Gönderen Konu: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II  (Okunma sayısı 3287 defa)

Çevrimiçi Hakan Tiryaki

  • *
  • İleti: 2052
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
« Yanıtla #15 : 29 Ocak 2018, 17:13:41 »
İlave bilgi; motor Saab, 18 hp. Kaç saatte olduğunu bilmiyor. Onu unutmuşum yazmayı.

Rüzgar dümeni Aries. Oto pilotun markasını bilmiyorum, eski ama çalışır durumda, sorunsuz diyor.

Cenoa biraz bakım istiyor, fırtına yelkeni ve ana yelken iyi durumda. Bir de yarış yelkeni varmış.

Navigasyon için laptop üzerinde bir yazılım kullanıyormuş.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Öcal Turan

  • Ziyaretçi
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
« Yanıtla #16 : 30 Ocak 2018, 09:18:55 »
Ersin reisim 15 knot rüzgar benim küçük kayığımın üst sınırı. Bu rüzgarda ancak extrem spor kıvamında yelken yapabiliyorum. Camadan vurup cenovayı küçültsem de keyiften ziyade yorucu, kısmen ıslatıcı ve hırpalayıcı bir spor. Adaların kuytularının açığına çıkmazsam sorun yaşamıyorum.. 5 mil de aşağı yukarı yetiyor.. Benim için keyifli yelken 10 knot rüzgar.

Büyük tekneye demeyeyim de 3 ton üstü tekneye gelince, onu deneyenler, yaşayanlar anlatsın.. Ama 15 knot rüzgar Babakale Burnu'nda kuzeye çıkarken belki hırpalayıcı olur. Ama diğer yerlerde keyifli yelken için uygundur diye düşünüyorum. Yani öyle sanıyorum. Deneyim sahibi değilim..

Ama bu teknenin yelken seyri tadı bence 15 knot sonrası çıkar. 5.5 ton yüküyle birlikte herhalde 6.5 tonu bulur.. Arkadaşlar da yazmışlar "uzun yol teknesi" diye. O bakımdan her gün yelken aç-yelken topla derdi olmaz.

O "Danimarka usulü" seyir türünün yaygınlığını gözlüyorum. Herhalde cenovanın furlingle kolay açılıp toplanması ile alakalı. Giderek ana yelken de sarma sisteme dönüşüyor ve bu tek başına abramayı kolaylaştırıyor. Ana yelken furling olmasa bile 5-6 tonluk tekne küçük kayıklar gibi hemen dönmez, lazy jack varsa tek başınıza ana yelkeni indirebilirsiniz. Açmak kısmen daha kolay..

Bu teknenin iç masrafı sorun, iki kamara olmaması talihsizliği.. Yoksa 10.5 metre tekne.. Her havada her yere gider.. Ama sabah çıkayım. Öğleyin sivriada'da mola vereyim. Akşama limana döneyim eve geleyim derseniz yelkenle uğraşmaktan bitap düşersiniz..



Öcal reisim benim için temel sorun tek kişinin baş edip edemeyeceği.. (2+1 olmamasını saymıyorum) :)

Recep reisim bu tekne Ersin reis kusura bakmasın ama sıradan bir tekne değil.
Eskilerin tabir,i ile kupon bir tekne, klasik meraklısı herkesin tanıdığı Dünyaca bilinen bir model..  (Moody lere örnek olmuştur.) ,
Zaten öyle olmasa Tiryaki reisin gözüne çarpıp buraya koymazdı sanırım.

Uzun ya da kısa yol farketmez ,hava bozduğunda altındaki tekne güvenli olmalı.
25 Knot ta camadan istemez bu tekne ve istediğin heryere gider benim bildiğim..

Boyu tek kişinin abrayabileceği sınırlarda. Motoru da iyi bir marka . Eğer bir tarafında başka ciddi bir sıkıntısı yok ise ( Ozmos vs.) vernik büyük iş değil.

Kendi teknem olmasa ve bütçem yetse ben alırdım bu tekneyi.
Sanırım % 10 civarında  bir pazarlık da yapılabilir.

Bayrak konusu başka mevzu tabii ,ama bu tekneyi bakımını yaptıktan sonra sıradan bir barınağa koymazdım .

Selametle,

Recep Ertürk

  • Ziyaretçi
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
« Yanıtla #17 : 30 Ocak 2018, 11:12:32 »


Öcal reisim tüm söylediklerinize katılıyorum. Tekne güzel tekne.. Varsın hızlı gitmesin.


ersin böke

  • Ziyaretçi
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
« Yanıtla #18 : 30 Ocak 2018, 12:01:17 »
Tahiti Ketch ile ilgili tüm yorumları okuyorum bu ara.. Bir tasarımcı bu tekne ile uzun yol yapanların , teknenin yavaşlığından susuz ve aç kaldıklarını yazmış..  :)

Tamam hız birinci sırada değil ancak.. önemli..

Öcal abi , bu tür tartışmalarda bazen gerçekten benim bile yazasım gelmiyor. Ben eleştirirken bir takım örnekler ve tekniği üzerinden birşeyler yazmaya çalışıyorum.

Cevap.. Çok önemli bir markadır oluyor.. O zaman Tahiti ketch de kaç tane yapıldığı bilinmeyen , kaç kişinin dünyayı döndüğü bilinmeyen çok meşhur bir tasarım.. Incığını cıncığını çıkarıyorum ama..

recep reisim ben sizin tekneniz ile ilgili yorum yapmamıştım . Teknenizi de bilmiyorum açıkçası. Yazdıysanız da hatırlamıyorum kusura bakmayın. Ben görece büyük tekneleri anlatmaya çalışmıştım.

Tayo Mar için de 15 knottan sonra kaç knot estiği farketmiyor.. Ha 20 ha 40.. sonuç sizin kaderiniz ile aynı.. :)





Öcal Turan

  • Ziyaretçi
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
« Yanıtla #19 : 30 Ocak 2018, 17:28:04 »
Ersin marka olarak düşünme.
Kendisini bilmem kaç kere dünya turu yaparak ıspatlamış ve bütün dünyada ,benden  daha fazla bilgili ve tekneden anlayan denizcilerin artılarını ,eksilerinden çok daha fazla buldukları kuğu gibi  bir  kızdan bahsediyoruz.

Eskiliğine gelince , biliyorsun eski ve yaşlı tekne yok , bakımsız tekne vardır.
Kaldıki yeni ve bu özelliklerde bir teknenin kaç para olduğuna bir bak istersen kaç kişi  gücü yetip te alabilir ki onu.?

''Sıradan ,eski bir yelkenli''  lafından çıktı mevzu aslında.  C:-)

Sen yaz yine ama böyle deme bu kıza , yanlış intiba veriyorsun millete diye darılır sana sonra. :)

Çevrimiçi Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 4690
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
« Yanıtla #20 : 30 Ocak 2018, 18:03:35 »

Tayo Mar için de 15 knottan sonra kaç knot estiği farketmiyor.. Ha 20 ha 40.. sonuç sizin kaderiniz ile aynı.. :)


Bayılıyorum bu tanımlamaya. 15 ten sonra ne estiğinin hiç önemi hakikaten yok, hep ıslağız çünkü. ;D ;D ;D
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimdışı Oğuzhan Oğuz

  • *
  • İleti: 1552
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
« Yanıtla #21 : 30 Ocak 2018, 18:12:29 »
Yachting Monthly de bu dataları inceleyen kişinin teknesi de ağır. Kendisi 30 knot rüzgarda havuzlukta 2 bebeğiyle mutlu seyirler yaptığını yazmış. Her tekne 15 knot üstü rüzgarda aynı şeyi yaşamıyor diyor kısaca. Bu tip teknelerin eksisi 15 knot altındaki rüzgarlarda motor seyriyle gitmek zorunda olmaları.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimiçi Erman Yerman

  • *
  • İleti: 1573
    • instagram
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
« Yanıtla #22 : 30 Ocak 2018, 19:41:58 »
Yachting Monthly de bu dataları inceleyen kişinin teknesi de ağır. Kendisi 30 knot rüzgarda havuzlukta 2 bebeğiyle mutlu seyirler yaptığını yazmış. Her tekne 15 knot üstü rüzgarda aynı şeyi yaşamıyor diyor kısaca. Bu tip teknelerin eksisi 15 knot altındaki rüzgarlarda motor seyriyle gitmek zorunda olmaları.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ege'de olabilir ama Doğu Akdeniz'de esmiyor Haydar..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Recep Ertürk

  • Ziyaretçi
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
« Yanıtla #23 : 30 Ocak 2018, 21:48:31 »

recep reisim ben sizin tekneniz ile ilgili yorum yapmamıştım . Teknenizi de bilmiyorum açıkçası. Yazdıysanız da hatırlamıyorum kusura bakmayın. Ben görece büyük tekneleri anlatmaya çalışmıştım.

Tayo Mar için de 15 knottan sonra kaç knot estiği farketmiyor.. Ha 20 ha 40.. sonuç sizin kaderiniz ile aynı.. :)

Ersin reisim sizin dediklerinizden benim alınmam gereken bir durum yok. Ben sadece 5-6 havada da yelken yapmak derdindeyim. İkinci olarak da 5 mil yarıçaplı daireyi 50 mil üstüne çıkarmak istiyorum..  O nedenle ilgimi çekti. Ama doluya koyup almama, boşa koyup dolmama durumları söz konusu..

Siz beğenmeseniz de ben beğeniyorum tekneyi :)

Elbette her birimiz kendi kanaatlerimizi yazacağız. Okuyan da kendisi değerlendirecek.. Aksi mümkün mü?



ersin böke

  • Ziyaretçi
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
« Yanıtla #24 : 31 Ocak 2018, 09:03:22 »
Tekneyi beğenmemek demesek aslında daha doğru :) Hani bu ara hep şaraptan örnek veriyorum ancak şarap ile ilgili güzel bir söz var. 'Kötü şarap yoktur ! iyi ve kaliteli sirke vardır ' derler.

sonuçta güzel bir yelkenli tekne. Ben kendi bildiğim ve her zaman dediğim gibi taraf olduğum konularda belki de doğru olmayan ancak kendi tecrübelerimden edindiğim görüşlerimi yazıyorum.

Konuşur gibi yazdığımdan sonradan baktığımda anlamını aşmış ifadeler olabiliyor.. Allahtan artık millet beni tanıdı ya da alıştı da çok bir sıkıntı çıkmıyor.. :)