Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Yengeç karada...

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Yengeç karada...
#90: 17 Şubat 2018, 17:21:11
Fotoğraflara dikkatlice baktım Tiryaki.
Eğer bahsettiğin ıslaklık tornavida ile kontrol edildiğinde çürüme liflenmesine yol açmadı ise ve saplandığında içeri girmiyorsa  işin görece daha kolay.

Kaplama tahtası aşoz hattında ve maden / ahşap öpüştüğü hatta  iyi bir kalafat uygulaması ve üstüne de ilerki aşamada kullanacağın astar ve zehirli ile uyumlu olacak macun doğru yöntem olacaktır.

Ancak yıllar içinde nal saplamaları madende sarkma yapmış olabilir. Olabilirse tork anahtarı ile yoklanmalı.

Bir diğer konu da madenin ağırlığı ile omurgada meydana gelebilecek aşağı yönlü "sarkma" olabilir ki gönderdiğin fotoğraflarda böyle bir hareket görülmüyor.

Genel olarak sızdırmazlık için yukarıda yazdığım 2 hat boyunca önce kalafat sonra macun uygulaması derdine derman olur.

Benim kendi kanaatim yaş almış ahşap teknelerde özellikle de karinada  SİKA uygulamalarını tekrarlamak yerine kalafat yapılmasıyönündedir.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Yengeç karada...
#91: 17 Şubat 2018, 20:47:35
Tespitlerin doğru Cem. Ahşap sadece ıslak, çürüme yok. Salmanın durumu gayet iyi, tapaları açtım, saplamaları kontrol ettim. Omurgada herhangi bir sarkma yahut deformasyon yok.

Asıl sorunum omurgadaki ıslaklığın kaynağından emin olamamam. Islaklığın kaynağı deniz suyundan ziyade sintinedeki su gibi geliyor bana. Macunun durumu gayet iyiydi. Çok ufak tefek üç noktada açıklık vardı, onun dışında gözle görünür bir sorun yoktu. Sintinede sürekli yağmur suyu birikiyor, o yüzden biraz endişeliyim suyun kaynağından yana. Sintine için bir izolasyon düşünmeli miyim, ne dersin? Yağmur suyunu kesmeye çalışacağım ama ne derece başarılı olacağım emin değilim. Bu yıl da sürecek gibi bu sorun.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Yengeç karada...
#92: 17 Şubat 2018, 22:17:13
Anlaşılan üst yapı ve güverte yenilenmeden sintinedeki tatlı suyu kesmek olanaksız görünüyor. Eğer bu biriken suyun "tatlı" olduğundan emin isen ve ahşabı içerden kemirmesini istemiyorsan sana palyatif önerim kocakarı ilacı gibi gelebilir. Ama "eski tüfekler" iyi bilir uygularlar bu yöntemi.

10 Kgsu 7.5 liraya veya daha da ucuza da bulabilirsin granül şeklinde kaba tuz var piyasada. Lakerda turşu için felan kullanılıyor.
Sen karinada suyun nerelerde göllendiğini bilirsin. O göllenen yerlere yoğun olmak üzere sintineyi zaman zaman tuzla. Hiçbir zararı yok.

Ben Sığacık'tan ayrılmadan 1o kilo tuzu İyonia sintinesine serpmiştim. Brandayı kestiklerinde içeri tatlı su girmiş olsa bile açtığımız frengiden boşalmadan önce tuzla karıştı. Ahşabı korumuş olduk.

Böylece zaman kazanırsın güverteyi yenilemeden önce.

Bir önerim daha olacak. Sintinenin en çukur yerine denk gelen burma tahtasını (Galboard)  omurganın her iki yanından da 1 ila 1.5 metre boyunda kes çıkart. Böylece sintinenin tamamı temiz hava alsın rutubeti de kurusun.  Denize inmeden yeni burma tahtalarını çakarsın.
Hatta usturuplu kesersen, yani burma tahtasını tam eğri ortasından,  yenisini çakmak yerine eskisini macunlayıp yerine vida ile bağlayabilirsin. Veya kestiğin yerlere omurgaya ve eğriye de tutunan yeni destek muskaları koyarsın, yeni burma tahtası parçalarını bunlara vida ile bağlarsın.

Bu uygulamada da yine kalafatı öneriyorum. Üzerine ister Sıka ister macun yap.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Yengeç karada...
#93: 17 Şubat 2018, 22:53:27
Tuzlama işini sevdim :) Uygulayacağım.

3 yıl önce karaya aldığımda tek taraftan açmıştım en alt sargıyı. Burma tahtası dediğin o mudur bilmiyorum ama kıça en yakın, en alt sargıydı.  Gözümde büyümedi dersem yalan olur ama hem hızlı kurutmak hem de havalandırmak adına mantıklı. Yarın macunları kazımaya devam. Olmadı Pazartesi açarım iki taraftan da.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Yengeç karada...
#94: 17 Şubat 2018, 22:56:58
Evet bahsettiğim tahta o. Açmakta fayda var.

