Gönderen Konu: Dizayn Kategorileri A,B,C,D  (Okunma sayısı 450 defa)

Çevrimdışı Özgür Ökten

  • *
  • İleti: 1086
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #15 : 14 Haziran 2020, 23:45:14 »
Bu hesapların hepsi teknenin fabrikadan çıktığı çıplak haliyle yapılıyor sanırım..

Nasıl fuarda fiyat listesinde 100bin euro fiyatı olan tekne, en minimum kullanacağınız opsiyonları (güvenlik, elektronik, yelken, konfor vb.) eklediğinizde 180bin euro oluyorsa, aynı şekilde fabrikadan çıkan teknenin içine tonla malzeme dolduruyoruz.. kesin kategorisi 1-2 kademe düşüyordur gezi teknelerinin..

basit tek bir 150W civarı güneş paneli 15kg civarı.. 3-4 panel 50-60kg ağırlık.. eh onun monte edildiği krom konstrüksiyon zaten 100kg vardır, hem de güvertede değil, yüksekte duruyor..
radar da 10-15kg civarında, çok değil ama güverteden tee 10m yukarıda duruyor, kuvvet kolu oldukça fazla..
hadi bi de mataforada bot var diyelim oh oh!

Bırak okyanusu, göle kaç! :D

gezi teknelerinde ıvır zıvır o kadar çok malzeme var ki, teknenin alabora olduğunu düşün, 110 dereceden sonraki yeniden doğrulma grafiğini unutun! mümkün değil içindeki tüm malzemeler dolaplardan dökülmüş, farşlar, kumanyalar, sular etrafa saçılmışken o grafikteki doğrulma momentini sağlayamaz..

uzun yol gideceklerin çok çok iyi hazırlık yapmaları şart..
neta çok önemli! :)
><(((º>

Çevrimiçi Kemal Gündüz

  • *
  • İleti: 935
  • Selamlar
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #16 : 14 Haziran 2020, 23:52:53 »
Youtube’de bir İngiliz yat dergisi eski bir yelkenliyi feda ederek liman içinde alabora testi yapmıştı. Tekne içine manken denizciler yerleştirip kameralarla kayıt yapmışlardı. Bırakın farş tahtalarını, muhtemel oluşan basınç nedeniyle yerlerine vida ile tespit edilmiş tüm ahşaplar yerlerinden kopmuştu.
Benzer bir olay bir arkadaşımın batan trawler teknesinde yaşandı. Köprüde sac zemine 6 adet cıvata ile tespit edilen dümenci koltuğu yerinden fırladı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimiçi Kemal Gündüz

  • *
  • İleti: 935
  • Selamlar
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #17 : 15 Haziran 2020, 00:07:49 »
Youtube’de Yachting Monthly sailboat capsize test olarak aratırsanız yaklaşık 17 dakikalık testte olacaklar görülüyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1801
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #18 : 15 Haziran 2020, 00:22:06 »
Bir yerde hatamı yapıyorum diyordum buldum HR kişi sayısı sabit ondan bağımsız birde bagaj maksimum yükleme kapasitesi veriyor Bu kapasiteyi tüm extralar seçildikten sonra Her tekneye ayrı belirliyor .Özgürün paylaştığı ilk dosyada Bavaria da bunu vermiş dikkat etmemişim. Bir örnekte Erolun aldığı Hunter 44  10 kişi + bagaj 2460 kg max diye belirtmis.  10 kisi 750 kg ise 1710 kg kapsitemiz var ondan sonra kategori B ye düşüyor ondan sonra eklenecek her kişi dramatik bir şekilde C ve D ye düşürüyor tekneyi  belirtilen Kişi sayısından bağımsız  marjımız var ama çok fazla değil anladığım kadarıyla .Tabi Özgürün dediği gibi bu bagaj hakkını nasıl nereye yüklediğimiz kritik bir konu bence su hattının altı yada üstüne koymakta çok fark yaratacaktır Teknedeki depolama alanları dolaplar dışında bir yükleme farklı sonuçlar verebilir.


