Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Uğurlar ola

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#45: 01 Mart 2018, 02:40:48
Dün enes ile telefonda konuştuk.. Bana Bodrum'a gideceğini söylememişti.. Sevgili Enes, dün telefonda söylemiştim.. buradan da söyleyeyim.. etkili bir medya planı yapman lazım.. Hem kendin hem de sonrasında örnek olacağın kimseler için

Sen kendinde böyle bir misyon görmüyor olabilirsin.. Ancak yaptıkların ve şartlar o misyonu kendiliğinden çıkarır.. Sonuçta ciddi bir masraf yapacaksın.. Dünya turu diyorsun.. O kadar az bilgi veriyorsun ki insanların kafasında acaba? soruları geliyor.. acaba sorusu gelirse sponsor çok zor bulunur..

Ayrıca nasıl bir tekne ile gideceksin.?  Bak, Türk kafası denen bir olgu var.. Çok ilginç aslında.. Sen sormadığın sürece kimse birşey söylemez.. Sorarsan da para ile satın alamayacağın destek ve yardım görürsün..

Bak belki bir tekne yapacağım.. O da seneye.. Kaba tabir ile daha şimdiden ortalığı ayağa kaldırdım.. Aali den tut, Cem Gür 'e kadar.. daha bir sürü kendi teknesini yapmış insanların görüşlerini alıyorum, okuyorum.. Bu insanlar tekne yapmış, dahası yaptıkları teknelere binmiş adamlar.. Tecrübeleri paha biçilmez.. Bak Atilla reisin yaptığı alüminyum tekneye.. Namzet.. tek bir yerinde eğilme bükülme yok..

Aali ye saç tekne dediğimde , ne oldu okyanus mu geçeceksin ? diye sormuştu.. Belki senin için en uygunu Alüminyum ! Atilla  reis orada durup duruyor.. Sordun mu ? Ben olsam sorardım..

Rota? Suat kaptan var.. Bizim Burgaza gitmemiz kadar okyanus geçmiş. Ben olsam danışırdım..

Sonra kim takip edecek seni.. ?  Bir tehlike anında kim yardımcı olacak? Geçtim denize düştün cüzdan gitti . Karayiplerdesin !

kim sana para gönderecek ?

Çoğunu düşünmüş , organize etmiş olabilirsin bilmiyorum.. Ama sorun bu.. Biz bilmiyoruz.. Bilmediğimiz için senin yaptığın çok imkansız görünüyor..

Sponsor almayacaksan sorun yok . Ama sponsor alacaksan pazarlama piskolojisini bilmen lazım.. Bak şimdi.. Tüm dünyada iki önemli yaklaşım var .. Birincisi problemini karşı tarafın problemi haline getirmek.. sonrasında da çözümün parçası yapmak.. Tam Amerikan yaklaşımı bu.. Tüm dünyada neredeyse her alanda kullanıyorlar.. Politika yapmayayım..

Sponsor arıyorsan (hep aradığını varsayıyoruz) ve yaptıklarınla medya ilgisini çekmek istiyorsan , bu şekilde hareket etmek zorundasın. NAsıl bir tekne ile dünya turu yapacağını sormalısın.. İnsanlar katkı ve tecrübesini katmadıkları işleri acımasızca eleştirirler.  Türkiye de ise ilgisiz kalırlar. ama danışırsan kendilerini parçası hisseder ve bu sefer destek olmaya başlarlar..

Dünya turu atmanın dünya denizciliği için bir ilgisi kalmadı.. Türkiye için hala önemli olabilir. Ama bir iki seneye kadar Türkler için de bir ilgisi kalmayacak.. Üstad döndüğünde Hürriyet gazetesine manşet olmuştu.. senin de sunum yaptığın Dadd da MArs projesi ile bildiğim 30 kadar kişi dünya turu yapacak.. Bilmediğimiz bir sürü Türk dünya turu yapıyor belki..

O yüzden önemli olan senin duyguların.. Neden dünya turu atmak istiyorsun? duyguların , yaşadıkların , yaptıkların.. kararsızlıkların, nasıl karar verdiğin .. insanlar bunları merak ederler.. ediyorlar..

Bodrum da ne yapacaksın ? Neden bodrum.. ?

Benim de görüşlerim böyle .. her şeye rağmen selametle.. yaptığın işi önemsediğim ve başarılı olmanı istediğimden biraz eleştirel bakmış olabilirim kusura  bakma..

