Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Yelkenli Tekneler => Konuyu başlatan: Hakan Tiryaki - 29 Ocak 2018, 23:09:42
-
Başka başlığı işgal etmek yerine, başlı başına Yengeç'in arması üzerine bir başlık açıp, burada zihin jimnastiği yapalım dedim.
Şimdi efenim, halihazırda hala işgörür bir anayelkenimiz, iyi durumda bir cenoamız ve mevcut ölçülere uymayan ama biçilip trinket olabilecek iyi durumda eski bir cenoam daha var. Bunlara ilave olarak bir geenaker için de kolları sıvamış vaziyetteyim.
Aslında en temel arzum randa armaya dönebilmek ama direğimin formundan, doğması muhtemel yelken ihtiyacına kadar olası değişiklikleri ve bütçeyi tam olarak kestiremiyorum. Öncelikli soru, mevcut armadan randaya dirise edersek;
a. Tam olarak nasıl bir yol izlemem lazım?
b. Direğimin yuvarlak olmaması ne derece sorun yaratır?
c. Direk yüksekliği, kurcata yüksekliği vs değişmesi gerekir mi?
d. Çarmık ve ıstralyalarda revizyon gerekir mi?
Önce bu soruları, hatta aklınıza gelebilecek ilave soruları irdeleyelim. Ne dersiniz?
-
Bunları doğru cevaplayabilmek için bizimle tam profilden çekilmiş Yengeç'in bir resmini paylaşman gerekiyor.
Ben veya birileri de kabaca yeni yelken planını oluşturacak. Böyle başlayacaksın.
Direğinin yuvarlak olmaması bir sorun yaratmaz. Yelkeni kasnaklar ile basıp indirmek yerine sistemi belli ve çok uygulanan yelkeni direğe halatla tespit edersin tıpkı serene edeceğin gibi. Hatta kasnaklardan daha verimli olduğu da vakidir.
Yeniden tasarlanacak yelken planına göre direk boyuda belli olacak. Çok büyük bir fark olmaz ise var olanı kullanmaya devam edersin. Gurcata yüksekliği muhtemelen değişecektir. Randa sereninin biraz üzerinde yer alacak.
Çarmıh ve istralya (lar değil artık) yer değişimi gerekmeyecek. Hatta sende varsa kıç omuzluklara gelenler iptal bile olabilir.
Bir de halen kullanmakta olduğun cenova ve daha önce kullanılmış ana yelken m2lerini söylemen gerek.
-
Bu uygun mudur?
(http://i.hizliresim.com/Oo7By3.jpg) (http://hizliresim.com/Oo7By3)
Cenoa ve anayelken ölçülerini yarın net olarak alırım.
-
Hakan reisim yelken planı çizimi için Yengeç'in profilden Corel dosyası hazır. Bodoslamalar arası boyu tam verebilirsen yeniden ölçekleyebiliriz. :)
(https://i.hizliresim.com/vjnnk4.png) (https://hizliresim.com/vjnnk4)
(https://i.hizliresim.com/lOvjBQ.png) (https://hizliresim.com/lOvjBQ)
-
Ellerine sağlık Köstekçi reisim. Bugün detay ölçü alacağım. Akşama yazarım. Bana da atsana vektörelin bir kopyasını.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
vay canına.. çok güzel bir konu oldu şimdi bu..
Ancak bir kere mevcut yelken yapısı ile farklı bir kaç hava da mümkünse Burak da gelirse yelkene çıkmak lazım.. Bakalım ne oluyor.. ? Randa pupa seyrinde zahmetli biraz.. Daha dikkatli olmak gerekiyor. Bu durumda randa açılmadan büyük bir cenova önemli iş görür gibi.. Ama dediğim gibi önce mecvut hali ile yelken basmalı.. sınırları zorlamalı..
Fikir olarak İngiliz iş teknelerinde Yaz yelkeni diye kullandıkları bir trinket var. Bu büyük ve floğu andırır bir trinket..
Bence bir diğer önemli konu da tekneyi hafifletmen.. Fazla buzdolaplarını filan atıcan artık..
O haliyle değil randa arma feriştahı gelse yürümez Canım yengeç Yelken ile.. :))
-
Ben keyifle katılırım fakat daha önce Yengeç için bir çalışma gurubu oluşturup bir an önce denize indirelim kocaman kayık Hakan reisi tek başına bırakmayalım bakımı sırasında.
-
Canım Köstekçi !!
Eline sağlık. Ben de yavaştan çalışmaya başlarım şimdi.
İhtiyacımız olan ölçüler:
Bodoslamalar arası boy
Direk boyu
Bumba boyu
Baş bodoslama dan direğe uzaklık
Cıvadra boyu.
Köstekçi de gurcata yüksekliğini direkte markalarsa ...
-
Fikir olarak İngiliz iş teknelerinde Yaz yelkeni diye kullandıkları bir trinket var. Bu büyük ve floğu andırır bir trinket..
Tam tanımlaması hafif havalarda kullanılan "balon trenket" :)
Eğer amaç farklı yelkenler ile sağlanacak güvenli & konforlu seyir ise tek bir cenova yarine 2 ön yelken kullanmak daha doğru (değil mi?)
-
Kıbrıs seyrinde kısa zamanda edindiğim izlenim koca bir cenoa yerine flok trinket ikilisinin daha konforlu ve efektif olduğu. Zaten daha orada yol boyunca kafamda kurmaya, Suat kaptanı da sorularımla boğmaya başladım :)
Bu arada öğleden sonra detay ölçü alacağım. Hemen paylaşırım tüm ölçüleri.
-
Trinket ve Floğun birlikteliği , Öküzgözü Boğazkere gibi.. :) sağladığı imkanlar bambaşka..
Ben de büyük trenketi şunun için önerdiydim.. (trinketin doğrusu bu mu ?)
tiryaki rahat adam.. Neredeyse tekne kadar safrası var bunun.. :) Derin dondıurcular filan falan.. bir envanter verdiydi..
Aslında bu teknelerin yelken performansı yüklendikçe ortaya çıkıyor.. Bu kadar ekipman iyi bile olabilir.
Yine de gerçek bir tirhandil üzerinde arma çalışmak çok önemli bir çalışma olacak..
Bildiğim , Yengecin randa armalı fotoğraflarının olduğu.. Koysana buraya Tiryaki..
-
Elimde bunlar var. Yelken basılmış fotoğrafı yok maalesef.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180130/fbc85c3964d32be526e7cb7849e3e5d2.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180130/2b89fa35295c59aed1f3e8df501e3b9c.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180130/b4592d6eb9d399601316730034274bce.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180130/86d540f7a34f61e4edba1ba712891894.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180130/05f6c8700fe3dafe775f2c59066b93b4.jpg)
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Bu "flok balon" bir anlamda jeneyker. Karulası cıvadra cundasında .
(http://i.hizliresim.com/XPL9a3.jpg) (http://hizliresim.com/XPL9a3)
Sonrakilerin tümü "flok trinket" Karulaları bodoslamada
(http://i.hizliresim.com/76M79N.jpg) (http://hizliresim.com/76M79N)
(http://i.hizliresim.com/y0LNYk.jpg) (http://hizliresim.com/y0LNYk)
(http://i.hizliresim.com/p6BXyr.jpg) (http://hizliresim.com/p6BXyr)
-
Tirandil'de A sınıfı CE çalışması.
Okyanus geçer iyileştirmeleri yapılarak, Heyamola markası ile üretime geçcez.
Dünya markası olma yolunda ilk adım ;D
-
Canım Köstekçi !!
Eline sağlık. Ben de yavaştan çalışmaya başlarım şimdi.
İhtiyacımız olan ölçüler:
Bodoslamalar arası boy
Direk boyu
Bumba boyu
Baş bodoslama dan direğe uzaklık
Cıvadra boyu.
Köstekçi de gurcata yüksekliğini direkte markalarsa ...
Ustacığım Tiryaki'nin tekne seçimi başlığında verdiği değerlere göre su hattı ref. alınarak yapılan ölçeklendirmede çıkan ölçüler.
(https://i.hizliresim.com/D74yMv.png) (https://hizliresim.com/D74yMv)
-
şimdilik çok kabaca çıkacak yeleken planı buna benzeyecek.
(http://i.hizliresim.com/bBJLQd.png) (http://hizliresim.com/bBJLQd)
2 tadilatı öngörürdüm ama birkaç sezon böyle kullanıp sonra da yapılabilir.
a- cıvadra biraz daha uzamalı ki flok biraz daha büyüyebilsin.
b- Davlumbaz kaldırılmalı ki yelken eteği daha aşağı inebilsin ıskota palangası daha makul bir yerde çalışabilsin.
Görüldüğü gibi direk boy ile oynamak gerekmeyecek.
-
Kıbrıs seyrinde kısa zamanda edindiğim izlenim koca bir cenoa yerine flok trinket ikilisinin daha konforlu ve efektif olduğu. Zaten daha orada yol boyunca kafamda kurmaya, Suat kaptanı da sorularımla boğmaya başladım :)
Bu arada öğleden sonra detay ölçü alacağım. Hemen paylaşırım tüm ölçüleri.
Bir kere ben boğulmadım, boğulmam da dostlarımla fikir jimnastiklerinde, sen rahat ol.
Ahşap teknelerde her zaman klasik çizgiden yana olduğumdan, kesinlikle Randa, Flok ve Trinket derim. Şuan sahip olduğum sy.Gezgn'e bile bumbalı/bumbasız bir trinket eklemeyi planlıyorum ki, gerisini sen düşün...
Ben de bu saplantı pek değişmeyecektir, en azından öyle umuyorum.
(https://i.hizliresim.com/A15DWr.jpg)
Bak 80'lerin sonunda yaptığım ilk planlı teknem..... Randa ve Colin Archer Type... ;)
-
Efenim ölçüleri görsel üzerine kaydettim. İlginç olan teknenin bodoslamaları arası 14,2 metre ölçtüm. Şaşırdım. Ben baston hariç 15*5 sanıyordum ölçüleri. Tabi hoşuma da gitti, nitekim 1/3 oranını da aşmış benim kocakarınlı hatunum.
Gurcata yüksekliğini eklemeyi unutmuşum; 7,8 m.
(http://i.hizliresim.com/rOZ083.jpg) (http://hizliresim.com/rOZ083)
Revizyon önerilerine gelince; bastonu bu sene değiştirmeyi düşündüm ama seneye erteledim. Değişecek ve olabilirse yuvarlak olacak.
Fakat şu lanet davlumbaz konusunda kafam çok bulanık. Kesip atasım var ama başta hatunu nasıl bindiririm bir daha kayığa yaz günü, onu düşünmem lazım :)
-
Bak 80'lerin sonunda yaptığım ilk planlı teknem..... Randa ve Colin Archer Type... ;)
Colin Archer tekne değil, sanat eseri ya...
-
Randa biraz küçük kalmış.. Biraz daha büyümeli bence.. Bastonu büyütemiyorsak, şu büyük , cenova benzeri Terenket denenebilir..
Sen benim tutuncu yelkeniş naaptın? Birine göndericem demiştin galiba.. ?0-?
-
Randa biraz küçük kalmış.. Biraz daha büyümeli bence.. Bastonu büyütemiyorsak, şu büyük , cenova benzeri Terenket denenebilir..
Sen benim tutuncu yelkeniş naaptın? Birine göndericem demiştin galiba.. ?0-?
Cem'e (Gür) götürecektim, hala götüreceğim.
-
Neredeyse tekne kadar safrası var bunun.. :) Derin dondıurcular filan falan.. bir envanter verdiydi..
Aslında bu teknelerin yelken performansı yüklendikçe ortaya çıkıyor.. Bu kadar ekipman iyi bile olabilir.
Bökecim, tırhandil safkan bir kabotaj teknesi. Yüzlerce yılı tonlarca şarap, mermer, zeytinyağı vs taşımakla geçirmiş. Benim ıvır zıvırımı anlamaz bile :)
-
Çizimleri görünce, folk trinket, davlumbazsız filan denilince, hemen aklıma bu kayık geliyor nedense.
(https://i.hizliresim.com/m21RbV.jpg) (https://hizliresim.com/m21RbV)
-
Efenim ölçüleri görsel üzerine kaydettim. İlginç olan teknenin bodoslamaları arası 14,2 metre ölçtüm. Şaşırdım. Ben baston hariç 15*5 sanıyordum ölçüleri. Tabi hoşuma da gitti, nitekim 1/3 oranını da aşmış benim kocakarınlı hatunum.
Gurcata yüksekliğini eklemeyi unutmuşum; 7,8 m.
(http://i.hizliresim.com/rOZ083.jpg) (http://hizliresim.com/rOZ083)
Revizyon önerilerine gelince; bastonu bu sene değiştirmeyi düşündüm ama seneye erteledim. Değişecek ve olabilirse yuvarlak olacak.
Fakat şu lanet davlumbaz konusunda kafam çok bulanık. Kesip atasım var ama başta hatunu nasıl bindiririm bir daha kayığa yaz günü, onu düşünmem lazım :)
Ee Mersin'de herkese fikrini sordum Kri-Kri'nin davlumbazını kaldırayım mı diye. Hepiniz kaldırma dediniz.. 
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma ;D ;D ;D
-
Ya Ermancım, inan bana teknemle ilgili en zor karar bu. İstanbul'da olsam şimdiye kaldırırdım ama güneyin sıcağı malumun. Hiç bir tente kesmez o lanet sıcağı...
-
Ya Ermancım, inan bana teknemle ilgili en zor karar bu. İstanbul'da olsam şimdiye kaldırırdım ama güneyin sıcağı malumun. Hiç bir tente kesmez o lanet sıcağı...
Hem sıcakta hem soğukta çok işe yarıyor abi, Kıbrıs seyri esnasında bir süre 1 kişi dümende 3 kişi yanda sıralanmış soğuk, rüzgar yemeden gelmiştik o yönden konforlu ama işte yelkenden büyük ödün veriyoruz..
Bu arada Yengeç'in eski fotolarına bayıldım. Ne harika görünüyor..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Bu arada Yengeç'in eski fotolarına bayıldım. Ne harika görünüyor..
Benim için en anlamlı fotoğrafı bu;
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180130/825bc0d6dfa63b4601cedfa2cb5cd642.jpg)
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
(https://i.hizliresim.com/m21RbV.jpg) (https://hizliresim.com/m21RbV)
Σελήνη AY perama
-
Bu arada Yengeç'in eski fotolarına bayıldım. Ne harika görünüyor..
Benim için en anlamlı fotoğrafı bu;
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180130/825bc0d6dfa63b4601cedfa2cb5cd642.jpg)
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sizin blogda görmüştüm bu fotoyu.. Tabii ki hikayeyi bilince bu çok daha değerli..
Bu arada Mersin marina çekek yerinde öylece duran randa arma için sanırım 9 metre boyunda ahşap direk var. Betonun üzerinde öylece yatıyor yıllardır.Benim tekneyi randa arma yapalım dedim sahibini birkaç kere sorup soruşturunca bizim direk değerli oldu..Beklemedeyim şimdi ;)
Neyse mevzuyu dağıtmayayım.. ilgiyle takip ediyorum..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Aslında senin kayıkta daha da efektif ve keyifli olur randa arma. Keşke dönebilsen. Benim için daha uzun ve belirsiz bir yol. Hayırlısı bakalım...
-
(https://i.hizliresim.com/m21RbV.jpg) (https://hizliresim.com/m21RbV)
Σελήνη AY perama
Abi ben ilk defa gördüm. Bir hikayesi varmıdır? Birde bizim pereme ile bir alakası varmıdır?
-
Tiryaki biraz önce son Kaş yazını okudum.. Kesin tirinket lazım sana.. Bak neden ? Bnu asla furling ile yapmayacaksın ama. Istralya ya geçirilecek. Mandarı ile basılacak. Trik şurada.. Yelkenin mandar köşesine ince bir halat bağlıyorsun. Sonra bu halatı tam da orsa yakasına, ahşaba bir makara ile getirip, havuzluğa bir iki makara ile getiriyorsun.
Neden böyle yapıyoruz? sert havada mandarı salsan dahi yelken aşağı düşemiyor.. Bu ince halat sayesinde tirinket mandarını boşlayıp, baş tarafa gitmeden yelkeni indiriyor ya da geri basıyorsun. Avantaj şurada. Malum sorun yelkeni basarken değil , toplarken çıkıyor. Bu sistemde takılma , sıkışma derdi hiç yok. Yerçekimine biraz yardımcı oluyorsun ve hoop yelken aşağıda..
Dediğim gibi fikir cimlastiklerinden sonra Yengeç denize indiğinde mevcut yelken performansını bir kaç farklı havada denemeli. Ona göre karar vermeli..
-
Ben keyifle katılırım fakat daha önce Yengeç için bir çalışma gurubu oluşturup bir an önce denize indirelim kocaman kayık Hakan reisi tek başına bırakmayalım bakımı sırasında.
Burak Reis,
Düşüncene katılıyorum. Mevsimlik işçi olarak bir hafta sonu gelip çalışabiliriz. Tiryaki Reis bir iş planı oluştursun malzeme listesi çıkarsın. Elimiz boş gelmeyelim. Ona kalırsa tekne denize ineceği son ana kadar işler bitmez. Gerçi iş çok olunca bu da normal. Geçen sene Dorko 15 suya indirilmek üzere lifte alınmış, biz Oğuzhan Reisle hala dümen palasını takmaya çalışıyorduk.
-
Ben keyifle katılırım fakat daha önce Yengeç için bir çalışma gurubu oluşturup bir an önce denize indirelim kocaman kayık Hakan reisi tek başına bırakmayalım bakımı sırasında.
Burak Reis,
Düşüncene katılıyorum. Mevsimlik işçi olarak bir hafta sonu gelip çalışabiliriz. Tiryaki Reis bir iş planı oluştursun malzeme listesi çıkarsın. Elimiz boş gelmeyelim. Ona kalırsa tekne denize ineceği son ana kadar işler bitmez. Gerçi iş çok olunca bu da normal. Geçen sene Dorko 15 suya indirilmek üzere lifte alınmış, biz Oğuzhan Reisle hala dümen palasını takmaya çalışıyorduk.
Ben de varım bilginize .
-
Başka bir başlık açıyorum bununla ilgili...
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Ben keyifle katılırım fakat daha önce Yengeç için bir çalışma gurubu oluşturup bir an önce denize indirelim kocaman kayık Hakan reisi tek başına bırakmayalım bakımı sırasında.
Burak Reis,
Düşüncene katılıyorum. Mevsimlik işçi olarak bir hafta sonu gelip çalışabiliriz. Tiryaki Reis bir iş planı oluştursun malzeme listesi çıkarsın. Elimiz boş gelmeyelim. Ona kalırsa tekne denize ineceği son ana kadar işler bitmez. Gerçi iş çok olunca bu da normal. Geçen sene Dorko 15 suya indirilmek üzere lifte alınmış, biz Oğuzhan Reisle hala dümen palasını takmaya çalışıyorduk.
Ben de varım bilginize .
Serkan giderken beni de al. ;)
Haberleşelim birlikte gidelim. :)
-
Ben keyifle katılırım fakat daha önce Yengeç için bir çalışma gurubu oluşturup bir an önce denize indirelim kocaman kayık Hakan reisi tek başına bırakmayalım bakımı sırasında.
Burak Reis,
Düşüncene katılıyorum. Mevsimlik işçi olarak bir hafta sonu gelip çalışabiliriz. Tiryaki Reis bir iş planı oluştursun malzeme listesi çıkarsın. Elimiz boş gelmeyelim. Ona kalırsa tekne denize ineceği son ana kadar işler bitmez. Gerçi iş çok olunca bu da normal. Geçen sene Dorko 15 suya indirilmek üzere lifte alınmış, biz Oğuzhan Reisle hala dümen palasını takmaya çalışıyorduk.
Ben de varım bilginize .
Serkan giderken beni de al. ;)
Haberleşelim birlikte gidelim. :)
Tamamdır Utku dede :), Tiryaki reis acsın başlık organize olalım .
-
Kabaalioğlu Reis teknenin bir hikayesi var mı bilmiyorum. Ama komşuda tam tanımlaması "tsernikiperama" çırnık perama birleşimi.
Bizim pereme ile ilgili olduğunu sanmıyorum.
Perama ile ilgili olarak belki ilgini çekebilir.
http://egeiou.blogspot.com.tr/2014/01/gonenc-demir-kardesimiz-yememis-icmemis.html (http://egeiou.blogspot.com.tr/2014/01/gonenc-demir-kardesimiz-yememis-icmemis.html)
-
Kabaalioğlu Reis teknenin bir hikayesi var mı bilmiyorum. Ama komşuda tam tanımlaması "tsernikiperama" çırnık perama birleşimi.
Bizim pereme ile ilgili olduğunu sanmıyorum.
Perama ile ilgili olarak belki ilgini çekebilir.
http://egeiou.blogspot.com.tr/2014/01/gonenc-demir-kardesimiz-yememis-icmemis.html (http://egeiou.blogspot.com.tr/2014/01/gonenc-demir-kardesimiz-yememis-icmemis.html)
Teşekkürler, Selamlar.