Heyamola Hey
Tersane => Atölye => Konuyu başlatan: Enes Save - 21 Ocak 2019, 19:49:46
-
İyi akşamlar,
Aşağıdaki resmin sol tarafında bir tahtanın üstüne ikişer vidayla tutturulmuş küçük ahşap parçalar ve aralarında boşluklar göreceksiniz. Mandar halatı, iskota v.b. bu boşluklara geçirilecek ve üstlerindeki düğümler sayesinde bu ahşap parçalarını bırakmayacaklar. Yani bu parçalar bir çeşit kilit olacak.
Acaba bu ahşap parçaları tahtaya ahşap tutkalıyla sabitlesek, vidalara göre daha mı dirençli olur? Bir başka deyişle ahşap tutkal, 20-25 knot hızla esen bir rüzgar 4m2'lik bir yelkene apaz seyrinde yük bindirdiğinde kilitlerde yeterli direnci sağlar mı?
Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
(https://i.hizliresim.com/ZXEQoo.jpg) (https://hizliresim.com/ZXEQoo)
-
Cem kilitler ya da kıstırma kullanmanı öneririm.
Kesinlikle sağlam olmalı ,tutkal yetersiz kalır.
-
Mustafa abinin sözünün üstüne söz olmaz ama , tutkal olmaz be şekercim.
-
Cem kilitler ya da kıstırma kullanmanı öneririm.
Kesinlikle sağlam olmalı ,tutkal yetersiz kalır.
Doğrusu cem kilit ve piyano ama , eğer bu şekilde bir kıstırmaç kullanmayı hedefliyorsan, tutkal ve vida olmaz. Her bir kıstırmaç için karşılıklı pu ile besleyeceğin civata olmalı. Ayrıca o civatanın somununu da kontra somunla beslemek gerekir. Mustafa Abinin dediği gibi kesinlikle sağlam olmalı.
Habirde aklıma gelmişken, bence bu iş için sunta falan kullanma , boyuna biçilmiş ağaçlardan parça çıkart.
-
Bir de yine aklıma gelmişken orada bedene düğüm yerine , kamyoncu bağı gözü yapıp ,içine küçük iskarmozlar yapmak daha doğru gibi. Yük altında düğümü çözemeyebilirsin ama , diğer yöntemde iskarmozu çekince halat kolaylıkla boşlanabilir.
-
Mustafa abinin sözünün üstüne söz olmaz ama , tutkal olmaz be şekercim.
Enes kaptan sanırım cem kilit v.s. kullanmak istemiyorsun. Öyleyse neden parçalı yapmayı düşündüğünü anlamadım. Madem bu tarz bişey kullanmaksa maksadın ihtiyacın ölçüsünde yekpare "örn. 5x10, 7x10... v.s." gibi bir ağaca istediğin aralıklarla yarık açıp kullanırsan daha doğru olmaz mı? Üstelik resimdekinden daha iyi bir şey tasarlanabilir.
-
Enes kaptan sanırım cem kilit v.s. kullanmak istemiyorsun. Öyleyse neden parçalı yapmayı düşündüğünü anlamadım. Madem bu tarz bişey kullanmaksa maksadın ihtiyacın ölçüsünde yekpare "örn. 5x10, 7x10... v.s." gibi bir ağaca istediğin aralıklarla yarık açıp kullanırsan daha doğru olmaz mı? Üstelik resimdekinden daha iyi bir şey tasarlanabilir.
Değerli bir öneri, yekpare ağaca yuva açma işi .
-
Demin resim yükleyememiştim. resimdeki gibi bişey tasarlanabilir. Ayrıca yuvaların önüne havşa açılarak düğümün oturması ve kaçması da önlenebilir.
(https://i.hizliresim.com/qdWM5Z.png) (http://heyamolahey.com/[url=https://hizliresim.com/qdWM5Z)][url=https://i.hizliresim.com/qdWM5Z.png
-
Enes reis,yönlendirme makaralarının eksik olan vidalarını da vira etmelisin. Ayrıca bir vida ucu tahtanın dışına tersten çıkmış onu da körlemeyi unutma.
Ne zaman tam donanımlı fotoğraflar görebileceğiz?
-
Enes Reis Selamlar,
4 metrekare görece küçük alanlı bir yelken. Eğer Laser örneğinden yola çıkarsak, Laser Standard yelkeni 7 metrekare ve hemen her havada yarışıyor.
Aşağıda yelken iskotası için yıllardır kullanılan kilit donanımının bir fotoğrafı var. Söz konusu okyanus geçişi olunca tabi ki daha dayanaklı bir sistem tavsiye edilir.
-
Saygıdeğer Reisler,
Değerli görüşleriniz için tekrar teşekkür ederim. Ayrıca verdiğiniz ek bilgiler bakış açımı genişletmede çok yararlı oluyor, sağ olunuz. Hepsini ayrı ayrı değerlendiriyorum. Kano denize yeniden indiğinde gerekli çalışmaları yaptıkça durumla ilgili size bilgi vereceğim. Zaman buldukça yukarıdaki yazılarınıza yanıtlayacağım.
-
Cem kilitler ya da kıstırma kullanmanı öneririm.
Kesinlikle sağlam olmalı ,tutkal yetersiz kalır.
Ahmet ağabey,
Uygulamadaki donanım nasıl olacaksa sağlam olacak, önemsediğiniz için teşekkür ederim.
Kano hazır olduğunda İstanbul'a getirmeyi umuyorum. Deniz yoluyla kendim getirmeyi veya kara yoluyla naklettirmeyi düşünüyorum.
Hepinizin çıplak gözle görmesini ve son değerlendirmelerinizi almayı çok istiyorum.
-
Not aldım sevgili Bülent.
-
Enes kardeşim,
Öyle tahta parçalarıyla olmaz o iş.
3-5 Liraya plastik koç boynuzları var,onları düşünsen ?
-
Cem kilitler ya da kıstırma kullanmanı öneririm.
Kesinlikle sağlam olmalı ,tutkal yetersiz kalır.
Doğrusu cem kilit ve piyano ama , eğer bu şekilde bir kıstırmaç kullanmayı hedefliyorsan, tutkal ve vida olmaz. Her bir kıstırmaç için karşılıklı pu ile besleyeceğin civata olmalı. Ayrıca o civatanın somununu da kontra somunla beslemek gerekir. Mustafa Abinin dediği gibi kesinlikle sağlam olmalı.
Habirde aklıma gelmişken, bence bu iş için sunta falan kullanma , boyuna biçilmiş ağaçlardan parça çıkart.
Sevgili Ahmet,
Kontra somunla beslenek ne demek, rica etsem açıklar mısın?
-
Bir de yine aklıma gelmişken orada bedene düğüm yerine , kamyoncu bağı gözü yapıp ,içine küçük iskarmozlar yapmak daha doğru gibi. Yük altında düğümü çözemeyebilirsin ama , diğer yöntemde iskarmozu çekince halat kolaylıkla boşlanabilir.
Bunu görüştüğümüzde konuşalım.
-
Mustafa abinin sözünün üstüne söz olmaz ama , tutkal olmaz be şekercim.
Enes kaptan sanırım cem kilit v.s. kullanmak istemiyorsun. Öyleyse neden parçalı yapmayı düşündüğünü anlamadım. Madem bu tarz bişey kullanmaksa maksadın ihtiyacın ölçüsünde yekpare "örn. 5x10, 7x10... v.s." gibi bir ağaca istediğin aralıklarla yarık açıp kullanırsan daha doğru olmaz mı? Üstelik resimdekinden daha iyi bir şey tasarlanabilir.
Mehmet kaptan,
İyi fikir. Ancak şu aşamada birşeyleri yapıyor, bozuyor sonra başka bir şey yapıyorum. Bu yüzden ahşaba yazık etmek istemem.
-
Enes reis,yönlendirme makaralarının eksik olan vidalarını da vira etmelisin. Ayrıca bir vida ucu tahtanın dışına tersten çıkmış onu da körlemeyi unutma.
Ne zaman tam donanımlı fotoğraflar görebileceğiz?
Not aldım Mustafa ağabey. Vidalar sarılarla değiştirilecek. Bahsettiğin vidayı çıkarmışım. Dikkatin için teşekkür ederim.
Hemen hemen her gün bir şeyleri kurcaladığımdan çektiğim resimler de güncel kalmıyor. Bir estetik kısmı en sonda olacağı için hep dağınıkĺık var.
