Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Öcal Turan - 22 Şubat 2017, 00:28:09
-
Halatı nasıl toplarsınız.
-
Kalın ipten paspas yapımı.
-
Teknneniz ve eviniz için halatlarla kolayca yapacağınız 25 dekorasyon eşyası. :)
http://homesthetics.net/get-creative-with-these-25-easy-diy-rope-projects-for-your-home-now/
-
Bulmuş kırbaç gibi halatı topluyor. :) Bizim oralarda bu halat toplama şekline "halatı gelep yapmak" deniyor.
Sağol Öcal Abi teşekkürler paylaşımlar için.
-
Klasik tekneler için (Tayo Mar özellikle :) ) eski halatlardan usturmaça yapımı.
-
Bulmuş kırbaç gibi halatı topluyor. :) Bizim oralarda bu halat toplama şekline "halatı gelep yapmak" deniyor.
Sağol Öcal Abi teşekkürler paylaşımlar için.
Ahmet cim benim verdiğim linkler başlangıç videoları. İlgili sayfa da komşularında artık gönlümüze göre ne bulursak. :)
-
Tembel Jack için yelken toplama kılıfı yapımı. :)
-
HER TEKNEYE LAZIM 35 ÖNERİ
Derleyen: Şule Kaya
Keyifli ama bir o kadar zahmetli tekne hayatının günlük problemlerinden kurtaracak bu basit öneriler, size hem zaman kazandıracak hem de bütçenizi koruyacak.
Teknenin işi bitmez. Bir gün güvertedeki kurumuş kuş pislikleriyle uğraşırsınız, bir gün tuvaletin damlatan borusuyla. Halatlar tuzdan kurur, tuvaletten koku gelir, serpinti körüğünün fermuarı sıkışır, jelkot çizilir vesaire... Tüm bunlar ufak tefek işler olsa da düzeltilmesi vakit alır, can sıkar. İhmal ederseniz küçük sorun büyür, sizi daha da uğraştırır. Bu küçük ama zaman zaman sinir bozabilen sorunların üstesinden gelmek basit ve pratik yöntemlerle sadece birkaç dakikanızı alır. Sandy Lindsay tarafından hazırlanan 1001 Top Boat Maintenance Tips başlıklı kitap işte bu tip basit problemleri hızlı ve kolay bir şekilde çözmenin yollarını gösteriyor.
Amazon.com’dan edinebileceğiniz kitabın 1001 önerisinden 35’ini sizin için seçtik.
1. Korozyona uğramış ya da paslanmış alüminyumu bir parça kırıştırılmış alüminyum folyoyla temizleyebilirsiniz.
2. Pasları temizlemek için bakır bulaşık teli kullanabilirsiniz. Bulamıyorsanız bulaşık bezi de olur. Üzerine döktüğünüz bir parça sıvı çamaşır deterjanıyla birlikte temizledikten sonra bölgeye bir de fiberglas cilası sürerseniz ileride oluşacak pasları geciktirmiş olursunuz.
3. İnatçı pas lekelerini ve metallerdeki renk bozulmalarını mantar tıpa yardımıyla giderebilirsiniz. Önce mantar tıpanın düz olan alt kısmını iyice ıslatın. Ardından sorunlu bölgeye sürtün. Zımpara görevi görecek olan mantar bu lekeleri kısa sürede ve fazla emek harcamadan temizlemenizi sağlar.
4. Alüminyumu hava 10˚’den soğuksa parlatmayın. Aksi takdirde metal çok kolay çizilir.
5. Özellikle kaymaz yüzeye sahip, kalıp halinde üretilmiş GRP’yi delmek jelkota zarar verebilir. Bunu engellemek için deleceğiniz bölgenin üstüne maskeleme bandı yapıştırın. Yalnız matkap ucunun keskin, hızının da yüksek ayarda olmasına dikkat edin.
6. Jelkotu, yüzeyine zarar vermeden kolayca temizlemek için şu karışımı hazırlayabilirsiniz. Bir yemek kaşığı amonyak ve 250 mililitre % 70 konsantrasyonlu izopropil alkolü 500 mililitre suya karıştırın. Bu karışımla jelkotu temizledikten sonra bol suyla yıkayın.
7. Teknenizin gövdesini ilk günkü parlaklığına kavuşturmak için jelkotu şu karışımla hafif hafif fırçalayın: İki yemek kaşığı mısır nişastası, 125 mililitre amonyak ve 125 mililitre beyaz sirkeyi 3,8 litre ılık suya katın ve çözülünceye kadar karıştırın.
8. Güvertede fiberglas üzerinde ayakkabıların sürtmesinden oluşacak izleri temizlemenin en güzel yolu bildiğimiz okul silgisiyle lekeleri silmektir. Silgi yerine kuru bakır bulaşık teli de kullanabilirsiniz.
9. Güvertede kuruyan martı pisliklerini temizlemek zaman alır. Ama kolayı var. Bulaşık bezini pisliğin üzerine örtün. Üzerine biraz yemeklik sıvı yağ damlattığınız bezi pisliğin üzerinde bir süre bekletin. Yağ sayesinde pisliğin yumuşadığını göreceksiniz. Sonra kolayca temizleyebilirsiniz.
10. Yazın özellikle güneyde teknenizi ağaçların altına demirlediğinizde güverteye dallardan reçine damlayabilir. Sertleşen reçineyi gidermek için zift temizleyiciler en iyi çözümdür. Bu ürünü otomobil yedek malzemeleri satan dükkanlarda bulabilirsiniz.
11. Fiberglası deldiğinizde etrafında oluşabilecek örümcek ağı gibi çatlakları engellemek için matkabın ucunu mumla kayganlaştırın. Böylece matkap ucu içeriye daha rahat girer ve deldiği bölgeye daha az zarar verir.
12. Çelik parçaların parlaklığını daha uzun süre korumasını istiyorsanız çareniz limon. Limon kabuğunun dış yüzeyini çeliklerin üzerine sürttüğünüzde içeriğindeki yağ sayesinde ilk günkü gibi parladığını göreceksiniz. İçerideki mobilyalar için de şişelerde limon yağını kullanabilirsiniz. Teknede bulundurduğunuz ilk yardım çantasındaki alkol de işinizi görür. Ayrıca mobilyalarınızı dezenfekte eder.
13. Paslanmaz çeliğin rengi bir süre sonra bozulmaya başlar. Bunun ilacı da karbonattır. Bulaşık süngerinin üzerine biraz karbonat dökerek çeliklerdeki renk bozulmasını giderebilirsiniz. İşlemin ardından bölgeyi durulayın.
14. Metallerdeki pas lekelerini temizlemek için bir yemek kaşığı kabartma tozunu bir çay kaşığı tatlı suyla karıştırın. Bu karışımı temizlemek istediğiniz metal bölgenin üzerine nemli bir bez yardımıyla yayın ve bir parça alüminyum folyoyla ovun.
15. Yelkenlerinizdeki küfü temizlemek için 375 mililitre beyaz sirke ve iki yemek kaşığı sıvı deterjanı 3,8 litre suyla karıştırın ve küflü bölgeye uygulayın.
16. Fiberglas ya da jelkottaki küfü temizlemek için karbonat ya da kabartma tozunu hamur haline getirecek kadar suyla karıştırın. Küflü bölgeye bu hamuru sürün ve 30 dakika bekletin. Sonra da suyla yıkayın.
17. Maskelediğiniz bir bölgeyi bantlardan temizlerken geriye mutlaka yapıştırıcı artıkları kalır. Bunun için önce bandı temizleyebildiğiniz kadar temizleyin. Ardından üzerine biraz yemeklik sıvı yağ damlatın ya da WD-40 sıkın. Bir gece bu halde bırakın. Ertesi gün çıkmakta inat eden parçaların vıcık vıcık olduğunu göreceksiniz. Plastik bir raspayla kalan parçaları temizleyin. Ardından temizlediğiniz bölgeyi, üzerine beyaz ispirto döktüğünüz bir bezle silin. Yalnız ispirtonun plastiğe zarar verdiğini unutmayın.
18. Teknenizin gövdesine yapıştırdığınız inatçı bir vinilden kurtulmak için saç kurutma makinesi kullanabilirsiniz. Bu sayede yumuşayan yapıştırıcıyı, eski bir kredi kartı yardımıyla kazıyın. Gövdeye zarar vermemek için saç kurutma makinesini düşük ısıda kullanın.
19. Gövdedeki bir yazıyı temizlemek için boyalı bölgenin üzerine fırın temizleyicisi sıkın. 10 dakika bekleyin. Bu arada boyalı kısımda baloncuklar oluştuğunu göreceksiniz. Artık sabun ve suyla temizleyebilirsiniz.
20. Tuvaletteki küflerden mi muzdaripsiniz? Cevabı yine fırın temizleyicisi. Yalnız uygulamadan önce tuvaletin havalanıyor olmasına dikkat edin. Sonra küflü bölgelere fırın temizleyicisini sıkın. Beş dakika bekledikten sonra nemli bir bezle temizleyin. Ulaşamadığınız köşeler için de fırça kullanabilirsiniz.
21. Teknedeki hortumları değiştirirken en büyük dert yenisinin bir türlü yerine oturmamasıdır. Bu işi kolaylaştırmak için hortumun ucunu sıcak suya sokun. 10 dakika beklettikten sonra yumuşayan hortum ucu yerine kolaylıkla girer. Eğer yeterince yumuşamazsa bu süreyi 20 dakikaya da uzatabilirsiniz.
22. Bir yeri boyarken kazara damlayan boyayı temizlemek için önce bölgeyi ılık ve sabunlu suyla yıkayın. Ardından etrafını temiz bir bezle sardığınız spatulayla boyaları kazıyın.
23. İçtiğiniz kolanın gazı kaçtıysa atmayın, onun yerine tuvalete dökün. En az bir saat bekledikten sonra sifonu çekin.
24. Koku yüzünden mecbur kalmadıkça içeri girmek bile istemiyor musunuz? Bu kötü kokuları gidermenin çözümü karbonat. Karbonatı, kokuya neden olan tuvalet, duş ya da lavabo deliğine bolca dökün. Mümkünse 48 saat bekletin. Sonrasında içeride koku kalmayacaktır.
25. Sabahları yağan çiy içeriğinde asit ve kirli partiküller barındırır. Çiy gün ışığıyla birleştiğinde tik cilasına zarar verir. Bu yüzden tekneye her gittiğinizde güverteyi yıkayın.
26. Yelkenleri katlarken kırışık olmamasına kesinlikle dikkat edin. Bu kırışıklıklar bir süre sonra yelken kumaşına ciddi anlamda zarar verir. Ayrıca balon yelkenleri de mutlaka çantasının içinde kuru şekilde saklayın.
27. İçeriye bir yerlerden su giriyor ama çatlağı bir türlü bulamıyor musunuz? Saç teli kalınlığındaki çatlakların yerini bulmak oldukça zordur. Bunun için gıda boyası kullanabilirsiniz. Su sızan yere gıda boyasını sürün (tercihen kırmızı). Güverteyi yıkadıktan sonra hemen içeri girip boyadığınız yere bakın. Boyadaki sızıntı çatlağın yerini ele verecektir. Ancak boyayı hemen temizleyin ki leke bırakmasın.
28. Serpinti körüğünde oluşan bulanıklığı temizlemek için mobilya cilası kullanabilirsiniz. Cila, ileride günlerde oluşacak bulanıklığı da geciktirir.
29. Serpinti körüğündeki fermuar zor açılıp kapanıyorsa üzerine süreceğiniz dudak koruyucu onu inadından vazgeçirecektir. Eğer fermuar sıkıştıysa kurşun kalem ucu ya da beyaz mum yardımıyla açabilirsiniz. Bir miktar sıvı yağ da kullanabilirsiniz.
30. Fermuar inatla kapanmak istemiyorsa üzerine saç spreyi sıkın. Bir süre kurumaya bırakın. Yeniymiş gibi rahatlıkla kapandığını göreceksiniz.
31. Uzun süre temizlenmeyen halatların ömrü kısa olur. Halatlarınızı çamaşır makinesinde yıkayabilirsiniz. Ancak makineye atmadan önce file bir çantaya ya da bulamıyorsanız yastık kılıfına koymak şartıyla. Aksi takdirde makineden dev bir düğüm çıkarabilirsiniz. Halatları ılık suda, yumuşak bir deterjan ya da marin deterjanla yıkayabilirsiniz.
32. Tuzdan sertleşmiş halatları yumuşatmak için şu karışımı kullanın: 125 mililitre yumuşatıcıyı 7,5 litre suyla karıştırın ve halatları bu suyun içinde gece boyunca bekletin. Doğrudan güneş ışınlarına maruz kalmayacak şekilde kurutun. Yeni almışsınız gibi yumuşacık olacaktır.
33. Ocağın üzerindeki dolaplara kesinlikle yiyecek koymayın. Pirinç gibi kuru gıda maddeleri dahi ocaktan gelen ısı nedeniyle bozulur.
34. Tik güvertede zaman içinde küçük çökmeler meydana gelir. Bunu düzeltebilirsiniz. Nemli bezi düzelteceğiniz bölgenin üzerine koyun. Üzerine orta ısıdaki ütü tutun. Rutubet göçen bölümün yine şişmesini sağlar. Ancak dikkat edin yakmayın!
35. Motorunuzda arızaya yol açan kirli yakıttan dertliyseniz şunu deneyin. Yakıt ikmali yaptığınız giriş borusuna koni şeklindeki kahve filtrelerinden bir tane koyun. Birkaç litre yakıtı depoya doldururken bu filtrenin içinden akıtın. Sonra filtreyi alın ve oradaki atıkları kontrol edin.
-
Öcal reis ,
Elinize sağlık çok güzel bilgiler.
-
Öcal reis ,
Elinize sağlık çok güzel bilgiler.
Devamı gelecek ,güle güle kullanın. :)
-
Öcal reis. Açtığınız diğer başlık Teknede temizlik (Ekolojik) tıkladığımızda açılmıyor.Hasan reis parantez kullanınca bu sorun oluyor demişti. Parantezi silerseniz erişebileceğiz. Teşekkürler bilgiler için. :)
-
Öcal reis. Açtığınız diğer başlık Teknede temizlik (Ekolojik) tıkladığımızda açılmıyor.Hasan reis parantez kullanınca bu sorun oluyor demişti. Parantezi silerseniz erişebileceğiz. Teşekkürler bilgiler için. :)
Ona çalışıyoruz sevgili Oğuzhan reis, kolay kalkmıyormuş ben de giremedim. :(
Uyarı ve beğeni için teşekkürler. :)
-
Nereden kaydetmişim not almamışım ama yola çıkarken işe yarayacak güzel bir kontrol listesi. İngilizcesi ve vakti güzel olan bir reis olmayanlara tercüme etsin. :)
Boating List
Planning
[ x ] Select boating location
[ x ] Get weather forecast
[ x ] Get required permits
[ x ] Develop a float plan
[ x ] Arrange for transportation to location - personal/rental
[ x ] Make reservation for boat rental
[ x ] Arrange for transportation of your boat
General
[ x ] Do a general overall cleaning using a mild detergent
[ x ] Make sure drains and scuppers are clear
[ x ] Put on a coat of wax
[ x ] Clean and polish metal with a good metal polish
[ x ] Clean teak and oil
[ x ] Clean windows and hatches
[ x ] Clean canvas/ Bimini/ dodger
[ x ] Clean interior including bilges
[ x ] Check spare parts and tools and replace as necessary
[ x ] Make sure registration is current and on board
[ x ] Check and replace wiper blades if necessary
Hull
[ x ] Check for hull abrasions/ scratches/ gouges and repair
[ x ] Check and replace zincs
[ x ] Check rub rails
[ x ] Check swim platform and/or ladder
[ x ] Inspect and test trim tabs
[ x ] Check shaft/ cutlass bearing/ strut and prop
[ x ] Check rudder and fittings
[ x ] Touch up or replace anti fouling paint
Deck/ Fittings/ safety equipment
[ x ] Check stanchion/ pulpits and lifelines for integrity
[ x ] Check ground tackle/ lines/ fenders
[ x ] Check chain plates and cleats
[ x ] Check hull/deck joint
[ x ] Check deck/ windows and port lights for leaks
[ x ] Inspect anchor windlass and lubricate
[ x ] Clean and grease winches
[ x ] Check and lubricate blocks/ pad eyes
[ x ] Check dinghy/ life raft
Below Deck
[ x ] Check/ test/ lubricate seacocks
[ x ] Check condition of hoses and clamps
[ x ] Make sure below waterline hoses are double clamped
[ x ] Check bilges pumps for automatic and manual operation
[ x ] Check for oil in bilges
[ x ] Check limber holes and make sure they are clear of debris
Electrical system and component
[ x ] Check battery water level
[ x ] Check/recharge batteries
[ x ] Check terminals for corrosion/ clean/ lubricate
[ x ] Check bonding system
[ x ] Inspect all wiring for wear and chafe
[ x ] Test all gauges
[ x ] Check shore power and charger
[ x ] Check for spare fuses
[ x ] Check all lighting fixtures (including navigation lights) and make sure you have spare bulbs
[ x ] Check all electronics for proper operation
[ x ] Inspect antennas
Recommended equipment
[ x ] Sound signaling device
[ x ] Check distress signals and expiration date
[ x ] Check Pfds
[ x ] Inspect life rings and cushions
[ x ] Check fire extinguishers and recharge if necessary
[ x ] Check and adjust compass
[ x ] Check navigation lights
[ x ] Check charts and replace as necessary
[ x ] Check radar reflector
[ x ] Check and replace first aid supplies
[ x ] Check bailer and hand pump
Inboard engine
[ x ] Change oil and filters/ have spare
[ x ] Check and change fuel filters/ have spares onboard
[ x ] Check and change engine zincs
[ x ] Check cooling system/ have extra onboard
[ x ] Record engine maintenance log/ especially date & hours of last oil changes
[ x ] Check belts for tension
[ x ] Check transmission fluid
[ x ] Check and clean backfire flame arrestor
[ x ] Check impeller
[ x ] Check and clean water strainer
[ x ] Check bilge blower
Head system
[ x ] Check for smooth operation / lubricate/ clean as necessary
[ x ] If equipped with treatment system have chemicals on hand
[ x ] Y-valve operation checked/ valve labeled/ secured
Water system
[ x ] Flush water tank
[ x ] Check water system and pump for leaks
[ x ] Check hot water tank working on AC and engines
[ x ] Check for tank cap keys on board
[ x ] Check/ clean shower sump pump screens
Galley
[ x ] Fill propane tank
[ x ] Check electric & manual valves
[ x ] Check refrigerator/ clean and freshen/ operate on AC and DC
[ x ] Clean stove/ check that all burners and oven are working
[ x ] Check microwave if fitted
Outboard motor
[ x ] Replace spark plugs
[ x ] Check plug wires for wear
[ x ] Check prop for nicks and bends
[ x ] Change/ fill gear lube
[ x ] Inspect fuel lines/ primer bulb/ tank for leaks
[ x ] Lubricate and spray movable parts
Trailer
[ x ] Check for current registration
[ x ] Check rollers and pads
[ x ] Check and lubricate wheel bearings
[ x ] Clean and lubricate winch
[ x ] Lubricate tongue jack and wheel
[ x ] Test lights and electrical connections
[ x ] Check tire pressure and condition
[ x ] Check brakes (if equipped)
[ x ] Check safety chains
[ x ] Check tongue lock
Sails
[ x ] Check general condition
[ x ] Look for wear and chafing
[ x ] Check battens and batten pockets
[ x ] Check all sail attachments
[ x ] Inspect bolt rope
Mast and rigging
[ x ] Check mast and spreaders for corrosion or damage
[ x ] Inspect spreader boots and shrouds
[ x ] Inspect rivets and screw connections for corrosion
[ x ] Check reefing points and reefing gear
[ x ] Clean sail track
[ x ] Check turnbuckles and clevis pins for wear and corrosion
[ x ] Inspect stays for fraying and fish hooks
[ x ] Check fore stay and back stay connections
[ x ] Check masthead fitting and pulleys
[ x ] Check and lubricate roller furling
[ x ] Check halyards/ replace or swap end for end
[ x ] Tape turnbuckles/ cotter pins/ spreaders
Accessories
[ x ] Chap stick
[ x ] Hats
[ x ] Spectacles
[ x ] Sunglasses
[ x ] Binoculars
[ x ] Flashlight
[ x ] Tool box
[ x ] Bandannas
[ x ] Sunscreen
[ x ] Sun tan lotion
[ x ] Other Solar protection
[ x ] Knapsack / Backpack
[ x ] Gloves
[ x ] Tapes / Duct tapes
[ x ] Electrical tapes
[ x ] Water skis
[ x ] Swim suit
[ x ] Swim goggles
[ x ] Snorkeling related
[ x ] Blankets/ bedding
[ x ] Towels
[ x ] Pocket knife
[ x ] Umbrella
[ x ] Straps and cords
[ x ] Cards
Clothes
[ x ] Fly vest
[ x ] Change set of clothes/ inners
[ x ] Deck Shoes or boots
[ x ] Socks/ extra pair
[ x ] Jeans
[ x ] Rain gear
[ x ] Shorts
[ x ] T-Shirts
[ x ] Jacket / Pullover
[ x ] Sweater
Toiletries
[ x ] Toothbrush
[ x ] Toothpaste
[ x ] Comb
[ x ] Brush
[ x ] Towels and wash cloth
[ x ] Soap
[ x ] Plastic bags for wet items
[ x ] Sanitary pad / Tampons
[ x ] Small mirror
[ x ] Contact lens
Electronics
[ x ] Cell Phone
[ x ] Cell Phone Extra Batteries
[ x ] 2-way radio / walkie talkie
[ x ] 2-way radio batteries
[ x ] Compass
[ x ] GPS / Maps / Directions
[ x ] Fishing GPS / Fish finders
[ x ] Camera
[ x ] Camera battery
[ x ] Camera film
[ x ] Camcorder
[ x ] Camcorder battery
[ x ] Camcorder videotape
[ x ] Radio
[ x ] MP3 Player / Musical player
[ x ] Waterproof bags for electronics
Stationery/ supplies
[ x ] Notepad
[ x ] Pen
[ x ] Writing Board
[ x ] Toilet paper
[ x ] Paper towels
[ x ] Hand wipes
[ x ] Napkins/ tissues
[ x ] Cleaning supplies
[ x ] Plastic Grocery bags
[ x ] Trash bags
Documents
[ x ] Personal papers
[ x ] Ship/ boat papers
[ x ] Boat registration and documentation
[ x ] Radio License
[ x ] Copy float plan
[ x ] Float plan copy with reliable person onshore
[ x ] Credit Cards
[ x ] Cash
[ x ] Coins / Quarters
[ x ] Drivers License
[ x ] ID Card
[ x ] Operators certificate
[ x ] Fishing License if necessary
[ x ] Reservation Confirmation
[ x ] Guide books
[ x ] Books
[ x ] Magazines
[ x ] Note down all emergency local phone numbers
[ x ] Manuals for boat and systems
[ x ] Insurance documents/ information
[ x ] Phone numbers for your boat customer service
[ x ] Towing service phone number
Medication/ First aid
[ x ] Pain relievers
[ x ] Personal prescriptions
[ x ] Motion sickness medication
[ x ] Ointments
[ x ] Contact lens solution
[ x ] Diarrhea medicine
[ x ] Sinus or cold medication
[ x ] Headache medicine
[ x ] Allergy medicine
[ x ] Bandages
[ x ] Adhesive Tape
[ x ] Sterile Gauze
[ x ] Antiseptic Wipes
[ x ] Cotton swabs
[ x ] Tweezers
[ x ] Safety pins
[ x ] Bee sting kit
[ x ] Scissors
[ x ] Splinting materials
[ x ] Band aides
[ x ] Anti-acids
[ x ] Antibiotic cream
[ x ] Asprin
[ x ] Ibuprofen
[ x ] Tylenol
[ x ] Burn medicine
[ x ] Snake Bite kit
[ x ] Sunburn lotion
[ x ] Eye drops
[ x ] Latex gloves
[ x ] Cold packs
[ x ] Heat packs
[ x ] Antibacterial soap
[ x ] Thermometer
[ x ] First aid manual
[ x ] Nail clippers
Cooking/ food
[ x ] Water
[ x ] Soda Pop
[ x ] Sports Drink
[ x ] Juice
[ x ] Chips/ pretzel
[ x ] Protein bars/ trail mix
[ x ] Subs/ Sandwich
[ x ] Canned food
[ x ] Can/ bottle opener
[ x ] Cigarettes / Lighters (for smokers)
[ x ] Fresh water disinfectant tablet
[ x ] Water bucket
[ x ] Water jug
[ x ] Thermos
[ x ] Ice Coolers
[ x ] Stove
[ x ] Stove fuel - Propane
[ x ] Lighter / Matches
[ x ] BBQ grill
[ x ] Campfire grill
[ x ] Fire starters
[ x ] Table cloth
[ x ] Paper plates
[ x ] Bowls
[ x ] Plastic / Paper cups
[ x ] Silverware
[ x ] Plastic forks/ spoons
[ x ] knives
[ x ] Spatula
[ x ] Tongs
[ x ] Skewers/grill forks
[ x ] Measuring cups
[ x ] Aluminium foil
[ x ] Paper napkins
[ x ] Trash bags
[ x ] Dish soap / Washing soap
[ x ] Cooking oil
[ x ] Pam spray
[ x ] Food storage containers
[ x ] Oven mitts
[ x ] Potholders
[ x ] Frying pans
[ x ] Can opener
[ x ] Bottle opener
[ x ] Pie irons
[ x ] Mugs
[ x ] Mixing bowl
[ x ] Ziplock bags
[ x ] Seasonings
[ x ] Condiments
[ x ] Scrub pad
[ x ] Towels
[ x ] Napkins
[ x ] Dish pan
[ x ] Cutting Board
[ x ] Coffee pot
Fishing Related
[ x ] Small fixed-blade knife
[ x ] Pair of Pliers
[ x ] Fishing Pole
[ x ] Rods
[ x ] Reels
[ x ] Hooks
[ x ] Sinkers
[ x ] Spikes for Surf fishing
[ x ] Cast Net for bait fishes
[ x ] Hook sharpener
[ x ] Line / Extra fishing lines
[ x ] Line basket
[ x ] Lures
[ x ] Plastics
[ x ] Tackle Boxes
[ x ] Weights
[ x ] Knife
[ x ] Line cutter
[ x ] Lure retrievers
[ x ] Marker buoys
[ x ] Measuring stick
[ x ] Fishing Net
[ x ] Polarized shades
[ x ] Reel oil
[ x ] Replacement treble hooks
[ x ] Split rings and pliers
[ x ] Weigh-in bag
[ x ] Coolers for Fish
[ x ] Bucket
[ x ] Scale
[ x ] Nail clipper
Before leaving
[ x ] Recharge all batteries
[ x ] Inform neighbors to watch home
[ x ] Inform friends/relatives of where you are going and when you expect to return.
[ x ] Lock doors
[ x ] Enable Home Alarm system
-
Tamam kızmayın reisler :) , arşivden faydalı bir şey daha buldum bu sefer Türkçe ama kaynağını gene not almamışım. Bilenler olursa lütfen yazsın.
YENİ BAŞLAYANA TAVSİYELER
UZUN SEYİR
1. SEYİR ÖNCESİ GİDECEĞİN YOLUN HARİTA İNCELEMESİNİ YAP
2. YOLU TRAVERSLERE BÖL
3. HER TRAVERSİN ACISINI VE MESAFESİNİ BİR KAĞIDA KAYDET
4. BİR ÖNCEKİ GÜN VE SEYİR GÜNÜ MUTLAKA HAVA DURUMUNU ÖĞREN
5. MARİNADAN VEYA DEMİR YERİNDEN AYRILDIKTAN SONRA 1 NCİ TRAVERS BAŞLAMA NOKTASINA GEL
6. BU NOKTADAN GİDECEĞİN İSTİKAMETE TEKNEĞİ YÖNLENDİR VE OTOMATİK PİLOTA AL
7. GPS’DEN VE PUSULADAN İŞTİKAMET AÇISINI KONTROL ET, GEREKİYORSA DÜZELT
8. DALGA VARSA VE TEKNE OTOMATİK PİLOTLA ÇOK GEZİYORSA TEKNEYİ PUSULANIN KILINA BAKARAK MANUEL KULLAN
9. AZAMİ 50-60 DAKİKADA BİR GPS’DEN BULUNDUĞUN YERİN (MEVKİN) KOORDİNATLARINI BUL VE BUNU HARİTANA İŞLE, ROTAYA UYGUNLUĞUNU GÖR
10. ROTA DIŞINDAYSAN, YENİ ROTA (AÇI) BELİRLE
11. TEKNEYİ YENİ ROTAYA YÖNLENDİR
12. İKİNCİ TRAVERS NOKTASINA GELİNCE AYNI ŞEYLERİ YAP
13. MOTOR SEYRİNDE EKONOMİK HIZ 2000 DEVİRDİR
14. SEYİR ESNASINDA SERPİNTİ GELİYORSA HEÇLERİ VE MERDİVEN ÜSTÜ ÇAMINI KAPAT
YELKEN SEYRİ
1. SEYİR ÖNCESİ GÜVERTE VE YAN PENÇERE HEÇLERİNİ KAPAT
2. HAVA KUVVETLİYSE, TEKNENİN FAZLACA YANA YATMA İHTİMALİ VARSA TÜM SU VANALARINI KAPAT
3. TEKNE İÇİNDE YATMA ESNASINDA DÜŞEBİLECEK VEYA SAVRULACAK MALZEMELERİ SABİTLE
4. KAPILARI SABİTLE
5. SİNTİNE DEPOLARI BOŞ OLSUN
6. KOKPİTTEKİ ÇAPARİZ YAPABİLECEK MALZEMELERİ (MİNDER,BARDAK,YEMEK VS.) KALDIR, DÜŞEBİLECEK DURUMDA OLANLARI EMNİYETE AL ( CEP TELEFONU,GÖZLÜK VS.)
CENOVANIN AÇILMASI
1. SANCAK VE İSKELE TARAF CENOVA İPLERİNİ AÇ VE KOKPİTE SER
2. TEKNENİN BAŞINI RÜZGARA DÖNDÜR,OTO PİLOTA GEÇ,HIZINI AĞIR YOLA AL
3. KOKPİT İSKELEDE BULUNAN CENOVA MAKARASI İPİNİ KOKPİTE SER VE KENDİNE ÇEKEREK KİLİDİNİ AÇ
4. CENOVAYI NE TARAFA AÇACAKSAN O TARAF CENOVA İPİNİ ÇEK
5. YARDIMCIN MAKARA İPİNİN TEKRAR KİLİDE TAKILMADAN AKIŞINI SAĞLASIN
6. ÇEKTİĞİN İPİ VİNCE KOŞ VE VİNÇ İLE BOŞUNU AL
7. GİDECEĞİN İSTİKAMETE DÖN
8. CENOVANIN TRİMİNİ AYARLA (ORSA SEYİRDE VARDEVELA TELLERİNE YAKIN VE ÇOK GERGİN, APAZDA BOL, PUPADA DAHA BOL)
9. TEKNE 15 DERECEDEN FAZLA YATARSA MOTORUN SOĞUTMA SUYU ALAMAMA RİSKİ NEDENİYLE MOTORU MUTLAKA STOP ET
CENOVANIN TOPLANMASI
1. TEKNENİN BAŞINI RÜZGARA DÖNDÜR,OTOPİĞLOTA GEÇ, HIZINI AĞIR YOLA AL.
2. MOTORU ÇALIŞTIR
3. ÇENOVA MAKARASI İPİNİ ELLE TOPLAMAYA BAŞLA, BU ESNADA YARDIMCIN CENOVA İPİNİ VİNÇTEN KURTARIP KONTROLLU BİR ŞEKİLDE BIRAKSIN
4. CENOVA TAMAMEN SARILINCA MAKARA İPİNİ KİLİTLE
5. MAKARA İPİNİ RODA YAP VE İSKELE TARAF VARDEVELA TELLERİNE AS
6. HER İKİ TARAF CENOVA İPLERİNİN BOŞUNU AL
Ynt: YENİ BAŞLAYANLARA UYARILAR
« Yanıtla #46 : Mart 10, 2011, 23:06:06 »
ANA YELKENİN AÇILMASI
1. TEKNENİN BAŞINI RÜZGARA DÖNDÜR, OTO PİLOTA GEÇ, HIZINI AĞIR YOLA AL
2. ANA YELKEN TORBASINI AÇ
3. ANA YELKEN MANDAR İPİNİ, CAMADAN İPLERİNİ AÇ VE KOKPİTE SER
4. ANA YELKEN MANDAR İPİ VE CAMADAN İPLERİNİN İSKOTALARINI (KİLİTLERİNİ) AÇ
5. DİREK DİBİNE GİT VE MANDAR İPİNİ KANCADAN KURTAR
6. MANDAR İPİNİ ÇEKEREK YELKENİ AÇ
7. BU ESNADA YARDIMCIN, MANDARIN BOŞUNU ALSIN VE CAMADAN İPLERİNİN DÜZGÜNCE AKIŞINI SAĞLASIN.
8. MANDARI ÇEKMEYE ZORLANINCA İPİ VİNCE KOŞ
9. EĞER VİNÇLEDE ZORLUYORSA CAMADAN İPLERİNİN VE MANDARIN GEÇTİĞİ MAKARALARI VE YERLERİ KONTROL ET, ÇAPARİZİ GİDER
10. İSKOTALARI KİLİTLE
11. GİDECEĞİN İSTİKAMETE DÖN
12. YELKENİN TRİMİNİ AYARLA
13. TEKNE 25 DERECEDEN FAZLA YATARSA, MOTORUN SOĞUTMA SUYU ALAMAMA RİSKİ NEDENİYLE MOTORU MUTLAKA STOP ET
ANA YELKENİN TOPLANMASI
1. TEKNENİN BAŞINI RÜZGARA DÖNDÜR
2. MOTORU ÇALIŞTIR, OTO PİLOTA GEÇ
3. İSKOTALARI KİLİTTEN KURTAR
4. DİREK DİBİNE GİT VEYELKENİ AŞAĞA DOĞRU ÇEÇMEYE BAŞLA
5. BU ESNADA YARDIMCIN CAMADAN İPLERİNİN BOŞUNU ALIP,MANDARIN AKIŞINI SAĞLASIN
6. YELKEN İNİNCE MANDARI KANCADAN GAÇİRİP VİNÇ İLE GERDİR
7. YELKEN TORBASINA GİRİNCE LASTİKLARİNİ TAK VEYA FERMUARINI ÇEK
TEKNEDE DİKKAT EDİLECEK KONULAR
SU DİSİPLİNİ:
1. TEKNEDE 480 LİTRE SU VARDIR
2. SU İKMAL NOKTASINA KADAR BU SU İDARELİ KULLANILMALIDIR
3. GÜNLÜK, KİŞİ BAŞI, DUŞLAR VE BULAŞIK DAHİL 20 LİTRE SU KULLANILMALIDIR. BUDA BİR KOVA SU DEMEKTİR.
4. DUŞ ALINIRKEN 8 E KADAR SAYILMALIDIR.
5. TUVALET TEMİZLİĞİ VE TARETLENME DENİZ SUYU İLE YAPILMALIDIR
6. BULAŞIKLAR ÖNCE DENİZ SUYU İLE DURULANMALI, DENİZ SUYU İLE SABUNLANMALI VE DENİZ SUYU İLE DURULANDIKTAN SONRA TATLI SU İLE TEKRAR DURULANMALIDIR. TATLI SU İLE DURULAMA İÇİN BİR TASIN İÇİNE TATLI SU KONMASI UYGUN OLUR.
7. TRAŞ OLURKEN, DİŞ FIRÇALARKEN VEYA EL YIKARKEN, MUSLUKLAR AÇIK BIRAKILMAMALI, KULLANIRKENDE İHTİYACA CEVAP VEREBİLECEK EN KISIK AYARDA KULLANILMALIDIR. TRAŞ İÇİN PET ŞİŞEDEN KESİLMİŞ BİR TRAŞ TASI KULLANMAK UYGUN OLUR.
8. BANYO İÇİN DENİZE ATLANMALI, ÇIKINCA SAÇLAR ŞAMPUANLANMALI, VUCUT SABUNLANMALI VE TEKRAR DENİZE GİRİLMELİDİR. ÇIKINCA TATLI SU İLE DURULANILMALIDIR.
9. MEYVA VE SEBZELERİN MARİNADAN ÇIKMADAN ÖNCE YIKANIP SOĞUTULMASI EN DOĞRUSUDUR. SEBZE VE MEYVALARI MARİNA DIŞINDA ÖNCE DENİZ SUYU İLE YIKAMALI, DAHA SONRA BİR KABA KONACAK TATLI SUDA DURULAMALIDIR.
ELEKTRİK DİSİPİNİ:
1. TEKNENİN 2 ADET SERVİS AKÜSÜ DOLU İKEN 280 AMPER 12 VOLT ELEKTRİĞİ VARDIR.
2. BUZDOLABI SAATTE 4,6 AMPER SÜREKLİ ÇALIŞTIĞINDA 24 SAATTE 110 AMPER AKIM ÇEKER.
3. BUZDOLABININ SÜREKLİ ÇALIŞMAMASI İÇİN KAPAĞI UZUN SÜRE AÇIK BIRAKILMAMALIDIR.
4. HER BİR TAVAN AMPÜLÜ SAATTE 0.65 AMPER, OKUMA LAMBALARI 5 AMPER AKIM ÇEKER. BU NEDENLE İHTİYAÇ DIŞI LAMBA YAKILMAMALI VE ASLA YANIK UNUTULMAMALIDIR.(HAVUZLUK LAMBASI 1,65 AM. ÇEKER)
5. ZİNCİR VİNCİ ( IRGAT ) MOTOR ÇALIŞTIRILIP BOŞTA DEVRİ 1200 E ALINMADAN KESİNLİKLE ÇALIŞTIRILMAMALIDIR. AKSİ BİR DURUM IRGAT SİGORTASINI ATTIRIRIR.( SANCAK ARKA KAMARADA ELEKTRİK ŞALTERLERİNİN YANINDA )
6. GECE DEMİRDE İKEN YAKILAN DİREK ÜSTÜ LAMBASININ ŞAFAKLA BİRLİKTE KAPATILMASI UNUTULMAMALIDIR.
7. YENİ TAKILAN SOLAR PANELLER TEKNENİN İHTİYACI OLAN ELEKTRİĞİ 2 SAATTEN FAZLA TELEVİZYON İZLEMEMEK KAYDIYLA KARŞILAMAKTADIR.
MUTFAK OCAĞINI KULLANMA
1. KOMUTA PANELİNDEKİ GAZ DÜĞMESİ AÇILIR. BU ESNADA BUZDOLABININ ÜSTÜNDE SARI İKAZ LAMBASI YANAR.
2. OCAK GAZ DÜĞMESİ SOLA DOĞRU BASILARAK ÇEVRİLİR VE BASILI TUTULUR.
3. OCAK ÇAKMAKLA YAKILIR VE SÖNMEMESİ İÇİ 10 SANİYE DÜĞME BASILI TULTULUR.
4. SÖNDÜRMEK İÇİN DÜĞME SAĞA ÇEVRİLİR VE KONTROL PANELİNDEKİ GAZ DÜĞMESİ KAPATILR.
5. TEKNEDEN UZUN SÜRE AYRI KALINACAKSA HAVUZLUKDAKİ TÜPÜN ÜSTÜNDEKİ VANADA KAPATILIR.
TUVALET KULLANMA
1. KLOZETLERE KAĞIT, ÇÖP V.S HİÇ BİRŞEY KESİNLİKLE ATILMAMALIDIR.YANLIŞLIKLA VEYA EL ALIŞKANLIĞI İLE ATARSANIZ ELİNİZLE ALINIZ, ALMIYORSANIZ MUTLAKA TEKNE SAHİBİNE HABER VERİNİZ.
2. ERKEKLERDE ÇİŞİNİ OTURARAK YAPMALIDIR.
3. KLOZET BÜYÜK APTES İÇİN KULLANILDIKTAN SONRA OTURMA KAPAĞI ARKAYA YASLANMALI VE TUVALAET KAĞIDI İLE TEMİZLENİLMELİDİR
4. PET ŞİŞEDEN ALINAN DENİZ SUYU İLE TARATLANMALI VE TEKRAR TUVALET KAĞIDI İLE KURULANMALIDIR.
5. SON OLARAKDA İLAÇLI MENDİL İLE TEMİZLENİLMELİDİR
6. TUVALET POMPASININ MANDALI SAĞA ÇEKİLİP POMPA AŞAĞI YUKARI ELLE ÇALIŞTIRILARAK PİSLİKLER ATILMALIDIR.
7. DAHA SONRA MANDAL SOLA ÇEKİLEREK POMPALAMAYA DEVAM EDİLMELİ VE DENİZ SUYU İLE KLOZET YIKANMALIDIR. BU ESNADA GEREKİYORSA FIRÇADA KULLANILMALIDIR.
8. İŞLEM BİTİNCE MANDAL TEKRAR SAĞDA ALINMALI VE BİRİKEN DENİZ SUYU TEKRAR POMPALANARAK DIŞARI ATILMALIDIR.
9. MANDALIN ORTADA BIRAKILMASI DURUMUNDA POMPA ÇALIŞMAZ, BU DURUMDA ZORLAMAK POMPA LASTIĞİNİN PATLAMASINA NEDEN OLUR.
10. KLOZET ÇİŞ İÇİN KULLANILDIKTAN SONRA DA 6-7-8 NUMARADAKİ İŞLEMLER YAPILMALIDIR.
11. MANDALIN İŞLEMLER SONRASI SAĞDA BIRAKILMALIDIR. AKSİ DURUMDA TEKNE YAN YATTIĞINDA İÇERİYE DENİZ SUYUNUN GİRER.
12. TEKNE MARİNADA VEYA DEMİR YERİNDE İSE DIŞKILAR KESİNLİKLE DENİZE GÖNDERİLMEMELİ, SİNTİNEYE BASILMALIDIR. SİNTİNE DEPOSU SAHİLDEN 3 MİL AÇIKTA BOŞALTILMALIDIR.
13. DIŞKILARI SİNTİNE DEPOSUNA GÖNDEREBİLMEK İÇİN LAVABONUN ALTINDAKİ DOLAPTA BULUNAN KOLU DEPO KONUMUNA ALMAK GEREKİR. TUVALET KULLANILMADAN ÖNCE BU KOLUN DURUMU KONTROL EDİLMELİDİR
SEZON SONUTEKNE KARAYA ÇEKİLİRKEN YAPILACAK İŞLEMLER
KARAYA ÇEKİLMEDEN ÖNCE:
1. SİNTİNE DEPOLARI TEMİZLENECEK, İÇİNE KOKU GİDERİCİ VE KİREÇ TEMİZLEYİCİ İLAÇLAR DOLDURULUP BEKLETİLECEK, KARAYA ÇIKMADAN ÖNCEKİ GECE BUNLAR BOŞALTILACAK.
