Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Ziya GÜNEŞ - 02 Temmuz 2019, 09:17:42
-
Bayram tatilinden sonraki hafta Teos Gökova yapalım diyoruz.
Yine insanlık için küçük, Güneş ailesi için büyük bir plan yani
Gökova içi rotası için önerileriniz olur mu?
Yavaş yavaş çalışmaya başlayacağız rota konusunda.
2 gün iniş 2 gün çıkış olacağı için (gece seyri yapmayacağız muhtemelen) Gökova için 4 günümüz var
-
Deniz müdürümüzün marinası benim rotamda banko 1. sırada olurdu.Muhteşem diye bir dedikodu dolanıyor camiada. ;)
-
Ziya Hocam oraları iyi bilen reislerimiz varken bölgenin acemisi olarak fikir vermek pek haddime değil. Ama bizim gibi kısıtlı sürede gidecekseniz geze geze gidemiyorsunuz malesef. Biz Nergisten çıkıp Didime gitmiştik. Marinanın yanındaki koyda alargada rahat etmiştik. Rüzgar gün batısı ve kuvvetliydi o gün. Güneyli rüzgar olmadığı sürerece rahat bir koy.
Ali Kuban Reisimiz bizi Güllük'e davet etme nezaketini göstermişti ama biz arkadaşımızı bırakacağımız için teşekkür edip Bodruma doğrudan geçmiştik. Aklım hala orada kalmadı değil. Bence siz de bu rotayı izleyip ikinci gün öğleden sonra Gökovaya girebilirsiniz. İyi tatiller.
-
Ziya kaptan
Gökova da doğa ile iç içe olmakta var,
Her akşam restoranı bir koyda kalmakta var.
sizin ekibin tercihi ne yönde . Birde seyir hızınızı ve günlük seyir için ayıracağınız zamana göre
değişen bir rota önerebilirim.
-
Ziya kaptan
Gökova da doğa ile iç içe olmakta var,
Her akşam restoranı bir koyda kalmakta var.
sizin ekibin tercihi ne yönde . Birde seyir hızınızı ve günlük seyir için ayıracağınız zamana göre
değişen bir rota önerebilirim.
2 aile olacağız. Her iki seçenek de uygun bizim için. Sanırım 2 gece iskele 2 gece koy daha uygun olur.
Seyir hızımız 6 knot/saat civarı.
Günde 2-4 saat seyir uygun olur diye düşünüyorum.
Amaç yelken yapmaktan ziyade dinlenmek
-
Gökovada Karacasöğüt Okluk civarına kadar gidecek iz 40 dm
yaklaşık 7 saat ,Bu şakilde klasik olarak 1. Gün çökertme, sonra 2. Gün Bördübet, B. Çatı ya da Armonikada gecelemë ,
3 günü Okluk yine 3 saat civarı bir seyir,sonrası 4 gün Ören
Orak adası ve Gökovada çıkış şeklinde kısmen koy kısmen restoranı iskele olur.
Ancak 2 saat lik seyirler 4 günde Gökova bitmez.
Meltemler başladı sabah erken yola çıkarsanız fazla hırrpalanmazssınız.
tadı damağınızda kalır.
-
Gökovada Karacasöğüt Okluk civarına kadar gidecek iz 40 dm
yaklaşık 7 saat ,Bu şakilde klasik olarak 1. Gün çökertme, sonra 2. Gün Bördübet, B. Çatı ya da Armonikada gecelemë ,
3 günü Okluk yine 3 saat civarı bir seyir,sonrası 4 gün Ören
Orak adası ve Gökovada çıkış şeklinde kısmen koy kısmen restoranı iskele olur.
Ancak 2 saat lik seyirler 4 günde Gökova bitmez.
Meltemler başladı sabah erken yola çıkarsanız fazla hırrpalanmazssınız.
tadı damağınızda kalır.
