Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Otopilot

  • *
  • İleti: 1647
    • instagram
Ynt: Otopilot
#15: 17 Ocak 2017, 12:55:09
Burada şöyle bir durum ortaya çıkıyor. Yeke dümeni kullanabilmek için hidrolik dümeni devre dışı bırakmam gerekiyor, aksi takdirde hareket ettiremem. Hidrolik dümenden gelen mili dümen palasıyla bağlandığı yerden kolayca çıkarabilirim diye düşünüyorum. Bu durumda yeke tipi otopilotlar, en uygun ve basit çözüm gibi duruyor. Şimdi de yeke kol uzunluğu, hangi otopilotun buna yeterli olup olamayacağı konusu devreye giriyor.
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1457
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Otopilot
#16: 18 Ocak 2017, 03:33:07
Yeke pilotların öncelikli seçimi tekne tonajına göre yapılıyor. Güç olarak uygun cihazı bulduktan sonra manuallerindeki montaj ölçülerine ve uzatma parçalarına bakıp senin tekneye fiziken uygun olup olmadığını anlayabilirsin.

Uzatmalı şöyle görünüyor;


öZgür

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1647
    • instagram
Ynt: Otopilot
#17: 18 Ocak 2017, 09:53:27
Yeke pilotların öncelikli seçimi tekne tonajına göre yapılıyor. Güç olarak uygun cihazı bulduktan sonra manuallerindeki montaj ölçülerine ve uzatma parçalarına bakıp senin tekneye fiziken uygun olup olmadığını anlayabilirsin.

Uzatmalı şöyle görünüyor;


öZgür

Özgür reisim, değerli bilgiler için çok teşekkür ederim.
Simrad'ın TP32 modeli var, sanırım en uygunu o gibi. fiyatı da ABD'de 680 dolar civarı. Oralardan gelecek bir eş dost bulabilirsem değerlendirmeye alacağım.  Bakalım artık yavaş yavaş ilerleyeceğiz.

İnternette 300€'ya st3000 var ama Cenk reis alma dediği için almayacağım.
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 3572
Ynt: Otopilot
#18: 18 Ocak 2017, 10:32:17
Otopilot..?




Ben bu sistem ile çok rahatım.. Benzer bir uygulamayı trinket için de görmüştüm. Sadun Boro da flok için kullanmış.

Otopilot seçerken dikkat etmen gereken yelken seyrindeki performansı. Örnek bende St 2000 var fakat sert havalarda ful arma yelken seyrinde yetersiz kaalbiliyor.

Ancak motor seyri ve doğru yelken trimlerinde çok iyi performansı var.  Çok güçlü bir otopilot da çok enerji tüketiyor..

Kasnaklı sistemler bence o kadar kötü değiller.. En azından tamiri kolay.. Cengo bilir.. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1647
    • instagram
Ynt: Otopilot
#19: 18 Ocak 2017, 10:58:47
Otopilot..?




Ben bu sistem ile çok rahatım.. Benzer bir uygulamayı trinket için de görmüştüm. Sadun Boro da flok için kullanmış.

Otopilot seçerken dikkat etmen gereken yelken seyrindeki performansı. Örnek bende St 2000 var fakat sert havalarda ful arma yelken seyrinde yetersiz kaalbiliyor.

Ancak motor seyri ve doğru yelken trimlerinde çok iyi performansı var.  Çok güçlü bir otopilot da çok enerji tüketiyor..

Kasnaklı sistemler bence o kadar kötü değiller.. En azından tamiri kolay.. Cengo bilir.. :)

Flok, cenova hatta ana yelken destekli düzenekler dahi var. Bunlardan birini muhakkak uygulayacağım ama uzun motor seyirleri için otopilot elzem diye düşünüyorum.
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Otopilot
#20: 18 Ocak 2017, 12:06:17
Erman Reis , Eğer dümenim hidrolik olsa idi , motor seyri için alacağım tek otopilot hidrolik sistemle çalışanlar olurdu. Mevcut pistonu kullanırsın (bir stoplama valf i koyarak) maliyetin düşer , beynini muhtelif cihazlara (GPS ,Chart plotter ,Gyro pusula , rüzgar dümeni vb.) bağlantı yaparsın uzun seyirlerde çok rahat edersin. Eski teknemde şimdilerde olmayan Simrad AP 5 var idi ,evet biraz para verdim ama çok rahat ettim.   :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3572
Ynt: Otopilot
#21: 18 Ocak 2017, 12:51:56
Otopilotun önemi malum..

Hele benim gibi tek başına seyir yapıyorsan elzem.. Başta ben de bu tür sistemler için , her durumda kullanılmaz diye düşünüyordum. Ancak performansı beni etkiledi..

Üstelik yelken seyrinde rüzgar ile orantılı bir güç, yekeye bindiğinden aslında çok kullanışlı. Üstelik enerji de harcamıyor.

Açıkçası , bir otopilot arızasında bu sistem hayat kurtarır. Ya da Akü problemi yaşadığında..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1341
Ynt: Otopilot
#22: 18 Ocak 2017, 13:44:11
Bulabilirseniz SIMRAD TP 32 tavsiye ederim.Çok uzun yıllar kullandım.Güçlü ve arıza çıkarmayan bir ürün.Raymarin pistonlu ve ayrı ekranlı olanını da araştırın.Model no'sunu hatırlamadım.Gülümser Özharar hanımın Chester isimli teknesinde kullanıyorlar.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 1647
    • instagram
Ynt: Otopilot
#23: 18 Ocak 2017, 14:18:04
Bulabilirseniz SIMRAD TP 32 tavsiye ederim.Çok uzun yıllar kullandım.Güçlü ve arıza çıkarmayan bir ürün.Raymarin pistonlu ve ayrı ekranlı olanını da araştırın.Model no'sunu hatırlamadım.Gülümser Özharar hanımın Chester isimli teknesinde kullanıyorlar.

Raymarine Ev-100 modeli sanırım bunu diyorsunuz:



Nedense simrad tp32 daha güçlü gibi geldi, 600 dolarlık da fiyat farkı var...
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1647
    • instagram
Ynt: Otopilot
#24: 18 Ocak 2017, 14:29:18
Erman Reis , Eğer dümenim hidrolik olsa idi , motor seyri için alacağım tek otopilot hidrolik sistemle çalışanlar olurdu. Mevcut pistonu kullanırsın (bir stoplama valf i koyarak) maliyetin düşer , beynini muhtelif cihazlara (GPS ,Chart plotter ,Gyro pusula , rüzgar dümeni vb.) bağlantı yaparsın uzun seyirlerde çok rahat edersin. Eski teknemde şimdilerde olmayan Simrad AP 5 var idi ,evet biraz para verdim ama çok rahat ettim.   :)

Öcal reisim üzerine eklemleyebileceğim bir tek charplotter var ancak fiyatlar hakikaten çok farklı hidrolik otopilotlar 15.000 tl'den aşağı değil sanıyorum. yalnız sizin dediğiniz gibi stoplama valfi koyarsam toplam harcamadan hangi kalemler çıkacak ki acaba?

Bir de şöyle düşünüyorum; yarın bir gün dümen arızası yaşasam - ki çoğu denizcinin başına geliyor- benim tek güvencem yeke ve dümen palası. Ee yani bir tirhandile de yakışanı budur aslında, en büyük keyif, kıçta oturup yekeyi koltuğunun altına alıp seyretmektir. Akmaz kokmaz...

Yapacağım uzun seyirlerin zamanını asgari 4 saat - azami 12 saat olarak öngörüyorum. Fazla elektroniğe, ilave ekranlara, teferuatta girmeden işimi görecek birşey sanki yeke otopilotu.

Araştırmaya devam...
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1457
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Otopilot
#25: 18 Ocak 2017, 16:01:16
Otopilot seçerken dikkat etmen gereken yelken seyrindeki performansı. Örnek bende St 2000 var fakat sert havalarda ful arma yelken seyrinde yetersiz kaalbiliyor.
Ancak motor seyri ve doğru yelken trimlerinde çok iyi performansı var. 
Kendin cevabını veriyorsun zaten, hiçbir otopilot doğru trim edilmemiş yelken ile dümen tutamaz..
güçlü olan biraz tutar, sonra bir yan dalgada sigortalarını attırır, kartını yakar..

eh zaten bizim kullandığımız amatör tip otopilotlar pupada adam gibi tutamıyor dümeni..
Çünkü teknenin kıçına dalgayı yedikten sonra düzeltmesi para etmiyor..

bunu doğru yapabilmek için okyanus yarış teknelerinde kullanılan, 3 eksende teknenin yalpasını takip eden 3D sensörleri olan ve sezgisel algoritmalar sayesinde dalgayı, teknenin salınımını öğrenerek buna göre insandan daha iyi bile dümen tutabilen, özel otopilotlar kullanılıyor. (NKE ve B&G markasının offshore modelleri mesela..)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 3572
Ynt: Otopilot
#26: 18 Ocak 2017, 23:22:24
Özgür , yelken trimlerini aptın, mis gibi gidiyorsun.. Dur bir çay koyayım diye iniyorsun, O da ne ? sağnak...

Hoop Tayo Mar rüzgar üstüne basmaya başlıyor.. Bizim otopilot ta cırlamaya başlıyor.. Onu dediydim..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1341
Ynt: Otopilot
#27: 18 Ocak 2017, 23:33:18
Bulabilirseniz SIMRAD TP 32 tavsiye ederim.Çok uzun yıllar kullandım.Güçlü ve arıza çıkarmayan bir ürün.Raymarin pistonlu ve ayrı ekranlı olanını da araştırın.Model no'sunu hatırlamadım.Gülümser Özharar hanımın Chester isimli teknesinde kullanıyorlar.

Raymarine Ev-100 modeli sanırım bunu diyorsunuz:



Nedense simrad tp32 daha güçlü gibi geldi, 600 dolarlık da fiyat farkı var...



Evet bundan bahsetmlştim.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Otopilot
#28: 19 Ocak 2017, 01:40:00
Erman Reis , Eğer dümenim hidrolik olsa idi , motor seyri için alacağım tek otopilot hidrolik sistemle çalışanlar olurdu. Mevcut pistonu kullanırsın (bir stoplama valf i koyarak) maliyetin düşer , beynini muhtelif cihazlara (GPS ,Chart plotter ,Gyro pusula , rüzgar dümeni vb.) bağlantı yaparsın uzun seyirlerde çok rahat edersin. Eski teknemde şimdilerde olmayan Simrad AP 5 var idi ,evet biraz para verdim ama çok rahat ettim.   :)

Öcal reisim üzerine eklemleyebileceğim bir tek charplotter var ancak fiyatlar hakikaten çok farklı hidrolik otopilotlar 15.000 tl'den aşağı değil sanıyorum. yalnız sizin dediğiniz gibi stoplama valfi koyarsam toplam harcamadan hangi kalemler çıkacak ki acaba?

Bir de şöyle düşünüyorum; yarın bir gün dümen arızası yaşasam - ki çoğu denizcinin başına geliyor- benim tek güvencem yeke ve dümen palası. Ee yani bir tirhandile de yakışanı budur aslında, en büyük keyif, kıçta oturup yekeyi koltuğunun altına alıp seyretmektir. Akmaz kokmaz...

Yapacağım uzun seyirlerin zamanını asgari 4 saat - azami 12 saat olarak öngörüyorum. Fazla elektroniğe, ilave ekranlara, teferuatta girmeden işimi görecek birşey sanki yeke otopilotu.

Araştırmaya devam...

Erman reis , hidrolik dümeninizi iptal edip kullanmayacaksanız doğrudur yapacağınız şey. Ben hidrolik dümen varken ,şu anda acil durum yekesi olarak teknede bulundurduğunuzu düşündüğüm yeke yi sadece otopilot kullanmak için güverteye alarak ortalığı kalabalıklaştırmamak  adına  tavsiyede bulunmuştum. Kararsız gördüm sizi.  :)
Dümen arızasında hemen aşağıya inip pistonun kafasını dümen palası bağlantısından söküyoruz ve yekemizi takıyoruz.  8)
Selametle,
  • IP logged

 
Yukarı git