Gönderen Konu: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar  (Okunma sayısı 5276 defa)

Çevrimdışı Nuri Kongur

  • *
  • İleti: 801
Ynt: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar
« Yanıtla #75 : 18 Mart 2019, 15:03:24 »
Ben bunların optimistler için olanlarını tekne içinde bağladım.ama henüz batma testi yapmadım.Dışa bağladığımız küpeşte boyu usturmaçalar yelken seyrinde suyun içeri atlamasına neden oldu.
Mustafa abi, yelken seyrinde suyu içeri almalarında haklısın. Rüzgarın altına yatan tekneyi dengelemek için kontrada oturan mürettebat zaten denge görevini görecektir. Benim düşüncem tekne rüzgar gücünde değilken dengeyi sağlamak için tekne yüzey m2’sini usturmaça ya da başka yüzerliği olan şeyle arttırmak.  Benim kanoya kendi içinde şişme tüp tasarlamış yapımcı firma. Yüzey ölçüsü değişmediği ya da görece çok az değiştiği halde onun bile baya faydası oldu. Ben acemiliğimin a kısmında iken bunu yeterince idrak etmediğim için şişirmeyi ihmal eder tekneyi dengesiz bulurdum. Daha sonra başka filika fotoğraflarında ayrıntıyı farkettim. Kayık ne kadar yayvan ise denge o kadar sağlam hızı o kadar düşük. Bu örnekte ise genişlik görece su kesimi üzerinde olunca hıza bir manisi olmayacaktır ama tekne üzerinde yük yeri değiştikçe dengeyi sağlamaya yardımcı olacaktır. Usturmaça olmasından sebep tekneyi koruması cabasıdır
İnsan gittiği yere kendisini de götürür.

Çevrimdışı Mustafa Ertör

  • *
  • İleti: 1013
Ynt: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar
« Yanıtla #76 : 18 Mart 2019, 17:03:12 »
Normal havada sorun olmuyordu.Ama tekne küpeşte boyunca dizili usturmaçalarla omzu üstüne yaslanınca usturmaçalar suya direnç gösteriyor rüzgaraltına batmadığı için suyu kesip sanki tekne içine ark gibi su atlamasına neden oluyordu.Ben de yüzdürücüleri içe tulanilere kuşaklarla bağladım. şimdi batarım kaynarım korkum yok.Her ne  kadar batma(Capsize) testi yapmadımsa da yüzdürücüler güven veriyor.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Çevrimdışı Enes Save

  • *
  • İleti: 731
Ynt: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar
« Yanıtla #77 : 18 Mart 2019, 17:36:29 »
Normal havada sorun olmuyordu.Ama tekne küpeşte boyunca dizili usturmaçalarla omzu üstüne yaslanınca usturmaçalar suya direnç gösteriyor rüzgaraltına batmadığı için suyu kesip sanki tekne içine ark gibi su atlamasına neden oluyordu.Ben de yüzdürücüleri içe tulanilere kuşaklarla bağladım. şimdi batarım kaynarım korkum yok.Her ne  kadar batma(Capsize) testi yapmadımsa da yüzdürücüler güven veriyor.

Riskin olabildiğince az olduğu bir ortamda demirdeyken alabora edilebilir. Bu ortamın ve izlenecek yolun nasıl olması gerektiğiyle ilgili bir konu başlatmak yararlı olabilir.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Çevrimdışı Nuri Kongur

  • *
  • İleti: 801
Ynt: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar
« Yanıtla #78 : 18 Mart 2019, 23:10:56 »
Belki yüzerlik ve denge kavramlarını ayrı ayrı almak lazım.
İnsan gittiği yere kendisini de götürür.

Çevrimdışı Mustafa Ertör

  • *
  • İleti: 1013
Ynt: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar
« Yanıtla #79 : 18 Mart 2019, 23:30:00 »
Katılıyorum.Hidro dinamik hesapları yapılmış bir teknenin davranışları öngörülebilinirken dışa eklenen yüzdürücü usturmaçalar  sıkıntı yaratıyor.Değiştirilebilir,
Vazgeçilebilir modifikasyonlar denenebilir ama salma boy ve ağırlığı,eni,boyu,su kesimi gibi değiştirilemeyen ölçüleri bozmak geri dönüşü olmayan başarısız tekneler yapılmasına sebep oluyorlar.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Çevrimdışı Nuri Kongur

  • *
  • İleti: 801
Ynt: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar
« Yanıtla #80 : 19 Mart 2019, 00:39:53 »
Katılıyorum.Hidro dinamik hesapları yapılmış bir teknenin davranışları öngörülebilinirken dışa eklenen yüzdürücü usturmaçalar  sıkıntı yaratıyor.Değiştirilebilir,
Vazgeçilebilir modifikasyonlar denenebilir ama salma boy ve ağırlığı,eni,boyu,su kesimi gibi değiştirilemeyen ölçüleri bozmak geri dönüşü olmayan başarısız tekneler yapılmasına sebep oluyorlar.
Evet Mustafa abi, kalıcı modifasyonlardan önce bin düşünüp bir yapmak lazım. Bu denge ve yüzerlik meselesi halen geliştirdiğim katamaran teknelerin dinamiği konusunda benim dikkatimi çeken şey. Kelimelerim netleşince o konuya ekleyeceğim, şu an gördüğüm teknelerin dengesi ile basit makinalardan kaldıraç hemen hemen aynı ilkelerle çalışıyor. Bunu en iyi tahterevalli ile görselleştirebilirim. Tahterevallinin bir kefesinde yelken ve rüzgar kuvveti var diğer yakasında ise tekne gövdesi ve ona bağlı salma var. katamaranın yüzerliği az olduğu için aynı boydaki tek gövdeli tekneye nazaran daha az yük taşıma kapasitesi var. Öte yandan katamaranın dengesi tek gövdeli teknelere nazaran çok yüksek. Yani bayılma dediğimiz şey tek gövdeliye göre yok gibi. Bunun sebebi katamaranın gövde genişliği tekne boyuna göre neredeyse yüzde elli seviyesinde ve bu genişlik rüzgara karşı daha kararlı bir mukavemet göstermesine imkan vermekte. Matematiksel formüle denk gelince bu işi görselleştireceğim.
İnsan gittiği yere kendisini de götürür.

Çevrimdışı Erkan Çaylı

  • *
  • İleti: 71
Ynt: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar
« Yanıtla #81 : 03 Haziran 2019, 17:08:11 »
Cumartesi günü Urla İskele'den çıkıp adaya kadar yedekledim tıfıl'ı (adı tıfıl). Önce arkamdan iyi geliyordu ama sonra yavaş yavaş su yaptığını gördüm. Tıfıl dövündükçe salma kasasından serpinti aldı. Yani yedekte çekmek çok kolay olmayacak. Bir de salma kasasını kapatarak deneyeceğim. Bir kaç saatlik seyirler için güverteye almak pratik olmayacak. Ya yedekte gelir ya evde kalır, kendi bilir!

Kürekleri almamıştım,  o yüzden sadece adanın kuytusunda yelken yaptım. Bizim branda yelken fena değil. Azcık esti mi güzel gidiyor. Ama ne kadar orsa çekebileceğimi henüz deneyemedim. Bayramda Manal koyuna gidebilirsem orada daha açıklarda iyi rüzgarla görürüm performansını.

Devam edecek...

Çevrimdışı O.Utku Uçkan

  • *
  • İleti: 1127
  • Bilen bilir
Ynt: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar
« Yanıtla #82 : 05 Haziran 2019, 10:58:51 »
Manal'da Ar Ko nun önüne bırak Bana oyuncak olsun. ;)
DeDe

Çevrimiçi Erman Yerman

  • *
  • İleti: 1484
    • instagram
Ynt: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar
« Yanıtla #83 : 09 Haziran 2019, 23:55:28 »
Erkan reisim son halinin fotoğraflarını koyabilir misiniz? Meraktayım...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Çevrimdışı Enes Save

  • *
  • İleti: 731
Ynt: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar
« Yanıtla #84 : 10 Haziran 2019, 00:26:36 »
Takip 1988411
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

Çevrimiçi Erman Yerman

  • *
  • İleti: 1484
    • instagram
Ynt: Yelkenli Küçük Kayık İmalatı Üzerine Planlar
« Yanıtla #85 : 10 Haziran 2019, 11:54:45 »
Takip 1988411
Rakamı çözemedim abi..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı