Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Cumhur Gökova’nın teknesi Göcek açıklarında battı

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Büyük geçmiş olsun, böyle kazalar bizlerden ve yakınlarımızdan uzak dursun.  Bildiğim kadarıyla ileri seviye yelken eğitimi veren bir kişi. Sürekli fırtına ve açık deniz seyri kursu veriyor diye duymuştum. Böyle olunca da tahminimce kursiyerler de ileri seviye yelkenciler sanırım. Bu yüzden yukarıdaki açıklamayı sanki başka biri kurgulamış ve yazmış gibi. Gerçek bilgi muhtemelen teknenin reisinin açıklamasından sonra ortaya çıkar. Sonrasında bizlerde ne gibi dersler çıkaracağımızı tartışırız.
Tekrar geçmiş olsun.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Z

Ziya Gunes

Neden PR diye düşünüyorum ki ben
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Şayet, son duyumlar doğru ise ;

En başta tahmin edildiği üzere, tam bilgi almadan yapılan alelacele bir haber.
Dümende o anda bir uzak yol kaptanının olduğu, Cumhur hocanın uyumadığı, ihtiyaç gidermek için içeride olduğu ve kayalıklara değil, peksimet adasına çarptığı söylenmekte.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 558
Şayet, son duyumlar doğru ise ;

En başta tahmin edildiği üzere, tam bilgi almadan yapılan alelacele bir haber.
Dümende o anda bir uzak yol kaptanının olduğu, Cumhur hocanın uyumadığı, ihtiyaç gidermek için içeride olduğu ve kayalıklara değil, peksimet adasına çarptığı söylenmekte.

Vural kaptan kendisi ile telefonda görüşmüş.  Kaan kaptanın dediklerini facebookta paylaştı
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Orada Peksimet adasından başka kayalık olarak var ki zaten.?
Gece bazen mesafe mevhumu karışıyor ,  mıknatıs gibi karaya çekiliyor insan.
Sıyırırım zannediyor rüzgarı kaçırmayayım tirimden  diyorsun ama rüzgarın yanal sürükleme etkisi ile de sıyıramıyorsun..

Bir keresinde Gümüşlük ten çıkışta sağ taraf kayalıklara doğru  aynı hataya ben düştüm daha tecrübesiz iken ; Son  anda iskele alabanda yapıp sıyrılmıştım.

Panikleme ile basiret bağlanması dahil oluyor böyle şeyler gece seyrinde iken ,tecrübesiz kişiye dümen i vermemek lazım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Bu peksimet adası ada mı?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

T
  • *
  • İleti: 2171
Bu peksimet adası ada mı?

Şuncaaz bi şey işte

  • IP logged

P

Pınar egemen

Cumhur Hoca'nın Vural Kaptan'ın facebook gurubunda yaptığı açıklamalar çok net ve açıklayıcı bence..

Dümen de bulunanın çok yeterli olduğunu, kendi adına ise aldığı dersin, eğer bundan sonra 10 dakikalığına içeriye girer ise etrafta 40 dakikadan önce ulaşılacak bir tehlike olmadığına emin olduktan sonra içeriye gireceği yönünde..

Birde sigorta ile ilgili açıklama yapacağını yazmış.


Ben çok üzüldüm kendi ve teknesi adına..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Bu peksimet adası ada mı?

Şuncaaz bi şey işte



Hayır adaya niye çıkmamışlar da can salına binmişler diye merak etmiştim. Epey kayalıkmış denizli havada çıkmak mümkün olmayabilir gibi görünüyor.

Ben çok üzüldüm kendi ve teknesi adına..
Ailevi nedenlerden dolayı denizden çok korkar ve denizde kaybolan insanlara ve kayıklara çok üzülürüm. En çokta bir kaç yıl önce Büyükçekmece de deniz bisikleti ile kaybolan gençlere üzüldüm. Çünkü o gün bir kaç bisikletçiyle sörfçüyü Serdar Reis(Hüdaverdi) ve ben kayıklarımızla çekmiştik. Kaybolanlar arada kaybolup gitmişlerdi.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2553
Pınar reisim , ben Vural kaptan kim ise onun grubunda değilim , açıklamayı buraya tam alırsanız belki bir fikir edinebiliriz.

Yukarıdaki açıklamadan anladığımı , Acun vari açıklarsam edindiğim fikir ;
Dümendeki kursiyerin en az 40 Dakika mesafede tehlike yoksa ,10 dakika dümen bırakılabilecek kadar ''çok yeterli'' olduğu.  ::)

Denizde  bazan hatalar yapılır ve sonucu ağır olur ,bazan da şansa kurtulunur ve unutulur.
O kadar serbest bir denizde ; Bir nedenle , o civardaki tek adacığın bu kadar yakınından gece vakti bu rotayı izlemek hatasına düştüler ve bu olay gerçekleşti bence. ?0-?

Neticede sorumlu bu rotayı çizen Kaptan dır.  C:-)

Not: Denizde büyük gemide küçük, küçük gemi de küçüktür.  Aynı şey kaptanlar içinde geçerlidir. Kendimize de çok güvenmeyip  tedbiri hiçbir zaman elden bırakmamamız lazım..
  • IP logged
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2017, 23:24:38 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 2553
Belki yanlış anlaşılırım Bir ek yapayım söylemeyi unuttum.
Bu olayda sigorta veya PR vb. Herhangi bir art niyet olduğunu düşünmüyorum.
Neticede Cumhur Gökova ismi bir marka ve bu markanın sahibi bu kadar basit bir şekilde lekelemez onu.
Olay öyle ya da böyle bir şekilde oluşmuş kazadır. Tekrar geçmiş olsun hepsine.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2017, 23:47:14 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Daha önce yazdığım bir hatıram aklıma geldi ve alıntı yapayım istedim, bazen aşırı tecrübe de beraberinde risk içeriyor. Herkesin başına gelebiliyor yani.

Başka yerde bahsi geçen bu hikayeciği biraz detaylandıralım. İşte o gün sorunsuzca tekneyi uğurlamış ve selamet dilemiştik.Bizim oralarda denizle uğraşanlar  Selamlaşma ve ayrılmalarda “Uğurlar Olsun” derlerdi birbirlerine. Herkes sesli sessiz uğurlar olsun demişti ama .Olacak işte. Bizim Reis ve teknenin zabit takımı bölgeyi çok iyi bilirler.Doğu batı doğrultulu seyirleri kıyı ve burun seyri yaptıkları için su altı yapısına ileri derecede hakimdirler.Her mevsim aynı yerlerde avlanırlar.Su altı ve kayalıkların yapısındaki dönemsel değişiklikleri bile bilirler. Bu yüzden riski çoğu zaman bilerek ve kişisel tatmin için kabullenirler. Ama o gün durum farklı bir hal alıyor.Olay olmadan önce makine su kesiyor ve bunu çözmek için neredeyse büyüklerin hepsi makine dairesinde ve sintinede uğraşıyorlar.Emiş vanası sökülüyor ve bu esnada makine düşük devirde manuel soğutulmaya çalışılıyor falan.Anlayacağınız içeride hummalı bir çalışma var.Hava kilit sis fakat deniz o kadar durgunki neredeyse hiç dalga yok.
Bu sıkıntılı durumda dümen tecrübesiz birisine daha ilk sezonu olan bir miçoya bırakılıyor.Kendisine daha öncede dümen tutturulmuş, aslında bu anlamda  sınıfı geçmiş.Teknede dönüş seyirlerinde yenilere bu işler yaptırılır.Dümen de tutturulur, suda bastırılır, yemekte yaptırılır, her şey yaptırılır aslında.Pusulada gideceği yer gösteriliyor  ve sorunsuz dümen tutuyor.Zaten hız çok düşük, denizde çalkantısız hiç bir sorun yok aslında.
Bu esnada yaptığı işe yeteri kadar önem vermeyen yeni denizci, az sonra denizcilik hayatının sonunu hazırlayacağından habersiz , ortalığın tenhalığından istifade  dümeni bırakıyor ve kamara sokağına çöküp sigarasını yakıyor.Ardından arada bir kafayı kaldırıp tekne rotadan şaşmış mı diye bakıyor. Bu esnada hızlı hızlı kaçak göçek sigarasını tüttürüyor.Bu sırada aşağıda hummalı bir çalışma devam ediyor.Reis rotayı kısa tutmak için burun seyri yapıyor. Bu esnada burun başlarına çok yakın koylara uzak düşebiliyorlar. Nitekim  dışarısı sisten göz gözü görmüyor.Yirmi dakikalık bir seyirde aslında tekneye ciddi bir şaşma yaşatmış.Ama bunu önemsememiş aşağıya da söylememiş.Arıza giderilmiş ve makinaya yol verilmiş ardından Reis yukarı çıktığında bir terslik hissetmiş tam nerdeyiz  rotadan hiç şaştın mı diyecekken; bir çatırdı ve tekne  aniden bir sarsılıyor ,bir anda herkes yerlerde .Eski teknoloji bir kavrama şanzuman aniden tornistan yapılamayan bir sistem, önce yol kesilecek , boşa alınacak ve tekrar tornistana geçirilecek.Bu esnada dişli sesleri  ve çatırdısı  korkunç bir şekilde duyulur.Şanzuman koluna kazma sapından koca bir uzatma yapılmış ve ikinci bir kişi tarafından içeriden kumanda edilirdi.
Kayaya bindirdikleri anda Reis çok kısa sürede kendini toparlıyor ve tornistan yaptırmıyor.Tekne kayanın üzerine iskele omuzluktan bindirmiş ve bir miktar oturmuş.Reis hangi kaya olduğunu ve nerede olduğunu biliyor.Hiç dalga olmadığı için tekne oynamıyor.Herkes soğukkanlı hemen başaltına giriliyor ve bakılıyor.İskele omuzlukta üç tana tahta patlamış.Hemencecik suyu kesmek için;  Keser, çivi kutusu ,çıtalar ve muşamba ortaya çıkıyor.Baş bodoslamadaki demir basamaklardan yosunların neredeyse yarım metre boyunda olduğu kayanın üzerine buz gibi suya iki kişi iniyor ve çabucak muşambayı çıtalarla tutturuyorlar.Aynı zamanda tüm tulumbaların başında bir kişi vargücüyle suyu yenmeye çalışıyor.Acayip kas yapar eski usül demir tulumbalar, her bir çekişte neredeyse 10 litre su basar, gerisini siz düşünün.
Ardından kayanın üzerindeki iki kişi bizim “basarna” dediğimiz bir kaldıraç sistemini küreklerin elcik tarafıyla omurga altına  sıkıştırarak uygularlar.Bir nevi manivela yani.Tekne tam yol tornistan yapar, onlarda küreklerle omurgayı oynatıp tekneyi geri yüzdürürler.
Ardından Rahmetli Anneannemin Köyü olan Fakaz Köyü, şimdiki adı İlyasbey , kumsalına tam yol baştan kara  gidilip bindiriliyor.Şimdi küçük bir balıkçı barınağı olan bu köyde , mevcut barınağın yeşil mendireğinin hemen açığında sekiz kulaçta yetmiş santimetre derinlikte bu kayalık durur.Şu an mendireğe yakın kaldığı için özel teknelere ve büyük teknelere risk teşkil etmez. Bu barınak ve kayalık Meşhur Kerempe Fenerinin  hemencecik doğusunda  köyün önünde bulunur. Bu olayın olduğu sıralarda Kerempe Fenerinin sis düdüğüde  acı acı çalarmış aslında.Ama olacak işte, başa gelecek varmış.

