gemilere (bizden hızlılar ) vurulan boya kullanıyor ecelaktan çok daha ucuza geliyor. Halat kesici bozuldu (stripper marka) onu da tamir edeceğim nasılsa karada iken, hangi boyayı atacağıma karar vermek için bol zamanım var. Olmadı,  Öcal benden telefon bekle....
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#80: 23 Mart 2018, 09:38:13
kendi adıma hesap şu şekilde burak reisim

coopercoat 1 gl =700 tl     1 gl 16 mtrekae boyuyormuş.recetesinde yazıyor.
26 feet teknem için toplam 4 galon     700*4 =2800  senede 2 defa dalgıç parası lift e çıkarmasam bile ben dalamıyorum
yılda 400 tl dalgıç  400*10=4000       uygulamayı kendim yaptıgımı varsayarsam 200 tl sarf   toplamda 7000 tl.......ki 10 yılda mutlaka karaya çıkılır başka sebeplerden dolayı....çıkmışken birde cooper coat vuralım deriz.....7000+ diğer masraf

ben 2 yılda bir karaya çektiğimi düşünürsek
karapark bizde yok. bu sene için 1000 tl at çeke para ödedim. 10 yılda bu 5000 tl yapar ....ben piysadaki en ucuzu zehirli ve sarf toplam maaliyetim astarlar dahil 500tl     500*5=7500tl

benim 10 yılda harcıyacagım parayı peşin yatırmış oluyorum. vee 10 yıl hiç karaya çıkmaz isem başa baş gidiyor...faiz v
  e döviz kuru artışı iki durumdada geçerli olduğundan hesaba katmadım...
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#81: 23 Mart 2018, 10:16:50
coopercoat   imalat yapılabilirmi?   10 kg %99,9 saflıkta bakır tozu 0-50 mikron 1100tl   5 galon için
reçinenin yani epoxy nin özelliği yok ise  5kg epoxy 28*5=140 tl              1100+140 =1240 tl /5 = 248 tl

1 galon coopercoat 248 tl ye imal edilebilir.

epoxy tahminimce su bazlı olabilir...oda piyasada var...granül büyüklüğüde bulunur.sertifikada.

bir baska konuda merakım için soruyorum....

polyester teknelerde jelkot üstüne epoxy nin tutmadıgını iyi biliyorum. epoxyinin tutmamasımı isteniyor acaba?eğer öyle ise piyasadaki tüm epoxyler aynı görevi yapabilir.

bunu yapıp deneyeceğim reisler

bugün bakır tozu sipariş edeceğim...elimdeki epoxy ile bir sandalda denemekten kaybımız olmaz nasılsa......
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#82: 23 Mart 2018, 11:46:23
Jel kot kabuğun kalıptan kolay ayrılması için atılan oldukça pürüzsüz yüzey oluşturan malzeme.
jelkot üzerine 40 kum zımpara ile çizerseniz epoksi oldukça mukavim bir şekilde yapışıyor.

Öte yandan Coppercoat öncesi tekne karinası tüm boya - astar katlarından
(zımpara ya da pnömatik kumlama işlemiyle ) güzelce temizlenip,
tatlı su ile yıkanıyor. Havanın durumuna göre bir iki gün beklenip,
ardından aseton ile temizlenip epoksi reçine ile kaplanıyor.

Coppercoat öncesi epoksi kaplama tekne sahibinin isteğine göre 3 ila 5 kat arasında oluyor.
Ardından Coppercat uygulanıyor.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#83: 23 Mart 2018, 11:50:55
Coppercoat firma uygulama videosu

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#84: 06 Mart 2019, 00:20:16
Geçen sene tekneyi aldığımızda karaya çıkardık ve zehirlisini yaptık. Önceki teknede micron extra kullanmıştık ve epey memnunduk. DADD’ın kampanyasını duyunca önce tereddüt ettik. Sonra birlikten kuvvet doğar diye düşündük ve Demarin almaya karar verdik. Boya kötü bile çıksa derneğin gelecek sene bu marka ya da başka markayla pazarlık gücü olması için bir kahramanlık yapalım dedik. Kırmızı renkli olandan 3 kat vurduk.

Ahmet’in de kırmızı renk kullandığını biliyorum. Ben de boyanın performansından memnun kaldım. Geçen yaz bizim Tuzla marinadaki yerimizden dolayı teknenin şaftında ve gider deliklerinde  kekamozlar oluşmuştu. Ama gövde temiz kaldı.  Yanlış bilmiyorsam kırmızı renk, zehirli boyanın orijinal hali. Diğer renkleri elde etmek için fırınlama vb işlemler yapıyorlar. Bizim memnuniyetimizin bir nedeni bu olabilir mi? Can Hocamın belirttiği uygulama şartları ve yapan kişi de çok önemli tabi ki. Teknenin Yeşilköy’de kışlamasının da  bir avantaj olduğunu düşünüyorum. Orası Tuzla gibi kuytu değil ve barınak içinde de sürekli deniz trafiği oluyordu.   

Bülent Reisim sonuçta bizim zehirli bu sene iyi görünüyor. Tavsiye ederim.

Mücahit Reis,

Geçen sene bunları yazdın ama sonra acı gerçekle karşılaştın. Tavsiye etmeden önce keşke biraz bekleseydin.  >:(

Evet Reisler,

Geçen sene siz bu satırları okurken hain kekamozlar sular ısınsın da çoğalalım diye bekleşiyorlarmış. Nisan- mayıstan sonra sular ısınınca tekne altındaki organizmalar çoğaldı. Bozcaada'ya gitmeden önce dalıp kontrol etmedim. Yolda hızımız bir türlü istediğimiz seviyeye çıkamadı. Bozcaada'ya gittiğimizde su o kadar berraktı ki; tekne sanki boşlukta asılı duruyormuş gibiydi. Tabi altındaki kekamozlar da bariz şekilde görünüyordu. Teknenin salması ise kabuklularla doluydu.

Hemen suya atladık komşularımız Ediz ve Deniz'le birlikte 4 kişi 2 saate yakın temizlik yaptık. İstanbul'a dönüşümüzden sonra eylül ekim gibi yine çoğaldılar. Şu an palanın kirliliği dışarıdan net şekilde görülüyor. Belki uygulamadan belki boyadan oldu bilemiyorum ama bu sene Demar kullanmama kararı aldık. Bugün motor ve şaft değişimi için karaya alınan Halki teknesini görünce teknenin bir sene suya atıldığı haliyle çıktığına hayretle tanık oldum. O da Jotun seaquantum zehirlisi kullanmış. karaya alındığı tersanede tüm şilepler bu boya kullanılıyormuş. Ustalar beş sene gittiğini söylediler.

Andromeda'yı 2 sene önce aldığımızda karaya çıkarmıştık. Üzerinde iki senelik Mikron Extra vardı ve tertemiz çıkmıştı. Ekim'de de aynı boyayı kullanmıştım. Çok memnun kalmıştım. Sertaç Reis 3 sene aradan sonra bu sene karaya alacak. Fotoğraflarını çekip burada yayınlarız.

Komşumuz Ediz'in 17 senedir her karaya alışında İtalyan Marlin kullandığını söylemesi ve ısrarla tavsiye etmesi ile bütçemizi zorlasa da bu sene Marlin kullanma kararı aldık. Kendisinin tavsiye ettiği her konuda haklı çıkması önemli referans oldu. :) Halil Abinin de "Yıllarca Micron ekstra ve sonrasında uzun süre Marlin kullandım. Marlin kullanırsan pişman olmazsın." tavsiyesi kararımızı pekiştirdi. 

Pahalı olan her zaman iyi olmayabilir ama zehirli konusunda bu sene gözümüzü kararttık. Micron Ekstra ve Marlin fiyat olarak da yakınlar. Marlin biraz daha avantajlı. Son anda bir değişiklik olmazsa Mayısta uygulamasını yapacağız. İleride fırsat olursa sonuçlarını da paylaşırım.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 06 Mart 2019, 00:29:42 Gönderen: Mücahit Karabaş »

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#85: 06 Mart 2019, 00:31:37
Seneye ilginç sonuçlar çıkacak demek ki...
Ben de yıllardır memnun olduğum International Micron yerine bu sene Seajet deneyeceğim.
Bakalım ne olacak?
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#86: 06 Mart 2019, 09:22:42
Bende de benzeri bir durum oluştu. Demarini ilk kullandığımda bir buçuk yıl sonra tekneyi mecburen kaldırdığımda altının tertemiz olduğunu gördüm. Fakat ikinci sene boya yaparken çok yorulduk inceltmek için tiner kattık ve sonuç berbat oldu. Tiner katmadığımız taraf nispeten temiz olmasına rağmen tiner kattığımız taraf berbattı.
Marlin konusunu ilk Halil Abiden duymuştum ve çok memnun olduğunu biliyordum. Seajet ise Mustafa Abi kullanıyor , bildiğim kadarıyla o da memnun. Internationalin boyaları ise her suda aynı performansı göstermeyebiliyor. Ben daha önce hep micron kullanıyordum, Büyükçekmece'de sonuç kötü olmuştu. Sanırım her boya her suda tam sağlıklı çalışmayabiliyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#87: 06 Mart 2019, 09:33:30
Sanırım ilk Oğuzhandan sonra da sizden duymuştum Demarin memnuniyetini Ahmet abi. Bunun üzerine geçen yıl ben de bunu uyguladım ama daha bir yıl olmadan sonuç hayal kırıklığı yarattı diyebilirim.. Önceki yıl seajet vardı ama gayet başarılı idi. Bu yıl için de kara bakımı düşünmediğim için gelecek yıl hayli sıkıntılı geçecek gibi.. Hayırlısı bakalım .

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#88: 06 Mart 2019, 09:37:09
Astarı unutulmamalı ve özenle sürülmeli.zGeçen yıl astarı düzgün sürmediklerinden 2 ay içinde üzerindeki boya parça parça kalkmıştı.İntern. Micron Extra hiç verim alamadığım boya.Aşağıda yabancılar da siyahını çok kullsnıyor.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Kutsal Zehirli Ayları Başladı.
#89: 06 Mart 2019, 09:42:28
Sanırım ilk Oğuzhandan sonra da sizden duymuştum Demarin memnuniyetini Ahmet abi. Bunun üzerine geçen yıl ben de bunu uyguladım ama daha bir yıl olmadan sonuç hayal kırıklığı yarattı diyebilirim.. Önceki yıl seajet vardı ama gayet başarılı idi. Bu yıl için de kara bakımı düşünmediğim için gelecek yıl hayli sıkıntılı geçecek gibi.. Hayırlısı bakalım .

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Benim memnuniyetsizliğimde biraz kendi hatam var gibi ,ilk kullandığımda bende hayran kalmıştım, ayrıca  çevremde bir sürü kullanan arkadaşımız var onlarda memnundular. ikinci ve üçüncü yılın sonunda karaya çıkan teknelerin altının tertemiz olduğunu görmüştüm. ama bu boya işinde sürülen mevsim bile etkili oluyor. Çok  geçte olsa onu öğrendim.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

 
Yukarı git