2. SU DEPOLARI BOŞALTILACAK
3. MAZOT FULLENECEK
4. USTURMACALAR TEMİZLENECEK
5. YELKENLER SÖKÜLECEK, MALZEMELERİ İÇERİ ALINACAK. YELKENLER YIKAMAYA GÖNDERİLECEK.
6. SÖKÜLEN İPLER BOTUN İÇİNE SU KONUP BİR GECE BEKLETİLİP TUZDAN ARINDIRILACAK VE BİR GECEDE YUMUŞATICI İLE İŞLEME ALINACAK VE KURUTULACAK
7. BOT TEMİZLENİP, KURTULUP İÇERİ ALINACAK
8. BOTUN MOTORUNA KIŞLIK BAKIM YAPILACAK. Benzini boşaltılıp içinde kalan benzine bir miktar yağ ilave edip, bir kovanın içine tatlı su sirkülasyonu sağlanarak motor oturtulup benzin bitene kadar çalıştırılacak. Karbüratörün içinde kalan benzin su ve kireçlenme yaparak kanallarını tıkar.
9. HONDA JENARATÖRE KIŞLIK BAKIM YAPILACAK. Motor yağı değiştirilecek. Benzini boşaltılıp, karbüratördeki benzin bitene kadar çalıştırılacak
10. BİMİNİ VE SIPRAYHUT SÖKÜLECEK
11. AT NALI CAN SİMİDİ, İŞARET FENERİ, GECE YANAN LEDLİ LAMBA SÖKÜLECEK
12. TUVALETLER TEMİZLENECEK
13. FAŞ TAHTALARININ ALTI DAHİL ELEKTRİK SÜPÜRGESİ TUTULACAK
14. MOBİLYALAR SİLİNECEK
15. MOTORUN BAKIMI YAPILACAK. Yağ, yağ filtresi,mazot filtresi değişecek
16. AKÜLERİN SUYU KONTROL EDİLECEK VE GEREKİYORSA TAMAMLANACAK
17. TEKNEDEN ALINARAK EVE GÖTÜRÜLECEK FAZLA ERZAK, İLAÇLAR, GİYSİ, ÇARŞAF, OKEY TAKIMI , KILAVUZ KİTAPLAR VS ARABAYA TAŞINACAK
18. LİFTİNLER YAĞLANACAK
19. SU, VASTE VE MAZOT DEPOSU KAPAKLARININ ORİİNGLERİ VAZELİNLENECEK
20. BANYO GİDERLERİNİN FİLTRELERİ TEMİZLENECEK
21. MARİNA İLE SÖZLEŞME YAPILACAK
-
YENİ BAŞLAYANA TAVSİYELER - 2
KARAYA ÇEKİLDİKDEN SONRA
1. MOTORUN KIŞLIK BAKIMI YAPILACAK. Motor radyatörü tatlı su ile çalıştırılarak yıkanacak, ekzos tıkanacak, motorun su vanaları kapatılacak, impeyler sökülecek
2. BAYRAKLAR İNDİRİLECEK
3. TÜP VANASI KAPATILACAK
4. SU VANALARI YAĞLANIP KAPATILACAK
5. DEMİR VE ZİNCİR SEHPAYA ALINACAK, MÜMKÜNSE YIKANACAK.
6. KROMLAR VAZELİNLE YAĞLANACAK
7. TEKNE ÖRTÜSÜ TAKILACAK
8. MASTIR KABİN BANYOSU VE ARKA KABİNLERİN TAVAN PENCERELERİ ARALIK BIRAKILACAK
9. SALON MANİKASI KAPAĞI SÖKÜLEREK HAVALANDIRMA SAĞLANACAK
10. TEKNEDE KALAN ÇARŞA, HAVLU VS İLE ERZAKIN LİSTESİ ALINACAK
11. ELEKTRİK ANA ŞALTERLERİ KAPATILACAK
12. TELEVİZYONUN DİJİTÜRK KARTI ALINACAK
13. TEKNE KAPISI VE DIŞARDAKİ DOLAPLAR VE PENCERELER, KİLİTLENECEK
UYULMASI ZORUNLU GENEL KURALLAR
1. TEKNE İÇİNDE KESİNLİKLE SİGARA İÇİLMEZ.
2. DIŞARIDA SİGARA İÇENLER KÜL TABLALARININ İÇİNE ISLAK PEÇETE KOYARAK KÜLLERİN UÇMAMASINI MUTLAKA SAĞLARLAR
3. KOKPİTTEKİ OLTURAKLARIN ALTINDA BENZİN, TİNER GİBİ YANICI MADDELER OLDUĞUNDAN SİGARALARINI BURADAN UZAK YERLERDE YAKARLAR.
4. SİGARALARINI KÜLTABLASINDA SÖNDÜRÜR, DENİZE İZMARİT ATMAZLAR
5. TEKNE DEĞİŞİK BİR MEKAN OLDUĞUNDAN HERHANGİ BİR YERE GÖRMEDEN BASILMAZ.
6. AŞAĞIYA İNİLEN MERDİVEN KULLANILIRKEN MUTLAKA ELLERLE TUTUNULUR.
7. KABİN KAPILARI KAPALI VEYA AÇIK AMA SUSTASINA TAKILI BIRAKILIR.
8. KOKPİT OTURAKLARI TİK AĞACI KAPLIDIR VE BULAŞAN YAĞ TEMİZLENEMEZ. BU NEDENLE BURALARA GÜNEŞ YAĞLI OTURULMAZ VE HERHANGİ BİR YAĞ DAMLATIMAZ. ÜZERLERİNE YAĞLI YEMEK TABAĞI V.S. KONMAZ.
9. KOKPİTTEKİ YEMEK MASASININ DESTEKLERİ ZAYIF OLDUĞUNDAN YEMEK YERKEN KOLLAR İLE MASAYA YASLANMAMAYA ÖZEN GÖSTERİLİR.
10. GÜVERTEDE DOLAŞILIRKEN MUTLAKA ELLERLE TUTUNULUR.
11. GÜVERTE ISLAKKEN KAYGANDIR, ÇOK DİKKAT EDİLMELİDİR.
12. KOKPİTTE DÜMENE TUTUNULMAZ, PUSULANIN ÜSTÜNDEKİ DEMİRE TUTUNULUR.
13. DENİZDE BULUNMAYIP, YUKARIDA BULUNAN DENİZ MERDİVENİNE TUTUNULMAZ, ÇÜNKÜ MERDİVENİ TUTAN KÜÇÜÇÜK BİR KAYIŞTIR VE YERİNDEN ÇIKABİLİR.
14. KOKPİT TENTESİNİN ( BİMİNİNİN ) KAYIŞLARINA TUTUNULMASI FERMUARININ BOZULMASINA NEDEN OLUR.
15. GÜVERTE JELKOTLARINI ( BEYAZ ZEMİNLERİ) ŞARAP GİBİ RENKLİ SIVILAR BOYAR VE ÇIKARTILMALARI ZORDUR. BU NEDENLE ÖZEN GÖSTERİLMELİDİR.
16. TEKNENİN HİÇ BİR YERİNDE DIŞARIDA GİYİLEN AYAKKABI İLE DOLAŞILMAZ. BEYAZ TABANLI, İZ BIRAKMAYAN VE TEKNE İÇİN AYRILMIŞ ( TERCİHAN DAHA ÖNCE HİÇ GİYİLMEMİŞ ) BİR AYAKKABI/TERLİK GİYİLMESİ VEYA YALIN AYAK BULUNULMASI VEYA HAVLU ÇORAP GİYİLMESİ UYGUN OLUR.
TEKNEYE MİSAFİR GELENLERİN GETİRECEKLERİ MALZEMELER
1. TEKNEYE GELİRKEN EŞYALARI YUMUŞAK VE İÇİNDEKİLER BOŞALDIKTAN SONRA KATLANABİLECEK BİR ÇANTA VEYA POŞETE KOYMAK GEREKİR. TEKNEDE VALİZ GİBİ MALZEMELERİ KOYACAK YER YOKTUR.
2. MİSAFİR SAYISI KADAR YASTIK KİLIFI, TEK KİŞİLİK YATAK ÇARŞAFI, TEK KİŞİLİK YORGAN ÇARŞAFI, YÜZ VE BANYO HAVLUSU
3. GÜNEŞ KREMİ, SABUN, ŞAMPUAN, DİŞ MAĞCUNU VE FIRÇASI
4. MİSAFİR SAYISI KADAR TEKNEDE İZ BIRAKMAYACAK TERCİHAN BEYAZ TABANLI AYAKKABI VEYA TERLİK. TUVALETE GİDERKEN DE KULLANMAK İÇİN AYNI VASIFLI AYRICA BİR TERLİK.
5. EN AZ ÜÇER MAYO, 2 ŞAPKA, 2 GÜNEŞ GÖZLÜĞÜ
6. MEVSİME UYGUN TŞÖRT, GÖMLEK, SVİTŞORT, PANTOLON,TAYT,MONT
PİJAMA, GECELİK,KAZAK VS GİBİ GİYSİLER
7. SİNEK SAVAR İLAÇLAR VE KİŞİSEL İLAÇLAR
8. TEKNEDE OLMAYABİLECEK ÖZEL İÇKİLER VE ÖZEL YİYECEKLER
Marinadan çıkarken konusunda,
"3. BOT DENİZDE İSE GÜVERTEYE AL VEYA ÇAPARİZ YAPMAYACAK ŞEKİLDE BAĞLA"
Ben kendi uygulamamda, ister marina ister bir liman salimen avara olana kadar ya da manevra bitmeden botu güverteye almıyorum. Bir çapariz durumunda -örneğin demir takılması veya pervaneye halat dolanması-suda bir bot olması çok yararlı olabiliyor. Tabi mutlaka botun manevraya çapariz yaratmamasını sağlamak kaydıyla...
"14. DÜMENİ RÜZGAR ÜSTÜNE KIR VE TEKNEYE AĞIR YOL VER
15. DAHA SONRA SIRAYLA TONOZ HALATINI VE DİĞER KOLTUK HALATINI ÇÖZ ( TONOZ HALATININ BATTIĞINI GÖR )
16. AĞIR YOLLA İLERİYE YÜRÜ" diye belirtmişsiniz. Sanırım bulunduğunuz marinaya özgü...
Çünkü hepimizin malumu üstünde yol olmayan teknede dümen çalışmayacaktır. Keza alttaki tonozu boşlamadan eğer pervane dönmeye başlarsa bazı çaparizler ortaya çıkabilir. Özellikle kısa tonoz halatlarının dönen pervaneye takılması işten bile değil.
Demir atmada,
"6. DEMİRİRLEME NOKTASINDA DEMİRİ ELLE FUNDA BİSMİLLAH DİYEREK AT. ZİNCİRE DERİNLİĞİN % 30 U KADAR KOLOMA VER VE IRGATIN KİLİDİNİ DEMİR BORU İLE İLERİYE DOĞRU SIK" demişsiniz...
