Ana Menü

XC 45

Başlatan Eyüp Oğan, 22 Ocak 2018, 23:38:11

« önceki - sonraki »

Burak Doneray

Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 24 Ocak 2018, 22:37:35
Tekneyi iki parça olarak varsayalım. Biri salma diğeri ise teknenin tüm diğer unsurları olsun. Bu iki parçanın da ağırlık merkezi vardır. Bunların ortak ağırlık merkezlerini bulmak için ağırlık merkezlerini birleştiren bir çizgi çizer ve bu çizgiyi ağırlıkları oranında böleriz. Bölüm noktası salma + teknenin ortak ağırlık merkezidir. Sığ salmada ağırlık merkezi derin salmaya oranla biraz daha yukarıdadır. Teknenin ağırlık merkezi ise değişmemiştir. Yine aynı şekilde çizgiyi çizip, ağırlıklar oranında bölersek salma + teknenin ağırlık merkezi yukarı kalkar. Ağırlık merkezi yüzme merkezinin ne kadar altında olursa tekne okadar dengeli olur. Bu inanç değil bilimdir.

Söylemeye çalıştığım şey Low CoG means good righting moment istiyorsanız google da aratın belki fikriniz değişir.

Burak Doneray

Alıntı yapılan: O.Utku Uçkan - 24 Ocak 2018, 23:17:28
Bu tekneler bence gerçek değil.Milleti fuara çekebilmek için numara  ;D
Çok küçükken filmlerdeki artistlerin gerçek olmadıklarını düşünürdüm. ?0-?
Köy enstitüsünden dönüşme köy öğretmen okulu lojmanında bir çocuktum.
Bir gün annem ile Eskişehir'de kuaföre gittiğimde ''anne anne kadın filmlerdeki kadınlar kadar güzel''dediğimde rahmetli çok gülmüştü. :)


Utku reisim bu tekneler valla gerçek 😄 Diğeri 1 dirhem boya bin ayıbı örter durumu.

Eyüp Oğan

Ana yelken ana direğe değilde bumbaya sarma versiyonu var.

Çok ilgimi çekti.. Yeni jenerasyon çoğu tekne şimdi bu opsiyonla piyasaya sürülüyor..

Özellikle balenli kullanabilme açısından ve yelken formunu muhafaza edip, neredeyse çocuk oyuncağı sayılabilir kolaylıkta camadan vurulabilmesi açısından tercih sebebi olabilir..
Fiyat açısından ise tersi tabii...

Burak Doneray

Eyüp reis salma hakkındaki sorunu biraz araştırdık Ahmet reis ile fikirlerimizi çarpıştırdık umarım bir fikir verir çok güzel bir soruymuş baya bir şey öğrenmeme araştırmama vesile oldu.

Âli San

Alıntı yapılan: Eyüp Oğan - 24 Ocak 2018, 23:52:42
Ana yelken ana direğe değilde bumbaya sarma versiyonu var.

Çok ilgimi çekti.. Yeni jenerasyon çoğu tekne şimdi bu opsiyonla piyasaya sürülüyor..

Özellikle balenli kullanabilme açısından ve yelken formunu muhafaza edip, neredeyse çocuk oyuncağı sayılabilir kolaylıkta camadan vurulabilmesi açısından tercih sebebi olabilir..
Fiyat açısından ise tersi tabii...

Günün birinde kayığıma bir hediye yapabilirsem o da bumba sarma sistemi ve uygun yelkeni olacak...

Recep Ertürk

#50

Ana yelkeni bumbaya sarma sistemi için Türkiye'de başvurulabilecek firma, usta, tersane var mı?

Bu arada Eyüp Reis'in konusunun amacı dışına çıkmasına yol açıyorum hissine kapıldım..

Âli San

Alıntı yapılan: Recep Ertürk - 25 Ocak 2018, 00:25:37


Ana yelkeni bumbaya sarma sistemi için Türkiye'de başvurulabilecek firma, usta, tersane var mı?

