Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: denizci Admiralti ve yat çapaları

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: denizci Admiralti ve yat çapaları
#30: 28 Mayıs 2021, 08:03:56
Burak yahu adama haksızlık ediyorsun başka videoları da var izle bak diyince başladım diğer videoları izlemeye.

Şu kesin.. Çok konuşuyor. O açıdan sıkıcı videolar. 100. videosunda test ettiği tüm çapaları değerlendirdiği bir video. Onu izlerseniz bir özet bilgi almak mümkün. Ancak benim ilgimi başka bir detay çekti. Bu videonun 39.44 dakikasında bir balıkçı teknesine çekili duran hani şu bizim vapurlarda da kullanılan ağır çift kollu çapa benzeri bir örneği değerlendirmiş. Çapa önemli değil ama çapanın tekneye oturuş şekli hoşuma gitti.

Gerçi bu tüm gemilerde de kullanılan bir tasarım elbette ama bunun neden yatlarda kullanılmadığı tartışılmalı bence. Bunu şunun için yazıyorum. Hani admiralti yatlara uygun bir çapa değil deniyor ya. Bence bu şekilde tasarlanırsa gayet de uygun olabilir diye düşünüyorum.

Yeni fiber yatlarda neden bu yöntem seçilmemiş de koç boynuzu gibi teknenin ucunda asılı duruyor gerçekten ilginç.

Şu bir gerçek ki neredeyse tüm uygarlık tarihi boyunca sadece denizcilikte değil neredeyse tüm alanlarda geliştirilmiş olan değerleri yerle bir edip , yerine koymaya çalıştığı ve amacı sadece kar etmekten başka bir şey olmayan olguları  modernlik olarak yutturma başarısını başka hiç bir sistem dünya tarihinde gösterememiştir.

BUnlara direnmek, diremç göstermek bu değerlerin kaybolmaması adınıa çok önemli.

Bu açıdan bakıldığında Admiralti çapa, binlerce yıllık denizcilik tecrübesi sonucu ortaya çıkmış bir çapadır. Kelenderis açıklarında tarih boyunca demir yeri olarak kullanılmış olan Spurie adası bir demir müzesi gibidir. Denizin altında terkedilmiş olan antik çapalar bu gelişmeyi öyle güzel anlatıyor ki.

Günümüzde denizciliğin sembolü olarak seçilmiş olan admiralti çapanın,  benim yat çapaları diye sınıflandırdığım çapalarda göre en önemli farkı işte buradan geliyor. O yüzden bu yat çapalarının admiraltiye yetişebilmek için daha çok yolları var.

Bakın size çok başka bir açıdan yorum yapmak isterim;

Ne diyor vidoda; " bu çapayı alıp bahçenize dekor olarak koyun " diyor değil mi?

Püf nokta burada.

Siz üstelik son derece pahalı bu yeni nesil yat çapalarını bahçenize dekor olarak koyarmısınız? Niye bu çok başarılı çapalar dekor bile olamıyorlar?

Zarif değiller , göze hoş gelmiyorlar da ondan. Admiralti gibi bir çapayı üstelik yukarıdaki gibi tasarım örnekleri de varken yatlarda kullanılması mümkün değil diye sınıflandırmak çok yalnış geliyor bana.

Admiralti, tarar ya da taramaz içinde bulunduğumuz bu yokedici sisteme karşı bir sembol gibi geliyor bana. Sırf bu nedenle dahi başka bir teknem olsa da ileride admiralti yine de benim ana demirim olarak kalacak.  e

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: denizci Admiralti ve yat çapaları
#31: 28 Mayıs 2021, 09:06:45
Kimse koluna ultra çapa dövmesi yaptırmıyor! :D

(Belki Nejat hocamızda vardır ama?)

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: denizci Admiralti ve yat çapaları
#32: 28 Mayıs 2021, 09:15:50
Kimse koluna ultra çapa dövmesi yaptırmıyor! :D

(Belki Nejat hocamızda vardır ama?)

öZgür (mobil)

Aynen öyle  :) :) :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: denizci Admiralti ve yat çapaları
#33: 28 Mayıs 2021, 09:26:15
Ahmet, aslında çok önemli bir konuya değindin. Bu ülkede işçilerin her gün başına çok ciddi iş kazaları geliyor.
Ölenler küçük bir haber oluyor o da belki. Ancak uzun vadede ciddi problemlere yol açacak problemler hiç dikkate alınmıyor.

Yıllarca şantiyecilik yaptım. Bizim işçi kadar bilinçsiz olanının neredeyse görmedim.  saatlerce hilti kullanır , beni görünce kulaklıklarını takarlardı. Tahminim çoğunun işitme poblemi vardır şu anda. Boyacılar özellikle, marangozlar. Ne maske takarlar ne de havalandırmaları vardır. sen atölyeye girdiğinde üşüyoruz diye kapıyı kpatanını bile gördüm. İçerisi sırf tiner kokuyordu. Emniyet kemeri konusunda da keza durum farklı değildir.

Muhtemel sen de o zaman daha genç olduğundan senin tabirinle daha bir ayağın çukurda olmadığından çapayı denizden bir seferde kimseden yardım almadan çekmek hoşuna bile gidiyor olabilir. (sende böyle bir mazoşistlik var görüyorum :) ) Ya da senin yerine çekecek kişi yorulmasın diye de yapmış olabilirsin. dedim ya o kadar seyir yaptık beraber. Var sende o potansiyel. :) Admiralti olmasa da sen kendini fıtık edecek birşeyler bulurdun o teknede buna eminim:)))
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: denizci Admiralti ve yat çapaları
#34: 29 Mayıs 2021, 00:19:20
Ersin sana sıkıcı olmayan bir video.

https://youtu.be/h3W5OXZT794
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: denizci Admiralti ve yat çapaları
#35: 29 Mayıs 2021, 10:57:42
https://www.youtube.com/watch?v=nIoX3gCEohk

Aklın yoku bir. videoda randa arma ile ilgili birçok detay var. Hani ben çeksem bu kadar çekerdim.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: denizci Admiralti ve yat çapaları
#36: 29 Mayıs 2021, 19:01:14
Güzelmiş çekimler Çok fazla güzel detay var . Senin için bir tanesini paylaşayım Fırtına geldiğinde demir yerine çıkıyor bak admiralti nerede. Seyretmek isteyen için 17:15 tonozda kalmayı tercih etmiş .diğer zamanlarda hep spade kullandı.



Videodaki süpriz Conor O’Brien’ın ILEN Yelkenlisini görmekti.Teşekkürler.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2021, 19:13:46 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Ynt: denizci Admiralti ve yat çapaları
#37: 29 Mayıs 2021, 19:28:27
Videoda 15:30 da bu güzel tekneyi görebilirsiniz.



Buda Ersin için .Admiralti güzel dururmuş ama işlevi daha önemli demekki.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2021, 19:30:58 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: denizci Admiralti ve yat çapaları
#38: 30 Mayıs 2021, 14:09:44
Hulisi bey bunu özellikle sizin için yazıyorum. Malum kıç demiri bildiğim kadarı ile admiralti olan bir siz varsınız.:)

Daha videosunu çekmedim ancak 7 kiloluk dört kollu çapa ve hemen ucunda son derece hafif, patalya için aldığım şemsiye çapa ile tandem demirleme yaptım kum zeminde. İmece deniz ansiklopedisinde tandem demirleme yapmak için iki demir arasında zincir kullanılması öneriliyor ancak bende o kadar zincir olmadığından yine halat kullandım.

Halat kullanmamın başka bir endeni daha vardı. Tandem demirlemede iki demir arasında bırakılacak mesafe birinci demirin tırnak boyu ile mesafelendirilmiş. Bence kullanım kolaylığı açısından derinlik ile ilişkilendirilirse daha iyi olur . Şöyle ki;

Sonuçta bu iki demiri kıç demiri olarak ve halat ile kullanıyorumç Irgat filan yok. iki demir arasındaki mesafeyi demir attığım derinliğe göre ayarlıyorum. dün demir attığım derinlik 5 metre idi. O yüzden kol payında olmak üzere iki demri arasında 6 metre halat bağladım. Amacım böylece demirleri tek tek çekebilmek. İkisinin yükü ile uğraşmamak.

Bir de 7 kiloluk dört kolluya sarı yüzen halat bağladım. Süper oldu. Marinanın yan koyunda su biraz bulanık. Tatlı su karışıyor. O yüzden bu yüznn sarı halat ile çapanın dipteki yerini hemen bulmak mümkün oluyor. Burada kritik olan başka teknelerin pervanelerine çapari vermemek için bir miktar kısa bırakmak gerekiyor.

Bir gün önce de sadece 7 kiloluk dört kolluyu atmıştım. Aradaki fark gerçekten de yazıldığı gibi. İki demirin tutma kapasitesinin üzerinde bir tutma sağlanıyor.

Dalıp kontrol ettiğimde küçük şemsiye çapa iki kolu ile kuma gömülmüş urumdaydı. Aradaki halat tamamen gerilmiş vaziyette zeminde serili idi. / kiloluk dört kolluda ise hiç bir tarama işareti yoktu. Oysa bir gün önce yarım metre kadar taramış gibi duruyordu.

Halat ile kullanılacak ise tandem demirleme kıç demiri için çok iyi bir yöntem gerçekten.

Tayo Mar , kıç demiri işi de böylece çözülmüş oldu. Yeke altındaki kıç portuçun içindeki boş 20 litrelik emektar mazot bidonunu yerinden ettim bu yüzden . Bu alan artık kıç demiri locası oldu. Alanya 'da misafirler ya da çocuklar geldiğinde sezonda kale önünde demirlemek için çok iyi oldu gerçekten.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ynt: denizci Admiralti ve yat çapaları
#39: 02 Haziran 2021, 23:33:34
Ersin Reis, baştan V şeklinde veya baştan-kıçtan çift demir attığım çok oldu da tandem hiç denemedim.

Bahsettiğin demirlerden bende de var; derken şimdi, teknede kaç demirim var diye bir düşündüm; 16KgLewmarDelta, 16KgCqr, 20KgAdmiralty, 8KgDönerliÇapa, 6KgDönerliÇapa, 3KgŞemsiyeÇapa, 1,5KgŞemsiyeÇapa. Dediğin gibi bu demirbaşlarla bu yaz bir tandem denemesi yapayım bakayım.

Aslında bana zincire ağırlık asmak da mantıklı geliyor ve daha az çapariz verir hissi veriyor ama... ?
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: denizci Admiralti ve yat çapaları
#40: 19 Ağustos 2021, 14:38:49
Fotoğraflarını koyamadım ancak kıç demiri uygulamasını bitirdim. Tandem çapa kullanıyorum. Bir adet şu botlar için kullanılan şemsiye çapalardan ve 4 kg 4 kollu şu balıkçıların kullandığı çapalardan kullanıyorum.

ancak İstanbul 'a gelir gelmez küçük bir admiralti ile değiştireceğim bunları. En son kale önünde kara tarafından esen rüzgarda ciddi ciddi taradı çünkü. Demir taramak tam da ne anlama geliyor anlamış oldum böylece.

Ancak kıç demiri ciddi rahatlık gerçekten.
  • IP logged

 
Yukarı git