Sizin şemada toplam 16 diyot tan oluşan 4 adet akü İzolatörü toplam 4 diyottan oluşan
2 adet akü bitlestirici var.
Redresör / güneş / rüzgar / alternator beslemeleri icin ayrı ayrı izolatörlere gerek yok.
Ayrıca marş ve servis aküleri için aku birlestiriciye gerek olmadigi gibi sakıncaları da mevcut. Acil durumlarda servis akü bankının marşa destek atabilmesi için devamlı 100 amperlik bir devre kesici anahtar daha basit bir çözüm sunar.
Can Hocam,
Paylaştığım şemanın
' Universal ' bir bağlantı şeması olduğunu özellikle belirttim. Şemayı hemen hemen bir teknede olabilecek tüm şarj kaynaklarını ve akü gruplarını kapsayacak şekilde düzenledim.
Örneğin eğer bir teknede baş pervane yoksa veya aküsü ayrı bir akü değilse bağlantı şeması bu duruma gore tekrar kolayca düzenlenebilir.
Acil durumlarda servis aküsünün marşa destek atabilmesi için devamlı bir devre kesici anahtar basit bir çözüm gibi gözükse de bildiğiniz gibi mekanik devre kesiciler ark yapmaya ( özellikle de yük altında açma kapama yapılacağı için ) oldukça müsait devre elemanlarıdır.
Redresör/güneş/rüzgar/alternator beslemeleri için ayrı izolatörlere gerek olmadığını belirtmişsiniz. Tam anlayamadım. Eğer bir şema üzerinde izah etme imkanınız olursa sanırım herkes için faydalı olur.
Önerdiğim bağlantı şemasının temel kaygıları/önerileri :
-Fiziksel boyut olarak bir sorun teşkil etmiyorsa paralel aküler yerine toplam eşdeğer kapasitede tek bir akü kullanın
-Mümkünse hiçbir aküyü ve şarj kaynağını paralel bağlamayın
-Mümkünse mekanik ve hareketli elemanlar yerine statik elektronik elemanlar kullanın.
-Mümkünse hiçbir manuel müdahaleye gerek duymadan bütün sistem tam güvenilir ve her zaman emre amade çalışır durumda olsun.