Baran Denizcilik ( Turgut Baran bey )  mümessilliğini yapıyordu, ben bir ara görüşmüş ve fiyat almıştım ; ama çok seneler evvel...

Ersin Böke

bumba sarma ana yelken bu işin bence son noktası.. sadece balen nedeni ile değil. Ana yelken etki merkezi tekne aksı boyunca değişmiyor.  (x y grafiği gibi düşünürsek x yönünde değişmiyor ) BU markoni armanın en önemli dezavantajlarından birini ortadan kaldırmış oluyor . 

BU arada bumba sarma sistemleri çok eskiden beri kullanılıyor.. Modern tekneler bu eski işe yaramaz yelken teknolojisini neden kullanmaya başlamışlar acep?  ?0-?

Ahmet Çelenoğlu

Doğrulma momenti ağırlık x kol boyudur. sığ salmada kol boyu kısaldığına göre doğrulma momenti azalır.

Kemal Gündüz

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 25 Ocak 2018, 06:28:55
bumba sarma ana yelken bu işin bence son noktası.. sadece balen nedeni ile değil. Ana yelken etki merkezi tekne aksı boyunca değişmiyor.  (x y grafiği gibi düşünürsek x yönünde değişmiyor ) BU markoni armanın en önemli dezavantajlarından birini ortadan kaldırmış oluyor . 

BU arada bumba sarma sistemleri çok eskiden beri kullanılıyor.. Modern tekneler bu eski işe yaramaz yelken teknolojisini neden kullanmaya başlamışlar acep?  ?0-?



Günaydın Reisler
Bumba sarma gerçekten yelken performansı açısından çok başarılı. Yalnız bumbada ciddi bir ağırlık oluşuyor. Ayrıca fiyatı çok yukarlarda. Bir örnek vermek gerekirse; çok beğendiğim Hanse 548 model teknede, manuel ana yelken direk içi sarma 3000, elektrikli versiyonu 10000, bumba sargı ise yanlış hatırlamıyorsam 70000 € liste fiyatlarında. Ben merak için Hanse'ye sargılı bumba üreten Danimarka firmasına sordum, fiyat fabrika teslim 23000 € oldu, tabi yelken hariç


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Kemal Gündüz

Birde ekleme yapayım az önceki mesaja
Direk içi sarma sistemi için talep edilen rakamlar standart versiyona ilave edilecek fark. Bumba şse komple bir sistem. Ağırlık etkisini azaltmak ya karbon yada kompozit yapıyorlar. Verdiğim 23 K € kompozit bumba için istenilen fark


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Ersin Böke

ne diyelim.. :) ahşabın gözünü seveyim..


Âli San

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 25 Ocak 2018, 06:28:55
bumba sarma ana yelken bu işin bence son noktası.. sadece balen nedeni ile değil. Ana yelken etki merkezi tekne aksı boyunca değişmiyor.  (x y grafiği gibi düşünürsek x yönünde değişmiyor ) BU markoni armanın en önemli dezavantajlarından birini ortadan kaldırmış oluyor . 

BU arada bumba sarma sistemleri çok eskiden beri kullanılıyor.. Modern tekneler bu eski işe yaramaz yelken teknolojisini neden kullanmaya başlamışlar acep?  ?0-?

Sistem tamamen farklı olduğu için !
Eski sistemlerde yelken bumbanın içine değil, çevresine sarıldığından durumu içler acısı, camadana vurulduğunda şekli berbat. Döner bumbayı bir rod kicker ile donatamadığından yelkeni indirdiğinde bumba ya kafana düşer ya da havuzluğu işgal eder.

Simdiki sistemde yelkeni bumba etrafına değil, bumba ıçindeki bir ince mile sardığın için ne yelkenle ne kullanımla ilgili hiç bir sorun yok.

Ahmet Çelenoğlu

Bumba içi yelken sarma sistemleri direk üzerinde arabada da değişiklik gerektiriyor. Ray üzerine ikinci bir ray giydiriliyor ve yelken orsa yakası bu yeni rayın içinde çalışıyor. Denediğim bir kaç tanesinde çalışması hiç de kolay olmamıştı.