Heyamola Hey
Tersane => Atölye => Konuyu başlatan: Enes Save - 22 Nisan 2019, 16:18:42
-
İyi günler,
Kano denize yeniden kavuşmak üzere. Piyano, halat yönlendirme makaraları, dümen derken son halledilmesi gereken olarak kalan çift kıç ıstralya konusu.
Bumba kıç ıstralyaları geçtiği için tramola esnasında kıç ıstralyalardan birini gevşetirken diğerini sıkılaştırmak gerekiyor. Bunu tek el seyir yapan biri nasıl yapabilir?
-
Biraz daha açıklayıcı fotoğraf mümkünse.
Direk bumba ilişkisi.Istralyaların geliş açısı ve teknede bağlantı yerleri.
Direk boyu kısa ve yelken alanının 6-8mt2.civarında olduğunu yazmıştın.kıç ıstralyaları iptal edip runner benzeri düzenek olabilir mi diye hızlıca düşündüm.
-
Bumba boyu ıstralyayı geçerse ana yelken kullanamazsın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Volvo Ocean Race liman içi yarışlarda izlemiş ancak nasil yaptıklarını çözememiştim. Onların yelkenlerinin tepesi 'square head mainsail" olduğundan tramola esnasında yelkenin tepe kısmının arka ıstralyaya değmesini önlemek için boşlanırken yelkenin diğer tarafında kalan diğer arka ıstralya geriliyordu.
-
Benim üst kısım değil de bumba dokunuyor. Sorun her ikisinde de aynı.
-
Bumba boyu ıstralyayı geçerse ana yelken kullanamazsın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Geçmişte şişme botta kullandım. Aynı çözümü şimdi kullanmaya çekinmemin sebebi direğin çok daha ağır ve yelkendeki rüzgar yükünün yüksek olması.
-
Fotoğrafa bakılırsa bumbanın yatay hareketi Çok kısıtlı. Belki de katamaranlar gibi kıç ıstralyasız (veya hunter gibi tek gövdeli yelkenli ) arma kullanmak gerekir. Direk boyu ne ?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Fotoğrafa bakılırsa bumbanın yatay hareketi Çok kısıtlı. Belki de katamaranlar gibi kıç ıstralyasız (veya hunter gibi tek gövdeli yelkenli ) arma kullanmak gerekir. Direk boyu ne ?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kısıtlı derken ilk resmi kasd ediyorsan her iki arka ıstralyayı göstermek için özellikle gerdim. Seyir sırasında bunlardan rüzgar altında olanı gevşemiş, sarkmış oluyor.
Başka bir çozüm aramıyorum. Basit çözüm zaten var. Ön direği iptal et, daha uzun mizanayı merkez hattan biraz öne koy, bir de kocaman ön yelken diktin mi sürat yarışına başla.
Ama ben bunu istemiyorum. Çünkü ben, benim :)
Ciddi yanıtlamam gerekirse iki direk görünce ruhsal olarak rahat oluyorum.
Tek direk mi? Aman aman.
-
Gurcata varsa geriye doğru açılı yaparak kıç ıstralyayı kaldırbilirsiniz.
-
Gurcata varsa geriye doğru açılı yaparak kıç ıstralyayı kaldırbilirsiniz.
Direklerimde (Aslında onlar direk değil boru. Zamanı geldiğinde umarım yelken direği olurlar) gurcata yok. Uzun olanı 5 metre, onun 50 santimetrelik kısmı ıskaçaya gömülü.
Çözümünüz mantıklı. Kanoda uygulanabilir olması bir deneme yanılma yapmaya bakar. En azından kanoyu uzunca bir zaman bu şekilde kullanmayı düşünüyorum. Çünkü 7 ay boyunca kanonun ikinci kez denize inmesini bekledim. Sahile götürüp monte ettikleri gün gözlerim doldu. Ağlamamak için kendimi zor tuttum.
-
4.5 metre temiz yükseklik var demektir. 3.5 metrede geriye doğru açılı iki gurcata kaynağı işi çözer. Bu arada küçük koç boynuzu kıstırmaç vs ihtiyacınız var mı?
