Devrilme konusu önemli, ama aynı zamanda ilginç. Yaklaşım doğru devrilebilirsin. BU durumda , öncelikle su ve yiyecekler, sonrasında seyrü sefer cihazları nasıl korunacak. ? Seyir bacakları nasıl olacak. ? Gece seyri sırasında ya da uyurken devrilirse ne gibi önlemler alınmalı?
Bir bardağa doldurulan suyu düşünelim. Bardağı yarıya kadar suyla doldurduk. Bardağın yukarıda kalan yarısında hava var. Teknedeki işlem bunun tersi olacak. Yani yaklaşık 600 litrelik hava bölmesi, ana gövdede boylu boyunca alt tarafta olacak. Bu bölüm straforla doldurulacak. Uygun kalınlıkta kontra ile üstü kapanacak. Yükler bu kontranın üstüne konup yine sızdırmazlığı sağlanacak şekilde üstü kapanacak. Alabora durumunda eşyalar ıslanmayacak. Yüzer nesne batmayacak.
Ayrıca straforla doldurduğumuz alanlar postalarla birbirlerinden ayrılacak. Bu şekilde, örneğin bir bölmenin işlevi tamamen iptal olsa bile diğer bölmeler suyun üstünde kalmayı sağlayacak.
Uykuda alabora olmayla ilgili yanıtlarım daha teorik olacak. Bunun yanıtı uygulamalarla bulunur, bir sorun yok. Öncelikle uyku öncesi camadan vurulup alabora riski azaltılacak. Sonra dalgaların kıç tarafı çevirip yüzeri dalgalara paralel hale getirerek alabora etme olasılığını azaltmak için kıçtan giden fırtına çıpası benzeri bir sistem kullanılacak. Tabii ki camadan ve çıpa sistemi yüzeri 8-9 knot hızlardan 4-5 knot hızlara düşürecek. Bu da katlanılması gereken bir bedel.
Bir de şişme yarış şamandıraları var. Bunlardan bir tanesi yelken direğine sabitlenecek. Her şeye rağmen alabora olunursa zaten yavaş olan tamamen devrilme iyice yavaşlayacak. Bakınız alttaki video :
Yani hepsinin bir çaresi var. Yeter ki okyanus şartlarına uygun sağlam bir yüzer imal edilsin.
https://youtu.be/eW078PPgJak?t=121Ps : Üzerimize balina düşmesi, yıldırım v.b. talihsizlikler konumuz kapsamında değildir.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER