Tirhandil kış yarışları

Başlatan Mustafa Ertör, 04 Aralık 2017, 21:44:12

« önceki - sonraki »

Erman Yerman

Akdenizli, Balıkçı

Ahmet Kabaalioğlu

Bölgeye yakın bir tirhandilimiz olaydı  :) Bir  ekip oluşturup katılabilirdik.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Mustafa Ertör

Yaz sonu yapılan Ahşap tekneler yarışına katılmayı istiyorum.Ekip oluştururuz.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Ahmet Kabaalioğlu - 05 Aralık 2017, 12:57:02
Bölgeye yakın bir tirhandilimiz olaydı  :) Bir  ekip oluşturup katılabilirdik.
Benimkinin biraz gideceğini bilsem ben onu bir şekilde götürürüm ama benimki bayağı bir slow sail [emoji28][emoji28]

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Ahmet Çelenoğlu

Tirhandiller zaten biraz slow sail oluyor. Guletler bu konudas biraz daha iyi.

Bodrum Ahşap yarışlarının eski bir müdavimi olarak her ikisinde de yarıştım.

Hakan Tiryaki

Bileydim geç alırdım Yengeç'i karaya. Aklım kaldı.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Erman Yerman

Gerçi maksat yarışmak ama madem konu açıldı..diyelim ki 3 kuvvet esiyor, 12 milde kaç sürat lazım bize?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Burak Doneray

#8
Hızlı bir Tirhandil bence en iyi ihtimal 3 saatte bitirir 7-10 knot havada bu uzunluktayı bir rotayı. 4 - 4,5 knot ortalama hız hesapladım 4 millik kısmı orsa seyri olarak rotanın diğer kısmı apaz ve geniş apaz olursa. Rüzgarın 12 gibi oturduğunu düşünürsek diğer alternatiflerde güneş batar .😎

Bu yarış 4-5 kuvvet havada daha güzel olur.

Ahmet Çelenoğlu

Guletle en iyi orsa açımız 135 derece idi. Genelde yarış teknelerinde 90 derece kabul edilir, gezi teknelerinde 110-115 derecedir. Ahşap yat yarışlarında 4-5 hava nadiren gördüm, böyle bir yarışta iki orsa etabında böyle esti ve 2. olduk. Birinci olan tekne diğer üç etapta iki direğine 3 veya 4 adet balon basan bir tekneydi ve biz standart yelkenlerde yarışıyorduk.  Son etapta (orsa etabı) çekilmesine rağmen birinci oldu.

Bana sorarsanız yarış yanık havada kazanılır. 4-5 havada tüm tekneler yürür. Eser gibi yapan havada diğer teknelere göre bir kaç yüz metre avantaj sağlayabilirseniz etabı kazanırsınız.   

Mustafa Ertör

Cemre Tirhandil değildi.Çok karıştıran olurdu.Eğer satılmasaydı bu yarışlara katılmak isterdim. Sanki benim satmamı beklediler tirhandil yarışları için.O zamanlar yapılmıyordu.Yarışta derece alsak kesin itiraz edilirdi tirhandil değildir diye.Altı temizse 12 mil rüzgarda apaz seyirde 5,5 /6 mil rahatlıkla gidiyordu.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Erman Yerman

Benimki trimsiz ayarsız 4 görür, bir tane %130 cenova bulsak, bir tane de balon, Burak reis de gelirse bu iş tamam ;)

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Burak Doneray

Alıntı yapılan: Ahmet Çelenoğlu - 05 Aralık 2017, 22:27:15
Guletle en iyi orsa açımız 135 derece idi. Genelde yarış teknelerinde 90 derece kabul edilir, gezi teknelerinde 110-115 derecedir. Ahşap yat yarışlarında 4-5 hava nadiren gördüm, böyle bir yarışta iki orsa etabında böyle esti ve 2. olduk. Birinci olan tekne diğer üç etapta iki direğine 3 veya 4 adet balon basan bir tekneydi ve biz standart yelkenlerde yarışıyorduk.  Son etapta (orsa etabı) çekilmesine rağmen birinci oldu.

Bana sorarsanız yarış yanık havada kazanılır. 4-5 havada tüm tekneler yürür. Eser gibi yapan havada diğer teknelere göre bir kaç yüz metre avantaj sağlayabilirseniz etabı kazanırsınız.   

Ahmet reisim ben anlamadım 135 ,90 ,110,115 orsa açısı ile ne demek istediğinizi. Hadi 60 olsun olmadı 70 derece.  Viking teknesi olsa 70 derece orsa gider.

Burak Doneray


Mustafa Ertör

Tek yelkenle orsa gidebilmeyi incelemek gerekir.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY