Bir BCC görmüştüm , direği alüminyum du.. Hiç hoş durmuyor..
İş alüminyum malzeme olunca biraz ukalalık edebilirm belki.. Yuvarlak kesit her yerde aynı direnci gösterir. Randa arma yaparsan gurcataya gerek kalmaz. Er kalınlığı fazla yuvarlak kesit ve gurcatasız bir yapı neden düşünmüyorsun anlamadım..
Tınıyorum, ama tırsıyorum da.
Neme lazım Goca reis heyetiyle teknik konuda da olsa dalaşmaya.
Et kalınlığı demek metrede kg olarak artış demek.
Yuvarlak kesit her yerde aynı direnci gösterir doğru emme,
tekne yelken seyrindeyken gerek rüzgar direncini karşılaması bakımından,
gerek yelken yükünün direğe bindirdiği gerilimler baş kıç doğrultusunda daha yoğundur.
Dolayısı ile sözgelimi 200 mm çapta 10 mm et kalınlığında ki yuvarlak direğin karşılayabildiği yükleri,
200 mm x 150 mm ebatlarında 5 mm et kalınlığına sahip bir direk karşılayabilir.
ikisi arasında ki fark direk bedeli, bundan da önemlisi ağır direğin tekne stabilitesine yükleyeceği dertler.
Bak Ersin kardeşim sen arabama bindin görmüşsündür.
Benim iç aynamda karınca duası, tesbih, maskot sallanmadığını bilirsin.
Nasıl bazıları de'nin ayrı yazılmasına takıksa, bazıları virgülden sonra büyük harfle yazıya kafayı bozuyorsa,
benim de takık olduğum bir şey var, sadelik.
Tamam iş teknesi iş teknesi deyip durusunuz, eskiyi övüp gidesiniz, sözüm yok bu sizin seçiminiz.
O zaman iş teknesinin hakkını verin. Ağızda puro, elde burbonla keyif seyirleri yerine,
mesela Marmara da pilot tekne olarak görev alınız, ya da ne bileyim Zonguldaktan kömür taşıma işine girişiniz.
Hem ahşap papel kaplama alüminyum direkler çıkmış civadramla direğim uyuşacak böylece.