Bir gün daha önce kimsenin bilmediği , uygulamadığı bir yenilik gelir ve dünya değişir...
Bu yöntem de öyle bir çare olabilir ; olmayabilir de ?
Ilk fiberglas tekneler 1940larda yapılmıştı ve insanlar 1990'larda hala Amerikan Sahil Güvenlik teşkilatının dünyada ilk olduğu öne sürülen teknelerinin dağılıp dağılmayacağına bakıyorlar, fiberin
ömrünün ne kadar olduğunu anlamaya çalışıyorlardı ( şimdilerde artık emin oldular mı, bilmiyorum ).
Yani malum bizim denizcilik camiası da ( ille siyasi görüş olarak olmasa da ) genelinde tutuculuğuyla maruftur. Bir şeyden yüzde onbinbeşyüz emin olamadan bir yeniliği benimsemez.
Bu yöntem etkileyici görünüyor gerçekten videolarda...Ama benim olsa bu malzemeyi Yengeç kadar sevilen ve güzel bir teknede denemeye cesaret eder miydim, bilemiyorum. Enayi bir sandalım, ahşap bir iskelem vs olsa denerdim, olmadı gönül rahatlığı ile o nesneyi emekli ederdim.
Elimdeki bir kaç kitaba bakacağım, benim daha önce yazmış diğer reislerin aksine, aklımda kalmış olan bir tekne kabuğunun bu tarz ( ama bu malzeme, ama elyaf, neyse ne...) bir malzemeyle takviye edilmesi halinde, bunun tek taraflı , yani sadece dıştan yapılması gerektiği idi ; ki ahşap hiç olmazsa içerden nefes alıp verebilsin...Iç ve dıştan kabuk "mumyalanırsa" bu ahşaba öl demektir diye biliyorum. Ahşap tekneleri kurtarmak için fiberglas kaplama ilk uygulanmaya başladığında dağılıp elden giden eski tekneler nedeniyle Almanlar ahşaba fiber kaplamaya " kefenlemek" adını takmışlardı. Sonra doğru usül ve yöntemleri bulundu, iyi de bir koruma yöntemi oldu.
Bu tarz bir malzemede benim ilk aklıma gelecek soru şu ;
Malzeme ahşaba iyice tutunacak mı ? Tutundu diyelim, sonradan bırakır mı ? Bırakmaması için esneme, çekme , uzama özelliklerinin ahşaba çok yakın ve uygun olması lazım. Ahşap ileride herhangi bilemediğim bir nedenle polyurea'dan ayrılırsa sonuçta iç içe geçmiş iki ayrı gövde olacak demektir, bir tanesi ( malzeme kalınlığı, mukavemetini vs bilemediğimiz ) Polyurea Dış Yengeç, diğeri muhtemelen çalışmış, kurumuş, armuz yapmış ahşap Iç Yengeç. Bu durumda hangisinin ne kadar dayanacağını ve emniyetli olduğunu tanrılar bilir...
Diğer taraftan yapısı gereği Yengeç sağlam ve sık postalı, sağlam omurgalı, kalın kaplamalı bir tekne olmalı. Yani öyle sağını solunu kolay oynatacak bir kayık olmamalı...Yengeçte herhalde bir kaç kaplama tahtasının zaman içinde çürümesi, açması, armuz ve dolayısıyla su yapması dışında ciddi bir yapısal kusur oluşması beklenmemeli. Gövde kendi içinde gayet sağlamdır diye düşünüyorum. Bu durumda diştan uygulanacak salt yalıtım amaçlı bir malzemenin de zararı olmayacaktır demek de olası.
Benim fikrim yine de bu malzemenin denizdeki uygulamaları ( hem de bir kaç senelik bir takip sonunda) hakkında sağlıklı bilgi ve fikir sahibi olmadan, hepimizin pek sevdiği YENGEÇ üzerinde denenmesinin pek de doğru olmayacağı.
Ha, en sonuna da benim de biraz tutucu, biraz da korkak bir tabiatım olduğunu ekleyeyim
![Wink ;)](https://heyamolahey.com/Smileys/default/wink.gif)