Bu kaza sonucunda bizim seyir kültürümüzde önemli bir değişiklik yapıldı. Eğer Dedem yada Koca Reis yani Son Denk Kayıkçısı dümende değilse ; sisli havada  burun seyri yapılması yasaklandı.Bundan sonra açık seyir yapılıyor, saat dolunca kıyıya iniyor indiğimiz yeri tanıyıp nerede olduğumuza karar veriyorduk.İş biraz uzuyordu ama  yeni sis seyir kuralları böyleydi.Eğer Koca zabitler dümeni bırakacaklarsa  en yakın buruna bile 2-3 mil mesafede kalacak şekilde seyir yaptırıyorlardı.

  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2553
Oluyor işte tedbirsiz davranınca Ahmet.
Koskoca Costa Concordia bile kayalara bindirip battı o kadar adama rağmen köprü üstünde.. Titanic de öyle.  :(
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ahmet ne anlattı bize?
Şunu; deliğanlılığın lüzumu yok. Baba Kabaalioğlu Dede Kabaalioğlu bunu demiş. Öyleyse bunu belleyeceğiz.
Yani neymiş Erman Yerman? Şamandıra deniz üstü süsü değilmiş, güneyimden geç diyorsa geçeceksin! Efelenmeyeceksin, şamandıra yoksa da derinliklere bakacaksın, 5 metre 5 metredir demeyeceksin, düşer mi derinlik, düşer, deyyus bu, ben az açık geçeyim diyeceksin.
Ahmet'in hep bana dediğini diyeceksin: Denizden korkacaksın , ben büyüğüm demeyeceksin.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2017, 01:00:05 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 2553
Ahmet ne anlattı bize?
Şunu; deliğanlılığın lüzumu yok. Baba Kabaalioğlu Dede Kabaalioğlu bunu demiş. Öyleyse bunu belleyeceğiz.
Yani neymiş Erman Yerman? Şamandıra deniz üstü süsü değilmiş, güneyimden geç diyorsa geçeceksin! Efelenmeyeceksin, şamandıra yoksa da derinliklere bakacaksın, 5 metre 5 metredir demeyeceksin, düşer mi derinlik, düşer, deyyus bu, ben az açık geçeyim diyeceksin.
Ahmet'in hep bana dediğini diyeceksin: Denizden korkacaksın , ben büyüğüm demeyeceksin.

 :)
  • IP logged

 
Yukarı git