Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Nazik

K

Kağan Erdoğan

Nazik
OP: 26 Şubat 2018, 23:45:22
merhabalar

teknemin yapım öyküsü denize olan çocukluk hayalleri ile başlayan her insanın özlem duyduğu standart bir arzuydu.hayallerrr
gel zaman git zaman okul ve iş yılları derken ....2005-2006 yıllarıydı istanbul'dan  mersine sömestr tatili için gelmiştim. meslek lisesinde öğretmen abimizle tesadüf eseri karşılastık ve sohbet  tekne yaptığını anlattı . hemen tekneyi görmeye gittmiştim .evinin bahçesinde duruyordu.kıçtan takma motor randa arma altı düz basit omurgalı 6-7 m göl teknesine benziyordu. çok imrenmiştim.takip eden yaz tatilinde aynı tekne seyir yaptıktan sonra ... neden olmasın diyerek benim tekne yapım öyküm başlamıştı. iş hayatım istanbul daydı. yüce google dan dersimi çalışıp tekne inşaa  yöntemlerini netten izliyor her fırsatta perşembe pazarında soluğu alıp tekne malzemesi satan dükkanları dolaşıyordum.oradaki esnaflarla  arkadaş oldum boya-epoxy satan bir dukkanın sattıgı ürünün ustalar için açmış olduğu seminerinde buldum kendimi.bulunmaz bir fırsatı değerlendirmiştim.kitaplarda yazmayan boya prospektüslerinde olmayan incelikleri epoxy-macun-boya kusurlarının çözümlerini uygulamalı olarak tecrübe ettmiştim. nerdeyse her cumartesim persembe pazarında geçiyordu.artık satın almaları ve iskontoları spot piyasayı ne nerede hangi kişiden hangi donanımlar vs.vs. malzeme listeleri çıkmıştı.sıra hangi plan konusunda arastırmalar uzun sürmüştü.ve vagabond 25+ da karar kılmıştım.rahmetli habib atınç abim (belki tanırsınız gezgin korsandan trt belgeselinde(kendi teknesini yapanlar deniz yüzlü insanlar) de çıkmıştı)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2018, 23:48:16 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

K

Kağan Erdoğan

Ynt: nazik
#1: 26 Şubat 2018, 23:46:43
oda vagabond 23 yapmıstı.teknik bilgisi yuksekti. ondan da etkilenerek başladık tekne yapmaya.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Nazik
#2: 27 Şubat 2018, 00:16:24
merhaba. teknemi almadan önce bateau sitesinden yapmakta olduğunuz vagabond 26 study planlarını almıştım. Bitirmiş kişilerin tekne yapım süreçlerini de okumuştum. Oldukça denizci bir tekne. Salmayı katlanır mı yoksa sabit mi yapmaya karar verdiniz merak ettim.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4256
Ynt: Nazik
#3: 27 Şubat 2018, 00:18:08
Fotoları unutma :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Nazik
#4: 27 Şubat 2018, 00:30:16
merhaba. teknemi almadan önce bateau sitesinden yapmakta olduğunuz vagabond 26 study planlarını almıştım. Bitirmiş kişilerin tekne yapım süreçlerini de okumuştum. Oldukça denizci bir tekne. Salmayı katlanır mı yoksa sabit mi yapmaya karar verdiniz merak ettim.
Geliyoor 32 kısım tekmili birden..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Nazik
#5: 27 Şubat 2018, 00:43:14
hareketli salma
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Nazik
#6: 27 Şubat 2018, 01:08:01
teşekkür ederim. Teknenizin yapım süreçlerine ait fotoğrafları merakla bekliyorum.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Nazik
#7: 27 Şubat 2018, 09:19:03
Kağan reis,

