Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Türk gezi yelkenciliği üzerine bir denenme..

  • *
  • İleti: 629
Bu konuya çözüm bulmak Mars'a sonda göndermek kadar zor değil Allahaşkına...

Devlet bu konuda gerçekten bir şeyler yapmaya niyetli veya niyetlenirse ;

1) çoğu atıl olan 300 kusur balikçı barınağını özel teknelere açar
2) ikinci el tekne ithaline izin verir ( isteyen şimdi ikinci el pirat fiyatina, eski ama eşini, çocuğunu , misafirini gezdirecek "yat" alır ).
3) Hazine / maliye marina ve barınaklardan akıl almaz ecrimisil alma tutkusundan vazgecer : bağlama ücretleri makul seviyeye çekilir.

4) Bitti gitti...



  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Sevgili kardeşim Âli,

Önerilerinin hepsi bu ülkede "Ütopik"

Çünkü tamamının ucu devletin para kaynaklarına set çekiyor.

Öte yandan biz buralarda tekne, deniz, güneş, ayran, balık konuşurken ülkenin tamamı bardağa atılmış kalsiyum tableti gibi fokur fokur fokurduyor. Kim takar Yalova kadısını? !!!

Dolayısıyle bu işler Mars'a sonda göndermekten daha zor  ;) ;) ;)
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 629
Sevgili Cem,
ülkenin onyüzbinmilyon derdi arasında bu sorun çözülse ne yazar ama, ben eninde sonunda en azından yazdığım ilk iki maddenin gerçekleseceğini düşünüyorum...
Üçüncü madde biraz daha zor zira bizde Maliye gelirinden vaz geçmez. Ama bir gün yine nispeten rahatlamış ve hızlı gelişen bir ekonomiye sahip olursak belki maliye de arsaları üzerinden fahiş gelir elde etme sevdasından vaz gecer ?
  • IP logged

R

Recep Ertürk



Biraz yalpaya mı düştük?

Rüzgarı yakalayıp, rotayı doğrultup devam edebiliriz herhalde..

  • IP logged

R

Recep Ertürk



Önemsediğim bir konuydu.
Devamı gelir mi diye bekledim. ama unutulup gitti sanki.

Ersin Reis'in ıskaladığını düşündüğüm (sandığım, varsaydığım ya da bana öyle gelen her neyse) bir şeyi de dile getirmem gerekiyor. Ersin Reis daha birçok konuda bunu dile getirdi.  Özellile tekne sahibi erkeklerin eşlerinin ilgisini çekecek tekne tasarımı üstünde duruyor. Tekne sahibi erkeklerin eşlerinin tekneye gelmesini sağlayacak tasarımdan iç donanıma özel önem veriyor. Hatta daha ileri gideyim, amatör denizciliğin ve gezi yelkenciliğinin yeterli gelişmemesi ile kadınların denizde-teknede (yeter düzeyde) olmaması arasında bağlantı kuruyor. Böyle bir bağlantı kurulabilir mi? Açıkça bilmiyorum.

Ama gezi yelkenciliği için olduğu kadar amatör denizciliğin yaygınlaşması için de zamanımızda gerekli şeyin öncelikle tek kişinin rahat başedebileceği bir tekne tasarımı olduğunu düşünüyorum.

Küçük, tek kişi için zamanımızın ihtiyaçlarına göre tasarlanmış, donanımı buna göre oluşturulmuş, ama gerektiğinde kamarasında iki kişinin de kalabileceği, 3-4 kişinin yelken yapabileceği, limanda iken havuzluğunda sohbet edebileceği, uzun seyirlere çıkabileceği, batmaz özellikli teknelerin gezi yelkenciliğini sıçratacağını düşünüyorum. (Bu bakımdan schorcher'ın çeyrek yüzyıldan sonra tasarımının yeniden elden geçirilmesi akla gelebilir). Ama kesinlikle, açık deniz ve uzun seyir imkanı veren küçük tekne olmalı diye düşünüyorum. (Misal center cockpit 6-6.5-7 metre yelkenli tekne)

İleri düzeyde manuel kullanıma dayalı ama gerekli elektronik, buzdolabı, ocak, yiyecek-içecek stoku yapacak üniteler, güneş enerjisi vd eklentilerin de çapariz vermeden yerleştirildiği, tek kişinin havuzluktan ve kolay baş edebileceği, ortalama alım gücüne uygun teknelerin daha büyük teknelerle yapılacak gezi yelkenciliğini de besleyeceğine inanıyorum. Bu teknenin sahipleri, 10-15 yıl sonra yaşı da ilerleyeceği için büyük tekne arayacaktır.

Yatırımcı değilim, öyle bir bilgim ve donanımım da yok. Ama schorcher'ların hala alınıp datılmasının bile ders çıkarılması gereken bir durum olduğunu düşünüyorum..



 



  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Son derece haklısınız Recep Reisim.

Abrayabilmenin ötesinde , tekne boyu büyüdükçe bakım , onarım ve barınma masrafları da ayrıca metre ile büyümüyor ; Deprem skalası gibi büyüyor.
Bu da kadınların hoşuna giden bir şey değil.::)

Teknenin denizci özellikleri ve sağlam bir ana yapısı en birinci önceliğim olmak üzere , benim tekne boyunda öncelikli kıstasım ; Tekne de bulunan hanımdan yardım istemeden, palamar yardımı veya baş pervane olmadan (varsa da bozulabilir) tek başıma bir barınağa girdiğimde tekneyi abrayabiliyor muyum , Yoksa abrayamıyor muyum? Yani girdiğim barınakta rüzgarla üzerine düştüğüm tekneden elimle iterek bir nebze de olsa uzaklaşabiliyormuyum.?

Sonrasında sanırım kadınların seveceği şeyler , kamara tavan yüksekliğinin başlarını eğmeyecek mesafede olması ,iyi bir ocak ve buzdolabı ,denize kolay iniş çıkış , havuzlukta iyi bir gölgeliğin olması ve sert havada denize çıkmamak yeter onlara ,gerisini hallederler. :)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Kasım 2017, 23:42:11 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 3573
Sevgili recep reis,

Siz tipik bir iş teknesini tarif ediyorsunuz aslında. Scorcher e talep konusunda size katılıyorum. Ancak muhtemel fiber olduğundan ilk bindiğimde , eh ben de ufak tefek sayılmam, bir tarafa yatıverdi idi. Bu benim pek alışık olduğum bir şey değil açıkçası.

Boğatalar ile uğraşıyorum bu ara. Arka direğin montajı var. İstanbul Da hava iyiyyken bu işleri yapıp bitireyim konuya döneriz yine..

Ancak bir ip ucu vereyim.. Bu ara çelik teknelere taktım.. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049

Ancak bir ip ucu vereyim.. Bu ara çelik teknelere taktım.. :)

Çelik çok pahalı olmaz mı?
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

A
  • *
  • İleti: 1
Yelkenci dostlara merhaba
Kasım ayında Ersin reise yazmıştım,ahşap Folkboat tekneye başladım.2018 de Fiber kalıp alıp,ucuz seri üretim yapmayı düşünüyoruz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ayhan reis sevgiler, mesajınızı gördüm.. Buradan da paylaşırsanız efsane folkboat ile ilgili daha çok bilgimiz olur. Camadan vurulmasına gerek olmayan mükemmel tasarlanmış markoni arma bir yelkenli bu. Hani markoni armadan hoşlanmadığım sanılıyor da o yüzden tekrar hatırlatayım dedim.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Yelkenci dostlara merhaba
Kasım ayında Ersin reise yazmıştım,ahşap Folkboat tekneye başladım.2018 de Fiber kalıp alıp,ucuz seri üretim yapmayı düşünüyoruz.

Öncelikle hayırlı olsun,

Seri üretim düşünüp, ilk adımı attığınıza göre fizibilitesini tamamlamışsınızdır diye düşünerek, bilindik bir tekneden kalıp alıp, ticari üretime, hangi izin ve şartlarda başlanabildiğini, ayrıca özellikle son kullanıcı araştırmasını nasıl yaptığınız hakkında bilgi vermeniz mümkün müdür acaba ? 
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Yelkenci dostlara merhaba
Kasım ayında Ersin reise yazmıştım,ahşap Folkboat tekneye başladım.2018 de Fiber kalıp alıp,ucuz seri üretim yapmayı düşünüyoruz.

Hayırlı olsun.. Güzel bir fikir. Dilerim başarılı olursunuz.

Ersin Reis sizin "çelik tekne" dediğiniz sac tekneler mi?


  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
evet evet.. kimi yurt dışı kaynaklarda yere göğe sğdıramayanlar var. Bildiğim Aali nin de fovorisi bu saç tekneler..
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Marin tüp gibi maaşallah  ;D


COLIN ARCHER KVASE 1350















  • IP logged

R

Recep Ertürk



:)

Ben daha ahşaptan fibere geçişi sindirmeye çalışırken siz metal gezi teknesi diyorsunuz?

İlk aklıma gelen "yıldırımınız az olsun"  yok yok hiç olmasın..

İkincisi bizim marina ve barınaklarda voltaik hareketleri izleyen bir sistem maalesef yok..

Ama piyasada sav tekne var olduğuna göre demek ki oluyor.

Bir başlık açıp fiber, alüminyum, sac ve ahşap, lamine ahşap, elyaf kaplı ahşap, elyaf kaplı sac (var mı böylesi?) tekne gibi konu mukayeseli değerlendirilse bilgimiz olur.

  • IP logged

 
Yukarı git