-
4.5 metre temiz yükseklik var demektir. 3.5 metrede geriye doğru açılı iki gurcata kaynağı işi çözer. Bu arada küçük koç boynuzu kıstırmaç vs ihtiyacınız var mı?
Teşekkür ederim. İhtiyacım var. Fakat öncesinde sizlerle kanonun son halinin ayrıntılı resimlerini paylaşmayı umuyorum. Paylaştıktan sonra reislerimizin fikirlerini alarak gerekli düzenlemeler yapılabilir. O sırada hala elinizde olursa yardımınızı memnuniyetle kabul ederim.
-
Küçük tekne için gerekli elimdeki bir kaç malzemeyi göndereyim. Beklemeye gerek yok, nasılsa gerekli olur. Kargo adresi alayım.
-
Haliyle tekne bir kano olduğu için iki kıç ıstralya birbirine çok yakın duruyor. Seyirde hep çapariz. Başkaları nasıl çözmüş bilemem. Ama senin düşündüğün yöntem kullanılabilir, fakat tramolalarda bir tarafı boşlayıp diğer tarafı kasmak biraz uğraştırabilir ama yapılır. Bunun benzeri randa armalarda kullanılıyor zaten, Tayo-mar dada benzeri bir uygulama var. Ben detayını bilmem. Ama yukarıda herkesin önerdiği açılı gurcata bu olayı çözer. Biliyosun Hunterlarda kıç ıstralya yok ve bunu açılı gurcatayla çözmüşler.Onda da tam pupaya yakın giderken açılı ıstralyalardan dolayı bumbayı tam yatıramıyorsun. Onunda öyle bir dezavantajı var. ama senin düşüncende fazlaca pupa seyri söz konusu olacağından runnerlarla yola devam etmek belki daha kolay olabilir. Kolay gelsin.
-
Küçük tekne için gerekli elimdeki bir kaç malzemeyi göndereyim. Beklemeye gerek yok, nasılsa gerekli olur. Kargo adresi alayım.
Çetin bey,
Adres bilgilerini özel mesajla gönderdim. Teşekkürler.
-
Haliyle tekne bir kano olduğu için iki kıç ıstralya birbirine çok yakın duruyor. Seyirde hep çapariz. Başkaları nasıl çözmüş bilemem. Ama senin düşündüğün yöntem kullanılabilir, fakat tramolalarda bir tarafı boşlayıp diğer tarafı kasmak biraz uğraştırabilir ama yapılır. Bunun benzeri randa armalarda kullanılıyor zaten, Tayo-mar dada benzeri bir uygulama var. Ben detayını bilmem. Ama yukarıda herkesin önerdiği açılı gurcata bu olayı çözer. Biliyosun Hunterlarda kıç ıstralya yok ve bunu açılı gurcatayla çözmüşler.Onda da tam pupaya yakın giderken açılı ıstralyalardan dolayı bumbayı tam yatıramıyorsun. Onunda öyle bir dezavantajı var. ama senin düşüncende fazlaca pupa seyri söz konusu olacağından runnerlarla yola devam etmek belki daha kolay olabilir. Kolay gelsin.
Çok gerekmeyecek olsa da orsa seyrinde tramolayı çalışmak istiyorum. Hiç olmadı kanonun pruvası tam rüzgar üstüne döndüğünde manevrayı yarım bırakıp diğer ıstralyaya geçerim. Sonra yeniden hareket ederim.
-
Biraz daha açıklayıcı fotoğraf mümkünse.
Direk bumba ilişkisi.Istralyaların geliş açısı ve teknede bağlantı yerleri.
Direk boyu kısa ve yelken alanının 6-8mt2.civarında olduğunu yazmıştın.kıç ıstralyaları iptal edip runner benzeri düzenek olabilir mi diye hızlıca düşündüm.
Runner ne demek Mustafa aģabey?
-
Randa armada teknenin kıç ıstralyası yoktur.onun yerine sancak ve iskele vasat hizasından biraz kıça doğru konumlu direk tepesinden başlayıp küpeştede biten halat. Boşlamak ya da germek için küpeşteye yakın bölümünde palanga düzeneği olan donanım.