Elinize sağlık ben de yapım aşamalarını resimleri merakla bekliyorum.
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Nazik
#8: 27 Şubat 2018, 09:29:22
derken bir akrabamın bahçesine depo yaptık kapalı mekanda işler iyi ilerliyor.akrabam aynı zamanda mobilyacı olduğundan makina  lojistik çok avantajlıydı yardımlarıyla.meslek lisesindeki abimiz bana çok yardımcı oldu.ilk yaz postaları kesip birlestirdik.ek yerleri epoxy sonra örgü elyaf bir katta boya gibi her yerine epoxx sürüldü ve ,ince bir zımpara yapılıp sırayla  kenera koyuldu.ızımpara 60-80 numara bastırmadan .postalar bittikten sonra  postaların dizileceği ahşap iskelet oluşturuldu.tektek postalar bu iskelete yerleştirildi.burası çok önemli hortum terazi kullanılarak bu yerleşimi iyi yapmalısınız.orta hat basit bir ip yardımı yetereli oluyor. aksi halde istenmiyen sonuçlar çıkabilir.şahsi fikrim tekne imalatında basit geleneksel ölçüler hem kolay hemde kesin sonuç veriyor.lazer terazi vs...kalibre ve uygulama zor...belkide ben beceremedim.
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Nazik
#9: 27 Şubat 2018, 09:42:28
epox karışım oranı 2:1 lamine ederken içine microfiber toz elyaf ıslatırken sadece reçine kullandım. ölçü kabım (ben hacimce ölçü kullandım.)plastik bardak. yarım kiloluk tatlıcı tabaklarında karıstırdım.geniş yayvan kaplarada epoxy çalışma süresi uzun.aksi halde elde ısınıp kullanılmaz hale geliyor.kullan at basit ve ucuz.ameliyat eldiveni pudralı karıştırmak için de abestland (dr.amcaların kullandığı ahşap çubuk) ucuz kolay kullan at. üstüme başıma bulaşan epoxy temizlemek için tiner kullanırdım sonradan sirkenin de aynı işi yaptığını öğrendim.daha sağlıklı....ucuz. sirkeninde yapmadığı iş yok arkadaş:)))))
plana uygun kaplamaya geçtik.parçalar istenilen kalınlıklarda kesilip yapıştırldi. mersinde o yıllarda malzeme sıkıntısı çok hissediliyordu. plywoodu kastamonu entegreden zorlukla mersine getirdim. okume rina lloyd marin. 6-10-15 mm kalınlıklar.taban 15mm karina 10mm ve bordalar 6mm plywood kullanıldı
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Nazik
#10: 27 Şubat 2018, 09:59:19
kaplamalar birbirlerine dik yapıştır yöntemi ile plastik kelepçeler kullanıldı
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Nazik
#11: 27 Şubat 2018, 10:03:32
iskeleti ters kurduk ki yerçekiminden faydalanalım. yapıştırılıp tesviye edildikten sonra ek yerleri 200 gr 2 kat ama kumaş enleri farklı olacak şekilde takviye yapıldı.1 kat kumaş eni 10mm 2. kat 20mm
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Nazik
#12: 27 Şubat 2018, 10:15:32
ön burunda plan kalın pvc boru gözüküyordu ama ben ağaç kullandım.tesviyesi biraz zor oldu ama kaya gibi sağlam oldu....alt tabanın elyafını yapmadan önce 20 cm enide 200 gr elyaf kesilerek çapraz şekilde kaplamalar örüldü.zımparadan sonra 1 kat epoxy boya gibi sürülüp alt taban 200gr 2 kat ve 1 kat 400 gr elyaf yatırıldı karina ve borda 200 gr 2 şer kat elyafla sonlandırıldı. maalesef ne kadar titiz çalışsanızda epoxy kuruduktan  sonra hava kabarcıkları meydana geldi.spralle buraları patlattıktan sonra laminasyon reçinesiyle (micro fiber tozlu) macun sürer gibi tüm tekneye sıyırma epoxy çekerek bu bşlıkları doldurdum. zımparasını yapıldı (birde bana sorun)bu sıyırma epoxy beton olmuştu.zımparada çok zorlandım. bu arada unuttum küpeste 5adet 10mm kontraplak ve 5 cm kalınlıgında lamine edilerek yapıldı.zımpara bitip yuzey temizlendikten sonra macun astarı epoxy boya kullandım
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Nazik
#13: 27 Şubat 2018, 10:29:02
o yıllarda light macun yeni çıkmış ve pahalıydı. bende normal sualtı ve bordaya uygun filler epoxy macun kullandım. yuzey düzgündü o yuzden şerit çekmeden buyuk sıvacı spatulasıyla macun çekilde.sağlam bilek gerekiyor.:-)) macun kuruduktan sonra selülozik mat siyah boyayı tozdurark attım ki zımparada  çukur kalan yerler siyah görünüp hatalar çıkacaktı.(bir akrabam da kaportacı tiyoları ondan aldık:-))  ) ne tekim öylede oldu ama hata azdı. tekrar sıyırma bir filler macun çekildi.
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Nazik
#14: 27 Şubat 2018, 10:54:40
küçük noktasal hataları kalemle işaretleyip rapid yoklama macun ile tesviye ettim.sonrasında gözden kaçan küçük boşlukları doldurmak ve ince bir kat olustursun diye spray macun kullandım.meme çapi 3-4 tabanca iele güçlü bir kompresör le attım.bu macun tüm hataları kapattı. sulu yoğurt kıvamlı bir macun rengi kızıl kahve tonunda.sonra su altı kısmına epoxy barrier kalın bir boya kullandım.koyu ayran kıvamında.bu boyanın mekanık darbe direnci oldukça iyi.(sadece su altı.)karina ve borda kısmıartık epoxy sistemden poliurethane sisteme geçiş için açık mavi renkli polıurethane barrier kullandım
  • IP logged

 
Yukarı git