Bu hesapların hepsi teknenin fabrikadan çıktığı çıplak haliyle yapılıyor sanırım..
Nasıl fuarda fiyat listesinde 100bin euro fiyatı olan tekne, en minimum kullanacağınız opsiyonları (güvenlik, elektronik, yelken, konfor vb.) eklediğinizde 180bin euro oluyorsa, aynı şekilde fabrikadan çıkan teknenin içine tonla malzeme dolduruyoruz.. kesin kategorisi 1-2 kademe düşüyordur gezi teknelerinin..
basit tek bir 150W civarı güneş paneli 15kg civarı.. 3-4 panel 50-60kg ağırlık.. eh onun monte edildiği krom konstrüksiyon zaten 100kg vardır, hem de güvertede değil, yüksekte duruyor..
radar da 10-15kg civarında, çok değil ama güverteden tee 10m yukarıda duruyor, kuvvet kolu oldukça fazla..
hadi bi de mataforada bot var diyelim oh oh!
Bırak okyanusu, göle kaç!
gezi teknelerinde ıvır zıvır o kadar çok malzeme var ki, teknenin alabora olduğunu düşün, 110 dereceden sonraki yeniden doğrulma grafiğini unutun! mümkün değil içindeki tüm malzemeler dolaplardan dökülmüş, farşlar, kumanyalar, sular etrafa saçılmışken o grafikteki doğrulma momentini sağlayamaz..
uzun yol gideceklerin çok çok iyi hazırlık yapmaları şart..
neta çok önemli!