Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Eğitici Video - Ozmoz Tedavisi

n

nuri_kongur

Eğitici Video - Ozmoz Tedavisi
OP: 11 Ağustos 2017, 23:08:34
YouTube üzerinde binlerce eğitici kaynak var, ama iş uygulamaya gelince anlatanın kalitesi ön plana çıkıyor. Bu başlık altında daha önce kendim öğrenirken bulduğum ve faydalandığım videoları paylaşacağım. Eğer sizin de uygulamasını yapılabilir veya işin püf noktasını anlattığını düşündüğünüz kaynak varsa yine bu başlık altında paylaşalım. Böylece ilerisi için elimizde elden geçmiş işe yarar bir kaynak olur.
Bu başlıkta sadece ozmoz tedavisine yönelik eğitici videolar paylaşalım ki, birisi ihtiyaç duyar ise kolaylık olsun.
İşin lisan kısmı var. Alt yazı eklemeyi bilen varsa anlatsın veya ilgili programa yönlendirsin. Videodaki diyaloğu Türkçeye tercüme edebilirim.
Bismillah...
Ozmoz nedir ve tedavisi:
Bölüm 1


Bölüm 2

  • IP logged
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2017, 23:13:48 Gönderen: Nuri Kongur »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Eğitici Video - Ozmoz Tedavisi
#1: 11 Ağustos 2017, 23:50:52
Çok da iyi bir iş olur. Teşekkür ederiz.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Eğitici Video - Ozmoz Tedavisi
#2: 12 Ağustos 2017, 09:01:11
Şimdiden elinize sağlık, çok teşekkürler.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Eğitici Video - Ozmoz Tedavisi
#3: 12 Ağustos 2017, 11:39:34
Ozmoz ince zardan su geçişidir. Teknede ozmoz dendiğinde ise gövdeye giren suyun, küçük boşluklara girmesi ve polyester reçinede kürlenmemiş kimyasallarla raeaksiyona girmesi yani hidroliz asıl zararı verendir. Hidroliz büyük molekül oduğundan dışarı çıkamaz ve givdede şişiklere neden olur. Yani ozmoz zararı veya hidroliz daha doğru bir isimlendirme olurdu. Yine biz bu hastalığa ozmoz demeye devam edeceğiz. Videolarda görülen ozmoz çıbanlarının açılarak temizlenmesi ve örtülmesinden ibarettir ve ozmoz tedavisi değildir. Bir ameliyatta yaranın açılması ve içeride işlem yapılmadan tekrar kapatılması gibidir. Büyük olasıkla ozmoz tekrarlayacaktr.

Ozomoz sebebi, su + mini boşluklar + kürlenmemiş ployester olduğuna göre bunlardan mümkün olduğu kadar fazlasına müdahale gerekir. Öncelikle ozmoz olan bölgede değil mümkün olduğu kadar geniş bir alanda jelkot kaznmalıdır. Çban olan yerler ise zımpara ile değil skarpela veya benzer aletle kaldırılmalıdır. Temizlik beyaz reknte olan tüm fiberglasın temizlenmesini gerektirir. sağlam fiberglas şeffaf bir görünüme sahiptir bu seviyeye kadar inilmelidir. Skarpela ile kazınan  yerler zımpara ile düzeltilmemelidir. Karina sıcak su ile yıkanmalı ve krurtulmalıdır. Ozmozun durumuna göre bu yıkama bir kere veya haftada bir kere olabilir. Kuruma için iklimimiz müsaittir, genellikle ek bir önlem gerekmez, kış aylarında tente veya diğer ek önlemler alınabilir. Rutubet oranı ahşap skalasına göre %10 altına düşene kadar kurutma devam eder. cihaz özelliklerine göre bu yüzdeyi ölçmek oldukça  zor olabilir. yaklaşık 6-8 haftalık kurutrma sonrası bu oranları yakalamak mümkün oluyor. Bu şekilde kürlenmemiş polyester artıklarını kısmen atmak ve suyu da çok azaltmak mümkün olur. Tekne iyice kuruduktan sonra onarım polyester ve cam elyafı ile yapılabilir. Bu tür bir onarım süreci sıfırlar  ve her şey yeniden başlayabilir.

