Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Galvanik korozyon nedir, ne değildir

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: galvanik korozyon
#15: 09 Şubat 2018, 21:28:23
"Teorik olarak galvanik korozyona sebep olan akımlara da engel oluruz

Fakat bu sefer teknede can emniyetimiz kalmaz"
Rica etsem bu fikrinizi açıklarmısınız?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: galvanik korozyon
#16: 09 Şubat 2018, 21:39:21
"Teorik olarak galvanik korozyona sebep olan akımlara da engel oluruz

Fakat bu sefer teknede can emniyetimiz kalmaz"
Rica etsem bu fikrinizi açıklarmısınız?

Abi sanırım çarpılma ihtimali .
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 139
Ynt: galvanik korozyon
#17: 09 Şubat 2018, 22:31:31
"Teorik olarak galvanik korozyona sebep olan akımlara da engel oluruz

Fakat bu sefer teknede can emniyetimiz kalmaz"
Rica etsem bu fikrinizi açıklarmısınız?

Şöyle

Denizsuyuna irtibatlı metalleri birbirine bağlayıp,bunuda toprak hattıyla birleştirmiştik ya (bonding)

Toprak ucunu sökersek pontondaki diğer teknelerle,pontonla ve karadaki diğer metal aksamla toprak hattının kurduğu

devreyi açmış oluruz.

Fakat sistem artık toprak potansiyelinde olmayacağından,"kaçak durumunda" hem sudaki hemde teknedeki

insanların can emniyeti kalmaz.

Şöyle örnekliyelim

Teknedeki 220 voltluk cihazlardan biri gövdesine kaçak yapıyor,eğer topraklamamız varsa bu yüzden sigorta devreyi açıp

akımı kesecektir.Kaçak sigortayı attırmayacak kadar azsa,gövde toprak potansiyelinde olduğundan tehlike yaratmayacaktır.

Fakat biz topraklama ucunu sökmüştük,bu cihaza dokunursak çarpılırız,veya bu kaçak denizsuyuna irtibatlı biryerde

oluşursa denizdeki insanlar çarpılacaktır.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2018, 22:47:15 Gönderen: Erol Şar »
xxx

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#18: 09 Şubat 2018, 23:39:30
İçinde olduğumuz teknelerin kendileri elektriksel olarak yalıtkan malzeme değil mi (gerek polyester gerek ahşap,ilave boya ilave halıdır yolluktur türü malzeme) Durum böyle olunca elektrik akımı üstümüzden akıp nereye gidecek ki?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#19: 09 Şubat 2018, 23:44:41
İçinde olduğumuz teknelerin kendileri elektriksel olarak yalıtkan malzeme değil mi (gerek polyester gerek ahşap,ilave boya ilave halıdır yolluktur türü malzeme) Durum böyle olunca elektrik akımı üstümüzden akıp nereye gidecek ki?
Abi saç tekneler, sonra teknelerden suya ulaşan metaller?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#20: 09 Şubat 2018, 23:49:33
Hangimizde Metal tekne var? Hangimiz teknedeki 220 volt ile çalışan bir aleti bir elimizle tutarken diğer elimizle denize ulaşan bir metal eşyayı tutuyoruz
  • IP logged

S

Servet

Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#21: 09 Şubat 2018, 23:55:56
Hangimizde Metal tekne var? Hangimiz teknedeki 220 volt ile çalışan bir aleti bir elimizle tutarken diğer elimizle denize ulaşan bir metal eşyayı tutuyoruz

Gerçekten,salt bilgilenme amaçıyla soruyorum,bu konularda fransızım..
Tekne metal,ve jenaratör çalışıyor 110 yada 220 volt diyelim..
kaçak var,akım metale geçti,metalden denize geçermi? geçerse ne kadar alan da etkili olur?
Bilmem dogru kelimelerle sorabildim mi. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#22: 10 Şubat 2018, 00:02:15
Hangimizde Metal tekne var? Hangimiz teknedeki 220 volt ile çalışan bir aleti bir elimizle tutarken diğer elimizle denize ulaşan bir metal eşyayı tutuyoruz

Hüseyin Abi konuyu bizlerle sınırlı görme lütfen , bir sürü saç tekne var ortalıkta artık küçücük balıkçı kayıkları bile saç.

Tamda benim merak ettiğim konuyu Servet Reis sormuş.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#23: 10 Şubat 2018, 00:12:11
Akımın bir özelliği başladığı yere dönmesidir. Aküden başlarsa aküye, şehir şebekesinden başlıyorsa şehir şebekesine, jeneratörden başlıyorsa jeneratöre dönmelidir. Jeneratörün topraklanmadığını varsayarsak, faz ucuna dokunsak bile çarpılmayız. Jeneratörün topraklaması varsa ve tekne gövdesine bağlı ise fazı tuttuğumuzda eğer teknenin metal aksamı ile ilişkili ise çarpılırız.  Yani toprak hattı dediğimiz aslında kaynağa başka bir hattan dönen nötür ucudur. Amaç faz ve nötür arasına  motor, ısıtıcı vs. gibi bir yük koyup elektrikten faydalanmaktır. Bir şekilde cihazda kaçak varsa cihazın metali üzerine faz  geçerse nötür yerine toprak hattı ile kaynağına döner. Böylece metal gövde nötür olduğundan insan dokunsa bile çarpılmaz. Yani aslında toprak hattı, toprağa bağlı olsa da aslında üretecin kaynağında nötür ile aynıdır. Biz faz ve nötür uçlarını kullanırız. Kaza ile faza dokunursanız ve toprak ile ilişkiniz varsa çarpılırsınız. Bunu engellemek için koruma devreleri evlere ve teknelere monte edilmeye başlandı. Fazdan gelen akım nötürden geçen akıma eşit değilse veya toprak hattı üzerinden akım geçiyorsa bu cihaz tüm elektrik bağlantısını kesiyor. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#24: 10 Şubat 2018, 00:30:04
Hangimizde Metal tekne var? Hangimiz teknedeki 220 volt ile çalışan bir aleti bir elimizle tutarken diğer elimizle denize ulaşan bir metal eşyayı tutuyoruz
Söylediğiniz teorik olarak doğru ama bu gözle bakarsak evlere de topraklama gerekmez, nasılsa terlik giyiyoruz, yerler laminat parke filan gibi.

Bu nedenle can güvenliği ile ilgili konularda böyle düşünmüyoruz, ihtimal varsa önlem alıyoruz.

220V AC ile çalışan sistemlerde topraklama hakkında pazarlık veya sorgulama yapamayacağımız bir zorunluluktur.

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#25: 10 Şubat 2018, 00:59:58
...
Tutyalar söküldü. Bir kısmı harbi paralamış kendini ama bir kısmı yan gelip yatmış.
Yan gelip yatanların temas problemi var, bağlı oldukları metale/kabloya/şafta değmiyorlar, arada direnç var demek.

Omurgası altında metal kaplama olan guletler kulaklı tutyaları kaynakla metale bağlıyorlar, temas için kesin çözüm.

Civata ile monte olanların da oturacağı yeri iyi zımparalamak ve yüzeyi tam öpmesini sağlamak (teması arttırmak) gerek.

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#26: 10 Şubat 2018, 01:02:43
...
Tutyalar söküldü. Bir kısmı harbi paralamış kendini ama bir kısmı yan gelip yatmış.
Yan gelip yatanların temas problemi var, bağlı oldukları metale/kabloya/şafta değmiyorlar, arada direnç var demek.

Omurgası altında metal kaplama olan guletler kulaklı tutyaları kaynakla metale bağlıyorlar, temas için kesin çözüm.

Civata ile monte olanların da oturacağı yeri iyi zımparalamak ve yüzeyi tam öpmesini sağlamak (teması arttırmak) gerek.

öZgür (tapatalk)

Bir de o gözle bakayım :)
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 139
Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#27: 10 Şubat 2018, 09:12:05
İçinde olduğumuz teknelerin kendileri elektriksel olarak yalıtkan malzeme değil mi (gerek polyester gerek ahşap,ilave boya ilave halıdır yolluktur türü malzeme) Durum böyle olunca elektrik akımı üstümüzden akıp nereye gidecek ki?

Değil

Hiçbiri tam yalıtkan değildir.

Polyester,ahşap,diğer malzemeler belli oranda su çeken malzemeler.Hemde tuzlu su dolayısı ile belli bir iletkenlikleri var.

(ozmoz için ölçüm yapılırkan aslında polyesterin iletkenliği ölçülür,ne kadar çok su emmişse iletkenliği okadar fazla olur)

Diyeilimki yeteri kadar kuru olsunlar

Bizi çarpan alternatif akım olduğu için ayrıca kapasitif geçirgenliği var.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2018, 09:25:16 Gönderen: Erol Şar »
xxx

  • *
  • İleti: 139
Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#28: 10 Şubat 2018, 09:14:02
Akımın bir özelliği başladığı yere dönmesidir. Aküden başlarsa aküye, şehir şebekesinden başlıyorsa şehir şebekesine, jeneratörden başlıyorsa jeneratöre dönmelidir. Jeneratörün topraklanmadığını varsayarsak, faz ucuna dokunsak bile çarpılmayız. Jeneratörün topraklaması varsa ve tekne gövdesine bağlı ise fazı tuttuğumuzda eğer teknenin metal aksamı ile ilişkili ise çarpılırız.  Yani toprak hattı dediğimiz aslında kaynağa başka bir hattan dönen nötür ucudur. Amaç faz ve nötür arasına  motor, ısıtıcı vs. gibi bir yük koyup elektrikten faydalanmaktır. Bir şekilde cihazda kaçak varsa cihazın metali üzerine faz  geçerse nötür yerine toprak hattı ile kaynağına döner. Böylece metal gövde nötür olduğundan insan dokunsa bile çarpılmaz. Yani aslında toprak hattı, toprağa bağlı olsa da aslında üretecin kaynağında nötür ile aynıdır. Biz faz ve nötür uçlarını kullanırız. Kaza ile faza dokunursanız ve toprak ile ilişkiniz varsa çarpılırsınız. Bunu engellemek için koruma devreleri evlere ve teknelere monte edilmeye başlandı. Fazdan gelen akım nötürden geçen akıma eşit değilse veya toprak hattı üzerinden akım geçiyorsa bu cihaz tüm elektrik bağlantısını kesiyor.

Bu Kaçak akım rölesi

Buna da geleceğiz

selamlar
  • IP logged
xxx

  • *
  • İleti: 139
Ynt: Galvanik korozyon nedir, ne değildir
#29: 10 Şubat 2018, 09:36:31

Hangimizde Metal tekne var? Hangimiz teknedeki 220 volt ile çalışan bir aleti bir elimizle tutarken diğer elimizle denize ulaşan bir metal eşyayı tutuyoruz

Şöyle de diyebiliriz

Tam yalıtkan bir zemin üzerinde isek çarpılmayabiliriz

Ama bunun garantisi yoktur,meraklısı deneyebilir.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2018, 09:40:16 Gönderen: Erol Şar »
xxx

 
Yukarı git