Yavaş yavaş konuya giriliyor. Konuyla ilgili her türlü görüşe, eleştiriye açığım. Neden mi? Ahmet'in verdiği körüklü sistem örneği belki aklıma gelecek belki de gelmeyecekti. Şimdi not edildi. Artık yapılır, yaptırılır. Bu sistem çapariz vermeyecek şekilde tasarlanıp kurulur.

Sen lütfen devam et sevgili Ersin.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Uğurlar ola
#46: 01 Mart 2018, 06:18:33
Şimdi reisler , işin heyecanlı kısmı zaten dünyayı bununla dolaşabiliyor olmak.. Dediğim gibi Dünya turu artık bir turizim sektörü durumunda..

KOnu bununla geçilir geçilmez değil.. Yapılmak istenen bence şu.. Sen yeter ki iste.. iyi planlarsan ve çalışırsan dünya turu atarsın.. Neyle geçtiğin önemli değil..

Enes zaten bir tekne ile bunu yapıyor olsaydı zaten dikkat çekmezdi.

Önemli olan bu felsefeye hizmet edecek bir tekne.. Ayrıca Enes 'in tecrübesi lütfen yabana atılmasın.. Adam tüm Türkiye sahilini bot ile ve inmeden yürüdü..

Şimdi madem ki böyle bir tekne kullanılacak, bu tekneye uygun en doğru havanın hangi mevsimde ve hangi güzergahta olduğunu bulmak gerekiyor..

Eh bu da Suat Kaptan'ın işi..

Marsilya 'dan Casabilanca ya kadar 3 gün boyunca katıldığım gemi gezisinde hem Cebel-i Tarık , hem Atlas Okyanusu çarşaf gibiydi..

Ancak , Casabilanca 'dan Lizbon a kadar kimse kamarasından çıkamadı.. Koca gemi okyanusta Tayo MAr gibi sallandı durdu..

Havayı denk getirmek ve rota çok önemli yani.. Tüm yol boyunca durulacak yerler.. kaçış limanları.. off çok çalışmaka lazim..

Bence işin zor yanı lojistik..










  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Ynt: Uğurlar ola
#47: 01 Mart 2018, 09:05:35
Enes reis kolaylıklar dilerim. Herşeyin gönlünce olması temennisiyle pruvan neta, rüzgarın kolayına olsun.

Ersin bir kaç önemli konunun altını çizmiş. Tekrar tekrar söylemenin bir anlamı yok. Ancak, ihtiyaç olabileceğin konularda (yeterliliğim el verdiği ölçüde) yatdımcı olmak isterim. Karaiblere hazırlandığını düşünmüştüm ancak şimdi "Dünya Turu" olduğunu öğreniyorum. Zor bir iş yapmak istediğin ama eminim imkansız değildir.

Neyse uzatmayayım. Gerek rota, gerekse hava ve akıntılar açısından birşeylere ihtiyacın olursa buradayım ben. Senin yapmayı düşündüğün iş için akıntılarda çok önemli biliyorsun.

Selametle.



SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Uğurlar ola
#48: 01 Mart 2018, 09:19:58
Enes reisim ,

Gerçekten inanılmaz bir iş yapıyorsun şimdiden tebrikler , ilgi ile takip ediyor olacağım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#49: 01 Mart 2018, 09:45:52
Enes reis kolaylıklar dilerim. Herşeyin gönlünce olması temennisiyle pruvan neta, rüzgarın kolayına olsun.

Ersin bir kaç önemli konunun altını çizmiş. Tekrar tekrar söylemenin bir anlamı yok. Ancak, ihtiyaç olabileceğin konularda (yeterliliğim el verdiği ölçüde) yatdımcı olmak isterim. Karaiblere hazırlandığını düşünmüştüm ancak şimdi "Dünya Turu" olduğunu öğreniyorum. Zor bir iş yapmak istediğin ama eminim imkansız değildir.

Neyse uzatmayayım. Gerek rota, gerekse hava ve akıntılar açısından birşeylere ihtiyacın olursa buradayım ben. Senin yapmayı düşündüğün iş için akıntılarda çok önemli biliyorsun.

Selametle.



SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Suat reis,

Öncelikle teşekkür ederim.

