Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: XC 45

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Ynt: XC 45
#15: 23 Ocak 2018, 22:36:50
Eyüp Reis,

Planlarınızı okuyunca gerçekten çok sevindim sizin adınıza.

X Yacht 45 ile seyir yapma şansım olmadı ancak X Yacht modellerinin kalitesi, performansı ve ikinci el değeri herkesin malumu.

Ben eğer benzer bir plan yapıyor olsaydım ve bu tekne seçenekler arasında olsaydı muhtemelen benim de seçimim X Yacht olurdu. Çünkü performanslı, çünkü her ayrıntısı düşünülmüş, her havada seyir yapabilen ve çok kaliteli bir tekne.

Dezavantajları ise normal bir gezi teknesine kıyasla daha çok donanım, daha büyük yelken alanı, daha uzun direk, daha büyük vinçler vb. Ayrıca bir de doğrultma momenti var. Haliyle devasa bir yelken alanını karşılayacak oranda bir doğrultma momenti olmalı. Bu da teknenin yanal salınımlarını daha sert ve keskin yapar. Her performans teknesinde olduğu gibi. Teknede yaşamak söz konusu olduğunda veya okyanus geçişi gibi uzun seyirlerde konfor performanstan daha ön planda tutuluyor. Özellikle dünya seyahati gibi genelde pupa seyrin ağırlıklı olduğu durumlarda seyir konforu için boyuna salma ve güverte boyunca yayılmış güç merkezi aşağıda, kolay idare edilebilen tekneler tercih ediliyor.

Malmö çok daha gezi ağırlıklı ve konforlu bir seçenek gibi duruyor. Teknelerle deneme seyrine çıkabilseniz kararınızı çok daha kolay verebileceğinizi düşünüyorum.
  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: XC 45
#16: 23 Ocak 2018, 22:59:30
Eyüp reisim şimdiden yeni tekneniz hayırlı olsun. Sağlıkla mutlulukla uzun turunuzu tamamlamanızı diliyorum. Güzel seyir yazılarınızın devamının geleceği için ayrıca kendi adıma da mutlu oldum  :)

Oğuzhan reisim, Henüz karar aşamasındayım..
Aklımda başka tekneler de var. Örn; Najad 450 CC, Malö 46 vb..
Senin yorumlarını da merak ediyorum..



Alabiliyorsam ikinci elde olsa dümen palası skegli bir Malö veya Najad alırım hiç düşünmeden Eyüp hocam.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: XC 45
#17: 23 Ocak 2018, 23:06:22
Birkaç benzeri başlık aynı anda yürüyor forumda..." Tekne seçimi " ve " Tekne yaptırmak gerçekten o kadar zor mu ? " başlıkları altında da benzer konuları konuşuyoruz.

Yol gitmek için " doğru" tekneyi seçmenin en elzem şartlardan biri olduğuna inanmama rağmen ; birincil önemde olduğuna emin değilim.

Gerek denizcilikte, gerek başka ekstrem aktivitelerle ilgili okuduğum yazı veya kitaplarda bu maceraları yaşamış ve başarmış olanlar dönüp dolaşıp aynı şeye getiriyorlar sözü :
" - Ilk pes eden beyin oluyor, vücut ve fiziksel kapasite ve yetenekler değil ; kullanilan araç ise en sonra geliyor ".
Yakın zamanda bir kez oyma ağaç tekneyle, bir kez de spor mağazasından alınma katlanır kano ile okyanus geçmiş ( 1950lerde...) Doktor Hannes Lindemann'ın anı kitabını okudum. Bu işler malzemede değil, beyin ve iradede bitiyor.
XC 45 hızlı, hatta biraz kaprisli bir tekne olabilir ; ancak isminin içindeki Cruiser kısaltmasi zaten X Yacht'in teknenin kimlere ve hangi amaca hizmet edeceğini proje safasında düşündüğünü gösteriyor.

Son düşüncem de ( aşırı hafif, aşırı ekstrem, abranması zor aşırı donanımlı olanlar hariç ) hızlı bir tekneyle istersem daha yavaş, dolayısıyla ekip için konforlu, rahat seyir yapabileceğim ; ama ağır ve hantal bir tekneyi hiç bir türlü hızlandıramayacağım.


  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#18: 24 Ocak 2018, 01:39:22
https://www.boat-specs.com/x-yachts/xc-45-standard

https://www.boat-specs.com/x-yachts/xc-45-shoal-draft

Kısa ve uzun salmada fark olarak çok az performans kaybı olabilir .Balast oranı her ikisindede %45 gözüküyor yukarıdaki linkten inceleyebilirsiniz .Kısa salma 1.80 gözüküyor  belki orsada sürat ve açı değişir oda çok önemsizki değerler aynı kalmış.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2018, 01:50:56 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#19: 24 Ocak 2018, 02:06:27


Salma yapısı değişmemiş.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: XC 45
#20: 24 Ocak 2018, 09:41:08
Derin salma ağırlık merkezini daha aşağı çeker. Sığ salmada ise ağırlık merkezi daha yukarıdadır. Bu durumda teknenin yatmaya direnci ve alaboradan kurtulma açısı da değişecektir.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#21: 24 Ocak 2018, 10:03:34
Olumlumu olumsuzmu etkiler sizce . Uzun yol teknelerinin hangisi derin salmalı  Bu tekne fin salma ucunda torpil var ağırlık merkezi zaten en aşağıda Salma kısalınca torpil kısmında daha fazla ağırlık konulmuş oluyor. Her iki versiyondada Salmalar eşit ağırlıkta.

