Gönderen Konu: Direk Trimi  (Okunma sayısı 3576 defa)

Öcal Turan

  • Ziyaretçi
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #15 : 05 Mart 2018, 22:54:19 »
Bu arada sayın Işındağ 'ın notlarında katılmadığım yerler var..

Ön-önlemler Uzun boylu tekneler avantajlıdır. Denge üst sınırı ( =stabilite) “dalganın geldiği yöndeki” tekne boyuna üç dalganın sığabilmesidir.

dalga boyu, frekansı denzden denize havadan havaya değişiyor.. 3 dalga sığması.. ?

Uzun teknelerin dalgaya karşı daha avantajlı oldukları doğru değil.. Hem avantaj nedir. ? bunu bir tanımlamak gerekiyor..

Küçük Yunan tirhandilleri en olmadık havalarda dalgalar üzerine seyirtip, bir de balık yakalıyorlar.. Nasıl oluyor bu işler. ?

Ersin reisim şu kırmızı ile işaretlediğim yer için karar vermişin , ne yönden avantajlı değil ? E  tanımla işte , biz de öğrenelim. :)

Çevrimdışı Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 5047
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #16 : 05 Mart 2018, 23:46:36 »
Benim ölçüm şu; doğru yanlış, bilmiyorum.
 Tekne yerinde. Hava 3-5 bofor. Arma vınlamıyor. Ama elini attın gevşek. Huylandın. Sıktın, vınlamaya başladı. Azıcık gevşettin sustu. Hah! Tam orası doğru yer.

Allahtan mühendis filan değilsin.. :)

dostlar .. adamlar aletini de yapmış.. kullanım kitapçığına bakılacak. olması gereken güç bilinecek.. Alet ile ölçülecek ve gergi işlemi bu şekilde yapılacak..

Aya roket atmıyoruz. Alt tarafı çarmıhları geriyoruz.. değeri bileceksin.. alet ile ölçeceksin..budur..

Evet ya bunu ben de yaptım, bu öyle tahmin falan etmeye gerek duyulan bir şey değil. Forumda bir yerler de paylaştım ama bulamadım şimdi. Burağın gönderdiği tansiyon aleti ile yaptım bu işi. Çok basit aslında, eğer tekne marka tekne ise zaten kataloğunda bu değerler net bir şekilde var. Eğer yoksada elinizdeki tansiyon aletinin üzerinde tel kalınlığına göre belirlenmiş aralık var. O değerleri yakalayana kadar gerginleştiriyor yada gevşetiyorsunuz. Karşılıklı çarmıhların aynı değere getirilmesi çok önemli. Eğer tekne katalog verilerinde varsa direk onu uygulamak yeterli. Hiç bu aleti ve işlemi bilmeyen ben bile yapmıştım.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4097
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #17 : 05 Mart 2018, 23:52:51 »
Yunan tirhandillerini bilmem. Ama bu uzun boy aklıma yatmadı.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

ersin böke

  • Ziyaretçi
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #18 : 06 Mart 2018, 00:03:14 »
Öcal abi tekne boyu üç dalgayı altına alacak denmiş.. bu bana anlamlı gelmedi..

Çevrimdışı Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 5047
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #19 : 06 Mart 2018, 00:03:51 »
Yunan tirhandillerini bilmem. Ama bu uzun boy aklıma yatmadı.

Şimdi burada bize ideal boyun otoriteler tarafından kabul edildiği gibi 43.4 ft dese neyi tartışacağız?
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimdışı Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 5047
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #20 : 06 Mart 2018, 00:07:08 »
Öcal abi tekne boyu üç dalgayı altına alacak denmiş.. bu bana anlamlı gelmedi..

Hangi denizdeki üç dalga? Bunun bir standardı var demekki.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Öcal Turan

  • Ziyaretçi
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #21 : 06 Mart 2018, 12:32:45 »
Öcal abi tekne boyu üç dalgayı altına alacak denmiş.. bu bana anlamlı gelmedi..

Hangi denizdeki üç dalga? Bunun bir standardı var demekki.

Denizine göre üç dalga  anladığım .
Mesela ; Özellikle motor yatlarda dalga aralığı üzerine oturabilmek  için ,bildiğime göre Ege de ve Marmara da 11.5 m. den büyük tekne boyu uygun olarak kabul edilir bölgenin ortalama dalga boylarında , rahatlık açısından .

