Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Can Deniz <Ercan H> - 02 Nisan 2018, 13:12:09
-
Basından;
Muğla'nın Fethiye ilçesi açıklarında bir teknenin battığı ihbarı üzerine bölgeye Sahil Güvenlik Komutanlığı unsurları sevk edildi.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Gemiciler Koyu Kayaköy açıklarında bir teknenin battığı ihbarı üzerine Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığı harekete geçti.
Sahil Güvenlik Komutanlığının deniz ve hava araçları ile Deniz Kuvvetleri Komutanlığına ait 2 hücumbot ve bir helikopter, ihbarın ardından bölgeye sevk edildi.
Kıyıya da ambulanslar yönlendirildi.
Bölgede arama çalışmaları sürüyor.
Umarım acı heber gelmez.
-
İnşallah bir kayıp yaşanmaz. Bu arada geçtiğimiz günlerde yine o bölgede bir teknenin yardım çağrısı verdiği haber edildi, fakat bir netice çıkmadı diye hatırlıyorum. Yanlış biliyorda olabilirim
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Haberlerde isimler filan biraz yanlış veriliyor.
Bölge aslında dalışçıların sevdiği AFKULE mevki, yerelde Hamam koyu da deniliyor ama Göcekteki ile karıştırıldığı için bence doğru kullanım değil.
AIS'den Fethiye'de 1 haftadır görev yapmaya başlamış KIYEM-5 ve SG 310 gemilerini görüyorum, umarım herkesi sorunsuz sudan alırlar.
Eğer dalış noktası tam Afkule'nin altı ise kıyı çok sert-dik kayalık, insanların yüzerek çıkması zor, ama biraz daha gerideki koylarda ise kıyıya rahatlıkla yüzüp çıkabilirler.
(http://www.gemitrafik.com/wptest/wp-content/uploads/2018/04/afkule_tekne_batti.png)
(http://www.gemitrafik.com/wptest/wp-content/uploads/2018/04/afkule.png)
(http://www.gemitrafik.com/wptest/wp-content/uploads/2018/04/afkule_3d.png)
-
Bir dalış hocasından duyduğuma göre Mermaid Dalış kulübünün yeni yaptırdığı bir sac tekneymiş. Ölü yaralı yok denmiş. Umarım doğrudur.
-
Özgür dalış teknesinde 55 kişi olması normal midir.
Haberlerde 55 kişi kurtarıldı diyor.
Senin de dediğin gibi olay Hamam koyu denen bölgede olmuş.
Videoda görebildiğim kadarı ile oldukça sarp bir arazi.
Sudan kendi imkanları ile karaya çıkmaları neredeyse imkansız bir bölge.
Can kaybının olmaması sevindirici haber.
-
Gazetelere göre personel dahi 77 kişi. Allahtan yüzmeyi iyi bilen çocuklar. Bakalım bir yaptırım olacakmı
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bir başka haberE göre de; (Hürriyet)
Teknede Sabancı Üniversitesi Sualtı Sporları ve Araştırmaları Kulübü (SUSS) öğrencisi 71 öğrenci ile teknedeki 6 kişilik mürettebat ile toplam 77 kişinin bulunduğu belirtildi.
-
Pişti olmuşuz Kemal bey.
Evet 77 kişi imiş.
Bu kadar sayıda kişi, tek bir dalış teknesinde nasıl olabilir.
Bu olayın başka yönü bu kadar kalabalık ve aktif curcunalı bir toplulukta
kurallar, disiplin nasıl sağlanır ki.
Dahası hadi tekne firması bu işi yaparım, hepinize birden dalışa götürürüm dedi.
Çocukların başında seyir başlamadan hopps bu iş böyle olmaz diyecek bir sorumlu yokmudur.
-
Tüm program, 4 gece 5 gün, 2 ayrı gulet üzerine kurulu ? (guletler, en az iki tane oldğunu varsayıyorum)
-
Pişti olmuşuz Kemal bey.
Evet 77 kişi imiş.
Bu kadar sayıda kişi, tek bir dalış teknesinde nasıl olabilir.
Bu olayın başka yönü bu kadar kalabalık ve aktif curcunalı bir toplulukta
kurallar, disiplin nasıl sağlanır ki.
Dahası hadi tekne firması bu işi yaparım, hepinize birden dalışa götürürüm dedi.
Çocukların başında seyir başlamadan hopps bu iş böyle olmaz diyecek bir sorumlu yokmudur.
Hocam mutlaka çok yavaş sürmüştür teknenin batışı. Yoksa allah korusun me kadar iyi yüzme bilseler bile kayıp kaçınılmaz olurdu
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Tüm program, 4 gece 5 gün, 2 ayrı gulet üzerine kurulu ? (guletler, en az iki tane oldğunu varsayıyorum)
Yani teknede konaklamalı ise daha da vahim kişi sayısı itibarıyla
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ellerinde ki daha önce bulunan iki tekne bunlar Kaan.
Yeni yaptırılan tekne batmış. Öğrencilerin tümü batan teknede imiş.
(https://i.hizliresim.com/Lb53dV.png)
-
Event için şöyle yazmışlar. Son dakika değişikliği olabilir belki gulet sayısında anlamında demiştim. ;
Merhabalar Arkadaşlar,
Artık bir SUSS geleneği haline gelen, Bahar Tatili Dalışlı Mavi Tur'umuz bu yıl da yine sizlerle olacak.
31 Mart Cumartesi akşamı FMAN otoparktan hareketle, ertesi sabah Fethiye’ye geçerek limanda bizi bekleyen guletlerimize yerleşeceğiz.
Guletlerimize yerleştikten sonra gezimizi resmen başlatmış olacağız. 4 Gece 5 gün sürecek seyir sürecimizde SUSS liderleri eşliğinde, dalış yapıyor olacağız. Geziye dalış brövesi olmayan arkadaşlarınızı davet edip, daha önce SCUBA deneyimi yaşamadılarsa SUSS eğitmenleri tarafından ilk defa sualtıyla tanışmalarına tanıklık edebilirsiniz.
Deneme dalışı, eğitmen eşliğinde 5 metre derinlikte 20 dakika olarak yapılan dalışlardır.
Bütün dalıcılarımıza gezi süresi boyunca kendilerine ait olacak ABC,wet-suit, BC, Regülatör tarafımızdan sağlanacaktır.
Rotamız Fethiye çıkışlı-Gemiler Koyu-Kelebekler Vadisi-Kabak Koyu şeklinde olacak. 5 Nisan Perşembe günü yapılacak olan son dalışımızla gezimiz sonlanacak ve ekipçe karaya çıkıp aynı gün akşamı dönüş yolculuğumuza başlayacağız.
-
17 metre boyunda ki 98 yapımı teknelerinin 50 kişilik,
14 metre boyunda ki 96 yapımı teknelerinin ise 35 kişilik olduğu yazılı.
14 metrelik tekneye nasıl 35 kişilik,
17 metrelik tekneye nasıl 50 kişilik ruhsat verilebilir ki.
Yük olarak ortalama her kişi 70 kg desek, 3500 kg eder.
Bu yükü rahat karşılar bu boyda ki tekne,
ancak iş can oldu mu bu kadar kişiye ruhsat vermek nasıl iştir akıl ermiyor.
Yeni yaptırılan saç tekne 24 metre felan olsa ona da 100 kişilik ruhsat vermiş olmalılar.
Bizim gezi teknelerine yatak adeti kadar kişiye ruhsat veriyorlar diye biliyorum.
Bu tür günübirlik teknelerin ruhsatlandırma kriterinde,
bizim anlayamayacağımız durumlar var demek ki.
-
Mermaid dalış okulu mu yoksa mermaid teknesi mi ? Bazı haberlerde 22 mt'lik mermaid teknesi deniyor. Ve Fethiye de ikisinde de var.
-
Bir önce ki iletimde yeni yaptırılan tekne 24 metre olsa diyerek tahminde bulunmuştum.
Demek 22 metreymiş.
Bu durumda asıl soru 22 metrelik tekneye 78 kişi nasıl bindirilir.
Dahası 3 kişinin pis suyu için günlük 50 litrelik pis su tankınız olmalı diye direten,
sonra günlük 2 litrede karar kılan sahil güvenlik, bu tip tekneleri nasıl denetlemez.
Hava soğutmalı motorlara ve CE belgesi olmayan motorlara ( balıkçılara veriyor ama ) ruhsat vermem diye direten Liman başkanlıkları,
bu boyda ki bir tekneye nasıl afaki sayıda yolcu taşıma ruhsatları verir.
-
Sorun yok, batan MERMAID isimli tekne Fethiyenin en büyük ve yeni dalış teknesiydi.
Bu kış yeni geldiydi, sezonda daha ilk turları bunlar.
Dalış tekneleri "günübirlik" kategorisinde olduğundan yasal kapasiteleri çok yüksek. Mermaidin kapasitesi 100-120 civarı olabilir.
10-12m lik günübirliklerin kapasitesi 15 kişi civarı. Burada 400 kişilik 2 ayrı günübirlik tekne var. Tek kriter herkesin birlikte oturup yemek yiyeceği masa sandalye olması.
Mermaid'in sanırım 40-50 kişiyi aynı anda daldıracak ekipman vardı içinde.
Yeni, sac ve büyük bir tekne.
Kıç aynada kocaman hangar gibi bir kapak vardı, muhtemelen dalga sebebiyle oradan su almış olabilir.
Bozburunda batan motoryatı hatırladım. :(
Bu arada bu okulun başında buraların en eski ve tecrübeli hocası Hümayin hoca var, Tiryaki kesin tanıyordur.
öZgür (tapatalk)
-
Arkadaşlar, Mermaid Dalış Merkezi'nin sahibi uzun yıllardır arkadaşımdır ve Fethiye'nin ve camianın eskilerindendir. Eksiği gediği olması pek mümkün değil, nitekim tekne daha yeniydi ve bir kaç tekne donatacak kadar ekipmana sahipti. Teknesi yanlış hatırlamıyorsam 105 yolcu kapasiteliydi. 105 rakamı sizi ürkütmesin, dalış aleminde korkulacak rakamlar değil. Ayrıca, Özgür'ün de belirttiği gibi yolcu sayısı mevzuu pek hayal ettiğiniz gibi değil. 15 metre dalış teknesi 35 ila 50 yolcu kapasiteli olabiliyor.
-
Bu deniz bu sene pek bir aç.
-
Can kaybı olmaması sevindirici ama mutlaka konu çok detaylı araştırılmalı...
Sanıyorum tekne bu...
(https://i.hizliresim.com/lO5bvB.png)
Kazazedelerden birinin açıklaması...
Yaşadıkları korku dolu anları İHA'ya anlatan öğrencilerden Mustafa Önal, “İstanbul Sabancı Üniversitesinden geldik. Bugün ikinci günümüzdü. Sabah dalış yapmak için olayın geçtiği mevkiye intikal ettik. Daha sonra bir kaza gerçekleşti. Ufak tefek sıyrıkların dışında hepimiz iyiyiz. Olay anında teknenin ön tarafındaydık. Tekne ayrılmak için zincir alıyordu. O sırada tekne ekibinin yönlendirmesiyle herkes can yeleklerini giydi. Teknenin ön tarafına gelsin dediler. Daha sonra tekne hızlı bir şekilde battı. Henüz dalış yapmamıştık. Tekne battıktan sonra kendi çabalarımızla kıyıya ulaştık ve acil çağrı merkezinden yardım istedik. Ekipler geldi ve bizi oradan sağ salim çıkardılar” diye konuştu.
-
Dalış teknesi nedemek böyle bir sınıf mı var.
Kim çizmiş bu Mermaidi kim tasarlamış, kim mühendisliğimi yapmış ,kim projeyi onaylamış , kim buna yüzer demiş kim hertürlü koşulda testlerini yapmış
Hepsi ince ince sorulmalı araştırılmalı.
