Gönderen Konu: Marine traffic..  (Okunma sayısı 4582 defa)

ersin böke

  • Ziyaretçi
Marine traffic..
« : 08 Ekim 2017, 14:46:49 »
Efendim bir raslantı eseri, Marin Traffic in Atina daki temsilcisi ile bir telefon görüşmesi yaptım.

O'na Özgür ' lük yapıp, " On Course " telefon uygulaması ile ilgili çeşitli sorular sordum. Özellikle doğruluğu ile ilgili ve Türk kıyılarındaki doğruluğu ile ilgili sorular sordum. Özellikle telefon aplikasyonu övdü ve detaylı bilgi için hafta içi mail atacağını söyledi. Gelsin.. Paylaşırım. Hepimizin kullandığı on course ile ilgili merak ettiğiniz sorular varsa buyrun efendim..

Çevrimdışı Cem Gür

  • *
  • İleti: 1518
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #1 : 08 Ekim 2017, 15:29:53 »
Yaw Ersin, Marine traffic'e konu olan lenduha gemiler yanında bizimkiler cin karnında habbe gibinler.
Üstelik Ege dediğin avuç içi kadar bi deniz.  Çoğu zaman ufku bile göremeyecek kadan da adalar, daşlıklar felan var.

Yani demek istediğim okyanus değil, kocca Akdeniz değil.

Marine traffic de neymiş? Hem sonracıma bundan bir asır önce o adını söylediğin daha keşfolmadığı için üzakgörür ve mürettebatın gözü güçlü olanları ifa etmişler onun işini.  ;D ;D
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

Çevrimdışı Özgür Ökten

  • *
  • İleti: 1116
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #2 : 08 Ekim 2017, 15:52:39 »
Ya arkadaş, Türkiye'deki ilk istasyonlarını ben kurdum, muhtemelen o dönemki en geniş istasyon ağı ve kapsama alanını (izmit körfezi + tüm marmara) ben işlettim, Türkiye'deki diğer istasyonların çoğunun kurulmasına ön ayak oldum destek verdim, o dönem kıyı emniyeti ve ido benim datalarımı kullanıyordu, önemli bir kaza için  Yunan ve Türk makamlarının veremediği dataları sağladım, İTÜ nün uluslararası boğazdaki hava kirliliği projesine bir yıl data sağladım, denizcilik müsteşarlığı ile bu işin amatörce geliştirilmesi için yazıştım ve üstüne daha yasakçı bir yönetmeliğin yazılmasına sebep oldum diyorum, yahu kitabını yazdım, "baskılar" nedeniyle baskıya veremedim diyorum adam halen başka kaynak arıyor! :D

Kimle görüştün, Lekkas mı?

öZgür (tapatalk)

><(((º>

ersin böke

  • Ziyaretçi
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #3 : 08 Ekim 2017, 17:17:43 »
Bak bunları ilk defa yazıyorsun mesela. 😀

Çevrimdışı Mehmet Atay

  • *
  • İleti: 965
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #4 : 08 Ekim 2017, 17:40:03 »
Özgür kasma,

Mesela bir gün Ersin karşımıza söyle çıkacak.
“Arkadaşlar, dün yıkanırken elimden şampuan düştü. Baktım batmıyor, aksine suyun üstünde yüzüyor. Demek ki suyun kaldırma kuvveti var. Bundan faydalanmamız lazım”

Bu arada evde “evreka, evreka” diye bağırsığı da rivayet edilir.
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Çevrimiçi Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 5105
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #5 : 08 Ekim 2017, 18:49:04 »
Bak bunları ilk defa yazıyorsun mesela. 😀
Ben biliyodum, Zafer Abinin düzenlediği sunumlarda ,Özgür'ün sunumu izlemiştim. Mütevazi olduğuna bakmayın Özgür Reisin, kullandığımız uygulamanın Türkiye'deki kurucusu olur kendileri.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

ersin böke

  • Ziyaretçi
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #6 : 08 Ekim 2017, 19:15:47 »
Özgür, vericilerin çalışıp çalışmadığı ile ilgili son durumu bilmediğini, çok güvenilmemesi gerektiğini yazmıştı önceden.

Benim teknem aşağıda durmuyor. Marin Traffic internet uygulaması benim için önemli. Seyir sırasında kullanıyorum. Özellikle boğaz geçişlerinde , Marmara da çok işe yarıyor.

Hazır adamını bulmuşken sormasamıydım ne yapasaydım anlamadım ki?

Çevrimdışı Mehmet Atay

  • *
  • İleti: 965
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #7 : 08 Ekim 2017, 19:22:18 »
Ama alınacaksan biz nasıl rahat yazarız ki...
Takılma.
Devam.
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Çevrimiçi Oğuzhan Oğuz

  • *
  • İleti: 1603
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #8 : 08 Ekim 2017, 20:19:24 »
Özgür kasma,

Mesela bir gün Ersin karşımıza söyle çıkacak.
“Arkadaşlar, dün yıkanırken elimden şampuan düştü. Baktım batmıyor, aksine suyun üstünde yüzüyor. Demek ki suyun kaldırma kuvveti var. Bundan faydalanmamız lazım”

Bu arada evde “evreka, evreka” diye bağırsığı da rivayet edilir.
Şampuan ahşap kutudaydı sanırım. Plastik olsa batardı zira :).


