Gönderen Konu: RÜZGAR FIRTINA VE FIRTINA TAHMİNİ  (Okunma sayısı 11192 defa)

Çevrimdışı Tan Kaan Özkan

  • *
  • İleti: 2174
Ynt: RÜZGAR FIRTINA VE FIRTINA TAHMİNİ
« Yanıtla #45 : 27 Şubat 2018, 22:47:56 »
Recep  Abi , bu fırtınaların bir kısmı karasal fırtınalar, sonradan gemici takvimine girmiş. Bu fırtınaların bir kısmı günümüz denizciliğine pek bir etkisi yok. Bu gemicilik takvimine , Kocakarı Takvimi ve Kameri takvimdeki fırtınaları harmanlamışlar. Birde  yirminci yüzyılın başında Hızır- Kasım takvmini uydurup Miladi takvime uyarlamışlar. Dolayısı ile bir anda gemici takviminde yılın yarısı fırtına olmuş.

Herkes ilgi alanı neyse ona bakıyor haliyle.

Bağ, bahçe ile uğraşmayı sevenler için ekleyeyim. Toplu olarak kolaylık olur.
Hem deniz, hem kara aynı takvim nasılsa.  ;)

(Sağ tıklayıp, "resme bak" deyiniz. üstüne bir kere de tıklarsanız, tamamdır  ;D )


Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1434
Ynt: RÜZGAR FIRTINA VE FIRTINA TAHMİNİ
« Yanıtla #46 : 27 Şubat 2018, 22:48:41 »
Ahmet reislerin ikiside doğru sadece 30 knot üstü havada gidebilen yada gidemeyen tekneler olarak kategorize edebiliriz en azından ben Kabaalioğlu reisin mesajından onu anlıyorum.

7 kuvvet bir havada HR 352  katalog için çekilmiş bir resmi .Havanın ne kadar estiğini nerdenmi biliyorum . 😀 Müneccimim.






Çevrimiçi Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 4693
Ynt: RÜZGAR FIRTINA VE FIRTINA TAHMİNİ
« Yanıtla #47 : 27 Şubat 2018, 22:55:56 »
Ahmet reislerin ikiside doğru sadece 30 knot üstü havada gidebilen yada gidemeyen tekneler olarak kategorize edebiliriz en azından ben Kabaalioğlu reisin mesajından onu anlıyorum.

7 kuvvet bir havada HR 352  katalog için çekilmiş bir resmi .Havanın ne kadar estiğini nerdenmi biliyorum . 😀 Müneccimim.



Olmamış ana yelkene camadan vurmuş. ;D
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1434
Ynt: RÜZGAR FIRTINA VE FIRTINA TAHMİNİ
« Yanıtla #48 : 27 Şubat 2018, 22:59:00 »
Ooops 30 knot üstü malesef 1. Camadan ve %100 flok istiyor .Clavella 26 feet çok zorlansada camadansız gidebiliyor.

Çevrimiçi Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 4693
Ynt: RÜZGAR FIRTINA VE FIRTINA TAHMİNİ
« Yanıtla #49 : 27 Şubat 2018, 23:30:14 »

Ahmet reislerin ikiside doğru sadece 30 knot üstü havada gidebilen yada gidemeyen tekneler olarak kategorize edebiliriz en azından ben Kabaalioğlu reisin mesajından onu anlıyorum.


Tabi bu başka bir bakış açısı, sıradan markalı teknelerde yüksek havalarda gidebiliyor, hatta bazıları gayet güvenli görünüyorlar, ama sayende HR 352 ile de seyrimiz oldu, Baba 30 ile zaten epeyce olmuştu. Sıradan teknelerle farkı net görebiliyorum. Ben aynı ben olduğuma göre  kayıklara göre havaya bakış açımız değişebiliyor.

Bir anda Böke'nin Ayvalık Marinada adamın birinin sorusuna verdiği yanıt geldi. Tayo-Mar ile Burak , ben ve Böke Gökova- İstanbul seyrinde Midilli Babakale rotasından döndük Ayvalığa, biraz mücadeleden sonra marinaya bağlandık. Tabiki biz tabiri caizse sıçan gibi ıslanmışız. Kayığa üç kere dalga çökmüş.
Tabi iskelede bir sürü meraklı topluluk her zaman olduğu gibi.
Birisi sordu hava kaç esiyordu diye.
Böke de cevap şu " bizim için 15 ten sonrası hep aynı o yüzden bilmiyoruz ama bayağı yüksekti herhalde çan da çalıyordu çünkü"
Adam masumane bir şekilde  niyeki diye sordu.
Böke 'den cevap bomba gibi " çünkü on beşten sonra biz hep ıslağız, yani yukarısının önemi yok"

Adamcağız garip garip baktı gülemedi de halimize.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1434
Ynt: RÜZGAR FIRTINA VE FIRTINA TAHMİNİ
« Yanıtla #50 : 27 Şubat 2018, 23:41:17 »
Sorma Ahmet reisim Tayomar denince aklıma Camadan değil Damacan(a) geliyor .Çok tırsmıştım ne işi bu cam parçasının teknenin içinde diye.