KarinaYakıldı, çivi yoklaması yapıldı. Havaların ısınması ile armuzlar açmadan ani bir kararla karinaya da su kontrası üzeri epoksi-elyaf uygulandı. 300 gr elyaf 3 kat uygulandı. Nal üzeri epoksi astar uygulanarak onun da etrafına da epoksi-elyaf uygulandı.
Tüm vana kovanları söküldü.
Şaft kovanı etrafı elden geçirildi, epoksi-elyaf uygulandı.
Tüm delikler -ustaların mallığı sonucu kapanmıştı- bulunup tekrar açıldı.
2 kat epoksi astar üzeri epoksi macun ve üzerine tekrar iki kat epoksi astar uygulandı. Zehirli astarına hazır durumda bekliyor.
BordaÇürük ahşaplar komple değişti. Tüm çıkışlar söküldü. 4 mm su kontrası üzerine 3 kat 200 gr epoksi-elyaf uygulandı. İdeal yüzeye ulaşana kadar kat kat epoksi astar ve epoksi macun uygulandı. Son iki kat epoksi astarın üzerine 80 ve 120 kum takoz zımpara uygulandı. Boya öncesi astara hazır hale geldi.
Dinlence/PasarellaDinlence ahşap kaplama
Pasarella ahşap yenileme
Yüzme merdiveni ahşap yenileme
Dinlence krom bakım
YumrularHala uğraştırmaya devam ediyor. Daha önce spiralle girilmiş yumrular düzeltmek çok ciddi el oyalıyor. Bu arada tekneyi kaldırırken su koyveren parça yenisiyle değiştirilerek tamir edildi.
Dümen YelpazesiSilindi, epoksi astar ve epoksi macun uygulandı. Tekrar epoksi astar vuruldu, yoklama macunu çekilmek üzere bekliyor.
GüverteTüm babalar söküldü, silindi ve epoksi reçine emdirilerek, yeni saplamalarla yerine sabitlendi.
Tiklerin üzerine üst güvertede 6 mm, yan güvertelerde 10 mm su kontrası üzeri epoksi-elyaf uygulandı. Epoksi astar üzeri epoksi macun çekildi. Yoklama macunu bekliyor.
Üst güverte üzerindeki heçler ve tuvaletin üst havalandırma heçi iptal edilip, kapatıldı. Dümdüz bir üst güverte yaratıldı. Direk iskaçası söküldü. Personel kamarasının üst yapısı komple söküldü ve ahşap karkas üzeri 18 mm su kontrası ile yeniden inşa edildi.
Kasaradaki tüm çürük ahşaplar değiştirildi. Eski Alüminyum çerçeveler söküldü. Cam boşlukları çam ile kapatıldı. Tüm kasara 6 mm su kontrası ile sarılıp üzerine üç kat 200 gr epoksi elyaf uygulandı. Yeni alınan fırtına kapaklı yuvarlak Krom lumbozlara uygun olarak yeni lumboz yuvaları açıldı.
Güverte üzerinde yer alan eski ve tikten imal ırgat alt tahtası sökülüp atıldı. Yerine 18 mm su kontrasından yenisi imal edildi. Güverte ile birlikte üzerine epoksi elyaf uygulandı.
Yengeç ve benzeri teknelerin bana göre en büyük handikapı olan güverte boyunca açıkta kalan postalar tüm güverte boyunca, mevcut frengiler korunarak su kontrası ile kapatıldı. Üzerine iki kat 200 gr elyaf ve epoksi uygulandı.
PıraçollarKomple söküldü, ahşap silinip, epoksi reçine emdirildikten sonra elyaf üzeri epoksi uygulandı. Tüm saplamalar, trifonlar yenilendi. Epoksi astar üzerine iki kat epoksi macun ve tekrar iki kat epoksi astar uygulandı. Yoklama macunu için bekliyor.
BastonSöküldü, kurutuldu, ahşap silindikten sonra iki kat 200 gr elyaf ve epoksi reçine uygulandı. Tüm bağlantı elemanları yenilenerek tekrar yerine oturduldu.
HavuzlukOturma grubu komple elden geçirildi, elyaf-epoksi uygulandı. Havuzluk tikleri korundu. Oturma grubu ile davlumbaz arasına alçak bir eşik oluşturularak güvertedeki su izole edilecek şekilde yeniden yapılandırıldı. Vernikler kazındı. Ham ahşap üzerine epoksi astar ve epoksi macun uygulandı. Havuzlukta yer alan ve aynı zamanda WC tavanı olarak işlev gören çatlak ve çökük ahşap 18 mm su kontrası ile değiştirildi. Yan çıtaları yenilendi. Üzerine cam mozaik uygulanmak üzere epoksi astar ve epoksi macun uygulandı.
Oturma grubunun protuç kapakları, alt döşemesi komple söküldü, ahşap silindi ve epoksi reçine emdirildi. Üzerine epoksi astar ve epoksi macun uygulandı.
Davlumbazın tüm Alüminyum çerçeveleri söküldü. Çürük ahşaplar değiştirildi. Davlumbazın tavanı 18 mm su kontrası üzerine 3 kat 200 gr elyaf ve epoksi uygulanarak yeniden yapıldı. Üzerine iki kat epoksi astar, iki kat epoksi macun ve tekrar iki kat epoksi astar uygulandı. Bu arada çürük olan son kemeresi de yenilendi.
Havuzluğu kapatan branda ve krom aksamı komple söküldü. Yerine aynı formda "hard-top" imalatına başlandı.
İç MekanMutfak tezgahı mermerid ile değiştirilmek üzere söküldü. Tüm cam kenarlarına -duvarlar- üzeri suni deri ile kaplanmak üzere su kontrası alıştırıldı.
Baş kamaradaki ara bölme paravanı söküldü. Yine aynı kamaradaki raflar yenilenmek üzere söküldü.
Personel kamarasının kahverengi yağlı boya ile kaplanmış tüm ahşapı silindi, epoksi reçine emdirilip üzerine beyaz Hickson Decor Aqua Breather Paint uygulandı. Bu boyayı daha önce güverte üzerinde deneyip, son derece memnun kalmıştım. Pahalı ama en önemli özelliği pullanma yapmıyor.
Sintine ve Makine Dairesi, MekanikTüm sintine temizlendi, ince zımpara üzeri sülyen uygulandı.
Su tankları söküldü. Temizlenmek üzere bekliyor.
Tüm pompalar söküldü, bakımları yapıldı.
Motor yatakları sağlamlaştırıldı. Yatakları birbirine bağlayan enine iki döşek eklendi.
Şaft kovanını merkezleyen muska tahtası söküldü. Tamir ediliyor. Kovanı saran beton dolgu kırıldı. Komple temizlenmeyi bekliyor. Yerine Sika'nın şu an adını hatırlamadığım bir malzemesi uygulanacak.
Şaft, pervane, kovan, glen... ne varsa söküldü. Eski iç glen sulu tip şaft körüğü ile değiştirilecek. Şaft tornacıda, balans kontrolünde.
Kozmetik bakımı biten, tüm eski boyaları basınçlı su ve boya sökücü ile temizlenen, iki kat ısıya dayanıklı astar ve üzerine iki ya da üç kat -unuttum:)- ısıya dayanıklı akrilik boya ile boyanan motor uzun bir aradan sonra karada çalıştırıldı. Saat gibi. Kışlamak üzere tekrar paketlendi.
ArmaDirek tamiri yalan oldu. Yeni direk arayışı gündemde. Ancak haliz hazırda paralar suyunu çektiğinden beklemede. Dolayısıyla arma öylece bekliyor.
Elektrik/ElektronikAlternatörler elden geçirildi, temizlendi ve boyandı. Demir feneri, arıza feneri vs. elden geçti, montaja hazır. Akülerin bir kısmı kaput.
Daha milyon detay ve iş var tabi ki yapılan. Sonuç olarak gelinen noktada Yengeç'i bu mevsimde alelacele denize indirmemeye karar verdim. Onun yerine kanımı emen marinadan kurtulup, zaman kazanmak ve maddi açıdan da nefes alabilmek üzere yeni bir plan yaptım. Geçen hafta yaşadığım talihsiz -hatta salakça- bir kaza bir haftalık bir gecikmeye yol açtı. Perşembe günü bir aksilik olmazsa Yengeç ilk planda yer alan 750 metre ilerideki -çakma ama ucuz- çekek alanına taşınacak ve büyük olasılıkla Nisan ayı içerisinde denize inmek üzere işler devam edecek. Tabi bu aşamada en büyük eziyet mevcut çadırı söküp tekrar kurmak ve tabi bir ton malzemeyi taşımak olacak. Ama bu operasyon olmazsa Marintürk'e Mart ortasına kadar kalabilmek için bir otuzbeşbin daha toka etmem gerekecek. Tabi öyle bir para yok
Bu operasyon ise taşıma dahil 14-15.000 tl civarına mal olacak. Excel dosyasında mevcut son rakam yüzseksenüçbin küsur ve deniz bitti. Bugün benim emektar outdoor'u da -Mercury 6h- kaynak yaratmak üzere sattım.
Yarın tekne üzerinde açık olan neresi varsa, cam, çerçeve, delik vs kapanacak. Çarşamba günü çadır sökülecek ve Perşembe yükleyeceğiz tıra...
Son olarak bahsettiğim kazaya gelirsek, bir anlık dalgınlıkla sağ elim olmaması gereken bir yerdeydi ve üç parmağım neredeyse kopuyordu. Neyse ki şanslı günümdeymişim, altı dikişle atlattım. Muhtemelen bir kaç güne dikişler alınacak ve yavaş yavaş tekrar kullanılır hale gelecek:)
Uzuun bir aradan sonra uzuun bir Yengeç durum güncellemesi oldu...