Tam anlayamadım, eğer derinliğin %30 u kadar salarsak dibe bile değmez. Acaba dibe değip apiko duruma geldikten sonra mı %30 demek istediniz?
Bir de ekleme ben olsam, demir atıyorken bile olsa ırgat kumandasını güverteye çıkartınca bir kez basıp kontrol ederdim, çalışıp-çalışmadığını. Bu aşamada demiri vira etmek, sıkışıp sigorta atmalarına sebep olur. Demiri çözmeden zinciri gevşetecek şekilde kontrol etmek önemlidir!
Orhan Korsan'ın belirttiği eğer motor çalışmaz ve belli bir devre ulaşmadan çalışmayan ırgat devreleri söz konusu olabilir mi? Belki o yüzden sigorta atıyor ya da ırgat çalışmıyordur...
Tuvalet ile ilgili bölümde DIŞKILARI SİNTİNE DEPOSUNA GÖNDERMEK yerine acaba pis su tankı tabirini mi kullanmalıyız. Bu konuda daha önce yazılmıştı gerçi, tam bir mutabakat sağlanmak açısından soruyorum yanlış anlamayın...
Bazı noktalar var dikkatimi çeken . Konu yeni başlayanlar olduğuna göre yanlış anlaşılmasın lütfen..
Quote
---------
9-YARDIMCIN ZİNCİR GERİLMEYE BAŞLADIKÇA, TEKNENİN SÜRATİNE UYGUN OLARAK ELEKTRİKLİ KUMANDANIN UP TUŞUNA BASARAK ZİNCİRİ SERMEYE BAŞLASIN
---------
Unquote
Demir atma olduğuna göre ''DOWN tuşuna basarak zinciri sermek lazım''..
QT
----------
KIÇTAN KARA BAĞLANMA
1. DEMİR ATMAYI 13 MADDE DAHİL UYGULA
2. ZİNCİR GERİLİNCE, DÜMENİ RÜZGAR İSTİKAMETİNE ÇEVİR VE YARIM YOL TORNİSTAN YAP (1400 DEVİR)( DEVİR SAYISI RÜZGAR ŞİDDETİYLE DOĞRU NORANTILI OLARAK ARTAR ) TEKNEĞİ STABİL DURUMA GETİR
3. YARDIMCINI DÜMENE ÇAĞIR
4. ÖNCEDEN HAZIRLADIĞIN 55 M LİK PALAMAR İPİNİ BELİNE BAĞLA VE SUYA ATLA
5. ÖNCEDEN BELİRLEDİĞİN ( RÜZGAR ÜSTÜNDE) PALAMAR BAĞLAMA NOKTASINA DOĞRU YÜZ
6. İPİ BAĞLA
7. YARDIMCIN İPİN BOŞUNU ALSIN VE BOŞDA MOTOR DEVRİNİ ROLANTİYE GETİRSİN
-----------
Bildiğiniz gibi Marinadan çıkarken genelde iskele ve sancaktan bir rüzgar oluyor, tanoz halatı çözülüncede teknenin başı kaçıyor ve yan teknelere sürtüyorsunuz. Burada yazdığım ifademi açmak istiyorum. Tonozu ve koltuk halatlarını çözmeden önce tekneye ağır yol ileri verip dümeni rüzgar üstüne kırıyoruz, ondan sonra rüzgar altı koltur halatını çözüyoruz, daha sonra tonoz halatın çözüyoruz ve tonoz halatının battığını görüyoruz. Bu durumsa tekne rüzgar üstüne dönüyor, bundan sonra rüzgar üstü koltuk halatın çözüyoruz. Halat çözülünce tekne başı kaçmadan yol alıyor. Bu şekli bana marinadaki palamarcılar öğremişti.Yat Marinada tonoz halatlar hep suda durur. Sadece tekneye bağlı kısmı dışarıdadır ve bu kısa kısmın batmasıda çok çabuk olur. Dediğin gibi tonoz kısa veya dışarıda ise gerçekten pervaneye sarılma problemleri olur ,çok haklısın.
Demiri atarken verilen %30 koloma derinliğin üstüne ilavedir, eksik yazmışım.
Irgat sigortası durumunada açıklık getirmek istiyorum. Sanırım ilk günlerde sigorta atınca, belki akşamdan akülerde boşalmış olduğundan ben böyle yorumladım. Ancak motora boşta devir verip zincir toplamak en azından akülere yüklenmeyi önlüyor.
YELKEN YAPAN AMATÖRLERE UFAK ÖĞÜTLER…
Teknede tek kişinin emirlerini dinleyin, fikir yürütmemeye çalışın. Bu tek kişiyi seyre çıkmadan önce efendi kaptan ilan edin. Görev dağılımı yapın. Örneğin; dümenci kim, yelkenciler kimle olacak, yemeği kim yapar, motor ile kim ilgilenir. Irgat ve demir atılacak ise bu işle kim ilgilenir. Bir denetim olur ise (Sahil Güvenlik) kim görüşecek hepsini önceden konuşun. Hatta geceleyecekseniz önceden vardiya cetveli bile yapın. Demir attıktan sonra günbatımı nerede seyredilecek, ne renk mey ile güneş uğurlanacak.
- Bumbalar
Bumbalardan başınızı koruyun. Bumbaları kullanmadığınız da yükseltin çapariz yapmasın.
- Halatlar
* Demir halatlarını kuruttuktan sonra kullanıma hazır bir şekilde rodalıyarak saklayınız.
* Direklerden gelen tüm halatların boşluklarını rodalayıp direk dibindeki koç boynuzlarına asınız.
* Tatlı su bulduğunuz zamanlarda halatları mutlaka yıkayalım ki kuruyan tuzlu suyun tuz kristalleri halat liflerini keser, buda halatı güçsüzleştirir. Yağ yada yakıt bulaşmış halatlar da sabunlu tatlı su ile yıkanırsa bu halatlara da yapışan tozlar ve kum tanelerinin lifleri kesmesini önleriz.
- Teknenin içini devamlı olarak neta (Derli toplu, temiz) tutalım. Sallanan ve yan yalpalarda, başlı kıçlı seyirlerde devrilecek, zarar verecek şeyleri deniz bağına vuralım.
- Mutfak malzemelerinde mümkün olduğunca metal ürünler kullanalım. Örneğin; porselen ve cam kırıkları derin yaralar açacağından elden geldiğince kaçınalım.
- Can yeleklerini kolay alınabilecek yerlere koyalım. Mümkün ise görünen yerlere.
- Periyodik olarak sintine suyunu kontrol edelim. Tekne su yapmasa bile sintine pompalarının kontrollerini yapalım. Elektrik donanımlarındaki oksitlenmeleri onaralım. Sağlıklı olan bir tekne limanda yalnız bu nedenden yanabilir yada batabilir.
- Eğer içten takma motorumuz var ise yağ, yakıt kokusu kamara içine sinmemesi için elimizden gelenin fazlasını yapalım. Yakıt kokusu seyir anında hiç deniz tutmayan denizcileri bile zaman zaman bozar.
- Seyir cihazlarımızı, özellikle GPS ve pusula daha sonra var ise oto pilot, sonar, radar, direkteki rüzgar gülünü sağlıklı çalışır vaziyette tutalım. Seyirde hayati tehlike yaratmasınlar.
- Güvertede seyir esnasında asla boşta halat, havlu gibi ayağa dolanacak bir şey bırakmayınız, personeli denize düşürebilir. Deniz suyu ile sürüklenip zincir loçalarını, frengi deliklerini tıkayabilir. Buda teknenin su boşaltımını zorlar ve kamaraya su girmesine neden olur.
- Gece koylarda geceleyecek isek mutlaka vardiya cetveli yapın ve kıç havuzlukta ışıldak yanar vaziyette gün atana kadar radyo eşliğinde nöbet tutun. Bu nöbet sizi önce demir üzerinde sağlıklı kalmanızı, deniz yükselir ise diğerlerine haber verebilmenizi sağlar. Koylarda geceleyen teknelerde kötü niyetli kişilerin güverteden usturmaça, halat, demir gibi şeyleri çalmalarını engeller. Araç gereçlerinizi korumuş olursunuz. Böylece eğlenirken ağız tadınız kaçmaz.
- Birkaç günlük seyir olacak ise saptanan günden yaklaşık ¼ ‘ü kadar fazla gün kalınacakmış gibi tatlı su, yakıt, kumanya stoklarını yapalım. Denizin hali belli olmaz. Bazen sığındığımız koylardan çıkmak için fırtınaları beklediğiniz çok olur.
Böyle zamanlarda iş güç olmayacağından herkes durmadan yer içer. Böyle anlarda kesinlikle alkol almayalım.
- Demirde:
* Geceleyecek olursak, koyları seçelim. Mümkünse lodosa kapalı olan koyları seçelim. Poyraz tekneyi sallar ama lodos ve batı rüzgarları denizi kaldırdığı için demirde tutunmak zorlanır.
* Çift çapa atalım, araları 120°’lik bir açı bırakalım. Çıkabilecek yöresel rüzgarları kollarsak rahat ederiz.
* Sığ yerlerde gecelemeyelim.
* Zemin çakıl ise çok dikkatli olalım. En zor demir çakılda tutar.
* Zemini ölçelim. Uygun demir kullanıp bol bol kaloma verelim.
* Aynı koya sığınacakları hesaba katıp demir fenerini unutmayalım. Yoksa mutlaka her yerden görünen bir ışık yakalım.
-
Ben bu nedenle marina kaptanı deryası oldum ;D
-
Ben bu nedenle marina kaptanı deryası oldum ;D
8) ;D
-
Yelken ve yeke bağlantısı ile seyir.
https://www.blueanarchy.org/selfsteering/
http://www.jsward.com/steering/
-
-
Fakirin rüzgar dümeni. (Bana uygun :) )
-
Nereden alıntı(lar) yapmışım gerçekten hatırlamıyorum ancak oldukça faydalı bilgiler.
DENİZDEN ÖĞRENDİKLERİM
Denizde büyük küçük yoktur, denizin karşısında “küçük” tekne de küçüktür, “büyük” tekne de...
Limana girerken yapacakların, limandan çıkarken yapacaklarının tam tersidir. Girerken önce rüzgarüstünü tut, aynı çıkarken rüzgarüstünü en son çözmen gerektiği gibi.
İnce ipin düğümü kolay sıkışır. Her zaman kullanabileceğin en kalın halatı kullan.
Kakıçla tonozu yakalarken, şamandıranın ucundaki halkaya isabet ettirmeye çalışma. Suya daldır, altındaki ipi yakala.
Kandil yağın bittiyse, mazot kullan. Çok is yapıyorsa içine tuz at.
“En kötü liman en sütliman denizden daha iyidir” sözü bir karacı atasözüdür. Bir limanda hava sertlediği için işler sarpa sarmaya başlarsa, demirini al, palamarını çöz ve dışarı çık. Demir atmayı bilmek kadar, almayı bilmek de bir meziyettir.
