Heyamola Hey
Tersane => Bakım => Konuyu başlatan: Mehmet Kocaoğlu - 30 Mayıs 2018, 16:52:44
-
Fotoğrafta görüldüğü gibi teknemde bulunan baş ıstralya telinin iki damarı direk tepesine bağlandığı noktaya yakın bir yerinden kopmuş.
-Sizce muhtemel nedeni / nedenleri ne olabilir ?
-Bu tel nasıl tamir edilebilir veya tamir edilemezse komple nereden temin edebilirim ?
-
Tamir edilmiyor, yekpare değişiyor.
Cenovayı sararken, mandar halatı ıstralyaya muhtemelen vinçle zorlanarak dolanmış.
Bu şekli ile cenovayı açmayın, kullanmayın bence. İçinde bulunan diğer tellerin de sıyırmış olma ihtimali olabilir. Direk kırılması yaşamayın. Yelkeni açmasanız bile çok dalgalı denizde sıkıntı yaratabilir.
Hatta yerinizde olsam, balon mandarım varsa önde koçboynuzuna bağlar vinçle gererim. Yoksa canovayı rüzgarsız bir gün indirir aynı işi cenova mandarı ile yapar emniyete alırım.
Değişimin ehil ellerde yapılması gerekir (bence). Furling altındaki krom parçaları da kontrol edin, onlar da bükülmüş olabilir.
-
Geçmiş olsun Mehmet reis. Değiştirmeniz gerekiyor. Ben geçen sene değiştirmiştim. İstanbul'da iseniz Şenol makina tuzla'da yapıyor. İnternetten iletişim bilgilerine erişebilirsiniz.
-
Öncelikle geçmiş olsun. Görebildiğim kadarıyla sorununuz mandarın dolanması. Telinizin değişmesi lazım ama daha önemlisi tekrarlamaması için bir yönlendirme makarası koymanızda fayda var. Mandar ıstralya ile aynı açıyla geldiği sürece bu risk var.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
burada Hakan reisin bahsettiği yönlendirici hakkında bilgi bulabilirsiniz.
http://heyamolahey.com/genel/**zor-anlar**da-!!-teoride-ne-yapilmali-sen-pratikte-ne-yapardin/msg12018/#msg12018 (http://heyamolahey.com/genel/**zor-anlar**da-!!-teoride-ne-yapilmali-sen-pratikte-ne-yapardin/msg12018/#msg12018)
-
Fotoğrafta görüldüğü gibi teknemde bulunan baş ıstralya telinin iki damarı direk tepesine bağlandığı noktaya yakın bir yerinden kopmuş.
-Sizce muhtemel nedeni / nedenleri ne olabilir ?
-Bu tel nasıl tamir edilebilir veya tamir edilemezse komple nereden temin edebilirim ?
Mehmet biladerim,
Cenoa mandarının baş ıstıralyaya yaptığı açının az olması ve bir de biraz gevşek olması nedenleri ile furling üst parçası ve mandar ıstıralyaya birlikte sarılıyor ve zorlanınca da burulmuş, krom telin sıvama dibinden kopmuş veya sıyrılmış.Genelde kuvvetli havada veya cenoda yük fazla iken cenoanın toplanması nedeni ile oluşuyor.Elektrikli vinç ile zorlanınca ya mandar ya ıstralya durumu bile oluşabilir.
Teli ve tabii ki sıvamayı da değiştiriyorsun bu durumda.
Tel sağlam ise bu dolanmanın engellenmesi için mandarın direğe gidiş açısı direğe ulaştığı yer aşağı çekilerek sağlanıyor.Bunun içinde direğe mandarın girdiği yerden daha aşağıda açıyı artıracak şekilde bir makara monte ediliyor ve mandar rollerdan bu makaraya oradan direkteki yuvasına girerek geriliyor.
Olay halyardrapping diye adlandırılıyor ama doğru yazılışını bilemediğim için nette bulamadım.
Eski ıstıralya telini atma ileride başka yerde daha kısa tel ihtiyacın için yeni sıvama yaptırıp kullanırsın.Sana ''abi bu artık yaramaz'' diyecekler büyük olasılıkla.
Geçmiş olsun.
-
İlginiz, desteğiniz ve verdiğiniz bilgiler için hepinize çok teşekkür ediyorum.
-
Çok geçmiş olsun Mehmet kaptan. Benim de en korktuğum şeylerden bir tanesi.
Araya girmek istemedim, şimdi sorabilirim. Furling bir cenovayı mandarı boşlayıp indirmek için yelkenin tam açık olması mı gerkiyor? Cahilliğimi mazur görün, sistemi kullanıyorum ama detayını hiç bilmiyorum. Mandarı yelken sarılı iken kasıp salmanın bir zararı var mıdır?
-
Evet, tam açık olması lazım. Mandarı yelken sarılı iken kasmanın zararı olabilir, sonuçta daha fazla gitmeyecek bir sistemi zorlamış oluyorsunuz, ama boşlamanın bir zararı olmaz, tabii boşlanmış halde yelken açıp seyir yapmamak kaydıyla :).
-
Evet, tam açık olması lazım.
Teşekkürler.
Bir rayın içerisinde mi gidiyor yukarı hiç şeması filan var mı sistemin bildiğiniz?
-
Evet, bir rayın içinde gider. Baş ıstralyanın dışına geçmiş yivli bir lamanın içindeki yivde hareket eder. Lama da yelkenin sarılmasını sağlar. Rüzgarsız bir havada yelkeni açın, mandarı boşlayın, yelkeni indirin, teknenizi keşfedin. Zor bir iş değildir. Şimdiden öğrenirseniz seyir sırasında karşılaşacağınız durumlarla rahatça baş edersiniz.
-
Geçmiş olsun Mehmet bey,
gerekli cevaplar verilmiş. Biz de bir kere sabırsız bir dostumuzun tüm ikazlara rağmen cenova sarma halatını vince almasıyla baş istralya kopardık.
Neden furlerin üst yatak bilyalarınin bozulmuş olması diye tespit edildiydi, bilyalar değişti 10 seneyi aşkın zamandır sıkıntımız yok.
En kötüsü ertesi gün baş istralyayi değıstirmeye gelen armador kardeşimizin : " Dün hava 10 - 12 knot anca esiyordu, baş ıstralyayı koparmayı nasıl becerdiniz ? " diye fırçayı basmasıydı ;)
-
Videoda sistem kurumu ve feeder anlaşılır bir durumda aktarılmış
-
Direk başında ki feeder de şöyle bir şey
(https://3.bp.blogspot.com/-JH1e04xAZQ0/VyFXv6vEMbI/AAAAAAAAUtA/myAULoS0XpwkgZE0vPGFhQcPENBvS0OkgCKgB/s1600/20160427_171308.jpg)
-
Ön yelkenlerin direğe basıldıkları noktalar ve direk açılarına iyi bir örnek.
Resmi sağ tıklayıp yeni sekmede açarsanız detaylar daha belirgin hale geliyor
(https://2.bp.blogspot.com/-IW34S7z_Vrg/Vy93LCR1ouI/AAAAAAAAUyw/CV3ofp9j66kQI6NXYhy2Kgmoem4eVmc1ACKgB/s1600/P1030758.JPG)
-
Ahşap direklerde direk başlığı paslanmazdan yapılıyor. Bu başlığın üzerinde ıstralyaların ve makaraların bağlandığı kalın paslanmaz bölümlü uzantılar vardır. İşte o uzantıların eğimi ıstralya ın eğiminden farklı olunca norsmenden yada sıvamadan tel atabiliyor.Aldırmazsanız ıstralyanın tamamı kopabiliyor.Başıma geldi.Mandar halatım sağlamdı direği kırmadan atlattım.Tel atması değil burulma farketseniz ıstralyanın değiştirilmesi en uygunu olur.
-
Videoda sistem kurumu ve feeder anlaşılır bir durumda aktarılmış
Tam aradığım şeydi bu çok teşekkür ederim.
-
Rica ederim sanırım aşağıda ki videoda işinize yarar
-
Geçmiş olsun Mehmet bey,
gerekli cevaplar verilmiş. Biz de bir kere sabırsız bir dostumuzun tüm ikazlara rağmen cenova sarma halatını vince almasıyla baş istralya kopardık.
Neden furlerin üst yatak bilyalarınin bozulmuş olması diye tespit edildiydi, bilyalar değişti 10 seneyi aşkın zamandır sıkıntımız yok.
En kötüsü ertesi gün baş istralyayi değıstirmeye gelen armador kardeşimizin : " Dün hava 10 - 12 knot anca esiyordu, baş ıstralyayı koparmayı nasıl becerdiniz ? " diye fırçayı basmasıydı ;)
aAli beyciğim çok teşekkür ederim.
Cenovayı sarmak için hiç vinç kullanmadık ama büyük olasılıkla sizin de belirttiğiniz gibi üst yatak bilyaları bozulmuş olabilir. Sökülünce daha net bir teşhis koyabileceğiz.