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı Mehmet Atay

  • *
  • İleti: 965
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #9 : 08 Ekim 2017, 21:07:40 »
Ama fiber tekneler batmıyor...
Şimdi bunu da çözmek lazım.
Doğal olmayan ve tek başına batan birşeyden nasıl yani !
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

ersin böke

  • Ziyaretçi
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #10 : 08 Ekim 2017, 21:08:27 »
 :)

Çevrimdışı Özgür Ökten

  • *
  • İleti: 1116
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #11 : 08 Ekim 2017, 21:30:32 »
Ama alınacaksan biz nasıl rahat yazarız ki...
Takılma.
Devam.
Vurun vurun! Hep beraber yüklenirsek indiririz bu liberali! :D
><(((º>

Çevrimdışı Özgür Ökten

  • *
  • İleti: 1116
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #12 : 08 Ekim 2017, 22:01:54 »
Özgür, vericilerin çalışıp çalışmadığı ile ilgili son durumu bilmediğini, çok güvenilmemesi gerektiğini yazmıştı önceden.
Bu sistemin en büyük riski tüm altyapının, alıcı istasyonların amatörler tarafından, kendi amatör imkanları ile, gönüllülük esasına göre kurulması ve işletilmesidir. (Gerçi bu amatör gönüllü çalışmaları adamlar gayet güzel satıp iyi para kazanıyor ya, bu da başka mesela..)

İstasyonların bazıları marintraffic'in sağladığı profesyonel AIS receiver kullanıyor, bir kısmı kendi temin ettiği daha basit receiverları, bazıları VHF telsizden modifikasyon (Discriminator) ile yapılmış receiver ve bazıları da DVB-T USB alıcı ile bilgisayar destekli SDRSharp yöntemini kullanıyor.
Alıcı dışında anten konfigürasyonları da benim tüm Marmarayı kapsamak için özel olarak imal ettiğim yüksek kazançlı-yönlü MOXON veya pro YAGI antenlerden, standart tekne tipi VHF antenlere ve hatta basit tel-çubuk antenlere kadar değişiyor.

Tüm bu farklılıklar en iyi kombinasyonda kapsadığı bölgedeki AIS sinyallerinin max %90'ını alırken kombinasyona göre bu verim %10 'a (yüzde on) kadar düşüyor. (Yani o bölgedeki 100 gemiden sadece 10'u görünüyor gibi düşün.)

İlk günlerden bu güne alıcı istasyon işletmek ile ilgili yaşadığım sorunları, olayları, sonuçları değerlendirdiğimde bu altyapı üzerinden alınan datalara güvenerek seyir yapılmaması gerektiğini her fırsatta altını çizerek belirtiyorum.

Bir istasyon hiç çalışmıyor, düşük verimle, hatalı, kesintili çalışıyor veya normal performansında çalışıyor olabilir.
Bunun bir kontrolü, denetimi, verimi arttırmayı sağlayacak zorlayıcı bir sistem yok.
Tamamiyle istasyonu işleten gönüllü kişinin keyfi, ilgisi, merakı, becerisi, ekonomik imkanlarına göre değişiyor.

Kısaca, sistemdeki sinyaller EKSİK, GECİKMELİ ve HATALI olabilir. Oluyor. Olacak.

Benim teknem aşağıda durmuyor. Marin Traffic internet uygulaması benim için önemli. Seyir sırasında kullanıyorum. Özellikle boğaz geçişlerinde , Marmara da çok işe yarıyor.
Elbette, en kötü halinde bile bu sistem inanılmaz faydalı, önemli.
Böyle olmasa günlerimi, aylarımı harcamaz, kendimi ihbar etmek pahasına idare ile açık açık yazışmazdım.

Bahsettiğim tehlike bu sisteme güvenmekle ilgili. Güvenip rahatlamakla ilgili.
Bilmediğin bir koya karanlıkta sadece chartplotterdaki haritaya bakarak girmek kadar tehlikeli.
><(((º>

ersin böke

  • Ziyaretçi
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #13 : 09 Ekim 2017, 05:27:22 »
Özgür, bu durumda gönüllülük ilkesi ile çalışan bu vericiler aslında işin kalbi. Gerisi hikaye. Dur ben sana bir telefon edeyim merak ettim bu işin büroktatik detaylarını..

Çevrimdışı Özgür Ökten

  • *
  • İleti: 1116
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Marine traffic..
« Yanıtla #14 : 09 Ekim 2017, 10:26:56 »
Gizlim saklım kalmadı, buradan da cevaplarım her soruyu! :)
><(((º>