Denizcinin kol saati yoktur.
Tuttuğun balığı sen pişireceksen mutlaka deniz suyuyla yıka.
Basit olan iyidir.
Bir işi yapıyorken eğer çok zorlanıyorsan, dur! Düşün, başka türlü olabilir mi diye?
Usturmaça suya düşerse, sakın kakıçla yakalamaya çalışma. Uzan, eğil, bordadan sark elinle yakala.
Bir vince normalde kullandığından başka bir halat getiriyorsan, yol uzasa bile, mutlaka o vincin makarasından geçirerek kullan. Makaranın durduğu yer vince en uygun giriş açısını oluşturduğu için oradadır. Eğer bundan başka bir açı ile vince sararsan ya halatın kendi kendine sıkışır ya segman atar, vinci dağıtırsın.
Halatın üstüne attığın her düğüm onu zayıflatır.
Sikafelex ya da benzer yapışkanları çekerken kullanacağın en iyi araç işaret parmağındır. Önce onu sıvı sabunla yağla ki tırtıl gibi kıvrılıp kendi üstüne yapışmasın.
Denizde en çok elektrik çeken ünite buzdolabıdır. Buzdolabını dolu tutmak, seyahatin başında parça değil, kalıp buz ile doldurmak ve su giderini tıkamak ısı kaçağını azaltır, daha uzun süre dayanmasını sağlar.
Gemici düğümleri kolay atılır, kendiliğinden çözülmez, gevşemez ve sıkışmaz. Buna karşı, balıkçı düğümleri zor atılır, iyice sıkışmaları gerekir ve kesinlikle kendiliğinden açılmaz ve sıyrılmaz. Balıkçılar, gemicilerin tersine düğümlerini açmaya çalışmazlar, keser atarlar.
Bir zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür.
Demir kilidinin vidasını çekiçle.
Paslanmazla, alüminyum; bronzla, demir… Ayrı alaşımdan iki metali birbirine vidalama, somunun neyse, civatan da o olsun.
WD40 denilen en nihayetinde kokusuz gazyağıdır.
Kışın mazot tankını dolu tut.
Zincir, zincirlikte duracağına denizde dursun. Kaloma verirken pinti davranma.
İskeleye ya da pontona yanaşmış tekneye bordaladıysan, sahile o tekneden çıkarken, görgü kuralı gereği, direğin önündeki güverteden dolaş, komşunu rahatsız etme…
Verniksiz tikleri mutlaka deniz suyuyla, deterjan kullanmadan ve tahta fırçasıyla temizle.
Uzun hazırlık, kısa manevra… kısa hazırlık, uzun manevra!
Her tekne sahibiyle konuşur. Çıkarttığı her sesin bir anlamı vardır. Onu dinle ve dediklerini yap.
Direğe çıkarken mutlaka uzun pantolon giy. Yanına, direk kadar uzun bir kılavuz ip ve bir naylon torba al. Aşağıda unuttuğun bişey olursa, tekrar in-çık yapma, salla torbayı aşağıya...
Direkteyken, aşağıda, güvertede sana bakan kimse kalmasın. On metreden düşen pense ciddi kafa travması yaratır, tornavida Allah muhafaza göz çıkartır.
En iyi can salı, teknenin kendisidir….
Bir koltuğun neredeyse diğeri de orda olmalıdır. Senden büyük bir tekneye bordaladıysan, bir koltuğun onda diğer koltuğun karada olmasın. İkisini de ya yanındaki tekneye bağla ya da karaya...
Omurganın altındaki su miktarı, kaptanın tecrübesiyle doğru orantılıdır.
Tekneler denizde yüzmek için yapılmışlardır, onu en iyi denizde içinde yaşayarak muhafaza edersin, karada naylona sararak değil.
Meteorolojiyi takip eden kaptan, kafasını marinanın barından çıkartmaz.
A smooth sea never made a skilled mariner.
Denizcinin karizması, sahilde başlar. Açıkdenizde kimse dönüp sırtındaki muşambanın rengine bakmaz, ne kadar su geçirmediğine bakar.
İşlevsellikle şekilsellik arasındaki çizgi, denizin üstünde çok kalındır.
Kaptanın dediği kanundur.
Kelepire itibar etme.
Who wakes up late in the mornings, eat apricot! Yunan Balıkçı Sözü
Murphy optimistin tekiydi. J Stevenson
Yelkencinin tatili tekneye binince başlar, planlanan adaya varınca değil…
”En iyi tekne arkadaşının teknesidir” lafını uyduranlar hayatı boyunca sorumluluktan kaçan otlakçılardır.
When the sea is calm, life has no interest.
• Gözlüğünüzün ipi yoksa ya denize düşer, ya da bir şekilde kırar-ezersiniz.
• Şapkanızın ipi yoksa denize uçar.
• Kıçı açık havuzluklarda yere bırakılan her şey, özellikle de en hızlı biçimde cep telefonları ve anahtarlar denize düşer.
• Palpa liman havaya güvenip havlunuzu bağlamaz/sağlama almazsanız denize düşer.
• "Canım o kadar açıkta değil, atlarım pontona," demeyin, denize düşersiniz.
• Cepleriniz düğmeli ya da çıt-çıtlı değilse hem pantolon hem de gömlek cebinizdeki her şey şaşırtıcı bir şekilde denize uçar.
• Cebinizi iliklemezseniz düğme de çıt-çıt da işe yaramaz!
• Yeni bağ öğrettiğiniz acemi tayfanın bağını kontrol etmezseniz o usturmaça denize uçar.
• Çımasını neta etmediğiniz bütün ıskota halatları denize uçar, pervaneye de bayılırlar...
• Kılıfına konmayan vinç kolu denize uçar.
• Tamirat sırasında canbazlık yapmaya kalktığınızda ya son somununuz, ya da en güzel tornavidanız denize uçar.
• "Az sonra kamaraya inerken kaldırırım," diye güvertede/havuzlukta ortada bıraktığınız her şey denize uçar.
• İçinde az yemek kalan ve palpa liman havaya güvenilip masada bırakılan kağıt/plastik tabak denize uçar, ama artıklarını teknede bırakmaya meyillidir.
• Kamarada neta etmediğiniz her şey denize doğru uçmak ister ama genelde ya farş tahtalarıyla, ya da karşı alabandanın minderleriyle buluşur.
• Deniz kendine çekemediği elektronik eşyaları üzerinizde bulup tulum/mont dinlemeden ıslatma eğilimindedir.
• Deniz son kuru kıyafetinizi ıslatmak için "tamam, hava yatıştı, ben de dondum," diye giymenizi bekler.
• Filo seyrinde ikmal için efendi gibi aborda olmazsanız özellikle son sigaranız ya da son şişe suyunuz/biranız mutlaka denize uçar.
Eldivenin olmadan halatla iş yapma
Tekne üzerinde sigaranı mutlaka rüzgaraltında iç
Tekne üzerinde bir yere tutunmadan yürüme
Yelken ile seyir etmiyorken cenova ıskotalarını iyice ger. Tekne üzerinde yürürken tutunacak unsur olurlar
Yakınında bir başka tekne varsa ses düzeyine dikkat et
İskelede yanına bir tekne yanaşırken mutlaka teknende ol
Kilitli vardavelalara trapezde yaslanma
Ayakkabı giymeden seyir etme
Öğlen sıcağında şapkanı tak, güzel bronzlaşmak denizcilerin işi değil
Bağlandığına emin olmadan motoru durdurma
Dingi ile tekneden ayrılmadan önce mutlaka benzin seviyesini kontrol et, küreklerini unutma
Zincir kontrolsüz boşalırsa elinle yakalamaya çalışma
Tedirgin ekip üyesine dümeni ver
Komutlarını havaya göre değiştirme. Sertleşen komutlar ekibi tedirgin edebilir. Yüksek havada da alçak havada da net ol
İskeleden ayrılırken komşu teknelerin tonozuna salmayı takma
Motor seyrinde dalgalı havada iken bumba sallanmasın diye pupa palangasını germe
Tüp ile işin bittiğinde varsa switch i kapat
Güvenliği her zaman ön planda tut
Kararlarını bir başka karardan emin olmadan değiştirme!
Koy içinde illa kıçtan takma motorunu çalıştıracaksan düşük devirde kullan
Gereksiz eşya taşıma
Seyir anında içki içme, içirme
Cenovanı vinçle sarma, başa git elle sar
Düşün, hızlı karar ver. Ama düşünmeden karar verme
Ekolojik gıdalarını çöpe değil açıkta denize at. Orada yaşayan canlılar olduğunu unutma
Servis akülerin motor aküsüne bağlı ise gözünü voltmetreden ayırma
-
KIŞ SONU
Hava durumunu kontrol edin. Bakım ve havalandırma yaparken havanın yağmurlu olmaması, hem teknenin havalandırılması hem de güvertede yapacağınız işlerin rahatlığı açısından önemlidir.
Akülerin şarj durumunu kontrol edin. Kontrol panelinizdeki voltmetreden, yoksa seyyar voltmetreden hem motor aküsünün hem de iç kullanım aküsünün voltajına bakın. Bataryanız 12 volt seviyesine veya makul düzeyde daha aşağıya inmişse kullanmaya başlamadan önce akünüzü en az bir gün şarj cihazına bağlayın. Herhangi bir nedenle şarz olamaz seviyelere inip bozulmuşsa akülerinizi değiştirin.
Motor yağını kontrol edin. Motor yağı hem seviye hem de kıvam olarak kontrol edilmelidir, zira uzun süre bekleyen motor yağının viskozitesi düşmüş olabilir. Bu durumda motor yağı ve filtresi değiştirilmelidir.
Sintinede su seviyesi gözden geçirin. Sintine, direk dibinden, lumboz ile heçlerden, şaft sisteminden ve salma bağlantılarından su yapmış olabilir. Kontrol ederken suyun önce tadına bakın. Su tuzluysa kesinlikle kaynağını bulun sonra da boşaltın.
Ocak için tüp gaz durumuna bakın. Tüp boşalmışsa sistemde kaçak olup olmadığına bakın, gerekirse yenisini takın. Kaçak varsa kesinlikle dışarıda çalıştıracağınız bir elektrikli süpürgenin hortumu ile sintine dibini süpürün herhangi bir elektrikli işe başlamadan önce.
Motor yağını kontrol edin. Motor yağı hem seviye hem de kıvam olarak kontrol edilmelidir, zira uzun süre (6 ay) bekleyen motor yağının viskozitesi düşmüş olabilir. Bu durumda motor yağı ve filtresi değiştirilmelİ.
Yakıt seviyesini gözden geçirin. Depodaki mevcut yakıt seviyesi kontrol edilerek, filtreler temizlenmeli, separatörde birikmiş su boşaltılmalıdır. Kış başında deponuzu tam dolu bıraktıysanız Hava daki nemin yoğunlaşmasına bağlı su riskiniz su olmayacaktır.
Kullanım suyu seviyesini kontrol edin. Suyunuz uzun süre depoda beklemiş ise hijyeni bozulmuş olacağından, boşaltılarak taze suyla doldurulması gerekir.
Su alış ve tahliye vanalarını kontrol edin. Motor çalıştırılmadan önce su devirdaim vanasının ve genel kullanım vanalarının ihtiyaca göre açık olup olmadığına bakılmalı, vanaların hareketli elemanları yağlanmalıdır.
Halatları neta edin. Tekne üzerindeki tüm halatları elden geçirin, aşınmış olanları değiştirin. Bu, güvenliğiniz açısından çok önemlidir.
Soğutma suyuna bakın. Motor tatlı su sistemindeki su seviyesi sızıntıları varsa kontrol edin ve onarın. Uygun seviyeye tamamlayın.
İmpellerinizin keçeden su kaçırıp kaçırmadığını kontrol edin.
Navigasyon cihazlarını kontrol edin. Cihazları açın, sağlıklı çalışıp çalışmadıklarına ve kablo bağlantılarına dikkat edin.
Pervane ve şanzımanı kontrol edin. Tekne bağlı durumdayken rölanti devrinde çok kısa süreyle ileri ve tornistan verilerek şanzımanın devreye girip girmediğine bakın.
Dümen dolabını veya tekneniz yekeli ise yeke kovanını kontrol edin ve yağlayın. Dümen dolabının pala bağlantı zinciri ve çelik lentelerinin aşınma kontrolleri yapılarak yağlanmalıdır.
Güvertedeki tüm donanımın genel kondüsyonlarını göz ve elle kontrol edin. Kilit ve kıstırmaç bağlantıları, vardavelalar, çarmıhlar, ıstralya ve makaralar gözden geçirilmeli ,varsa bir problem değiştirilmelidir.
Çarmıh ayaklarını ve güverteye irtibatlandığı noktalarda jelkot çatlağı olup olmadığını kontrol edin , kışın rüzgarların armaya rüzgar veya ısı farklarından getirdiği yüklerden çarmıh ayakları zorlanmış olabilir.
Yelkenlerin durumunu gözden geçirin. Eğer direkte bıraktıysanız Üşenmeyip yelkenleri indirerek tüm yakalarındaki ana bağlantı aparatlarını kontrol edin.
Teknenin iç düzeni elden geçirin. Kamaralardaki dolapları havalandırılıp varsa küfleri temizleyin. Buzdolabı ve termostadını gözden geçirin ,döşemelerinizi kontrol edin.
Can salınız varsa elden geçirin. Zamanı gelmişse bakımını yaptırın.
Nal şeklindeki can simidini yerine yerleştirip ışığının pillerini ve el incesini neta edin.
Zincir donanımı ve ırgatın çalışıp çalışmadığını gözden geçirin. Zincir dolabı bağlantılarına bakıp elektrikli ırgatın görevini yerine getirip getirmediğini inceleyin.Zincirdeki markalamalar silinmişse yenileyin.
Can yelekleri ve yüzdürme yardımcılarına bakın. Dikiş atmalar ve deformasyonlar meydana gelmiş olabilir.
Motor çalıştırıldığında soğutma suyu atışını ve impelleri gözlemleyin.
Tüm fener ve aydınlatma donanımını gözden geçirin. Seyir fenerlerini açın, arızalıları değiştirin.
Yağlanması gereken tüm donanımın bakımını yapın. Vinçlere, makaralara, çarmıh ve ıstralya bağlantılarına vb. gres yağı, WD40 ve teflon yağlayıcılarından yerine uygun olanları uygulayın.
Varsa dıştan motorunuzun bakımını yapın ,şanzuman yağını kontrol edin.
-
Ocak için tüp gaz durumuna bakın. Tüp boşalmışsa sistemde kaçak olup olmadığına bakın, gerekirse yenisini takın. Kaçak varsa kesinlikle dışarıda çalıştıracağınız bir elektrikli süpürgenin hortumu ile sintine dibini süpürün herhangi bir elektrikli işe başlamadan önce.
Bu uygulamaya pek katılmıyorum. Hemen tüm elektrikli süpürgeler emdikleri havayı motor soğutmada da kullanırlar ve motorları kapalı değildir, yani LPG'li havayı süpürge ile çekerseniz uygun karışımda ise motor fırçalarının yaratığı kıvılcım bu karışımı patlatacaktır.
Sanırım en doğrusu kova ile, su boşaltıyormuş gibi gazı sintineden alıp dışarı atmak. Aslında tüp ile ocak arasındaki tüm hortumlar iki yılda bir değiştirilmelidir.
-
Ocak için tüp gaz durumuna bakın. Tüp boşalmışsa sistemde kaçak olup olmadığına bakın, gerekirse yenisini takın. Kaçak varsa kesinlikle dışarıda çalıştıracağınız bir elektrikli süpürgenin hortumu ile sintine dibini süpürün herhangi bir elektrikli işe başlamadan önce.
Bu uygulamaya pek katılmıyorum. Hemen tüm elektrikli süpürgeler emdikleri havayı motor soğutmada da kullanırlar ve motorları kapalı değildir, yani LPG'li havayı süpürge ile çekerseniz uygun karışımda ise motor fırçalarının yaratığı kıvılcım bu karışımı patlatacaktır.
Sanırım en doğrusu kova ile, su boşaltıyormuş gibi gazı sintineden alıp dışarı atmak. Aslında tüp ile ocak arasındaki tüm hortumlar iki yılda bir değiştirilmelidir.
Haklısınız Ahmet Reis. Süpürge dışarıda bile olsa bu sefer makinayı yakabilir. Sizin dediğiniz sistem en uygunu.
Düzeltme için teşekkür ederim.
-
Ocak için tüp gaz durumuna bakın. Tüp boşalmışsa sistemde kaçak olup olmadığına bakın, gerekirse yenisini takın. Kaçak varsa kesinlikle dışarıda çalıştıracağınız bir elektrikli süpürgenin hortumu ile sintine dibini süpürün herhangi bir elektrikli işe başlamadan önce.
Bu uygulamaya pek katılmıyorum. Hemen tüm elektrikli süpürgeler emdikleri havayı motor soğutmada da kullanırlar ve motorları kapalı değildir, yani LPG'li havayı süpürge ile çekerseniz uygun karışımda ise motor fırçalarının yaratığı kıvılcım bu karışımı patlatacaktır.
Sanırım en doğrusu kova ile, su boşaltıyormuş gibi gazı sintineden alıp dışarı atmak. Aslında tüp ile ocak arasındaki tüm hortumlar iki yılda bir değiştirilmelidir.
Genellikle ahşap teknesi olan balıkçıların kullandığı manuel sintine pompaları vardır ya hani, o daha uygun olmaz mı?
(http://i.hizliresim.com/Lygq5J.jpg)
-
Ocak için tüp gaz durumuna bakın. Tüp boşalmışsa sistemde kaçak olup olmadığına bakın, gerekirse yenisini takın. Kaçak varsa kesinlikle dışarıda çalıştıracağınız bir elektrikli süpürgenin hortumu ile sintine dibini süpürün herhangi bir elektrikli işe başlamadan önce.
Bu uygulamaya pek katılmıyorum. Hemen tüm elektrikli süpürgeler emdikleri havayı motor soğutmada da kullanırlar ve motorları kapalı değildir, yani LPG'li havayı süpürge ile çekerseniz uygun karışımda ise motor fırçalarının yaratığı kıvılcım bu karışımı patlatacaktır.
Sanırım en doğrusu kova ile, su boşaltıyormuş gibi gazı sintineden alıp dışarı atmak. Aslında tüp ile ocak arasındaki tüm hortumlar iki yılda bir değiştirilmelidir.
Genellikle ahşap teknesi olan balıkçıların kullandığı manuel sintine pompaları vardır ya hani, o daha uygun olmaz mı?
(http://i.hizliresim.com/Lygq5J.jpg)
Çok ıyi olur sanırım , sintine çukuruna kova,maşrapa nasıl sokacağım diye bende düşünüyordum. :)
-
KOÇ BOYNUZUNA HALAT BAĞLAMAK
-
MUHAKKAK ÖĞRENMENİZ GEREKEN 7 TEMEL BAĞ
-
Bu sitede yelkenli tekneler için pratik bakım ve çözüm yöntemleri var.
https://stingysailor.com/
-
ARI ve SİVRİSİNEK KAPANI
Yazın özellikle Ege de kıyıya yakın gezilerin önemli sıkıntısıdır arı ve sivrisinek..
Bunun için Külyutmaz Hüseyin abimizin anlattığı şöyle bir kapan var :) ;
Arı kapanı yapmak çok kolay.Lazım olan tek şey bir adet kola türü PET içecek şişesi.
Şişeyi ortasından biraz yukarısından kesiyorsunuz,sonra alt kısmının içine arıların ilgisini çeken yiyecek koyup vede tekneden uçup gitmemesi için biraz ağırlık koyup elimizdeki şişenin üst tarafını yanı kapak olan boğaz kısmını şişenin alt kısmına doğru sokup şişemizi kapan haline getiriyoruz.
Yani şişenin boğaz kısmı alt kısıma açılan hunimsi bir durum alıyor. Arı kokuyu alınca girişi kolay olan hunimsi kısımdan aşağıya kapana giriyor ama çıkmak istediği zaman asla şişenin kapak kısmından yukarı tırmanamıyor.Temizlemek istediğinizde kapan şişemizi ek yerinden çekip açıyoruz temizliyoruz ve yeniden kapan olarak hazırlıyoruz.
Bu kapan içine farklı şey koyarak ortamdaki bütün sivrisinekleri de yakalıyor.
Sivrisinek yakalamak için sivrisineklerin karbondioksit kaynaklarını bulabilme özelliğinden faydalanıyoruz.(Biz insan oğlunu da soluğumuzdaki karbondioksitten buluyorlar).
Temiz kapan şişemizin alt kısmına biraz şekerli su veya çok vıcık hamura biraz maya katıyoruz,maya faaliyet başlayınca karbondioksit çıkarmaya başlıyor bu fark eden sivrisineklerde hemen kapanın içine çıkıyorlar ama asla dışarı çıkamıyorlar.
Kapan işi böyle.
-
ARI ve SİVRİSİNEK KAPANI
Görselle destekleyelim;
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ef/39/69/ef3969077bb643d12d5c920fd459accc.jpg)
(http://1.bp.blogspot.com/-R2XT4jgHFlg/UadqgCie4_I/AAAAAAAAKMY/Sbc51ZrQ8AQ/s1600/2013-05-30+18+03.jpg)
-
ARI ve SİVRİSİNEK KAPANI
Görselle destekleyelim;
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ef/39/69/ef3969077bb643d12d5c920fd459accc.jpg)
(http://1.bp.blogspot.com/-R2XT4jgHFlg/UadqgCie4_I/AAAAAAAAKMY/Sbc51ZrQ8AQ/s1600/2013-05-30+18+03.jpg)
Helal Özgür reisim geldiğin belli oldu. :) :)xx