Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Egzosdan Beyaz Duman

  • *
  • İleti: 929
Egzosdan Beyaz Duman
OP: 20 Şubat 2019, 14:44:23
Dün barınağa uğradığımda deniz çarşaf gibiydi canım çekti yarım saat bir turlayayım dedim. Tekne yatıyordu 2 aya yakın süredir. Koltukları, tonozu atıp barınaktan çıkarken 2000 devir verdim ve yoğun beyaz duman çıkmaya başladı egzozdan. Düşük devirde de bir miktar atıyor. Tekneyi ilk aldığımda bu yoktu, geçen sezonun sonlarına doğru başlayıp arttığını fark ettim ve iyice arttı. Adam gibi bir bakım yaptıracağım zaten ama teşhis açısından ne dersiniz reisler?

Yakıt sistemi mi? Soğutma sistemi mi? Yoksa motor içi bir sıkıntı mı?

Bir arkadaş su çok soğuk bu aralar su buharıdır filan dedi ama dediğim gibi zaman içinde arttı. İnternette bir sitede aşağıdaki bilgiler var beyaz dumana alakalı. Motor 28 hp Lombardini dizel. Yani çok yazıyor çiziyor insanlar en kötü senaryoları ama pratikte karşılaşan var mı diye sordum.


WHITE SMOKE

White smoke can be caused by either excess fuel or an internal coolant leak in your engine. This is a case where you’ll probably want to call in the diesel pros, but here’s a diagnostic tip:

While the engine is smoking, hold your hand over the exhaust outlet for 20 seconds or so. Don’t restrict the exhaust, just attempt to coat your fingers with the smoke. Then hold your hand up close to your face. If you smell a strong diesel odor, the white smoke means the extra fuel is in such excess that it can’t even begin to ignite (as compared to black smoke, where partial ignition has occurred). Typically, this white smoke indicates a serious fuel injection problem.

If you don’t smell a strong diesel fuel odor, touch one of your fingers to the tip of your tongue. If you get a sweet taste in your mouth, stop right there: An internal coolant leak is indicated. (The sweetness is the antifreeze in the coolant, which is poisonous if you were to drink it.) This is also going to require the diesel doc unless you’re very handy yourself. What’s indicated is a blown head gasket or, in a worst-case scenario, a cracked cylinder head.

So, the bottom line here is that any excess of smoke from your diesel exhaust is indicative of a problem. Don’t ignore it!
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#1: 20 Şubat 2019, 15:02:06
Bence yoğun beyaz duman SU BUHARIdır.Yani egzoz gazının geçtiği yol üstünde su bulunmaktadır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 929
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#2: 20 Şubat 2019, 15:07:37
Hem buraya yazdım hem de bir yandan araştırıyorum, şu sitede güzel bilgiler var:
http://www.sailingncruising.com/boat-maintenance/white-smoke-exhaust/

Demiş ki:
------------
Nine times out of ten white steam is down to reduced raw water flow which could be caused by:

Clogged up heat exchanger
Damaged impeller or leaky impeller housing
An obstruction clogging the raw water inlet or debris clogging your raw water filter.
Growth reducing raw water flow in your sail drive (if you have one)

-------------
Muhtemelen bunlardan biri... Altı filan leş gibi  zaten, kekamoz tutunca yapıyor bunu zannedersem... Az su alıyor içeri
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

e

erdal duran

Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#3: 20 Şubat 2019, 15:14:28
    Doğan hocam, aşağıdaki linkte Mehmet Erem, Erol Şar, Rıza İli, vd. gibi değerli dostların oluşturduğu omerta grubunun verdiği motor kursunun videoları var. Sanırım tamamı 8 video olacak. Bu videolardan motorla ilgili, amatör olarak, ihtiyacınız olan tüm bilgileri alabilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=e3t6MdYrTN4
  • IP logged

  • *
  • İleti: 929
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#4: 20 Şubat 2019, 15:16:30
    Doğan hocam, aşağıdaki linkte Mehmet Erem, Erol Şar, Rıza İli, vd. gibi değerli dostların oluşturduğu omerta grubunun verdiği motor kursunun videoları var. Sanırım tamamı 8 video olacak. Bu videolardan motorla ilgili, amatör olarak, ihtiyacınız olan tüm bilgileri alabilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=e3t6MdYrTN4

Bunları görmemiştim, sağolun Erdal Reisim
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 151
  • Keşke insanyürüyüşünü dünya ile bütünleştirebilsek
    • Kapina
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#5: 20 Şubat 2019, 15:32:35
Eksozdan çıkan beyaz duman genelde benzinli motorlarda yağ yakmasının işareti kabul edilir.

Buhar yüzünden eksozun duman rengi olağan halinden değişikse, bu dumana bir ayna veya benzeri parlak bir cisim tutulursa üzerinde su damlaları birikir. Bundan yaktığının su buharı olduğu anlaşılabilir. Su buharı eksoz sisteminde birikir genellikle. Bir süre sonra atılır ve dumanın rengi normale döner. Normal olan rengi hafif maviye dönük fazla koyun olmayan bir dumandır. Siyaha yakın bir renkte duman, yakıt -benzin- fazlalığının işaretidir.

Pistonların yanma hücresine yağ birkaç şekilde gelebilir. En çok rastlananı, silindir kapak contasındaki bir arızadan -sızıntı, kaçak- olabilir. Ayrıca pistonda yağ ve kompresör olmak üzere iki tür sekman vardır. Yağ sekmanlarının zamanla aşınması, yanma hücresine anormal bir yağ miktarının birikimine sebep olur.

Motorun eksoz gazının ölçümüyle bu konuda daha sağlıklı bir bilgi alınabilir.

Benzine yağ karıştırılşarak çalışan motorlar da var. Bu tür motorlarda bilmeden fazla yağ konulmuş da olabilir.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Şubat 2019, 15:45:24 Gönderen: Mehmet Sürücü »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4208
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#6: 20 Şubat 2019, 15:47:08
Beyaz mı, bulutsu mu Doğan reis?

Benim iki yıl önce başıma gelmiş, ustaca bütün Heyamola'yı ayağa kaldırmıştım. Nihayeten, Cooler çıkışındaki dirseğin zamanla içinin dolması(vasfını yitirmesi) nedeniyle olduğu ortaya çıktı. Ama renk beyazdan ziyade, su buharı gibi, bulutsu bir renkti.

Bu arada dikkat, havadaki nem oranından da olabiliyor. Aynı belirti mesela gündüz hava sıcakken gözlenemiyordu.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 929
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#7: 20 Şubat 2019, 15:54:14
Beyaz mı, bulutsu mu Doğan reis?

Benim iki yıl önce başıma gelmiş, ustaca bütün Heyamola'yı ayağa kaldırmıştım. Nihayeten, Cooler çıkışındaki dirseğin zamanla içinin dolması(vasfını yitirmesi) nedeniyle olduğu ortaya çıktı. Ama renk beyazdan ziyade, su buharı gibi, bulutsu bir renkti.

Bu arada dikkat, havadaki nem oranından da olabiliyor. Aynı belirti mesela gündüz hava sıcakken gözlenemiyordu.

Su buharı çok büyük ihtimalle, basitten başlayacağız bakalım kademe kademe... "Challenge" arıyordum kendime son zamanlarda iyi oldu...  ;D
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#8: 20 Şubat 2019, 15:55:33
Beyaz mı, bulutsu mu Doğan reis?

Benim iki yıl önce başıma gelmiş, ustaca bütün Heyamola'yı ayağa kaldırmıştım. Nihayeten, Cooler çıkışındaki dirseğin zamanla içinin dolması(vasfını yitirmesi) nedeniyle olduğu ortaya çıktı. Ama renk beyazdan ziyade, su buharı gibi, bulutsu bir renkti.

