Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Makina => Konuyu başlatan: Onur Öztürk - 17 Mayıs 2020, 14:20:40
-
Merhabalar,
İngiliz bir firmanın iddialı bir çalışması olarak gördüm, paylaşmak istedim;
Ticari olarak lanse edilen ilk model 300HP dizel outboard motor olmuş gördüğüm kadarıyla.
https://www.coxmarine.com/
Deniz araçları için tek yakıt prensibi, %25 daha az yakıt tüketimi, yüksek torkdan dolayı düşük rpm'lerde planinge başlanabilmesini ilk bakışta avantajları olarak gözüküyor.
Daha küçük modellere inerlermi, bu yeni bir trend başlatırmı bilmiyorum, ama pazarda bir ihtiyaç olarak görülüyor.
-
Sanırım Yanmar birkaç senedir Dtorque adıyla 50HP turbo dizel dıştan takma pazarlıyor..
https://www.yanmarmarine.com/dtorque/
(https://www.yanmarmarine.com/theme/yanmarportal/uploadedFiles/Marine/Dtorque/Dtorquetorque2_700.jpg)
Mutemelen pahalı, yeni ve kısıtlı model olduğu için kolay kolay dıştan takma pazarında dizel çoğalmaz..
"diesel outboard" diye aratınca birkaç tanımadığım marka daha çıkıyor..
-
Coxmarine sitesinde kendi ifadeleriyle benzinli eşdeğerine göre %35 daha pahalı , eşdeğer inboard dizel modellerle aynı fiyat notunu düşmüşler.
Yanmar 50HP şaftpower için katalog bilgisi olarak 175 kg ağırlık gözüküyor. Coxmarine sayfasında 300HP şaftpower için 380 kg ağırlık verilmiş. (Coxmarine farklı bir teknoloji uygulamış gözüküyor)
Dıştan takma motorlar için özellikle dingi/tender kullanımında ağırlık en vazgeçilmez parametre galiba, bakalım tercihler ve buna bağlı teknoloji yatırımları ne tarafa evrilecek, merak ediyorum doğrusu.
-
Bende merak ediyorum bakalım nasıl evrilecek. Motosiklet pazarında da bir dönem ciddi çalışmalar duymuş, okumuştum.
-
Konu için teşekkürler Onur reis .Üretime geçilmiş anladığım kadarıyla bakalım sonu ne olacak .Bu dizel dıştan takma motorlar bana Fotoğraf günlerimi hatırlatıyor fanatik bir digital karşıtıydım Nikon f100 ve dia kullanırdım çekimlerde. Herşey yıkıldı ortada film dia adına hiçbirşey kalmadı.
Sanırım fosil yakıtlı motorlarda 10-15 yıl içinde tarih olacak.
Sevgiler.
-
Konu için teşekkürler Onur reis .Üretime geçilmiş anladığım kadarıyla bakalım sonu ne olacak .Bu dizel dıştan takma motorlar bana Fotoğraf günlerimi hatırlatıyor fanatik bir digital karşıtıydım Nikon f100 ve dia kullanırdım çekimlerde. Herşey yıkıldı ortada film dia adına hiçbirşey kalmadı.
Sanırım fosil yakıtlı motorlarda 10-15 yıl içinde tarih olacak.
Sevgiler.
Burak hislerime tercüman olmuşsun. ;)
Avrupa'da bir çok şehre dizel araç giremiyor diye duymuştum. Dizelin çevre açısından yarattığı kirliliği bu gün yazmıştım. Özgür biraderimin de koyduğu fotoğraflarda da Aegean adasında hem feribot hen hidrofil (doğru mu yazdım bilmiyorum) aynı anda oradalar ve kısa süre sonra gidecekler. Yüksek basınç olduğunda durgun havada inanın abartı değil eksoz kokusu rahatlıkla hissediliyordu.
-
Avrupa'da bir çok şehre dizel araç giremiyor diye duymuştum.
Euro 6 ve üstü dizel araçlar bu yasaktan muaflar.
-
Avrupa'da bir çok şehre dizel araç giremiyor diye duymuştum.
Euro 6 ve üstü dizel araçlar bu yasaktan muaflar.
Sanırım Hollanda'nın bir bölgesindeki kanallarda, fosil yakıtlı motorlar kullanılamıyor. Bu yüzden şafttan tahrikli elektrik motorları uyarlamışlar diye hatırlıyorum.
-
Amsterdam'daki kanal tekneleri yani tur tekneleri sizin dediginiz gibi hepsi elektrik motorlu.
-
Çok uzağa gitmeye gerek yok, Dalyan ve Akyaka'da elektrikli gezi tekneleri kullanılıyor.. :)
(https://i4.hurimg.com/i/hurriyet/75/1200x675/59be71e8eb10bb1e5c974c55.jpg)
-
Dalyan, Akyaka'da elektrikli gezi tekneleride çok hoşmuş, bravo. Tekne sahiplerinin kişisel/ekonomik insiyatifleri olsa gerek.
99 veya 2000 yılıydı, İtalyanın Kuzeyinde bir göl kasabasına yolum düşmüştü, tabii gözüm hemen teknelere kaymıştı, küçük kamarasız, balıkçı botları.
Motorları farklıydı, sorunca elektrikli olduğunu söylemişlerdi, başka türlü o göl nasıl temiz kalırdı.
Beni asıl şaşırtan motorlarında teknelerinde eski olmasıydı, bakımsız değilde çoktandır kullanıldığı belli, nassıl yani demiştim..
-
Dalyan, Akyaka'da elektrikli gezi tekneleride çok hoşmuş, bravo. Tekne sahiplerinin kişisel/ekonomik insiyatifleri olsa gerek.
Yok, çevre örgütlerinin iteklemesi ve ilgili bakanlıkların (çevre orman ve turizm) projesi olarak başladı..
Akyaka'da 2011'de başlamıştı, 5 yıl içinde azmak içinde çalışacak tüm teknelerin elektrikliye çevrilmesi planlanmıştı, Dalyan bir zorunluluk olmadan başlamıştı ama gidişatı bilmiyorum, proje tamamlandı mı emin değilim, aksamış olabilir yoksa haberlerini duyardık sanki.. İlk giden bakıp haber versin.. :)
Bu videoda tekneler tanıtılıyor;