Dört gün çok az. Ama illa o ise; sizin yerinizde olsam,
Bodrum civarında bir yeri başlangıç seçer,
a) doğrudan doğruya Çatı koylarına rota tutardım. Her biri birbirinden güzel. Karşı tarafta Mezar koyu. sonra yedi adalarda bir gece daha, sonra dönüş...
b) doğrudan Löngöz, sonra Okluk (iskele) sonra karşıda ingiliz- sonra karacasöğüt (iskele) sonra topukla çökertme ya da Kisse... sonra çıkış...
Mehmet abinin dediği gibi, sahiden ama sahiden 4 gün çok az. haftalar değil aylar geçirilir, öyle cennet manyak bi yer.
-
Aslında toplam 8 günümüz var.
Teos'dan çıkacağız. O nedenle 2 gün gidiş 2 gün geliş süresini çıkınca, maalesef sadece 4 günümüz kalıyor
-
Deniz müdürümüzün marinası benim rotamda banko 1. sırada olurdu.Muhteşem diye bir dedikodu dolanıyor camiada. ;)
Zaman çok kısıtlı olduğu için ısrar etmiyorum ama program veya rota uyarsa mutlaka beklerim. Seyir sırasında Bodrum ve civarında bir yardıma ihtiyacınız olursa her zaman bir telefon kadar uzaktayım.
beşyüz otuz üç dört yüz iki doksan beş yetmiş beş
Selamet ve keyifle!
-
Ne ettiniz Ziya?
-
Bu hafta sonu Perşembe-Pazar Samos'a gittik geldik.
Giderken toplam 2 saat yelken yapacak hava vardı. Diğer zamanlarda sürekli motor seyri yapmak zorunda kaldık.
Dönüşte, özellikle Doğanbey ve Sığacık körfezi, gelin sizi bir güzel döveyim dedi.
Vücutta "ardinal'in" ne işe yaradığını uzun uzun anlattı bize.
Samos'tan Doğanbey altına kadar, tramola ata ata geldik (Kuşadası körfezinde çok ölü dalga vardı kafadan, yelken seyri biraz daha konforluydu debelenme açısından)
Yukarı doğru 0 (sıfır) dereceden gelen 24-32 arası rüzgar ve her yönden gelen dalgalar motor-yelken seyrine zorladı bizi.
Sadece anayelken 2. camadanda açık + motor seyri ile ulaştık Teos marina'ya
Bir ara hızımız 2500 devirde 3 mile kadar düşünce, motor yaktık diye bile düşünmedim değil.
Sürekli tramola atma zorluğu nedeniyle Cenova'yı açmadık Doğanbey sonrası.
Bu yılın başında, geleneksel(!) bir bumba freni taktım tekneye.
Bu nedenle kavançalar yumuşak oluyor, sürekli tramola yerine, sürekli kavança :-)
Marina içi bile ciddi sertti, Palamar ekipleri tek tekne için 2 bot ve 1 kara elemanı olarak planlanmış (ya da benim beceriksizliğime özel öyle geldiler)
7 saatlik dönüş yolunu sekizbuçuk saatte anca bitirebildik.
Ama keyifliydi.
Bugün olsa yine gideriz sanırım.
Gökova rotası Ağustos ayı içinde, çalışıyoruz daha
-
Bu hafta sonu Perşembe-Pazar Samos'a gittik geldik.
Giderken toplam 2 saat yelken yapacak hava vardı. Diğer zamanlarda sürekli motor seyri yapmak zorunda kaldık.
Dönüşte, özellikle Doğanbey ve Sığacık körfezi, gelin sizi bir güzel döveyim dedi.
Vücutta "ardinal'in" ne işe yaradığını uzun uzun anlattı bize.
Samos'tan Doğanbey altına kadar, tramola ata ata geldik (Kuşadası körfezinde çok ölü dalga vardı kafadan, yelken seyri biraz daha konforluydu debelenme açısından)
Yukarı doğru 0 (sıfır) dereceden gelen 24-32 arası rüzgar ve her yönden gelen dalgalar motor-yelken seyrine zorladı bizi.
Sadece anayelken 2. camadanda açık + motor seyri ile ulaştık Teos marina'ya
Bir ara hızımız 2500 devirde 3 mile kadar düşünce, motor yaktık diye bile düşünmedim değil.
Sürekli tramola atma zorluğu nedeniyle Cenova'yı açmadık Doğanbey sonrası.
Bu yılın başında, geleneksel(!) bir bumba freni taktım tekneye.
Bu nedenle kavançalar yumuşak oluyor, sürekli tramola yerine, sürekli kavança :-)
Marina içi bile ciddi sertti, Palamar ekipleri tek tekne için 2 bot ve 1 kara elemanı olarak planlanmış (ya da benim beceriksizliğime özel öyle geldiler)
7 saatlik dönüş yolunu sekizbuçuk saatte anca bitirebildik.
Ama keyifliydi.
Bugün olsa yine gideriz sanırım.
Gökova rotası Ağustos ayı içinde, çalışıyoruz daha
Geçmiş olsun abi
-
Valla bu yıl batı, bize hayal oldu yine. Kıprıs sularında gezeceğiz. Kızların yeşili olsa, doğrudan Limasol/GK yapacaktık ama, Kuzey'le yetineceğiz artık. O nedenle git de Ziya, ne kadar gidersen git.
-
Bu hafta sonu Perşembe-Pazar Samos'a gittik geldik.
Giderken toplam 2 saat yelken yapacak hava vardı. Diğer zamanlarda sürekli motor seyri yapmak zorunda kaldık.
Dönüşte, özellikle Doğanbey ve Sığacık körfezi, gelin sizi bir güzel döveyim dedi.
Vücutta "ardinal'in" ne işe yaradığını uzun uzun anlattı bize.
Samos'tan Doğanbey altına kadar, tramola ata ata geldik (Kuşadası körfezinde çok ölü dalga vardı kafadan, yelken seyri biraz daha konforluydu debelenme açısından)
Yukarı doğru 0 (sıfır) dereceden gelen 24-32 arası rüzgar ve her yönden gelen dalgalar motor-yelken seyrine zorladı bizi.
Sadece anayelken 2. camadanda açık + motor seyri ile ulaştık Teos marina'ya
Bir ara hızımız 2500 devirde 3 mile kadar düşünce, motor yaktık diye bile düşünmedim değil.
Sürekli tramola atma zorluğu nedeniyle Cenova'yı açmadık Doğanbey sonrası.
Bu yılın başında, geleneksel(!) bir bumba freni taktım tekneye.
Bu nedenle kavançalar yumuşak oluyor, sürekli tramola yerine, sürekli kavança :-)
Marina içi bile ciddi sertti, Palamar ekipleri tek tekne için 2 bot ve 1 kara elemanı olarak planlanmış (ya da benim beceriksizliğime özel öyle geldiler)
7 saatlik dönüş yolunu sekizbuçuk saatte anca bitirebildik.
Ama keyifliydi.
Bugün olsa yine gideriz sanırım.
Gökova rotası Ağustos ayı içinde, çalışıyoruz daha
Tebrikler, keyfiniz bol olsun.
-
Yukarı doğru 0 (sıfır) dereceden gelen 24-32 arası rüzgar ve her yönden gelen dalgalar motor-yelken seyrine zorladı bizi.
Sadece anayelken 2. camadanda açık + motor seyri ile ulaştık Teos marina'ya
Bir ara hızımız 2500 devirde 3 mile kadar düşünce, motor yaktık diye bile düşünmedim değil.
Sürekli tramola atma zorluğu nedeniyle Cenova'yı açmadık Doğanbey sonrası.
Oldukça yorucu ama bir o kadar da heyecanlı ve deneyim kazandığınız bir seyir olmuş anlaşılan..
Samos için resmi giriş ve Tepai vergisi ödediniz mi?
Ziya hocam, belki burası yeri değil ama ; Cenova açmadığınız seyirlerde istediğiniz orsa açılarını yakalamak mümkün olmaz (yani orsaya giremezsiniz), doğal olarak rüzgara karşı çok geniş açılarda seyir yapacağınız için toplamda gideceğiniz yönde pek mesafe katedemediğinizi görürsünüz.. (vmg)
-
Oldukça yorucu ama bir o kadar da heyecanlı ve deneyim kazandığınız bir seyir olmuş anlaşılan..
Samos için resmi giriş ve Tepai vergisi ödediniz mi?
Ziya hocam, belki burası yeri değil ama ; Cenova açmadığınız seyirlerde istediğiniz orsa açılarını yakalamak mümkün olmaz (yani orsaya giremezsiniz), doğal olarak rüzgara karşı çok geniş açılarda seyir yapacağınız için toplamda gideceğiniz yönde pek mesafe katedemediğinizi görürsünüz.. (vmg)
Tepai ödedik. 8 avro x metre üzerinden. 98 avro kadar tuttu.
Tekne 12 metre altı ise 33 avro :-(
Custom için 30 avro, Liman işlemleri için 15+5 avro.
Marinaya da geceliği 35 avro (su-elektrik bedava) ödedik.
Aslında tam yeri olmuş.
Bir dahaki seyirde, benzer rüzgarda, iki yelkeni birden açacağım.
Teknede misafirlerimiz de vardı ve ilk kez sert havada seyir yaptık onlarla.
Bu sefer alışma (en önemlisi bizim için de egzersiz) seyri oldu.
Yelken konusunda yeni olduğumuzdan, henüz limitlerimize hakim değiliz.
Doğal olarak, limit altı (tırsak da diyebiliriz) kalıyoruz şimdilik
-
Ziya abi Gökova da Değirmenbükü nün kapalı olmadığı tarihlere denk getirmenizi dilerim. Oraya kadar inip girememek sinir bozucu olur.
Şimdi geçen seneye göre farklı bir durum oluştu. Biz Karacasöğüt'teyiz geçen sene haziran ayından beridir. Hadi bu yaz bir Gökova yapalım dedik ve bir daha Teos a dönmedik. Geçen sene ilk bayrama kadar çoğu koyda yer bulmakta zorlanıyorduk. Vızır vızır guletler, koca koca motoryatlar vardı etrafta. Bayramda daha beter mahşeri kalabalık vardı. Çünkü Değirmenbükü kapatılınca herkes şaşkına döndü. Diğer koylar bu yoğunluğu kaldıramadı. Karacasöğüt'ten çıkış için slalom yapıyorduk.
Bu sene haziranda 2 hafta dolaştık. Ticari tekne sayısında ciddi azalma vardı. Konuştuğumuz herkes İngiliz, Okluk, Hırsız kapalı olduğu yada olabileceği için artık alternatif rotalar yapmaya başlandığını, özellikle ticari tekne kaptanlarının kaçındığını söyledi. Haziranda normal zamanda ve bayramda koy açıktı ve çok rahat biçimde içeride yer seçiyorduk.
Bizim için enteresan bir etkisi oldu oradaki önlemlerin. Bu akşam gideceğim mesela, bugün açılacağı söyleniyordu. Henüz açıldı mı bilmiyorum ama açılmasa da diğer koylarda da geçen seneye göre nispeten daha rahat yer bulabiliyoruz.
-
Biraz netleştirdik rotamızı
Teos - Didim
Didim Orak Adası
Gökova'ya Orak Adası'ndan gireceğiz.
Sırasıyla;
7 adalar
Değirmenbükü (açıksa tabii ki, değilse Tezla ya da Kargılı)
Çamlı
Akbük
Kargıcık
ve dönüş yoluna gireceğiz.
Ne dersiniz?
-
Ziya abi ben kesintisiz Teos - Bodrum (Akyarlar) yapmayı tercih ediyorum. Fazladan bir gece kazandırıyor. Sabah 5 civarı marş basınca hava kararmadan Bodrum a varmış oluyorsun.
Akyarlar'a 1 saat daha gitmeyelim, gece biraz daha konforlu olalım dersen de Turgutreis seçeneği var her zaman.
-
Bana kalsa direkt Orak adası çevresine geçerim.
Ama mürettebat isyan ediyor.
Eşimi zor ikna ettim 10 saat yola
-
Ben de transfer kısmını yalnız yapıp ilk durakta buluşuyorum aile ile...
hem uzun transfer ayakları hoşuma gidiyor, hem de ekibi yıpratmamış oluyorum.
-
Mürettebat onu da istemiyor :-)