Heyamola Hey
Havuzluk => Seyir Anıları => Konuyu başlatan: Can Deniz <Ercan H> - 07 Mayıs 2018, 20:01:24
-
Vinç operatörü Ali tekneyi vince aldığında saat 12,30 u gösteriyordu.
(https://i.hizliresim.com/bBnkAY.jpg)
Öncesinde seyir esnasında kullanılacak erzak-su-tekne malzemeleri-yedek yağ-alet edevat temini yapılıp tekneye yerleştirildi.
Ali tekneyi kaldırdığında dayakların olduğu bölümler ve salma altı zımparalanıp zehirli işlemleri tamamlandığında
iki saat geçmişti.
(https://i.hizliresim.com/0EYl2W.jpg)
Tekne sakin havada göle inen yeşil başlı ördek misali havuzluğa giriverdi.
(https://i.hizliresim.com/nOXjV1.jpg)
Teknenin içine girip genel bir vana-sintine-su kontrolünden sonra teknik kontroller başladı.
Bu arada fermuar tamirinden gelen güneşlik ve serpinti körüğü yerine takıldı,
Demir sağlama alınıp zincirlik ve ırgat kontrolünün ardından cenova ve ana yelken mekanizmaları gözden geçirildi.
Halatlar roda edilip yerlerine asıldı. Güverte kapakları ve lombozlar kapatılıp pis su denize deşarj vanaları kapatıldı
son olarak şanzıman yağı kontrolü ve motor kontrollerinden sonra mazotumuzu alıp atık su verme işlemine geçtik.
İki depodan toplam 112 litre su verip bedelini takdim ettikten sonra halatlarımızı çözüp usturmaçalarımızı toplayarak,
vira demir modunda marinadan çıktık.
Marinadan çıkar çıkmaz seyir yardımcıları açıldı telefon ve tabletlere yüklü yine yardımcı proğramlar aktif edildi.
Telsiz dinlemeye alındı.
-
Şimdi beni tanıyanlar bilir.
Karada gözümü budaktan sakınmam,
emme velakin iş gelip denize dayandımı tırsak bir adamımdır.
Bu nedenle marinada halatları çözmeden ya da alargada demiri almadan önce,
tüm tekneyi gözden geçirir,halatları öyle çözerim.
Tekne marinadan çıkar çıkmaz usturmaçaları toplayıp güvertede dalga ve rüzgar etkisiyle savrulmayacak şekilde
emniyete alır ada topuğuna varmadan tekrar tekne içine girer marinada yaptığım kontrolleri tekrar sırasıyla yaparım.
Sintine pompası kontrolü, tuvalet pompası kontrolü dahil.
Bazen gözelerime güvenmez elimle de lumboz ve güverte kapaklarını yoklarım.
son olarak güverteye çıkar ana yelken ve cenova ardından demirin kontrolünü yaptıktan sonra,
gelir havuzlukta seyri etkilemeyecek bir yere oturur seyre başlarım.
Bütün bu dediklerimi seri bir şekilde Sığacık liman içinde hallederim.
Dümende ben isem sorumluluğum iki kat fazla olarak pür dikkat rotayı tutar arada iskele ve sancaktan pruvamı iskele kollar,
motor seyrinde isek her an egzos sesini dinler arada bir gözle kontrol ederim.
Yine her on dakikada bir dört bir yanı gözle tarar, şüpheye düştüğüm anlarda dürbün ile teyit ederim.
Belki bu kadarı bazı kaptanlara aşırı gelebilir ama ben bunları motomot yapmaya alıştım
-
Sen kıl ben kıl bu dünya turu hayali yatar bilader gel seninle bir Manal yapıp gelelim sonra tekrar düşünelim C:-)
-
Şimdi beni tanıyanlar bilir.
Karada gözümü budaktan sakınmam,
emme velakin iş gelip denize dayandımı tırsak bir adamımdır.
Hadi canım sende inanmammm. ;D ;D ;D ;D
-
Neyse tekneyi tanıtalım resimlerde görüldüğü gibi 43,9 feet bir seri üretim.
54 HP motoru iki tuvaleti 3 çift kişilik kamarası bir adet ranzalı kamarası var.
Donanım olarak Ais ve güneş panelleri dışında hemen hemen her şey var.
Tekne sahibi Hüsnü çocukluktan arkadaşım daha doğrusu abim.
Onlar lise sonda iken ben orta üçte idim.
Onların sınıfında aşık olduğum bir kız vardı onu görmek için her teneffüs 4. kata çıkardım koşa koşa.
Bir gün bu abi dediğim kişilerden bir hırt abi, kıza durumu açıklamış.
Bizim tıfıl bizi değil seni görmeye geliyor diye.
En son o gün çıktım lisenin 4. katına zaten.
4. kata çıkınca aşık olduğum kız,
-Gel bakalım ablası diyerek bir güzel sarılıp öptü yanaklarımdan.
Yanına oturtup bir güzel öğütler verdi.
Dersleri iyi dinlemelisin, bol bol okumalısın felan türü şeyler.
Kızardım mı morardım mı bilemiyorum ama çok kızdım o hırt abiye.
Aynı sokakta oturuyorduk bir kümes çok güzel cins cins güvercinleri vardı.
Ne mi yaptım az sonra. 8-) 8-)
-
Ne mi yaptım az sonra. 8-) 8-)
Hangi ölçü birimini kullanıyorsun abi ? :P
-
Evet devam ediyoruz,
O hafta içinde o hırt abinin güvercin kafesini açık bıraktım.
Kafes çatıdaydı ve bizim sokaktaki çatılar hep bir birine birleşik şekilde devam ediyordu.
O hafta sonunu kiremitler ve tarasa dediğimiz yapılarda geçirdi güvercinlerini toplayabilmek için.
Yıllar sonra anlattığımda kahkayı basmıştı.
Neyse biz Port İasos seyrimize dönelim.
Marinadan çıktıktan sonra, can yeleğini giymesi konusunda defalarca uyarmama rağmen Hüsnü'ye bir türlü giydiremedim.
Nihayetinde tekne donatanı ve kaptanı olduğu için denize de atamadım. ;D
Ada topuğunu geçip Akkum plajına gelmeden yelkenleri açtık, tam arma yol almaya başladık.
15-20 arasında değişen sancak kıç omuzluktan gelen rüzgarla, temiz tekne altının da etkisiyle 8,7 konot gibi oldukça iyi bir
hızda ilerlemeye başladık.
Ekmeksiz plajı önüne gelmeden;
Hüsnü Doğanbey'de atışlar vardı. Dün biz Tireden gelirken Orhanlı üzerinden dolandık.
Sahil güvenliği arayıp atışların devam edip etmediğini soralım desem de
-Yok yav açıktayız nolcak ki diye geçiştirdi.
İkinci seferde;
-Bak camiada telsiz dinlemeden seyir yapmakla övünen, ama deniz kurdu tatbikatının ortasına girmiş denizciler var
onlara benzemeyelim desem de yine,
-Yok be yav rahat ol sen bira istermisin diye soruyu geçiştirdi.
-Ben seyir süresince içmem gel sen beni dinle arayalım soralım durumu dediğimde de
-Yahu kasma bir şey olmaz zaten dümdüz samosa rota tutuyoruz, bak ne güzel gidiyoruz keyfini çıkar dedi.
Bütün bunlardan sonra daha fazla da bir şey diyemedim,
-Eh sen bilirsin ben uyardım dediğimde de gevrek gevrek güldü.
-
Sığacık Euforiya otel önü, ada topuğunu dönüyoruz
(https://i.hizliresim.com/PlynLd.jpg)
-
Eski adı ''Ekmeksiz Plajı'' olan, şimdi ki ''Ekmekli Ucube'' önünde yol alıyoruz.
Yolumuzda karabataklar var.
(https://i.hizliresim.com/6Jorg9.jpg)
-
Karabatakları geçtiğimizde oldukça keyifli bir yelken seyri başladı.
Motoru kapadık, net 8,7 knot hızla ilerliyoruz. yer yer 8,9 knot hızı gördükçe Hüsnü'nün keyfi artıyor.
-Demedim mi sana keyfine bak her şey yolunda diye.
Görüyormusun ne güzel gidiyoruz diyerek chartplotter resmini çekiyor.
Tam bu esnada telefonu acı acı çalıyor.
-Hüsnü beyle mi görüşüyoruz.
*Evet buyrun ne istemiştiniz
-Deniz kuvvetlerinden arıyorum ben üst çavuş ...
sizi izliyoruz, şu anda tam havan atışlarının olduğu bölgeye gidiyorsunuz.
Kıyı hattına 7 mil açıktan geçin.
Hüsnü tamam deyip telefonu kapadıktan sonra vinçlere koşuyor ben oto pilotu devreden çıkarıp dümene geçiyorum.
Önce cenovayı kapatıyoruz, ardından rüzgarüstüne dönüp sarma ana yelkeni topluyoruz.
Hüsnü bana bakıp pis pis sırıttığımı görünce
-Tamam bir şey deme lütfen diyor.
Rotamız değişti, Port İasosa sakız üzerinden gideceğiz anlaşılan. ;D ;D
-
Güneşli köy açığında rota değişikliğimiz görünüyor,
tatbikat ve atış sahası çok geniş bir bölge, bu durumda Teke burnuna kadar gitmemiz gerekiyor.
(https://i.hizliresim.com/W7N0WN.png)
-
Tekneyi tespit edip, sahibini cepten mi arıyorlar? Yanlış anlamadım değil mi?
-
Can abi sabah sabah çok iyi geldi teşekkürler C:-)
-
Tekneyi tespit edip, sahibini cepten mi arıyorlar? Yanlış anlamadım değil mi?
Sanırım Türk Bayraklı, bu yüzden kolay ulaşabiliyorlar. Belki marinadan çıktı diye marinadan telefon almışta olabilirler. Bizimde geçen sene Ağva -Şile arasında top atışına girmişliğimiz var yani. Hem bizi telefonla falanda uyaramadılar, atışı durdurdular. :)
-
Karabatakları geçtiğimizde oldukça keyifli bir yelken seyri başladı.
Motoru kapadık, net 8,7 knot hızla ilerliyoruz. yer yer 8,9 knot hızı gördükçe Hüsnü'nün keyfi artıyor.
Tam bu esnada telefonu acı acı çalıyor.
-Hüsnü beyle mi görüşüyoruz.
*Evet buyrun ne istemiştiniz
-Deniz kuvvetlerinden arıyorum ben üst çavuş ...
sizi izliyoruz, şu anda tam havan atışlarının olduğu bölgeye gidiyorsunuz.
;D ;D ;D
Bundan sonrası için kesinlikle görsel malzeme lazım. Yüzlere zoom yapılmış kameranın görüntülerini hayal edebiliriz.
Veya diyaloğun devamını yazabiliriz.
Misal.
"sizi izliyoruz, şu anda tam havan atışlarının olduğu bölgeye gidiyorsunuz"a çeşitli cevaplar akla geliyor.
-- Eeee nolmuş yani?
--Hiç. Bir şey olmuş değil henüz.
-- Tamam o zaman mesele yok.
10 saniye kadar süren bir sessizlik ardından telefon tam kapatılacakken karşı taraftan;
-- Sonraki uyarıyı 81'lik havan mermisine iliştirilmiş olarak mı 106'lık havan mermisine iliştirilmiş olarak mı almak istersiniz?
İki kaptan arasında ihtilaf çıkar ve tartışmaya başlarlar... Bu arada kamera önüne biri boş ve avuç içi yukarı bakan iki el girer, diğer elde şişirilmiş kesekağıdı vardır. Hızla iki el birbirine çarpar ve kese kağıdı...
-- BOOOOMMMM !
sesiyle parçalanır.
Kamera denize döner, teknenin iskele ve sancak tarafı gerisinde suda can yelekli iki kişi vardır.
Kamera denizi gösterirken gür bir ses duyulur.
"Denize adam düştü"!
****
Can Hoca'nın hoşgörüsüne sığınarak başka senaryolar da yazılabilir tabii. Can Hoca sağolun.. Sabah sabah güldürdünüz.. Ama yine de,
"Allah korusun", "geçmiş olsun" diyelim..
-
Can Hocam,
Arayan üst çavuş senin arattığın bir arkadaşın değildi değil mi? ;) ;D
-
Telsizle anons etmişler ancak sabit telsizin sesi biraz kısık olduğu için,
Hüsnünün de keyfe gelip cd den güzel parçalar dinleyelim diyerek açtığı volümün etkisiyle duyulmadı.
Dahası telsizden bir şeyler duyuldu da radyo açılmadan önce ada topuğu civarında iken,
Teos marinaya giriş bildiren bir tekneyle marina arasında ki konuşmalar devam ediliyor zannedildi.
Bu arada tekne Amerikan bayraklı olduğu için telefonunu bulmuşlar Hüsnünün,
Türk bayraklı olsaydık yandı gülüm keten helvaydı yani.
Baksana Ahmet demiş bizi uyaran olmadı diye. ;D
Tekneme Türk bayrağı çekme konusunu bir daha mı düşünsem ne. 8-)
Dolar bugün 4,28 lerde seyrediyorsa bizim sayemizde, unutmayın bu kıyağımızı.
Bizi vursalardı 5 i geçerdi sanırım.
Ertesi gün gazeteler;
Türk deniz kuvvetlerinin telsizle uyardığı tekne uyarıları dinlemeyince başarılı atışlarla batırıldı. :-X
Neyse genel rotamız şu şekilde oluştu. Epeydir Teke burnu fenerini görmemiştim,
şu ölümlü dünyada bir kez daha görmek nasip oldu.
(https://i.hizliresim.com/dO1Gd7.png)
-
Teos marinadan cuma günü saat 15:40 gibi çıktık.
Akşam 7-8 bilemedin 9 gibi Samos adası Posedion koyuna varırız diyorduk.
Teke burnu önlerine kadar gidip tekrar Samosa rota tutunca vakit geçti.
Tekrar iyi bir rüzgar yakaladık. Motoru kapatınca ilk anda ki gibi olmasa da 8 knot hıza ulaştık.
(https://i.hizliresim.com/vjOpBp.jpg)
-
Elin teknesindeki elektroniklere bak :)
Biz hâlâ kara düzen, cep telefonu neyin.
-
Chartplotter pusula ile farklı gösteriyordu 10 derece gibi bir hata var.
Kalibre ederiz vardığımızda dediğimde,
ne kalibresi hocam sökelim yenisini takalım bunu da verelim bir garibana dediydi. 0/_/ 0/_/
-
Can Hocam,
Arayan üst çavuş senin arattığın bir arkadaşın değildi değil mi? ;) ;D
Murat bey,
Valla aklıma gelmedi değil de kör ister bir göz,
yaradan vermiş iki göz misali oldu.
Aman ha burada ki kör deyimi bakma özürlüler için kullanılmıştır.
Görme eksikliği içinde ki (görme özürlü deyimi bile itici gelir bana) canları kastetmez.
-
Can abi sabah sabah çok iyi geldi teşekkürler C:-)
Serkan merhaba,
sen gördün Göztepe yat klubünde verdiğim teknede elektrik seminerinde Hüsnü'yü.
Çok tatlı, sakin, uyumlu bir arkadaştır.
-
Güneş Teke burnu tepelerinde inişe geçtiğinde,
sahil güvenliğin bizi çevirdiği hizalara anca gelebildik, ... yani.
Yani'si şu Posedion koyuna gece 12 gibi varabileceğiz.
(https://i.hizliresim.com/G9d066.jpg)
-
Can Hocam transfer maceralı olmuş.
Anlatım çok güzel. Anı içinde anı içeren bir seyir yazısı çok hoş. Elinize sağlık. C:-) :)xx
-
Can Hocam transfer maceralı olmuş.
Anlatım çok güzel. Anı içinde anı içeren bir seyir yazısı çok hoş. Elinize sağlık. C:-) :)xx
Teşekkürler Mücahit,
devamlı elektrik, mekanik yazan, teknik bir adamdan anca bu kadar oluyor seyir anıları.
İdare ediverin gari. 8-)
-
Eline sağlık abi,
Yelek giy giymem, ara, aramam.
Belli ki arkadaşını çok seviyorsun, yoksa bildiğim titiz Can abi, oy oy oyyy ;D ;D ;D
-
Yaa Kaan dedim ya,
orta okul tıfıl zamanlarımın abisi. Kıyamadım.
Dur gelecek sıra çemkirmelerime de. Onları da yazacağım.
Bu arada Hüsnü'ye demiştim bu maceralı seyri yazarım diye.
İyi olur bende okurum demişti. Heyamola'ya da üye yapıcam.
-
8.9 kts suratle poseidon koyuna degil teke burnu, samosu tersten dolasip git deseler gene giderim. :o :o :o
-
Can abi sabah sabah çok iyi geldi teşekkürler C:-)
Serkan merhaba,
sen gördün Göztepe yat klubünde verdiğim teknede elektrik seminerinde Hüsnü'yü.
Çok tatlı, sakin, uyumlu bir arkadaştır.
Doğru abi , bu arada sen yaz abi anlatımın keyifle okunuyor :D
-
Can abi sabah sabah çok iyi geldi teşekkürler C:-)
Serkan merhaba,
sen gördün Göztepe yat klubünde verdiğim teknede elektrik seminerinde Hüsnü'yü.
Çok tatlı, sakin, uyumlu bir arkadaştır.
Doğru abi , bu arada sen yaz abi anlatımın keyifle okunuyor :D
Yani Can biladerimin düzgün arkadaşları da var ;D
Hepsi arızalı,acı,hırçın ve uyumsuz değil. ???
Beni çağırmadığın için çok kırıldım ve bu gün sana 165 watt güneş enerjisi paneli aldım ;)
-
Beni çağırmadığın için çok kırıldım ve bu gün sana 165 watt güneş enerjisi paneli aldım ;)
Ha anladım kına gecesi için gelini süslüyorsun.
Far out gerdanlıklarına kavuşacak yani.
Dün bir yerlerde demiştin gelin donu felan türü şeyler.
Kendine de don istemiştin sanırım ;D ;D ;D
Son bir kez yaşlı kızla denize açılacaksın demek... 8-) 8-)
-
Beni çağırmadığın için çok kırıldım ve bu gün sana 165 watt güneş enerjisi paneli aldım ;)
Ha anladım kına gecesi için gelini süslüyorsun.
Far out gerdanlıklarına kavuşacak yani.
Dün bir yerlerde demiştin gelin donu felan türü şeyler.
Kendine de don istemiştin sanırım ;D ;D ;D
Son bir kez yaşlı kızla denize açılacaksın demek... 8-) 8-)
Ağzından yel alsın o nasıl söz öyle :(
Kavgada söylenmez diye bir deyiş var ya tam bu durumlar için. ???
Ben sana güneş enerjisi paneli aldım diyorum sen son yolculuğumdan bahsediyorsun :)xx :)xx :)xx
Kendime 2 adet,sana 1 adet aldım.Senin istediklerinden. Montaj için önümüzdeki hafta Teos'da olacağım. ;)
-
Ne bileyim abi.
Dünya turu yapayım diyorsun ya.
Güneş panellerini de aldım deyince Utku abi Teostan kaçıp dolanıp gelecek diye düşündüm.
Tekneyi de satayım diye düşündüğünden satmadan önce son bir kez çıkıp gelecek düşüncesi idi.
Yoksa Allah başımızdan eksik etmesin abi.
Rica ederim.
-
Can Hocam,
Yazdıklarınızı zevkle okurken Istanbul trafiği de daha çekilir oldu. :)
-
Yok ben geliyorum diye tekneyi süslüyor :)
-
(https://i.hizliresim.com/XPabq0.png)
Tuttuğumuz rotanın yukarıda ki haritada görülen aşaması gerçekten zorlu bir seyir oldu.
Hava kararmadan Yunan karasularına girdik.
Hüsnü yine uyarılarıma rağmen çıplak ayak ve can yeleksiz direk dibine giderek Nezaket bayraklarını değiştirdi.
Yelkenler ful açık 7,5 üzeri devam ediyoruz.
Hüsnü sağ salim havuzluğa gelince şöyle bir diyalog geçiyor aramızda.
-Hüsnü bu tekne kaç para eder
*Ne bileyim abi eder üç beş lira felan, niye sordun ki
-Denize düşersen seni almayacağımı biliyorsun değilmi.
Zaten bu karanlıkta can yeleğin yok, at nalın ışıksız, ışıklı işaret çubuğun yok
yelkenleri indirecem de, motor seyrine dönüp geri dönecem de, seni araycam da.
O zamana kadar afalalar seni çoktan yemiş olur.
*O ne lan, hakketten yerlermi beni. Gerçekten almazmısın beni. Hem niye sordun ki tekne kaç para eder diye.
-Hiiiiç tekneyi Yunanda mı iyi fiyata okuturum yoksa Kuşadasına mı götürüp satarım onu hesaplıyorum da.
*Tamam lan söz, bir daha takacam can yeleğini, ama sıcaktan bunaltıyor insanı yahu.
Bu arada MOB manevralarının gece seyirlerinde yetersiz sayıda ki mürettebat ile imkansıza yakın olduğunu,
deniz suyu soğukluğuyla ilgili dernize düşen adama ulaşılsa bile hipotermi gelişeceğinden bahsediyorum.
Hüsnü aslında tekneyi okyanus için donatmak istiyor.
Çok iddialı olmasa da hiç olmaz sa Kanarya adalarına inerim diyor.
Bulabilirsem arkadaşla bulamazsam tek giderim düşüncesinde.
-Hüsnü, tek yola çıkan denizcilerin bir kısmı tekneden denize düşüyor.
Cesetleri bulunduklarında genelde aynı manzara oluyormuş.
*Neymiş o abi.
-Hemen hemen hepsinin fermuarı açık oluyormuş.
*Hadi ya neden ola ki
Tekne kıçından işerken denize düşüyorlarmış.
*Yok yok biz şişe bulunduruyoruz böylesi durumlarda.
Aslında Hüsnü benden çok çok iyi denizci.
Hırvatistandan tam yedi tekne alıp Türkiye'ye getirmiş.
Bazılarını profesyönel bir kaptanla bazılarını da mekanik bilgisi iyi olan bir arkadaşıyla kendisi getirmiş.
Ama biraz yaşlılık nedeniyle, biraz yılların yorgunluğuyla boşverdimci kıvamda.
-
Kazaların sanırım büyük çoğunluğu, tecrübe edindiği kanısında olanların başına geliyor.
Motorcular, denizciler, dağcılar.....
Sonra hep aynı cümle, " acemi de değil ki, başına nasıl geldi bu iş?"
-
Kazaların sanırım büyük çoğunluğu, tecrübe edindiği kanısında olanların başına geliyor.
Motorcular, denizciler, dağcılar.....
Sonra hep aynı cümle, " acemi de değil ki, başına nasıl geldi bu iş?"
Tam tanımı bu, evimin karşısında motosiklet tamir bakım servisi yapan bir arkadaş var, kendisi meşhur bir yarışçı, kupaları vitrin almıyor, ipe diziyor. Fakat bir kaç gündür dükkanı açık değil merak edip araştırıyorum, yine her taraf alçıda olarak Bakırköy ortopedi de. En son üç yıl önce de aynı yerde tahta sedyeye bağlıyken ziyaret etmiştim. İşin ilginç tarafı bu kazaların tamamını mahalle arasında küçük motorları test ederken yaptı. Pistte burnu bile kanamayan adam, scoter test ederken kırılmadık yerini bırakmadı. Sebep mahalle arasında bir gidip gelicem diye, kask yok,mont yok sonuç , yine bir sürü vida, platin bilmem ne.
Benzeri durum bende de var, şu can yeleğine bende alışmalıyım, en kötüsü ise teknede küçük çocuk gibi o tarafa bu tarafa koşturarak iş yapmayı hepten bırakmalıyım.
-
Senin tekneyi Kuşadasından Teosa getirirken can yeleği giydim diye gülmüştünüz.
Bacak arasından sabitleme halatını geçirince çok komik görünmüştüm.
Hüsnü de resmimi çekip internete koymakla tehdit ettiydi. ;D
Gülen gülsün deyip giyiyorum ben her seferinde.
-
Senin tekneyi Kuşadasından Teosa getirirken can yeleği giydim diye gülmüştünüz.
Bacak arasından sabitleme halatını geçirince çok komik görünmüştüm.
Hüsnü de resmimi çekip internete koymakla tehdit ettiydi. ;D
Gülen gülsün deyip giyiyorum ben her seferinde.
Yok son dönemlerde sert havada bende yelek kullanmaya başladım, alışamasam da kullanıyorum, hatta boyna takılanlardan bile aldım.
-
Kazaların sanırım büyük çoğunluğu, tecrübe edindiği kanısında olanların başına geliyor.
Motorcular, denizciler, dağcılar.....
Sonra hep aynı cümle, " acemi de değil ki, başına nasıl geldi bu iş?"
Tan Kaan reisim çok doğru bir tesbit :) ilk tekneyi aldığımda zır acemiydim,1 yıl bende kaldı hiç vukuatım yok diyebilirim,bu tekneyi alınca acemiliği az buçuk attım zannederken 2-3 kez direkten döndüm :) bir keresinde koca yük gemisinin altında kalacaktım kaptan acemi olduğumu anlamış rota değiştirip çarpışmaktan kurtardı :)
-
Sadece sabit yelekler gerçekten çok kötü.
Deniz yolcuları için tasarlanmış.
Yelken yaparken ciddi engel oluyorlar.
suya düşünce üflemeyle şişenler ise boyun kısmı şişik olmadığı için bumba kafaya gelip suya düşüldüğünde
yine risk.
-
Neyse seyre devam edelim.
Hava karardıktan sonra da yelken yapmaya devam ettik.
Terkne de var olan elektronikler ve telefonlardaki proğramlarla her şey mükemmel.
Mükemmel ama deniz üzerinde ışıksız ağlar tam bir muaamma.
Bunu bildiğim için yanıma yeşil lazeri almıştım.
Her on dakikada bir babun maymunu gibi bir iskele bir sancaktan önümüzü yeşil lazerle taradım durdum
Kuş adası enlemine yaklaştıkça zippo çakmaklar çakmaya başladı.
Nasıl çakmak inanılmaz.
Hava birden simsiyah oldu, Kuşadası tarafı gündüz gibi oluyor şimşek çaktıkça.
Şimşekler başlayınca yelkenleri indirip motor seyrine geçtik.
Şimşeklerin bize avantajı da oldu önümüzü net olarak görebiliyoruz bir kaç saniyelik te olsa.
Saat 21:30 gibi Samosun Vathi limanının kuzey doğusunda ki kayalıklarda ki
16 metre yükseklikteki feneri gördük 5-6 milden
(https://i.hizliresim.com/OoGa5Q.png)
-
Saat 21:30 gibi feneri gördüğümü söyledim ya, net olarak doğruymuş şimdi telefonuma baktım.
Tam feneri gördüğümde annem aradı telefondan.
Genelde bu vakit aramaz ama biraz çekinerek açtım.
Denizin ortasındasınız, ortalık karnaval havasında şimşekler, kapkara bulutlar.
İşte o an duyduğunuzda en mutlu olacağınız bir ses.
Neyse her şey yolunda imiş. Denizde olduğumu söyleyince selamet dileyip dualarım size yavrum deyip kapattı.
Ne ilginç her tarafı sel götürdü o gece ama tekneye tek damla yağmur bile düşmedi Posedion koyuna girene kadar.
Boşuna demiyorlar ana gibi yar olmaz Bağdat gibi diyar olmaz diye.
Ardından eşim aradı, Sığacığa gitmiş o hava. Sonra Ati ile konuştuk Tireyi de vurmuş geçmiş.
Ati Posedion da yer yoksa Klima koyuna ya da daha batıda Psigori limanına gidebileceğimizi belirtti.
-
Neyse seyre devam edelim.
Hava karardıktan sonra da yelken yapmaya devam ettik.
Terkne de var olan elektronikler ve telefonlardaki proğramlarla her şey mükemmel.
Mükemmel ama deniz üzerinde ışıksız ağlar tam bir muaamma.
Bunu bildiğim için yanıma yeşil lazeri almıştım.
Her on dakikada bir babun maymunu gibi bir iskele bir sancaktan önümüzü yeşil lazerle taradım durdum
Kuş adası enlemine yaklaştıkça zippo çakmaklar çakmaya başladı.
Nasıl çakmak inanılmaz.
Hava birden simsiyah oldu, Kuşadası tarafı gündüz gibi oluyor şimşek çaktıkça.
Şimşekler başlayınca yelkenleri indirip motor seyrine geçtik.
Şimşeklerin bize avantajı da oldu önümüzü net olarak görebiliyoruz bir kaç saniyelik te olsa.
Saat 21:30 gibi Samosun Vathi limanının kuzey doğusunda ki kayalıklarda ki
16 metre yükseklikteki feneri gördük 5-6 milden
(https://i.hizliresim.com/OoGa5Q.png)
Can abi ,
Koyulaştırdığım yer , yeşil lazer dediğiniz nedir ?
-
https://www.aliexpress.com/item/AAA-Super-Powerful-50w-50000mw-532nm-green-laser-pointer-Flashlight-burning-match-pop-balloon-burn-cigarettes/32810525960.html?spm=2114.search0104.3.17.69915e190GD3jV&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10151_10065_10344_10068_5722815_10342_10343_10340_5722915_10341_5722615_10696_10084_10083_10618_10307_5722715_5711215_10059_308_100031_10103_10624_10623_10622_5711315_5722515_10621_10620-5711315,searchweb201603_2,ppcSwitch_7&algo_expid=f0527f62-e883-4576-8cf5-75571fa3ca5a-5&algo_pvid=f0527f62-e883-4576-8cf5-75571fa3ca5a&priceBeautifyAB=0 (https://www.aliexpress.com/item/AAA-Super-Powerful-50w-50000mw-532nm-green-laser-pointer-Flashlight-burning-match-pop-balloon-burn-cigarettes/32810525960.html?spm=2114.search0104.3.17.69915e190GD3jV&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10151_10065_10344_10068_5722815_10342_10343_10340_5722915_10341_5722615_10696_10084_10083_10618_10307_5722715_5711215_10059_308_100031_10103_10624_10623_10622_5711315_5722515_10621_10620-5711315,searchweb201603_2,ppcSwitch_7&algo_expid=f0527f62-e883-4576-8cf5-75571fa3ca5a-5&algo_pvid=f0527f62-e883-4576-8cf5-75571fa3ca5a&priceBeautifyAB=0)
Şöyle birşey
-
Aman Göze gelmesin Laserin Yeşili için çok tehlikeli deniyor.
Bildiğim bir şey yok duyduğumu aktarıyorum
-
Yeşil lazer gökyüzüne uçaklara ya da kıyısından geçtiğiniz adadaki evlere tutulmamak üzere,
deniz yüzeyinde taratınca ışıksız ağ şamandırası, ışıksız küçük keyif balıkçı sandallarını çok kolay buluyor.
Gece seyirlerinde balıkçılığın yoğun olduğu bölgelerde ışıksız şamandıraları başka türlü görmek müm kün değil.
Özellikle balık çiftlikleri civarında havuzdan kaçan balıkları yakalamak için her bir tarafa ağ atıp,
üzerlerine beşer onar kg lık bir bidon/pet şişe bağlıyorlar.
O bidonu ya da su şişesini göremezsen yandı gülüm keten helva.
10 hatta 20 km menzili olanları var. Bende ki 10 km menzilli.
Bir kaç değişik yerde denedik 10 km yi bile geçiyor menzili.
İnsan yüzüne tutulmaması gerekli.
-
(https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1mLb7QpXXXXXPXpXXq6xXFXXXV/1-Adet-5-mW-532nm-Ye-il-Lazer-Kalem-G-l-Lazer-Pointer-Presenter-Uzaktan-Lazer.jpg_640x640.jpg)
Benim lazer bu.
-
Bir diğer faydası bir kaç tekne ile gece seyri yapıldığında teknelerde Ais yoksa
direk yüksekliğinde taratınca önde ki ya da arkada kalan tekneyi çok rahat görebiliyorsunuz.
Işık çok güçlü olduğu için uzay boşluğuna gider gibi uzuyor.
Ama bir engele çarpınca çarptığı nesnenin yapısına göre olmak üzere o nokta parlıyor,
-
Ama yeşil olduğu için başka tekneleri bizim pozisyonumuz yönünden yanıltmaz mı Can abi?
-
Maksimum 5 er onar saniye süreyle tarıyoruz deniz üzerini Bülent.
Önümüzde ki ışıksız ağ şamandıralarını görebilmek için bu süre yetiyor.
Teee 5 mil mesafedeki tekne şaşmasın diye düşünürken,
pruvamızda ışıksız biçimde balık avlayan kafadarların teknesine biçmek çok daha kötü.
-
Abi olmaz ama dersen seni mi kıracam.
Buyur bu da mavisi.
(https://i.ytimg.com/vi/_EJdQq-6Bbo/maxresdefault.jpg)
Ama bu sefer de diğer tekneler uzaylılar istilaya gelmiş diye salavat getirmeye başlayabilir.
-
Çok teşekkürler Can abi teknede bulunması gerek .
-
Can abicim,ben gece seyrinde önüme bakıyorum, ha şu çift göz ne gördü, ona göre gidiyorum. Ağ şamandırası varsa ışığı yoksa, ben de göremediysem, ne edeyim, kısmet. Az açık gidiyorum ben de.
Son Kıbrıs'tan dönerken, karadan 15 mil kadar açıkta, çöp denizinin içine girdik. Allahtan gündüz, erkenden farkına varıp tüm tekneler yol kesmiştik. A ha o çöpün içinde büyükbaş hayvan leşi bile vardı. Gece çarpsan, hoplatır adamı yerinden, üstüne o karanlıkta bir de leşi gördün mü, artık insan nasıl bir travma yaşar, siz düşünün. Ama geceyse, yapacak hiç bir şey yok.
Öte yandan gece seyrinin keyfi de hiç bir şey de yok.
-
Can hocam; ilk defa seyir anılarınızı bu kadar detaylı yazdığınızı fark ettim.(Belki de daha önce de yazdınız ben atlamış olabilirim.)
Öneriler,uyarılar kısmı çok önemi bence, ne hikmetse bu emniyet tedbirlerini hepimiz bir şekilde atlıyor yada önemsemiyoruz.
Keyifle okumaya devam ediyorum.Onca teknik bilgilendirmelerinizden sonra bu anılarda zevkle okunuyor.Emeğinize sağlık.Teşekkürler.