Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bi'şi sorucam - Tekne Ağırlığı

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#75: 18 Nisan 2018, 23:46:45
Motor aküsünü değiştirin diğer akü servis olan büyük ihtimal ile solar panel doldurduğu için 13,6 volt gözüküyordur. Servis ve start aküleri normalde ayrıdır birbirlerini bozamazlar start için 90 amperden küçük aküde alabilirsiniz. Servis akünüz ömrünü doldurduğunda 2 tane 120 yada 2 Tane 105 en doğrusu yeriniz varsa tek 200 almanız çok daha mantıklı olur.Eski ile yeni aküyü birlikte kullanmayın . Start ayrı olduğu için sorun olmaz .
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Bi'şi sorucam
#76: 18 Nisan 2018, 23:51:38


Motor aküsünü değiştirin diğer akü servis olan büyük ihtimal ile solar panel doldurduğu için 13,6 volt gözüküyordur. Servis ve start aküleri normalde ayrıdır birbirlerini bozamazlar start için 90 amperden küçük aküde alabilirsiniz. Servis akünüz ömrünü doldurduğunda 2 tane 120 yada 2 Tane 105 en doğrusu yeriniz varsa tek 200 almanız çok daha mantıklı olur.Eski ile yeni aküyü birlikte kullanmayın . Start ayrı olduğu için sorun olmaz .

Burak iki tane 120 yerine bir tane 200'lük önermenizin nedeni nedir?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#77: 18 Nisan 2018, 23:59:01


Motor aküsünü değiştirin diğer akü servis olan büyük ihtimal ile solar panel doldurduğu için 13,6 volt gözüküyordur. Servis ve start aküleri normalde ayrıdır birbirlerini bozamazlar start için 90 amperden küçük aküde alabilirsiniz. Servis akünüz ömrünü doldurduğunda 2 tane 120 yada 2 Tane 105 en doğrusu yeriniz varsa tek 200 almanız çok daha mantıklı olur.Eski ile yeni aküyü birlikte kullanmayın . Start ayrı olduğu için sorun olmaz .

Burak iki tane 120 yerine bir tane 200'lük önermenizin nedeni nedir?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Can hocam anlatır bunu bende DADD sunumlarından birinde dinleyici olan bir elektrik mühendisinden öğrenmiştim adını hatırlamıyorum sunumu yapan marin firma sahibine bile açıklamasıyla itiraf ettirmişti.Açıklaması iki akünün sürekli iletişimde olup birbirini tamamlamaya çalışmasından kaynaklı akü ömrünün kısalması idi örnek bir akü 12,8 diğeri 12,7 uğraşıp duruyorlar birbirlerini eşitlemeye gibi .Bilenlerden dinleyelim güzel soru ve konu?
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Bi'şi sorucam
#78: 19 Nisan 2018, 09:10:43
3 ×105 ah. Akulerimi bothsalter ile hep both konumunda yani hepsini paralel bağladım start ta serviste bir.panel 255w fazlasıyla tüketime yetiyor.1 yıldır böyle kullanıyorum hiç bir sıkıntım yok...ama dediğiniz doğru eski aku yeni akuyu bozuyor. Aritmetik ortalama paralel baglamada
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: Bi'şi sorucam
#79: 19 Nisan 2018, 10:24:27

Çok teşekkür ederim katkı sağlayan reislere..
"Tekne elektriği" başlığı taşıyan kitaplar okumuş olsanız da "teorik olarak" 12 V elektrik bilgisinden haberdar olsanız da bu çoğu zaman karşılaşılan pratik sorunlar önünde apışmanızı engellemiyor.

Akü belli bir ömre sahip. "Şarj tutma"nın bir mantığı var. Sürekli "dol-eksil"in da bir sınırı elbette vardır.

Sıfır akü aldığınızda (sanırım) 13.6 V gibi gösterirken, 2-3 yıl sonra dolarken 14.2 V gösteren ve günlerdir güneş enerjisine  bağlı olan akü bağlantıyı söktükten 4-5 saat sonra 13 V gösteriyorsa ve hiçbir şeyde kullanılmamışsa ömründen bir şeyler eksilmiş demektir (yanılıyor muyum?)

Birden çok aküyü birlikte kullandığınızda iş biraz daha karmaşıklaşıyor sanki.

"Eski-yeni" kavgası sadece fikir ve düşünce hayatında değil, aküler arasında da oluyormuş...   ;D





  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Bi'şi sorucam
#80: 20 Nisan 2018, 10:16:45
Olcum basit. Aku test cihazına bağlayın akuye yük verin
Olcum değeri 10v un altına dusmuyorsa sıkıntı yok demektir.10v yakın bir değerde ise aku 1 yil daha idare eder.10v altında ise size Bayi yolu gözükür.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 128
Ynt: Bi'şi sorucam
#81: 20 Nisan 2018, 22:26:50
Olcum basit. Aku test cihazına bağlayın akuye yük verin
Olcum değeri 10v un altına dusmuyorsa sıkıntı yok demektir.10v yakın bir değerde ise aku 1 yil daha idare eder.10v altında ise size Bayi yolu gözükür.
Selam,
burada bahsedilen yük toplam gücün % olarak ne olmalı ?
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Bi'şi sorucam
#82: 20 Nisan 2018, 22:49:38
Oldukça yüksek bir yuk.aku olcum cihazlarının içinde kademeli de verilebilen bir yük. Akünün bu yüke gösterdiği verimliliği ölçülüyor.anlik bir yuktur
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Bi'şi sorucam
#83: 20 Nisan 2018, 23:09:20
Bazı cihazlar akünün amperini giriyorsunuz kendisi otomatik yük verip ölçüyor.kimi reostalı manuel cihazlarda siz yuku manuel olarak arttıyorsunuz.zaten aku saglamsa cihazdan duman gelir.bu normaldir.cihaz arızalanmas.sogumasi beklenir. Yüzde olarak bilgiye sahip değilim maalesef.kusura bakmayın.ogrenirseniz bende bilmek isterim
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#84: 20 Nisan 2018, 23:52:02
100 -200 amper kademeli 10 sn test yükü veriyor kurşun asitli aküler için 45-200 amper arası akülerde kullanılabir diye manualinde yazıyor.12,8 volt aküye test yaptığınızda Kağan reisin söylediği verilere göre yada cihazda gösteriyor akünüzün durumunu buna göre aküyü emekliye ayırma kararı verebilirsiniz 180-400 lira aralığında modeller var akü test cihazlarında.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2018, 23:59:06 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Ynt: Bi'şi sorucam
#85: 21 Nisan 2018, 00:12:29
Bu arada bir hatırlatma yapayım ben şüphelendiğim aküleri sistemden ayırıp şarj edip tek tek bu teste tabi tutuyorum .Paralel bağlı iken bu testi yapmam.İşin aslı bu testi yapmaya ihtiyaç duyuyorsanız akünüzün zaten değişme zamanı gelmiştir Sülfatlaşmayı giderdiğini iddia eden şarj cihazları bazen aküyü kurtrabiliyor ama oda en fazla güvenilmez olarak 1 sezon oda belki.

(Bu akünün değişmesi şarz oldu diye bir şakada var )
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Nisan 2018, 00:17:28 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Bi'şi sorucam
#86: 21 Nisan 2018, 11:18:25
Desulfator û çok tavsiye ederim. Eski yeni farketmez bağlayın akünüzün üstüne ,ömrū boyunca dursun , ekmek su  istemiyor. 😉
  • IP logged

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Bi'şi sorucam
#87: 21 Nisan 2018, 18:22:01
Sudan çıkmadan tekne kütlesini ölçmek için şöyle bişey karaladım.  :D

Ana yelken mandarına 50-100 kg gibi bir cisim bağlanır. Kıyıdaki bir mapadan geçirip tekne burnuna bağlanır. Sonra arkadan başka bir halatla tekne karadan uzaklaştırılır.

Arkadaki halat boşlanıp kronometre çalıştırılır. Karaya çarpma (tabii araya bişey koyun  :)) zamanı ölçülür. Şekildeki diğer uzunluklar direk boyu karadan açılan mesafe ve baş direk mesafesi de ölçülerek tekne kütlesini ölçmek mümkün.

Basit bir formül değil ama ilgilenen olursa hesaplarım.  :P
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Nisan 2018, 18:27:41 Gönderen: Doğan Erbahar »
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Bi'şi sorucam
#88: 21 Nisan 2018, 18:28:17
Teoride olabilir ama pratikte bu biraz zor.100kg direk tepesinde ciddi agirlik ve sabitleme sorunu cikar
  • IP logged

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Bi'şi sorucam
#89: 21 Nisan 2018, 18:30:15
Fantazi tabii  :) ama mümkün. Kantarda ölçülen yerçekimi kütlesi yerine atalet kütlesi kullanma prensibine dayanıyor.
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

 
Yukarı git