İmalat siparişi elimize geçen iki set iğnecik aetiyle ve dümen palasıyla ( Patronun talimatlarıyla neredeyse tüm işlerini ben yapıyorum. Aletlerle çalışmaj çok keyifli) resimlere başlayayım.
(https://i.hizliresim.com/5aQE6M.jpg) (https://hizliresim.com/5aQE6M)
(https://i.hizliresim.com/v6pAvR.jpg) (https://hizliresim.com/v6pAvR)
-
(https://i.hizliresim.com/Lln8q1.jpg) (https://hizliresim.com/Lln8q1)
-
Dümen palasını kontrol eden halat sistemi. Kıçtan başlayıp kanonun yarı uzunluğunu geçene kadar devam ediyor. Böylece daha iyi orsa çekmek için safrayı (Yani kendimi) kanoda ileri yerleştireceğim. Pupa seyrinde kıçta oturacağım.
(https://i.hizliresim.com/8adWJQ.jpg) (https://hizliresim.com/8adWJQ)
-
Ön direk ön yelkenlerinden biri ve velano .
(https://i.hizliresim.com/OvL81Z.jpg) (https://hizliresim.com/OvL81Z)
-
Jury rig sail (Direk falan kırılırsa kullanılacak uyduruk yelken şekillerinden biri)
(https://i.hizliresim.com/grWvm5.jpg) (https://hizliresim.com/grWvm5)
-
Ön direğin ön yelken kendiliğinden tramola atma sistemi (self-tacking jib). Böylece ön yelken iskotamız sadece bir adet oluyor.
(https://i.hizliresim.com/JZlNXW.jpg) (https://hizliresim.com/JZlNXW)
-
Ön direk ana yelken kendi tramoka atan sistem ( Sağdaki tahtayı büyütünüz, sarı makaralar).
(https://i.hizliresim.com/alGpDB.jpg) (https://hizliresim.com/alGpDB)
-
Mizana yelkeni makara kontrol sistemi
(https://i.hizliresim.com/grWpVQ.jpg) (https://hizliresim.com/grWpVQ)
-
Mizana yelkeni makara kontrol sisteminin köprüdeki yaylı makarası .
(https://i.hizliresim.com/QL7NQV.jpg) (https://hizliresim.com/QL7NQV)
-
Soldan sağa 2.5, 4.6 ve 7m2 yelkenler.
(https://i.hizliresim.com/oXkpj2.jpg) (https://hizliresim.com/oXkpj2)
-
Tabii komodor gemisi ORSA 1 unutulmadı.
(https://i.hizliresim.com/RrPNO6.jpg) (https://hizliresim.com/RrPNO6)
-
Deniz Reis Merhaba,
- Ön direk ön yelken mandarı ve iskotası için toplam 2 adet,
- Ön direk ana yelken mandarı, iskotası ve bumba ayarı halatı için toplam 3 adet,
- Velano mandarı ve iskotaları için toplam 3 adet,
- Mizana yelken mandarı, iskotası ve bumba ayarı halatı için toplam 3 adet
olmak üzere toplam 11 adet kıstırmaç ve bunların yönlendirme makaraları v.s göz önünde bulundurulduğunda halat sistemleri için küçük bir servet olduğu (En azından benim için öyle) söylenebilir. Gönül ister ki hepsi birinci kalite olsun. Umarım tura çıkmadan önce öyle olacak.
Sevgiler.
-
Erol ağabey,
Acil durumda yelken iskotasını koç boynuzuna bağlıyken boşlayana kadar alabora olabilirim.
-
Erol ağabey,
Acil durumda yelken iskotasını koç boynuzuna bağlıyken boşlayana kadar alabora olabilirim.
Tamam o zaman,kolay gelsin.
-
Deniz Reis Merhaba,
- Ön direk ön yelken mandarı ve iskotası için toplam 2 adet,
- Ön direk ana yelken mandarı, iskotası ve bumba ayarı halatı için toplam 3 adet,
- Velano mandarı ve iskotaları için toplam 3 adet,
- Mizana yelken mandarı, iskotası ve bumba ayarı halatı için toplam 3 adet
olmak üzere toplam 11 adet kıstırmaç ve bunların yönlendirme makaraları v.s göz önünde bulundurulduğunda halat sistemleri için küçük bir servet olduğu (En azından benim için öyle) söylenebilir. Gönül ister ki hepsi birinci kalite olsun. Umarım tura çıkmadan önce öyle olacak.