Evet zor, haklısınız. Şimdiden size ve sizin gibi Akdeniz, okyanus deneyimi olan reislerimize ilk sorumu sormak istiyorum. Bilindiği üzere Akdeniz'den okyanusa geçene kadar bir çok zaman orsa seyri gerekecek. Şahsen görece rüzgarların daha dengeli olacağını düşündüğüm için Cebelitarık'a kadar Akdenizin olabildiğince ortasından orsa seyriyle gitmeyi düşünüyorum. Bunun nedenleri :

1) Kıyı kıyı gidersem özellikle burun dönüşlerinde veya yüksek dağların altından geçerken direği/direkleri ani rüzgar veya civarna nedeniyle kırma olasılığı daha yüksek diye düşünüyorum. Yani Akdenizde motor seyri düşünmüyorum (Şimdilik)

2) Kıyıda trafiğin daha tehlikeli olacağını düşünüyorum.

Siz Akdeniz geçişi konusunda ne önerirsiniz?
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#50: 01 Mart 2018, 09:59:10
Enes reisim ,

Gerçekten inanılmaz bir iş yapıyorsun şimdiden tebrikler , ilgi ile takip ediyor olacağım.

TEşekkür ederim Serkan Reisim,

Sizlerin ilgilenmesi güç veriyor.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#51: 01 Mart 2018, 10:05:12
Resim 2

Bu arada Resim 2 üzerinden diğer bir soru :)

Serpintiden sakınmak için körük mekanizması nasıl olmalı? Yaşam alanım ana kabukla küçük kabuk arasındaki yer olacak. 2X2,4 m = 4.8 m2 .

Yani :

1) Hemen açıp kapatabileceğim kadar pratik olmalı,

2) Alabora durumunda çapariz oluşturmamalı,

3) Alabora durumunda kanoyu doğrultmaya çalışırken güçlük çıkarmayacak şekilde kolay sökülmeli.

  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Uğurlar ola
#52: 01 Mart 2018, 12:24:07

Bu arada Resim 2 üzerinden diğer bir soru :)

Serpintiden sakınmak için körük mekanizması nasıl olmalı? Yaşam alanım ana kabukla küçük kabuk arasındaki yer olacak. 2X2,4 m = 4.8 m2 .



Zemin nedir?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#53: 01 Mart 2018, 12:31:46
Zemin ahşap kereste. Aralıklı farş tahtaları gibi düşünelim. Bunun üzerine ya mat serilecek ya da edinebilirsem fuarda gördüğüm aircore diye bir ürün.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#54: 01 Mart 2018, 12:40:47
Boyalı alan yaşam alanı. Yukarıdan ve baştan (veya kıçtan) görünüşleri

  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#55: 01 Mart 2018, 12:41:47
Diğer resim
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Uğurlar ola
#56: 01 Mart 2018, 13:13:37
Diğer resim

Ben olsam o mekanın hep kuru kalmasını sağlayacak şekilde , önden arkaya ve arkadan öne kapanan , ortada buluşup kaplumbağa gibi olan bir körük yapardım. Neticede sert havada yelkenleri indirip içinde saatlerce uyumak gerekebilir. On numara izoleli  orta noktasında dizüstü oturabileceğim bir şey yapardım
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Uğurlar ola
#57: 01 Mart 2018, 14:06:18
Diğer resim

Ben olsam o mekanın hep kuru kalmasını sağlayacak şekilde , önden arkaya ve arkadan öne kapanan , ortada buluşup kaplumbağa gibi olan bir körük yapardım. Neticede sert havada yelkenleri indirip içinde saatlerce uyumak gerekebilir. On numara izoleli  orta noktasında dizüstü oturabileceğim bir şey yapardım

Kanonun başı kıçı bir olduğu için körüğün ortada buluşma fikri zekice. Her durumda kullanım şekli aynı.

Seyir esnasında sadece yarım körük kullanılır, böylece serpintiden sakınılır. Kano alabora olsa da çapariz vermez.

SÜPER!
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1062
Beklenmeyeni Bekle
#58: 01 Mart 2018, 18:51:46
 ?0-?


Az önce izlediğim bir video bana iyi bir hatırlatıcı oldu. Tuzlu su timsahları!!!!! BKZ. 20 dakika 21 saniye

Bu canlıların bulunduğu Avustralya v.b. yerlerde kıyıya yakın seyretmemek lazım  ;D
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Mart 2018, 18:53:34 Gönderen: Enes Save »
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Uğurlar ola
#59: 01 Mart 2018, 19:29:33
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Mart 2018, 19:45:57 Gönderen: Cem Gür »
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

 
Yukarı git