skarpela ile açılmış bölgeler iyice kuruma sağlandıktan sonra zımpara ile düzeltilir ve tüm açık bölge epoksi ile en az üç kat düzeltme yapılmadan boyanır. Benim tercihim doğrudan epoksi reçine kullanmaktır. Marka olarak Durotek veya West ilk seçimlerimdir. Epoksi dokunma kuruluğuna ulaşıldığında bir sonraki kat atılarak uygulanmalıdır. süre yetmez ve epoksi kurursa, bölgenin su ve fırça ile yıkanması önerilir, bundan sonraki kat suyun kuruması sonrası atılabilir. Epoksi üzerine yine epoksi  ve cam elyafı tozu le hazırlanmış macun uygulanabilir, eğer oyuklar çok derinse epoksi ve dokuma cam elyafı ile onarım yapılmalıdr. Karina bu şekilde düzeltildikten sonra yine epoksi reçine veya gellshield veya benzeri bir epoksi ürünü ile karina boyanır. Burada benim tercihim yine bir kaç kat epoksi reçine üzerine bir veya iki kat gellshield atılmasıdır. Gellshield'ı sadece görüntü için kullanıyorum. Zehirli sökülürken ne kadar derinde olduğu anlaşılabilsin diyedir. Epoksi iyice kuruduktan sonra su ve fırça ile yıkanarak epoksi terlemesi temizlenmeli ve üzerine zehirli astarı ve zehirli atılmalıdır. İsteyen önce jelkot'u  boya olarak atabilir, ama gerekli değildir, tamamen kozmetiktir.

Ozmoz tamirinde temel uygulama budur. Ozmozun ne kadar derine gittiği ve ne kadar yaygın olduğuna göre uygulamada değişiklikler yapmak gerekebilir. Yani asıl onarım veya tedavi gövdeden rutubetin uzaklaştırılması ve kürlenmemiş kimyasalların temizlenmesi, mikro boşlukların yok edilmesidir. Gerisi büyük ölçüde kozmetiktir. Polyester kullanırsanız saati sıfırlamış olursunuz, epoksi ile ise tekrarlama olasılığı çok daha düşüktür. 

Ozmoz için polyester teknelerin kanseri derler, aynen kanser gibi etki eder ayrıca her kanser gibi her teknede farklı yerlerde ve farklı derinliklerde ortaya çıkar ve her tekneye durumuna göre müdahale gerekir.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2017, 11:42:33 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »

n

nuri_kongur

Ynt: Eğitici Video - Ozmoz Tedavisi
#4: 12 Ağustos 2017, 14:06:52
Ahmet reis, uyardığınız noktalar kısmen videoda da bahsediliyor. İkinci video da tedavi şekli var. Burada anlatan kişi kendi teknesinin bakımını yapmış, halen de aynı tekne ile denizlerde. Bu tür eğitici videolarda, İDEAL OLAN ile YAPILABİLİR OLAN arasında bir çizgi takip etme taraftarıyım. İnsanlar idealin peşinde koşarken, misal benim denizde uzun seyirlere çıkmam için gerekenleri beklerken Enes bey şişme botla Mersine çıktı, yapılabilir olanı kaçırmakta.
Sizin dediklerinize yanlış demiyorum, sadece bu videoda anlatılan yöntem bir çok donatan için uygulanabilir bir yöntem. Ama İdeali görmek için tavsiye edebileceğiniz videoları lütfen ekleyin . Sonuçta insan gördüğüne mahkum, görelim ki imkan bulursak öyle yapalım.
Selametle.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Eğitici Video - Ozmoz Tedavisi
#5: 12 Ağustos 2017, 14:19:55
Bütün bu videoları izleyip ve daha bir sürü dökumanı bir sene hatim eyleyip şöyle bir şeyler yapılmış ve yazılmış idi bir zamanlar. :)

https://web.facebook.com/benimteknem/posts/1857234251179223

En çok faydalandığım dökümanlardan birisi aşağıda. Marka değişince karışım oranları ve kuruma süresi değişiyor epokside sadece.

http://www.westsystem.com/wp-content/uploads/Fiberglass-Manual-2015.pdf
  • IP logged
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2017, 14:28:14 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Eğitici Video - Ozmoz Tedavisi
#6: 12 Ağustos 2017, 14:40:02
Ayrıca ,

http://www.bluestarsurveys.co.uk/osmosis3v6.pdf

ve

"Osmosis, Myth and Reality About Hydrolyse Blistering and Delamination In FRP Boat Hulls", Bengt Blomberg in kitabını PDF olarak net te bulup okuyabilirsiniz arkadaşlar.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Eğitici Video - Ozmoz Tedavisi
#7: 12 Ağustos 2017, 19:06:07
Çok güzel ve faydalı başlık Nuri reis. Görsel bilgi olmadan tekne tamiri zor ve hataya açık bir konu. Bu YouTube kanalı (sailing uma) eski bir tekneyi alıp yenileyip dünyayı gezen bir ev haline getiren çiftin videolarını kapsıyor. Çok öğretici bulduğum için henüz diğer videoları izlemeden paylaşıyorum.

http://www.youtube.com/playlist?list=PLUK8GR4xS78uWldC0gzDSSabOQhk1xNOQ


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Eğitici Video - Ozmoz Tedavisi
#8: 13 Ağustos 2017, 09:52:54
Bu tür eğitici videolarda, İDEAL OLAN ile YAPILABİLİR OLAN arasında bir çizgi takip etme taraftarıyım. İnsanlar idealin peşinde koşarken, (...), yapılabilir olanı kaçırmakta.

Hepsi bu kadar.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git