Bu arada dikkat, havadaki nem oranından da olabiliyor. Aynı belirti mesela gündüz hava sıcakken gözlenemiyordu.
Evet rotanı bile değiştirmiştin.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5770
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#9: 20 Şubat 2019, 16:08:31

Su buharı çok büyük ihtimalle, basitten başlayacağız bakalım kademe kademe... "Challenge" arıyordum kendime son zamanlarda iyi oldu...  ;D

Bazen sistemde hava olması da yapabiliyor. Ama Bülent'in dediğinin dışında mazotun sulu olması da bunu yapabilir.Genelde de bu yüzden olur. Esaslı bakım yapılmayacaksa filtrelerin kontrol edilmesi de önemli.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 929
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#10: 20 Şubat 2019, 16:22:40

Su buharı çok büyük ihtimalle, basitten başlayacağız bakalım kademe kademe... "Challenge" arıyordum kendime son zamanlarda iyi oldu...  ;D

Bazen sistemde hava olması da yapabiliyor. Ama Bülent'in dediğinin dışında mazotun sulu olması da bunu yapabilir.Genelde de bu yüzden olur. Esaslı bakım yapılmayacaksa filtrelerin kontrol edilmesi de önemli.

Depo %85 filan full yatıyordu Ahmet Reisim, separ'dan anlaşılır değil mi su meselesi?
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 5770
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#11: 20 Şubat 2019, 16:32:06

Su buharı çok büyük ihtimalle, basitten başlayacağız bakalım kademe kademe... "Challenge" arıyordum kendime son zamanlarda iyi oldu...  ;D

Bazen sistemde hava olması da yapabiliyor. Ama Bülent'in dediğinin dışında mazotun sulu olması da bunu yapabilir.Genelde de bu yüzden olur. Esaslı bakım yapılmayacaksa filtrelerin kontrol edilmesi de önemli.

Depo %85 filan full yatıyordu Ahmet Reisim, separ'dan anlaşılır değil mi su meselesi?

Evet Doğan Hocam anlaşılır.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 929
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#12: 20 Şubat 2019, 16:36:19
Dün bi göz attım separa istop edince fena görünmüyordu, sıradan bakacağız artık... Soğutma sistemi ile alakalı sıkıntı diye tahmin ediyorum. Kekamozdan yeterli su alamıyor veya impeller da olabilir çünkü kademeli olarak arttı bu problem.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Şubat 2019, 16:38:46 Gönderen: Doğan Erbahar »
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4208
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#13: 20 Şubat 2019, 17:08:15
Dün bi göz attım separa istop edince fena görünmüyordu, sıradan bakacağız artık... Soğutma sistemi ile alakalı sıkıntı diye tahmin ediyorum. Kekamozdan yeterli su alamıyor veya impeller da olabilir çünkü kademeli olarak arttı bu problem.

Doğan Reis, sistemdeki o parça ne zaman değişmiş bir bakıverin.
Bana söylenen ihitmallerin hepsi burada yazıldı, ve nihayeten dediğim çıktı.
Eğer o dirsek yeni ise, muhtemelen diğer arkadaşların söylediklerinden biri çıkacaktır ki, umarım öyledir.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 5770
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Egzosdan Beyaz Duman
#14: 20 Şubat 2019, 17:15:33
Dün bi göz attım separa istop edince fena görünmüyordu, sıradan bakacağız artık... Soğutma sistemi ile alakalı sıkıntı diye tahmin ediyorum. Kekamozdan yeterli su alamıyor veya impeller da olabilir çünkü kademeli olarak arttı bu problem.

Doğan Reis, sistemdeki o parça ne zaman değişmiş bir bakıverin.
Bana söylenen ihitmallerin hepsi burada yazıldı, ve nihayeten dediğim çıktı.
Eğer o dirsek yeni ise, muhtemelen diğer arkadaşların söylediklerinden biri çıkacaktır ki, umarım öyledir.

Abi senin sorun Volvoların kronik sorunu , Doğan Hocamın Makine yeni nesil Lombardini, dirsek yapısı farklı olabilir.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

 
Yukarı git