Sevgiler.
Enes Reis selamlar, öncelikle tekrar kolaylıklar diliyorum, zor ve dikkat çekici bir proje ile uğraşıyorsunuz. Benim resmi göndermemdeki amaç pahalı cem kilitleri önermek değil de, 7 metrekare yelken için bunlar kullanılıyor, dolayısıyla çok çok sağlam bir çözüm aramaya gerek olmayacağı mesajını vermekti.
Cem kilitlerin fiyatları ile ilgili yazdıklarınıza tamamen katılıyorum.
Selamlar.
-
Teşekkür ederim Deniz reis. Bazen yanlış anlama olabiliyor.
Sevgiler.
-
Kano da kullanılan yapı malzemesi,yalnış hatırlamıyorsam PE..
PU,agaç tutkalı,epoksi gibi yapıştırıcılar bu malzemeye ne kadar nufuz eder?tutunma dirençi saglar?keza vida da?
En mantıklısı civata ile sabitlemek materyali..Alta sürülecek yapıştırıcılar da,civatalı sistem de izolasyon görevi görür.
-
Evet, HDPE. Kanoya ya kendi malzemesi kaynatılır ya da başka malzemeden mamul bir platform vida, civata v.b. kullanmadan tutturulur. Kanonun yanlarındaki tutamaklar bu amaç için kaynatılmamış olmakla birlikte tutturma işi için iyi bir yardımcıdır.
-
Cem kilitler ya da kıstırma kullanmanı öneririm.
Kesinlikle sağlam olmalı ,tutkal yetersiz kalır.
Ahmet ağabey,
Uygulamadaki donanım nasıl olacaksa sağlam olacak, önemsediğiniz için teşekkür ederim.
Kano hazır olduğunda İstanbul'a getirmeyi umuyorum. Deniz yoluyla kendim getirmeyi veya kara yoluyla naklettirmeyi düşünüyorum.
Hepinizin çıplak gözle görmesini ve son değerlendirmelerinizi almayı çok istiyorum.
Mustafa ağabey,
Hitap ederken isim yanlışlığı yaptığım için sizden ve Ahmet'ten özür dilerim.
-
Anladım zaten Enes takılma böyle şeylere.Son halinin fotoğraflarını ekler misin? Çok merak ediyorum.
-
Bugün İstanbul'a geldim. Yine biraz hasret giderip Güllük'e geri döneceğim. Son olarak dişi iğnecikler kanonun her iki sonuna takıldı, dümen palası da bunlardan birinin üstüne... Her iki tarafta da dişi iğnecik olunca dümen palasını istediğim tarafta kullanabileceğim. Bu da dengeleyiciyi ister rüzgar altında, ister rüzgar üstünde tutmamı sağlayacak. Dengeleyici rüzgar üstünde olursa kano daha hızlı fakat alabora olmaya da o kadar açık olacak. Rüzgaraltında olursa daha yavaş ama daha güvenli olacak. Herşeyi burnumun dikine göre yapıyor görünsem de öyle değil. @bülentbüyükdağ ve onun gibi emniyet konusunda çok duyarlı sevgili arkadaşlarımızın ve denizcilerimizin görüşlerini her zaman olduğu gibi dikkate alıyorum.
Dönünce palanın boyama işi yapılacak, ek başka şeyler yapmak istemezsek kano suya indirilip dümenin nasıl çalıştığı gözlemlenecek.
Son durumla ilgil bir kısa video ve bir resim...
https://drive.google.com/file/d/151jKa6Wbzj4_FUY7lJgKAh3velAa8TOv/view?usp=drivesdk
(https://i.hizliresim.com/nQOrJl.jpg) (https://hizliresim.com/nQOrJl)
-
Dümen palasının alanını özellikle mi küçük tuttunuz?
-
Dümen palasının alanını özellikle mi küçük tuttunuz?
Ever Utku Dede. Daha büyük palanın gerekmediği söylendi.