Benim fikrim bu yönde yanlış biliyorsam öğrenmek adına tezinizi açıklayabilirmisiniz Ahmet reis Ne değişir ne kadar değişir rakamlarla veri ile paylaşırmısınız  lütfen.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2018, 10:08:45 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: XC 45
#22: 24 Ocak 2018, 10:13:39
Salma ağırlığı aynı kalsa da kol boyu değişir, bu da sığ salmada tekne ağırlık merkezinin daha yukarı çıkmasına neden olur. Daha basit anlatım ile bir tahtarevallinin en ucuna koyulan bir ağırlığı dengelemek için diğer ucuna aynı ağırlığı koymalısınız, eğer bir tarafın ağırlığını uca değilde daha içeri koyarsanız o uç yukarı kalkacaktır.  Salmada da ağırlık aynı olsa bile yukarıda olduğundan kol boyu kısalacaktır. Yukarıda ise yelken aynı  olduğu varsayımı ile  kol boyu değişmeyecek ve yatırma gücü artmış olacaktır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Ynt: XC 45
#23: 24 Ocak 2018, 14:28:33
Salma ağırlığı aynı kalsa da kol boyu değişir, bu da sığ salmada tekne ağırlık merkezinin daha yukarı çıkmasına neden olur. Daha basit anlatım ile bir tahtarevallinin en ucuna koyulan bir ağırlığı dengelemek için diğer ucuna aynı ağırlığı koymalısınız, eğer bir tarafın ağırlığını uca değilde daha içeri koyarsanız o uç yukarı kalkacaktır.  Salmada da ağırlık aynı olsa bile yukarıda olduğundan kol boyu kısalacaktır. Yukarıda ise yelken aynı  olduğu varsayımı ile  kol boyu değişmeyecek ve yatırma gücü artmış olacaktır.

Yani  2 metre salmada 500 kg torpil ile elde ettiğimiz doğrultma kuvvetini,
1 metrelik cruise tipi salmada elde etmek için 1.000 kg gerekiyor.
  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Ynt: XC 45
#24: 24 Ocak 2018, 14:40:04
Zaten var olan seçimi daha da zorlaştırmak istemem ama hazır fuara gitmişken dedim,

  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

Z

Ziya Gunes

Ynt: XC 45
#25: 24 Ocak 2018, 15:08:11

" - Ilk pes eden beyin oluyor, vücut ve fiziksel kapasite ve yetenekler değil ; kullanilan araç ise en sonra geliyor ".


Bana göre denizcilik ya da tekne kullanmak, tümüyle irade işi. Fırtınada seyir yaparken, ipin ucunu bıraktırmayan ve dümen tutmaya devam ettiren güç: irade.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: XC 45
#26: 24 Ocak 2018, 15:13:50
Zaten var olan seçimi daha da zorlaştırmak istemem ama hazır fuara gitmişken dedim,


Konuyu bölmeyim , yalnız Deniz reis bu yapımaz zaten Amel'e karşı zafım var bu çok fenaymış  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: XC 45
#27: 24 Ocak 2018, 16:04:40
Ben de dün internette Waiquiez 45'i gördüm, lansmanı yeni yapılmış. Fena çarptı beni.
Beceriksiz olduğum için fotoğrafını ekliyemiyorum maalesef  :-\
  • IP logged

  • *
  • İleti: 558
Ynt: XC 45
#28: 24 Ocak 2018, 16:59:25
Zaten var olan seçimi daha da zorlaştırmak istemem ama hazır fuara gitmişken dedim,


Deniz kaptanım,

Amel 55 çift direk daha iyi olmaz mı?

Haldun hoca ana direği kırınca 3-4 bin mil yolu arka direkle gitti Atlantiğin ortasından Golf stream akıntısıyla
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: XC 45
#29: 24 Ocak 2018, 17:04:58
Ben de dün internette Waiquiez 45'i gördüm, lansmanı yeni yapılmış. Fena çarptı beni.
Beceriksiz olduğum için fotoğrafını ekliyemiyorum maalesef  :-\

45 değil de Wauguiez PS 42 olabilir abi,

WPS 42 nin dünya premieri bu fuarda yapılıyor, ki Eyüp abiye bir göz atmasını bende rica ettim.

http://www.pilot-saloon42.com/en



  • IP logged

 
Yukarı git