Çevrimiçi Kemal Gündüz

  • *
  • İleti: 935
  • Selamlar
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #19 : 15 Haziran 2020, 00:26:54 »
Ben geçenlerde Hanse 548 kullanıcı kitabını okudum. En önem verdikleri konu buydu. Alman olmalarından kaynaklanıyor olabilir bu konudaki hassasiyetleri. Aynı yaklaşım okuduğum Beneteau Sense kitapçığında çok daha yüzeysel geçilmişti


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1801
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #20 : 15 Haziran 2020, 00:45:16 »
Ben geçenlerde Hanse 548 kullanıcı kitabını okudum. En önem verdikleri konu buydu. Alman olmalarından kaynaklanıyor olabilir bu konudaki hassasiyetleri. Aynı yaklaşım okuduğum Beneteau Sense kitapçığında çok daha yüzeysel geçilmişti


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Teknenin Gövde dizaynıda sanırım bu kapasitede önem arzediyor Eski teknelerde karınlı dersek yanlış söylemiş olurmuyum bilmiyorum ama bendeki teknede su tankı ve mazot tankı salmayı tamamlıyor ciddi bir ağırlık su hattının altında .Stabiliteye olumlu etki ettiği kesin. Yeni teknelerde bu üretim pahalı olduğu çin  yapılmıyor HR de yapmıyor Amel de artık .Ben eski tekne seviyorum sanırım yenilere hiç bakmak gelmiyor içimden herhalde bu teknemden sonra hızlı katamaranlara gönlüm kayabilir. Marinalar iyice abarttılar bu sene Göcek 100 m2 ye 175.000 tl ücret istiyor .Küçük iyidir vazgeçtim.




Çevrimiçi Kemal Gündüz

  • *
  • İleti: 935
  • Selamlar
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #21 : 15 Haziran 2020, 00:49:44 »
Su ve mazot tanklarını yatak altlarına koymak ve hatta akü ve klima kompresörlerinide çok kolay oluyor.
Yalnız geçenlerde yeni Amel tanıtım videosunu izledim. Yanlış hatırlamıyorsam, mazot değilde su tankları tam merkezde su hattının altında idi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1801
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #22 : 15 Haziran 2020, 01:07:50 »
Yatak altları yeni teknelerde su hattının altı olmuyor benim bildiğim.

Çevrimiçi Kemal Gündüz

  • *
  • İleti: 935
  • Selamlar
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #23 : 15 Haziran 2020, 01:09:22 »
Ben zaten su hattı altını kast etmedim. Yatak altına yerleşim kolaylarına geliyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimiçi Kemal Gündüz

  • *
  • İleti: 935
  • Selamlar
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #24 : 15 Haziran 2020, 01:12:02 »
Birde yeni teknelerde salonda tavan yüksekliği özellikle 50 ft ve üzerinde yaklaşık 2.10 metre. Tankları zeminde tasarlasalar bu yükseklik epeyce azalacak, yok ısrar etseler bu defa gövdenin borda yüksekliği artacak, en kolayı koy yatak altına gitsin


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1801
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #25 : 15 Haziran 2020, 01:14:20 »
Ben zaten su hattı altını kast etmedim. Yatak altına yerleşim kolaylarına geliyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Başka koyacak yerleri yok ondandır.

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1801
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #26 : 15 Haziran 2020, 01:36:17 »
Çok beğendiğim bir tekne Yeni eskilerden HR 46 Bundada STIX 125











Çevrimdışı Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 5032
Ynt: Dizayn Kategorileri A,B,C,D
« Yanıtla #27 : 15 Haziran 2020, 10:39:04 »
Bizim Baba'larda koltukta, yatakta , lavaboda suyun altında. Tankları söylemiyorum bile, onlar suyun neredeyse 70 cm altında. Lavabonun su altında olması kötü aslında , lavabo suyunu dışarı basmak gerekiyor . Birde vana ve deve boyunlarına çok dikkat gerekiyor. Koltukların ve oturma grubunun su altında olması ise kışın deniz soğukluğunda bir miktar serinlik yaratıyor. Ama bu dezavantajına rağmen , demirdeyken fazla sallanmaması ve deniz tutmamasına olumlu etkisi herşeye değer.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/