Film üzerinden yorum yapmak sağlıklı olmayabilir.
Büyük ihtimalle cenova furlingi sıkışmış. Aralarından bir kahraman palikarya baş üstüne gidip arızaya vaziyet etmemiş.
Teknenin üzerinde çok yol var. Panikleyip "kaçmayı" tercih etmişler. Böylece gereksiz bir dövüşe girişmişler.
Dümenci sağlam adam. Hiç istifini bozmamış. !!!
İşin başında havanın patlak olduğunun farkındalar . Ana yelken mendil kadar. Cenova da iyice küçültülmüş.
Böyle ansızın bindiren havalarda benim deneyimim deniz ve rüzgarla dövüşmek yerine ona uymak olmalıdır. Her ikisine de uygun yeni bir rota ile bu kadar dövüşmeden eyleşebilinir. Cenova furlingi sıkışmış olsa da ıskotaları iş görüyorsa en uygun en emniyetli seyir traverse çıkmaktır.
Reisin konsantrasyonu kaybedilecek zamana odaklanmak yerine dövüşmeden selamete çıkmak olmalı.
Benzer bir fırtınayı Trilye çıkışında gabyarım Bahadır ile karşıladık. Kuvvetli poyraz fırtınasında İncir Limanı üçlemelerde Ersin'in anlattığı gibi bata çıka geçip Bozburun'dan sonra herkesin doğruca Pendik - Kartal yönüne dövüşe dövüşe gittiği yöne değil Büyükçekmece yönüne rota tuttuk. Sadece trenkete ile sabah üç cıvarı hava düştüğünde tramola atıp devam ettik.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.