Gönderen Konu: Barınak ve Marinalar Ne Kadar Güvenli?Teknelerimizi korumak içinneler yapmalıyız  (Okunma sayısı 201 defa)

Çevrimiçi Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 4695
Bu hafta yaşadığımız sıradan bir güneyli fırtınada her yer allak bullak oldu. Whatsapp gruplarında gördüğüm fotoğraf ve videolar ismini çok duyduğum bir çok popüler yer hakkında oldukça şaşırmama neden oldu.Mesela sezonda herkesin yer bulmak ve konaklamak için birbirini paraladığı güneydeki bir barınağın videosunu gördüm, kışlayan tekneler koç boynuzlarını kopartacak gibi karaman vuruyordu. Yine en büyük marinalardan birinin bir pontonunun videosunu gördüm , tekneler hep birlikte yatıp yatıp kalkıyordu . Usturmaçaların sıkışmadan dolayı uyguladığı baskı vardevela tellerini ve dikmelerini yerinden oynatıyordu. Daha bir sürü irili ufaklı yerin videosunu gördüm isim belirtmek yanlış olur diye isimlerini yazmıyorum. Ama tekneler bu kadar mı kıymetsiz  bilemedim, yada biz teknelerimize çok zor şartlarda sahip olduk ondan böyle hissediyorda olabiliriz. Bizim barınakta da lodos sıkıntı yaratabiliyor ama biz fırtına döneminde gidip teknemizin  içinde bekliyoruz. Esnek tonoz, koltuk halatlarında yaylar ilave fırtına için scoter lastikleri  her şey tam. Ama Yinede risk çok  bizim teknemiz sağlam olabilir ama biri kopar gelir yine bize zarar verir  diye bekliyoruz. Keyifli de olmuyor değil , konu komşu sohbet muhabbet  güzel vakit geçiriyoruz.
Bu başlığı bu tip barınak ve marinalarda kışlayanlar neler yapabilir diye açtım. Malum ülkemizde bir sürü hatalı barınak , liman ve marina var. Hele Karadenizdeki barınakları saymıyorum bile. Bir çoğuna sert havada girilemiyor bile.

Neyse efendim asıl konu bu tip yerlerde tekne bırakanlar neler yaparak zararı en aza indirebilirler ?

Buyrunuz;

S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimdışı Erman Yerman

  • *
  • İleti: 1573
    • instagram
Geçtiğimiz 3 yılda 2 fırtınada işten kaçıp basıp gittim marinaya. Mersin hazırlıksız. Sağolsun Kumkuyu marina olabildiğince önlem almış idi. Sonuncusunda pontona vardığımda yağmur paralel şekilde gözüme vuruyor, dalga ile serpinti ponton üzerinden geçiyordu. O anda motora basmadan yapabilecek hiçbirşey yok. Kendi kayığımın 24'lik 3 kollu halatın azıcık gördüğü özürlü yerinden koptuğunu gördüm. Sonra Merem'in sunumunda gördüm izbarçonun bile zayıfladığını. Yayların bu kadar işe yaradığını bilmezdim. Bir de şurada biz bizeyiz satır arasında söyleyeyim; ne yapın ne edin fırtına nerden vuruyorsa pontonda teknenin kıçını oraya verin

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Çevrimiçi Öcal Turan

  • *
  • İleti: 301
Tonoz ve tonoz halatının , koltuk halatlarının ya da demir atılmış ise demirin sağlam olması önemli , sonrasında tekne de nöbet. Dediğin gibi ipini halatını koparan tekneler çok oluyor barınaklarda.
İyi bir fırtına olacaksa teknenin üzerindeki rüzgar tutan her şeyi de sökmek, botu filan sağlama almak  lazım.
Boyu aynı tekneler yan yana duruyorlarsa direklerinin birbirine vurmaması için başlı - kıçlı durmalarında da fayda var.

Aklıma hemen gelenler bunlar.

Çevrimiçi Öcal Turan

  • *
  • İleti: 301
Bir de bot motorunuza kilit vurup açıkta olta kamışı vb. Kalk gidelim olacak şeyler bırakmamak lazım.