 

ersin böke

  • Ziyaretçi
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #22 : 06 Mart 2018, 18:49:13 »
geçen sene 50 feet tekne Çökertme önlerinde pek dalgaları altına alır gibi değildi :)

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4097
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #23 : 06 Mart 2018, 20:59:38 »
Öcal abi tekne boyu üç dalgayı altına alacak denmiş.. bu bana anlamlı gelmedi..

Hangi denizdeki üç dalga? Bunun bir standardı var demekki.

Denizine göre üç dalga  anladığım .
Mesela ; Özellikle motor yatlarda dalga aralığı üzerine oturabilmek  için ,bildiğime göre Ege de ve Marmara da 11.5 m. den büyük tekne boyu uygun olarak kabul edilir bölgenin ortalama dalga boylarında , rahatlık açısından .

Abi bu hesapla Okyanus için ya iyice küçük ya da şöyle Nazenin gibi, 20-30 metre filan gerekiyor.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Öcal Turan

  • Ziyaretçi
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #24 : 06 Mart 2018, 21:09:34 »
Yelkenli ve planning e kalkan süratli tekneleri hariç tutuyorum , fırtına dalgası değil de, bizim sularımızdaki ortalama dalga boyunda dövünmemek için deplasman tipi motor yat veya motora kuvvet gezip yelkeni yardımcı olarak kullanan gulet ve tirhandil tipi ağır yapılı tekneler için ideal boy en az 11 - 12 m. Olmalı diye eskiden beri bir çok tecrübeli denizciden duymuşluğum var Ersin.

Konuyu iyi bilen bir reisimiz detayını anlatacaktır. Olmazsa ben Türkiye ye gelince bu kişilerle tekrar konuşup neden böyle söylediklerini yazarım.

Ayrıca ,rahmetli Sadun ağabeyimiz tekne alırken dikkat edilmesi gerekenler için şurada bir özet yapmış , bulunsun ;

http://yachtworks.info/tr/nasil-bir-tekne-alayim/




Öcal Turan

  • Ziyaretçi
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #25 : 06 Mart 2018, 21:35:27 »
Öcal abi tekne boyu üç dalgayı altına alacak denmiş.. bu bana anlamlı gelmedi..

Hangi denizdeki üç dalga? Bunun bir standardı var demekki.

Denizine göre üç dalga  anladığım .
Mesela ; Özellikle motor yatlarda dalga aralığı üzerine oturabilmek  için ,bildiğime göre Ege de ve Marmara da 11.5 m. den büyük tekne boyu uygun olarak kabul edilir bölgenin ortalama dalga boylarında , rahatlık açısından .

Abi bu hesapla Okyanus için ya iyice küçük ya da şöyle Nazenin gibi, 20-30 metre filan gerekiyor.

Okyanus da dalga genişliği büyük olduğundan ( Yük ve yolcu taşıyan ticari gemiler hariç ) tekne boyu önemli değil Bülent cim.

Yine de , yelkenli bir tekneye dalga üzerinde seyir rahatlığı için tavsiye edilen tekne boyu 6.5 - 7 metre ve üstü olmak gerekir der tecrübeliler.
Yani bu boydan başlar , teknenin donanımına ve içindeki personel sayısına göre abrayabileceğin en büyük boya kadar gider.

Ege ve Akdeniz için ise yelkenli olan ya da olmayan deplasman bir teknenin pupa veya geniş apaz seyirlerde dalgalarda rahat etmesi için motorla 6,5 - 7 knot sürat yapması ideal denir.
Bu da gaza yüklenmeden 11 m . Gibi bir boy ister , normal motorlu bir tekne için.

Yine kıçtan veya kafadan gelen dalgalarda (1-1,5 m. Ortalama yükseklik ,3-4 m. Aralık) fazla baş kıç yapmadan üç dalga üzerine oturabilmek için isteniyor bu boy tahminim. ?0-?

Not: İstatistiklere göre bizim sularda yelken kullanımı % 25 imiş.


ersin böke

  • Ziyaretçi
Ynt: Direk Trimi
« Yanıtla #26 : 06 Mart 2018, 22:09:07 »
Rahmetli Sadun Boro 'nun yazısını keyifle okudum.. Bu ve benzer güzel yazılar var.. ancak benim dikkatimi çeken şey şu..

Hep o an için yorumlarda bulunuluyor.. Oysa ki bu bir süreç.. Sürece göre ihtiyaçlar değişiyor.. talepler değişiyor..

Beş yıl önce Burgaz'a ne kadar da yaklaşmışım diye heyecanlanırken, şimdi Tirilye 'ye gitmek istemez oluyor insan..

Deniz , hep daha fazlasını istiyor senden..