Tuz işini artık çok kimse bilmiyor.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Yengeç karada...
#95: 18 Şubat 2018, 00:15:47
Tuz uygulamasını ben de yeni duydum.Bilgim artıyor,teşekkür ederim.Eskilerden de duymamıştım.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Yengeç karada...
#96: 18 Şubat 2018, 02:22:36
Çok mantıklı , ben de ilk kez öğrendim bu tuz işini.  C:-)
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Yengeç karada...
#97: 18 Şubat 2018, 12:11:42
Teknede tuzu bilmiyordum.

Çok seneler önce rahmetli babam bir tuz fabrikasına ortaktı. Çuvallarla depoya getirilen tuz temas ettiği her şeyi yok ederdi. Ne metal, ne beton..Eritirdi resmen.

Sadece ve sadece ahşap ile yalıtılıyordu her yerden. Tahta paletler, deponun zeminin korurdu.
Lakin bir süre sonra, o tahta paletler tahtalıktan çıkar, bildiğiniz kuru, gri ve neredeyse çelik gibi sert bir hâl alırdı.
Diğer malzemelerin olduğu paletler normalde eskidiklerinde, işciler kırar ve sobada yakarlardı ama tuz paletlerini baltayla bile kırmakta zorlanırlardı. Üstelik zor yandığını söylerlerdi.

Peki, teknede ki esas amaç ne ?
  • IP logged
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2018, 12:25:10 Gönderen: Tan Kaan Özkan »

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Yengeç karada...
#98: 18 Şubat 2018, 14:34:14
Teknede tuzu bilmiyordum.

Çok seneler önce rahmetli babam bir tuz fabrikasına ortaktı. Çuvallarla depoya getirilen tuz temas ettiği her şeyi yok ederdi. Ne metal, ne beton..Eritirdi resmen.

Sadece ve sadece ahşap ile yalıtılıyordu her yerden. Tahta paletler, deponun zeminin korurdu.
Lakin bir süre sonra, o tahta paletler tahtalıktan çıkar, bildiğiniz kuru, gri ve neredeyse çelik gibi sert bir hâl alırdı.
Diğer malzemelerin olduğu paletler normalde eskidiklerinde, işciler kırar ve sobada yakarlardı ama tuz paletlerini baltayla bile kırmakta zorlanırlardı. Üstelik zor yandığını söylerlerdi.

Peki, teknede ki esas amaç ne ?

Peki, teknede ki esas amaç ne ?

Bir yolla tekne içine, sintineye akacak tatlı suyun ahşaba vereceği zararı önlemek.
Kuru sintinede rutubeti almak.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

Ynt: Yengeç karada...
#99: 18 Şubat 2018, 19:50:41
Burma tahtalarını açmak yerine düşük amperli blower vb ile sintineye birkaçgün sürekli kuru hava basılsa alternatif bir yöntem olurmu ahşapları kurutma adına Cem abi.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1465
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Yengeç karada...
#100: 18 Şubat 2018, 20:56:13
Sebep ozmoz.
Tuzlu su diğer taraftan suyu çeker, kurutur.
Lakerda yapmak gibi! :)



öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Yengeç karada...
#101: 18 Şubat 2018, 23:39:39
Burma tahtalarını açmak yerine düşük amperli blower vb ile sintineye birkaçgün sürekli kuru hava basılsa alternatif bir yöntem olurmu ahşapları kurutma adına Cem abi.

Neden olmasın Atilla? Eğer üflenen sıcak hava bir yerden tahliye oluyorsa sintine yine kuruyacaktır.

Tuz uygulaması eskilerden kalma yöntem. Bana da Apo Dayı öğretti yazın İyonia'ya ziyarete geldiğinde.

Burma tahtalarının açılması ise hâlâ ahşap iş tekneleri çekeklerinde uygulanan yöntem. Tabii bir başka faydası da var: Hijyen.
Benden yaşlı bir arkadaşım yük taşıyan bir çektirmenin Bartın'da bakım için karaya alındığında  burma tahtalarının tamamının açıldığını içeriden sayısız fare leşi, yağlı zifos ve her türlü çer çöpün boşaldığını anlatmıştı.
Suya atılmadan önce tertemiz boyanıyor tabii sintine.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Yengeç karada...
#102: 19 Şubat 2018, 00:17:44
Teknenin ahşabına temas eden; içine işleyen suyun tuzlu veya tuzsuz olmasına göre ahşap tahribatında ne gibifarklılık oluyor?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Yengeç karada...
#103: 28 Şubat 2018, 23:44:32
Teknenin ahşabına temas eden; içine işleyen suyun tuzlu veya tuzsuz olmasına göre ahşap tahribatında ne gibifarklılık oluyor?

Tatlı su ahşabı çürütüyor Hüseyin reisim. Mesela aşağıdaki fotoğraftaki tatlı su çürüğü.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Yengeç karada...
#104: 28 Şubat 2018, 23:47:34
Yengeç bir kaç gün önce üçüncü ayını da geride bıraktı karada. Şu lanet olası iş listesi ve programını hazırlayalı beri bir tek Yengeç'te iş yapamadım desem yeridir herhalde. Bugün galiba onikinci gün, hala yağıyor. Yarın bir günlüğüne duruyor, Cuma'dan itibaren yine başlıyor. Omurga çevresini kazımak ve vanaları sökmek dışında neredeyse hiç bir şey yapamadan geçti günler.

Görünen o ki son düzlük acılı olacak :)
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

 
Yukarı git