Heyamola Hey
Tersane => Bakım => Konuyu başlatan: Oğuzhan Oğuz - 11 Mayıs 2019, 19:20:57
-
Motor ile seyir yaparken motor 2000 devir üzerine çıktığında 15 dakika içinde hararet yapıyordu. Emiş temizliğidir , impeller derken kış gelmişti. İş güç yoğunluğundan, mümkün olursa 15-20 günde bir tekneye uğrayıp motoru boşta çalıştırıp dönüyordum eve. Sezon öncesi derinine dalayım dedim. Eşanjörden yapabilir diye düşünmüştü Burak sağolsun. Bir usta ile eşanjörü söktük.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190511/95337be856c868c408a4203adcb9afbd.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190511/447e7f7229610023728831c2b7bb3aa4.jpg)
Kışları uzun süre kullanılmayacaksa tatlı su ile 10-15 dakika çalıştırıp motoru kapatmakta yarar varmış. Temizlenmiş halini ve montajının resimlerini de önümüzdeki günlerde atarım. Herkese güzel bir sezon diliyorum.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Eskiden, gerçekten eskiden flush diye bir şey vardı. Arabalarımızın soğutma suyuna koyar, çalıştırır, sonra boşaltırdık. Kıpkırmızı bir su akardı. Teknelerde de yapsak bu hale gelmez sanırım?
-
Eski teknemde, egzos dirseğini korozyondan kaybettikten sonra, bir 3 yollu vana ile depodan tatlı su bağlamıştım.
Böylece çok az zahmetle, tekneyi kullanmayacağım dönemlerde tatlı su ile devridaim yaptırıyordum.
-
Teşekkürler fikirler için. Yalnız tuzlu su boruların içinden geçiyor Mehmet reisim. Antifrizli suyun dolaştığı yerler tıkanmış hep.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Forumda okudukça içten içe korktuğum bir konuydu. Geçen gün motor bakımları sırasında üşenmeyip ben de söküp 1-2 saat kireç çözücüye yatırdım, iyice temizledim.
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Ne kadar zaman aralığında bu temizlik yapılmalı?Sorun çıkmasını beklemeden yapılmalı mı.?
-
Ne kadar zaman aralığında bu temizlik yapılmalı?Sorun çıkmasını beklemeden yapılmalı mı.?
Mesela benimki 2 yıl önce değişmişti. En fazla 100 saat çalıştı, ne dersiniz?
-
DADD'ın motor ve elektrik konulu eğitiminde saat olarak söylenmişti ama unuttum.
-
Bakım süresi 100 saatte bir ise bu süre çok kısa hakikaten. Orada başka bir etmen var bence..
Bu arada ben aldığımdan beri hiç (3 yıldan fazla oldu) bakmamıştım. Bildiğim kadarıyla benden önceki sahipleri de 2 yıl önce ağır bakım yapmışlardı. O zaman bakım yapoldığını varsaysam geçen 5 yılda benimkinin görüntüsü Oğuzhanınki gibi değildi. Kalın tortudan ziyade çaydanlık dibinde tutan ince kireç tabakası gibiydi
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Ne kadar zaman aralığında bu temizlik yapılmalı?Sorun çıkmasını beklemeden yapılmalı mı.?
Mesela benimki 2 yıl önce değişmişti. En fazla 100 saat çalıştı, ne dersiniz?
Uzun süre çalışmadığı zaman sorun oluyormuş Bülent reis. Erol reis de bahsetmişti. Kendi teknesi devamlı seyir halinde olduğundan eşanjörü pırıl pırıl çıkmış. Kışlamasını doğru yapmak lazım sanırım. Ben de tekneyi aldığından beri motoru 100 saat kullanmadım ama sonuç bu maalesef.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Benimkinin rengi soğutma suyunun antifrizinin rengi Erman. Benim de tekne 3 senedir bende eski sahibi bakmamıştır motora muhtemelen. Pembe renkli soğutma suyum. Deminarelize su kullanmayı deneyeceğim bu sefer. Enerji santrallerinde türbin kanatları korozyona uğramasın diye minerallerinden arındırılmış su kullanırız. Motorda da işe yarar diye düşünüyorum ancak içine antifriz katınca özelliğini kaybeder mi onu araştıracağım önce.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Benimkinin rengi soğutma suyunun antifrizinin rengi Erman. Benim de tekne 3 senedir bende eski sahibi bakmamıştır motora muhtemelen. Pembe renkli soğutma suyum. Deminarelize su kullanmayı deneyeceğim bu sefer. Enerji santrallerinde türbin kanatları korozyona uğramasın diye minerallerinden arındırılmış su kullanırız. Motorda da işe yarar diye düşünüyorum ancak içine antifriz katınca özelliğini kaybeder mi onu araştıracağım önce.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Abi renk değil de tortu kalınlığı dikkatimi çekti..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
En ilginç tarafı inçe boruların içinden geçen tuzlu su olmasına rağmen en ufak tıkanma yok. Tatlı su bu tortuyu oluşturmuş. Volvo Penta orijinal soğutma suyu kullandığım. Biraz daha araştırıp montajı öyle yaptıracağım. Buradan da paylaşırım öğrendiklerimi.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
O turuncu renkli çamur benim de aşina olduğum bir durum. 55 Volvo sdrive ın hararet, termostat değişimi vb problemlerinde hep kondese etrafında bu yoğun çamuru buldum. Bence rengi antifrizden geliyor. Kullanma kıavuzunda iki yılda bir suyunu boşaltıp yıkama ve yeni su ve antifriz ile doldurma tavsiyesi var.
Antifrizi %50 tavsiye ediyor. Bu kadar yoğun antifriz mi çamuru oluşturup borular etrafındaki su dolaşımını yavaşlatıyor. Ve hararet yapıyor diyorum ?
Ben iki yılda bir düzenli yıkama ve su+antifriz değişmeyi uygulamaya karar verdim artık.
-
O turuncu renkli çamur benim de aşina olduğum bir durum. 55 Volvo sdrive ın hararet, termostat değişimi vb problemlerinde hep kondese etrafında bu yoğun çamuru buldum. Bence rengi antifrizden geliyor. Kullanma kıavuzunda iki yılda bir suyunu boşaltıp yıkama ve yeni su ve antifriz ile doldurma tavsiyesi var.
Antifrizi %50 tavsiye ediyor. Bu kadar yoğun antifriz mi çamuru oluşturup borular etrafındaki su dolaşımını yavaşlatıyor. Ve hararet yapıyor diyorum ?
Ben iki yılda bir düzenli yıkama ve su+antifriz değişmeyi uygulamaya karar verdim artık.
Aynı metodu uygulayacağım. Teşekkürler.
-
Antifriz, özellikle donmaya karşı olmakla beraber, pas oluşumu vb ile mücadele için de faydalı olduğu söyleniyor.
Merak ettiğim, güneyde duran, en fazla 10 derece ısı gören motorlara da %50 mi koymalıyız? %10, ya da %20 koysak olmaz mı?
-
Oğuzhan Reis, ben de senden cesaret alıp, yedi yıldır dokunmadığım kondenseyi söktüm. Eski sahibi hiç temizledi mi bilinmez ama vidaların boyası üzerinde idi ve açmakta çok zorlandım. Belki de 2000 model motorun kondensesini ilk açan bendim. Korktuğum başıma gelmedi çok şükür; resimde görüldüğü gibi nisbeten temiz çıktı. Deliklerin etrafındaki tuzları porçöz ile yıkayınca pırıl pırıl oldu. Yapılacaklar listemden bir kalem daha eksildi; vesile oldun, teşekkür ediyorum(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190520/6310c677ecc2d47ef2d2060b87e2b940.jpg)
-
Oğuzhan Reis, ben de senden cesaret alıp, yedi yıldır dokunmadığım kondenseyi söktüm. Eski sahibi hiç temizledi mi bilinmez ama vidaların boyası üzerinde idi ve açmakta çok zorlandım. Belki de 2000 model motorun kondensesini ilk açan bendim. Korktuğum başıma gelmedi çok şükür; resimde görüldüğü gibi nisbeten temiz çıktı. Deliklerin etrafındaki tuzları porçöz ile yıkayınca pırıl pırıl oldu. Yapılacaklar listemden bir kalem daha eksildi; vesile oldun, teşekkür ediyorum(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190520/6310c677ecc2d47ef2d2060b87e2b940.jpg)
Benim kontrol elzemdi Hulusi reisim. Ancak elzem hale gelmeden kontrol etmek hem motora hem kaptana yarar sağlar
delikleri de şişleyip tıkanıklıkları giderdiniz mi?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Eyvallah; bu vesileyle benim operasyon önleyici sağlık hizmeti oldu, şimdi içim rahat. Delikleri güneşe tuttum, pırıl pırıldı. Sadece delik girişleri tuz tutmuştu, onu da porçöz halletti zaten.
-
Bunlar da benimkinin hali.... inşallah beyaz duman konusunu halleder... bakalım
(https://i.hizliresim.com/dL4G8Z.jpg) (https://hizliresim.com/dL4G8Z)
(https://i.hizliresim.com/2Ov9n0.jpg) (https://hizliresim.com/2Ov9n0)
(https://i.hizliresim.com/1pjgV1.jpg) (https://hizliresim.com/1pjgV1)