Değerli reisler,
1 ay kadar önce, Ersin reisin de tebessüm ettirdiği yelken sıkışması sorununa odaklandım. Hem sarma ana yelkenim hem genoa furling sıkılışıyordu. Furling sorununu hallettik. Direk dikilirken vincin kaldırabilmesi için bir halat bağlanmıştı ve sonrasında alınacaktı direğe çıkılıp. Unuttuğum için sebebin o olduğunu ancak dürbünle baktığımda görebilmiştim. Neyse...
Diğer önemli sorunum z-spar sarma anayelkenim basarken ve sararken sıkışıyordu. Yurt dışı forumlarda araştırıp ettikten sonra bunun sebebinin sarma taburuna sarılan halatın zamanla şişmesi ve tamburu tam sarmaması olduğunu öğrendim.
Buraya kadar olan anlatımın amacı benzer sorunlar yaşayanlara yardımcı olabilmek adındaydı.
Bu halatın değişmesi aslında çok kolaydı. Tek zorluğu ana yelkeni çıkartmak; sonrasında tanburun civaritalarını (4 adet) Alyan anahtarıyla çıkarıp tamburu alt tarafından direkle 45 derece açı yapacak şekilde dışarıya doğru Çekmek. Videosu da burada.
http://youtu.be/F81GKklaLl8Benim salaklığımın başladığı nokta ana yelkeni indirip çıkardıktan sonra mandar tanburuna bağlantı parçası olan "C" şeklindeki paslanmaz (sarı renk de olabilir hatırlamıyorum) parçayı direğin içine düşürmemdi.
Yerine u kilit, omega kilit, karabina kullandım ancak direğin içindeki borudaki oluğa girebilecek kalınlıkta olmadığından sıkışma yaşadım.
Aynı marka direk kullanıp bahsettiğim Allah'ın cezası parçanın ölçülerini bilen birisi varsa paylaşmasını rica ediyorum değerli reisler
Bu arada yarın tamburu tamamen söküp direk içinden parçayı almaya da çalışacağım. Becerebilmem halinde ölçüleri burada paylaşırım.
Şimdiden teşekkürler.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi