Geçen sene tekneyi aldığımızda karaya çıkardık ve zehirlisini yaptık. Önceki teknede micron extra kullanmıştık ve epey memnunduk. DADD’ın kampanyasını duyunca önce tereddüt ettik. Sonra birlikten kuvvet doğar diye düşündük ve Demarin almaya karar verdik. Boya kötü bile çıksa derneğin gelecek sene bu marka ya da başka markayla pazarlık gücü olması için bir kahramanlık yapalım dedik. Kırmızı renkli olandan 3 kat vurduk.
Ahmet’in de kırmızı renk kullandığını biliyorum. Ben de boyanın performansından memnun kaldım. Geçen yaz bizim Tuzla marinadaki yerimizden dolayı teknenin şaftında ve gider deliklerinde kekamozlar oluşmuştu. Ama gövde temiz kaldı. Yanlış bilmiyorsam kırmızı renk, zehirli boyanın orijinal hali. Diğer renkleri elde etmek için fırınlama vb işlemler yapıyorlar. Bizim memnuniyetimizin bir nedeni bu olabilir mi? Can Hocamın belirttiği uygulama şartları ve yapan kişi de çok önemli tabi ki. Teknenin Yeşilköy’de kışlamasının da bir avantaj olduğunu düşünüyorum. Orası Tuzla gibi kuytu değil ve barınak içinde de sürekli deniz trafiği oluyordu.
Bülent Reisim sonuçta bizim zehirli bu sene iyi görünüyor. Tavsiye ederim.
Mücahit Reis,
Geçen sene bunları yazdın ama sonra acı gerçekle karşılaştın. Tavsiye etmeden önce keşke biraz bekleseydin.
Evet Reisler,
Geçen sene siz bu satırları okurken hain kekamozlar sular ısınsın da çoğalalım diye bekleşiyorlarmış. Nisan- mayıstan sonra sular ısınınca tekne altındaki organizmalar çoğaldı. Bozcaada'ya gitmeden önce dalıp kontrol etmedim. Yolda hızımız bir türlü istediğimiz seviyeye çıkamadı. Bozcaada'ya gittiğimizde su o kadar berraktı ki; tekne sanki boşlukta asılı duruyormuş gibiydi. Tabi altındaki kekamozlar da bariz şekilde görünüyordu. Teknenin salması ise kabuklularla doluydu.
Hemen suya atladık komşularımız Ediz ve Deniz'le birlikte 4 kişi 2 saate yakın temizlik yaptık. İstanbul'a dönüşümüzden sonra eylül ekim gibi yine çoğaldılar. Şu an palanın kirliliği dışarıdan net şekilde görülüyor. Belki uygulamadan belki boyadan oldu bilemiyorum ama bu sene Demar kullanmama kararı aldık. Bugün motor ve şaft değişimi için karaya alınan Halki teknesini görünce teknenin bir sene suya atıldığı haliyle çıktığına hayretle tanık oldum. O da Jotun seaquantum zehirlisi kullanmış. karaya alındığı tersanede tüm şilepler bu boya kullanılıyormuş. Ustalar beş sene gittiğini söylediler.
Andromeda'yı 2 sene önce aldığımızda karaya çıkarmıştık. Üzerinde iki senelik Mikron Extra vardı ve tertemiz çıkmıştı. Ekim'de de aynı boyayı kullanmıştım. Çok memnun kalmıştım. Sertaç Reis 3 sene aradan sonra bu sene karaya alacak. Fotoğraflarını çekip burada yayınlarız.
Komşumuz Ediz'in 17 senedir her karaya alışında İtalyan Marlin kullandığını söylemesi ve ısrarla tavsiye etmesi ile bütçemizi zorlasa da bu sene Marlin kullanma kararı aldık. Kendisinin tavsiye ettiği her konuda haklı çıkması önemli referans oldu.
Halil Abinin de "Yıllarca Micron ekstra ve sonrasında uzun süre Marlin kullandım. Marlin kullanırsan pişman olmazsın." tavsiyesi kararımızı pekiştirdi.
Pahalı olan her zaman iyi olmayabilir ama zehirli konusunda bu sene gözümüzü kararttık. Micron Ekstra ve Marlin fiyat olarak da yakınlar. Marlin biraz daha avantajlı. Son anda bir değişiklik olmazsa Mayısta uygulamasını yapacağız. İleride fırsat olursa sonuçlarını da paylaşırım.