Çok teşekkür ederim katkı sağlayan reislere..
"Tekne elektriği" başlığı taşıyan kitaplar okumuş olsanız da "teorik olarak" 12 V elektrik bilgisinden haberdar olsanız da bu çoğu zaman karşılaşılan pratik sorunlar önünde apışmanızı engellemiyor.
Akü belli bir ömre sahip. "Şarj tutma"nın bir mantığı var. Sürekli "dol-eksil"in da bir sınırı elbette vardır.
Sıfır akü aldığınızda (sanırım) 13.6 V gibi gösterirken, 2-3 yıl sonra dolarken 14.2 V gösteren ve günlerdir güneş enerjisine bağlı olan akü bağlantıyı söktükten 4-5 saat sonra 13 V gösteriyorsa ve hiçbir şeyde kullanılmamışsa ömründen bir şeyler eksilmiş demektir (yanılıyor muyum?)
Birden çok aküyü birlikte kullandığınızda iş biraz daha karmaşıklaşıyor sanki.
"Eski-yeni" kavgası sadece fikir ve düşünce hayatında değil, aküler arasında da oluyormuş...