İhtiyaca göre tekne yapılmış sanırsın evine mutfak yaptırıyorsun
Böyle yaptırılmış olamaz değil mi ?
100 kişi alsın ,arkada kapak olsun , fazla yakmasın ,iki katlı olsun , camları siyah olsun radara falan gerek yok sonar varsa sonar olsun ...yoksa balık bulucu da olur
Bu bir yana yazın görüyorum tıkabasa insan dolu yüzen plaj var denizde “oynama şıkıdım şıkıdım “ şarkısı eşliğinde 300 -500 kişi doldurup mangal yaparak koy koy dolaşıyor bunlar, şaka değil içinde su kaydırağı var .
En üst kattan biniyorsun kayarak cup denize
İçindeki misafirler megafonla yönlendiriliyor koya girerken müzik kesiliyor
Leydis an centelmen ahada bedri rahmi hi is a veri faymus
Diye başlıyor adam .....,
En basiti Hani yeteri kadar can simidi 500 kişi var içinde arkadan başka tekne gelmesi lazım can simitleri için Nerede atık deposu seyyar tuvalet teknesi ve tankeri gelmesi lazım peşinden ....
Kimse demesin ekmek parası , turizm ,dolar ,euro vesaire bu kelimelerin hepsini iskeleye yaz sancakta bir can varsa iskeledekileri sil gitsin
71 öğrencinin ailesi evlatlarını dslış eğitimine yollamış ne bilsinler Teknenin durumunu kimin aklına gelir
Dalış eğitimi almaya giden 71 öğrenciye ve 8 müretebata Geçmiş olsun
-
Oktay reisim, dalış teknesinin tanımı yok. Mevcut mevzuata göre denize elverişlilik alabilen bir ticari tekne dalış için gerekli ilkyardım ve dalış ekipmanları ile donatılması ve bir yerine TSSF bayrağını basması yeterli. Gezi teknelerinin vaziyeti çok daha zavallı.
Mermaid el değiştirnediyse sahibi baştan savma iş yapacak, sorumsuz bir adam değildir. Henüz tam olarak olan biteni ben de bilmiyorum. Yorum yapmak için biraz erken daha.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Hakan'ın demesine göre baştan savma iş yapacak biri değilse, bekleyelim bakalım.
Öte yandan, bu olaya özgülemeden-hatta dışında tutarak- konuşmak gerekirse, Oktay'ın dediklerine katılmamak mümkün değil.
Bu işin gerçekten bir standardı olmalı.
Oktay'ın anlattığı tiyatroyu bu yıl bol bol izleme fırsatım oldu.
Bir defasında çok gülmüştüm;
Gezi teknesi öğle yemeği ve yüzme molası verdi.Denize girmek isteyenler merdivene hücum ettiler. Kayık o kadar kalabalıktı ki, merdivende kilitleniverdiler. İki büyük daire oluştu sonra, birincisi tekne üzerinde merdiven ağzında bekleyenlerin oluşturduğu, öteki suda, tam merdiven önünde suya girmeyi başaranların oluşturduğu daire. Bir de merdivendekiler var, dar kanalda kalmış balık yavruları gibi denize girmek için çırpınanlar.
15 dakika kadar böyle bir kilitlenme halinde kaldı insanlar. Bir kısım bordalardan suya atladı. Fakat ne yazık, bu kez "yemek hazır" anonsu yapıldı. Sudakiler yukarı çıkmak istiyor, merdivendekiler arafta kalmış, bir kısmı aşağı inmeye bir kısmı geri dönmeye çalışıyor, beri yanda teknedekiler ise şaşkın, denizle yemek arasında seçim yapmaya çalışıyor, dağılmıyor, onlar dağılmayınca ötekiler yukarı çıkamıyor... sürdü gitti hayli.
Bu eğlenceli vakıanın maazallah kötü bir şey olduğunda nasıl cereyan edeceğini düşünün.
-
Günübirlik teknelere "korsan gemisi süsü" vermek için üst üste saçma güverteler, direkler, garip üst yapı ve maketler ekleniyor.
Geminin inşaa stabilite raporuna uygun olduğunu ve bu tadilatların "hakkıyla" denetlendiğini sanmam.
(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQx7NDUeoMTBAvcvd4dN2iang2GmQBdF2FM-azf5c_hgZWypt6fyPG2k48o)
En büyük göstergesi (itirafı) her yıl liman başkanlıkları tarafından denize elverişlilik belgesi verilen guletlerin aslında denize elverişli olmadıkları için tutuklanması ve 6 ay tüm ticari turizm teknelerine yurtdışı çıkış yasağı konması ve uluslararası camiada denetlenmemeleri için guletlere ayrı bir gemi sınıfı yaratılması.
Veya bunları kullanan yat kaptanlarının şimdi yeni yönetmelikle ingilizce bilme şartı geldi diye isyan etmeleri de halimizin (kalite-ahlak) bir göstergesi.
öZgür (tapatalk)
-
Bu arada yanlış anlaşılmasın, ne sektörü ne de arkadaşımı savunmak gibi bir derdim yok. Sadece eksik veriyle, teori üreterek yapılan değerlendirmelerden oldum olası hoşlanmıyorum. Ama mevzuatımız cidden evlere şenlik...
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
(http://)
Bülent in anlattığı olayın Sığliman versiyonu.
-
Ama mevzuatımız cidden evlere şenlik...
Kesinlikle haklısın Hakan.
Ama bir eğitmen dalıcı olarak şu 100 den fazla insanı bir tekneye doldurup sonra da bunları hobara hubara daldırmamıza ne diyorsun dostum.
Bu dalış mı oluyor sence?
-
Bana göre dalış teknesi dediğin en fazla 15 kişilik olmalı. Fakat ülke gerçekleri dalış merkezlerini kalabalık gruplara hizmet vermeye itiyor. İstanbul, Ankara grupları, üniversite sualtı toplulukları kalabalık halde organizasyon yapıyorlar. Dalış merkezleri de münferit dalıcının son derece az olmasından dolayı bu tip topluluklara hizmet vermek üzere daha büyük tekneler, daha fazla eleman ve tabi daha fazla ekipmanla hizmet vermeye çalışıyorlar. Kanaatimce yapılacak iş, çekilecek dert değil.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Hakan, teknede 6 mürettebat varmış.
biri kaptan iki kişi de kaptana yardım için teknede kalsa 3 dalış hocası,
yarım saatlik peryotlarla 71 kursiyeri güvenle daldırabilir mi gün içinde.
Hadi diyelim kursiyerleri güvenle daldırdılar o üç dalış hocası hiç ara vermeden
defalarca yarımşar saatlik dalış peryodunda çalışması in-çık yeni kursiyerlerle tekrar in
durumu dalış hocalarının da güvenliğini tehlikeye atmaz mı.
Sektörün içindesin öğrenmek için soruyorum
-
Hakan Reisim
Memleketimizin en büyük eksiği Otokontrol mekanizmalarına bizim hukuk sistemimizin destek vermemesi.
örnek ile ne demek istediğimi anlatmaya çalışayım daha kolay olur benim için .
Bu olay Amerikada olsa idi ;
Derhal kaza kırım raporu düzenlenir ve kazanın muhataplarına yazılı olarak iletilirdi.
RAPORDA Bu kazanın meydana gelmesinde
Bu teknenin projesini çizen falanca tasarım şirketinin şu hataları vardır.
Tekneyi imal eden tersanenin bu hataları vardır
Tekne armatörünün bu hataları vardır
Kaptanının şu hataları vardır yazardı.
Kazanın muhatapları (kazazedeler , tekne sahibi , kaptanı , Coast Guard , Sigorta şirketi)
bu rapordaki detaylara göre derhal kazanın kendilerine verdiği zarar için Mahkemeye gider ve herkes sorumluluğu bünyesinde zararı zarar görene öderdi.
Master hatayı yapan bir daha hata yapamaz duruma getirilirdi , tersane ise tersaneyi satar üstüne evi barkı da gider tazminatı öyle öderdi.Bir daha bu işe kalkışsa kimse yüzüne bakmaz sigortalar sigorta etmezdi
Şimdi bizde ne olacak kaza kırım raporu bir kaç ayda çıkacak ve açıklanmayacak.
Kim hata yapmış kimse bilmeyecek
belki tekne hatalı tasarımı yapan yırtı , tasarım yapmaya devam edecek
belki tersane yanlış yaptı ,tersanede yırtı tekne yapmaya devam edecek
armatör ve kaptan hatalı belki onlarda yırtı yeni tekne yaptırır işe devam
Bizde mahkemeye gitsen dalgıç eğitimine gittim tekne battı zarar gördüm desen ne zararı gördün arkadaş yaşıyorsun ya ....diye cevap almanız kuvvet ile muhtemeldir.
Ülkemizde otokontrole izin verilecek Hukuk düzeni getirilmeden hiç bir şey düzelmez ...........
Otokontrolün en basit uygulama alanı maddi manevi tazminat sistemidir.
Para kazanmak için Dalgıç eğitimine götürdüğün İnsanlara aşırı titizlenmene sebeb olur.
İçinde insan varken teknenin batmasına sebeb her kim ise işini eksik yapmıştır
Bunun bedelini maddi manevi ödemelidir.
Eğer Balina çarpıp batırmadı ise bu teknenin batma sebebini bilemeyeceğiz .
-
Hakan, teknede 6 mürettebat varmış.
biri kaptan iki kişi de kaptana yardım için teknede kalsa 3 dalış hocası,
yarım saatlik peryotlarla 71 kursiyeri güvenle daldırabilir mi gün içinde.
Hadi diyelim kursiyerleri güvenle daldırdılar o üç dalış hocası hiç ara vermeden
defalarca yarımşar saatlik dalış peryodunda çalışması in-çık yeni kursiyerlerle tekrar in
durumu dalış hocalarının da güvenliğini tehlikeye atmaz mı.
Sektörün içindesin öğrenmek için soruyorum
Can hocam, bu tip topluluklar kendi eğitmen ve dalış liderleri ile gelirler ve tekne ve ekipman hizmeti alırlar. Aslında dalış tekneleri diğer topluluklar için bir servis istasyonudur.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Oktay reisim, yıllarca TSSF'ye dalış kazalarına dair raporları paylaşmaları için kıçımızı yırttık. Bir tanesi bile paylaşılmadığı için ne tam olarak sebebini bilebildik, ne ders alabildik. Çok genel bir sorun bu. Ödleri kopuyor bu tip bilgileri paylaşmaktan.
Dediklerine katılıyorum, tekne tasarımcısından imalatçısına, kaptanından dalış merkezi sahibine kadar her kimin ihmali ya da suçu varsa cezalandırılmalı. Ama hatırlatayım, Kaş'ta yan komşu teknem yandı limanın içinde. Kaş faciadan döndü. Adam 2000 tl ceza ile yırttı. Kimse de kılını oynatmadı.
Deve misaliyiz vesselam!
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Konu hakkındaki son haber;
Fethiye Deniz Ticaret Odası Başkanı Şaban Arıkan, bugün bazı yayın organlarında teknenin kapasitesinin 50 kişi olduğu gerekçesiyle battığı yönündeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirtti. Yaşanan kazada kapasite aşımı gibi bir ihmalin söz konusu olmadığına dikkat çeken Arıkan, yaptığı açıklamada, “Teknenin kapasitesi 105 kişi. Bazı basın yayın organlarında çıkan haber gerçeği yansıtmıyor. Tekneler Sahil Güvenlik ve Liman Başkanlığı tarafından denetlenir. Teknenin batması için birçok neden var. İçeriden bir vana kopmuş ya da hava sert olduğu için arka tarafından su almış olabilir. Kesin sonuç bilirkişi raporundan sonra anlaşılacak” dedi.