Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Köstekçi..

  • *
  • İleti: 3573
Köstekçi..
OP: 28 Eylül 2017, 08:46:40
Dün Mehmet Köstekçi , Tayo Mar da idi.. Yaz aylarında yapılamayan buluşma Eylül sonuna kısmetmiş.

Yeni forsa adayı Oğuzhan da  dün seyre katılınca , ve üstelik sıcak havadan dolayı Kestane Karası fırtınası Anadolu yakasına geçemeyince bize de keyifli bir yelken seyri yapmak düştü. Tayo Mar tam arma , anayelken ikinci camadanda Burgazada seferini yaptı.

Bu burgazada inanılmaz bir yer. Sanki bir anda güneye ışınlanmış gibi oluyor insan.

Bu arada benim zırlamalarıma dayanamayan Köstekçi, son derece zarif bir hareketle Tayo Mar 'ın Çardak koyunda kaybettiğim çapasının aynısını bulup , hediye olarak getirmiş.

Dürüstçe söyleyeyim çok mahçup oldum. Bir daha bu kadar zırlamayacağım.  :)

Bu vesile ile ilk defa admiralti çapaya isim takmış olduk. Yeni çapanın ismi köstekçi çapası oldu. Hani şu liglerin isim hakları alınıyor ya.. O hesap, bundan sonra benim admiraltiy den bahsederken köstekçi dediğimde şaşırmayınız. Kelima anlamı ile köstekçi çapa isimi olurak cuk oturdu sanki..

Neyse efendim konumuz bu değil. Sevgili Köstekçi, (benim demir değil) malumunuz uzun yıllardır kendi çizdiği bir tekneyi inşaa etmek istiyor. Ancak sığacığa gittiğinde Tayo Mar ın maketini görmüş ve çok beğenmiş. Ancak , hem artık bu işlere acayip kafa patlattığından hem de Tayo Mar dan biraz daha büyük bir tekne ihtiyacında olduğundan,
TAyo Mar ın tıpkısının aynısını 8,5 m olarak yapmak istemiş. Cem Gür ile başlarda ciddi tartışmışlarsa da  Köstekçinin kullandığı ve kanıtlanmış büyütme formülasyonu Cem Gür tarafından da olumlu bulunmuş. ( belki Köstekçi Cem Gür'ü iyice bunaltmıştır bilemedim:). )

Efendim şaka bir yana , projeler hazılanmış, imalatta kullanılacak olan kızılçam da satın alınmış durumda.. İş ciddi yani..

Teknik detayları daha yazılır çizilir, ancak tekne yapma umudu taşıyan bendeniz açısından çok ilgi çekici bir çalışma. 8,5 m civarında bir Tayo Mar.. Daha ne isterim ki..

Dün, Köstekçi Tayo Mar'ı ciddi şekilde inceledi. Bir başklasın .. Ciddi takipte olacağım..

Bu arada maliyet çalışması da ilginç. Köstekçi sanırım kendi paylaşır. Hep atıp tutuyorduk ya , niye kimse kendi teknesini yapmıyor diye.. İşte Köstekçi.. Ciddi bir alkışı hak ediyor bence.

Şimdiden Kolay gelsin Köstekçi, kolaysa da başıma gelsin:))
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Köstekçi..
#1: 28 Eylül 2017, 09:21:22
Allah yardımcısı olsun. Kesinlikle başarılı olur


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 271
Ynt: Köstekçi..
#2: 28 Eylül 2017, 09:44:47
Allah, yardımcısı olsun, denize indirip, nice gururla yapacağı, keyifli seyirler nasip etsin inşallah...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 181
Ynt: Köstekçi..
#3: 28 Eylül 2017, 10:18:26
Ersin'in de dediği gibi maketini gördüğüm günden beri rüyalarımı süsleyen vuslat gerçekleşti, arzular dindi. İçerilerde bir yerlerde yeni bir heyecan dalgası yükselmeye bıraktı kendini.
Ersin'in cüssesi ile müsemma yüreğininin ev  sahipliğinde, aşık ve maşuk buluştu. Tayo Mar rüzgarın kanadına asılmış keyifli bir seyir sunarken, konuştuklarımıza kulak misafiri olmuş ki; abla haberiyle heyecanlanmış ceylan gibi seke, seke gidiyor du sanki…

Yüreğimizle takip ettiğimiz seyir notlarını okurken; Tayo Mar'ın civadrası kırıldığında da, demirini kaybettiğinde de üzülmüştüm. Mahcup olacak bir durum yok. Umarım; demirlediğinde Tayo Mar "köstekçi" ile güvende olur ve tasarım serüvenimde bunca yıl sabırla yol göstermeyi sürdüren ustam Cem Gür'ün bilgeliğinin eşliğinde bir an önce ablasıyla buluşur.

Tayo Mar la tanışmak kadar, Oğuzhan ve seninle de tanışmaktan onur duydum. Keyifli ve neşe dolu gün için tekrar, tekrar teşekkürler… :)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 28 Eylül 2017, 10:24:46 Gönderen: Mehmet Köstekçi »
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Köstekçi..
#4: 28 Eylül 2017, 10:50:06
Mehmet reisim ,

Şimdiden hayırlı olsun işleriniz kolayınıza olsun , eğer İzmir tarafında yapmayı planlıyorsanız zımparasına talibim  ;D ;D
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Köstekçi..
#5: 28 Eylül 2017, 11:35:56
Güzel haber.
Her şey kolayınıza ve gönlünüze göre olsun.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Köstekçi..
#6: 28 Eylül 2017, 13:19:53
Ne güzel olmuş keşke katılabilseydim. Abi madem Tayo Mar ın büyüğünü yapıyorsunuz, kamara içi yüksekliğini  azıcık kurcalayıverin.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Köstekçi..
#7: 28 Eylül 2017, 14:00:39
Mehmet reisim ,

Şimdiden hayırlı olsun işleriniz kolayınıza olsun , eğer İzmir tarafında yapmayı planlıyorsanız zımparasına talibim  ;D ;D

Zımpara fetiş'i
Sayenizde denizcilik literatürüne girecek  ;D ;D ;D
  • IP logged

S

Servet

Ynt: Köstekçi..
#8: 28 Eylül 2017, 14:07:11
Ersin'in de dediği gibi maketini gördüğüm günden beri rüyalarımı süsleyen vuslat gerçekleşti, arzular dindi. İçerilerde bir yerlerde yeni bir heyecan dalgası yükselmeye bıraktı kendini.
Ersin'in cüssesi ile müsemma yüreğininin ev  sahipliğinde, aşık ve maşuk buluştu. Tayo Mar rüzgarın kanadına asılmış keyifli bir seyir sunarken, konuştuklarımıza kulak misafiri olmuş ki; abla haberiyle heyecanlanmış ceylan gibi seke, seke gidiyor du sanki…

Yüreğimizle takip ettiğimiz seyir notlarını okurken; Tayo Mar'ın civadrası kırıldığında da, demirini kaybettiğinde de üzülmüştüm. Mahcup olacak bir durum yok. Umarım; demirlediğinde Tayo Mar "köstekçi" ile güvende olur ve tasarım serüvenimde bunca yıl sabırla yol göstermeyi sürdüren ustam Cem Gür'ün bilgeliğinin eşliğinde bir an önce ablasıyla buluşur.

Tayo Mar la tanışmak kadar, Oğuzhan ve seninle de tanışmaktan onur duydum. Keyifli ve neşe dolu gün için tekrar, tekrar teşekkürler… :)

Mehmet beş yılın planı bir metre uzatıp,yarım metre kısaltmakla geçer :)
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Köstekçi..
#9: 28 Eylül 2017, 14:12:39
Mehmet reisim ,

Şimdiden hayırlı olsun işleriniz kolayınıza olsun , eğer İzmir tarafında yapmayı planlıyorsanız zımparasına talibim  ;D ;D

 ;D ;D ;D
Zımpara fetiş'i
Sayenizde denizcilik literatürüne girecek  ;D ;D ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Köstekçi..
#10: 28 Eylül 2017, 15:07:50
Tayo-Mar’ın yeni demiri “Köstekçi”ye kavuşmasına sevindim. Köstekçi her zeminde tutar, taramaz, burayı sevmedim şuraya bırak beni demez. Sessizce,  görevini layığı ile yapacaktır.Hayırla vesile olsun.
 Herkes bilir. Teknelerin planlı olmasını yeğlerim. İnsanlara bu fikri aşılamaya çaba gösteriyorum. Ama, hevesli ve kendine güvenen pek çok kişi de öz tasarımlarını hayata geçirmekten çekinmiyor.  Avuçları kaşınmaya devam ettiğinden planlı bir tekne inşa etmiş olsalar bile orasıyla burasıyla oynamaktan da geri durmuyorlar. Ya en yapılmaması gereken şeyi yapıp kabukla oynuyor ya da üst yapıya ekler yapıyor. Bazen uyuyor, çoğu zaman uymuyor. Uymadığında can da mal da riske giriyor. İş sadece plan edinmekle de kalmıyor, kullanılan malzeme ve kalitesi yaşamsan nitelikte. Daha taze bir olay yaşandı ve ucuz atlatıldı.  Kısacası planlı bir tekne yapmak sonradan pişman olmaktan yeğdir.
Çoğu kez tekne küçültülmez ama büyütülür. Genelde yapılan, basitçe, ya tekneyi vasatından bölüp ortaya ek parçayı koymak veya kıçını uzatmaktır. Olur mu? Olur. Tekne yüzemeye devam eder mi? Eh, eder desek de riski artmıştır.  Peki eski performansında olur mu? Olmaz.  Nedeni ise çok basittir. Planlı tekne tasarlanırken karinasında water flow/ su akımı( Baştan giren suyun kıçtan hiçbir engelle karşılaşmadan çıkması)  ince ince hesaplanır. Defalarca kontrol edilir. Olanak varsa havuz testleri yapılır ve azami verim almak için çaba gösterilir. Boyu ortadan veya kıçtan uzatılmış tekne karinasının su akımları allak bullak olur. Doğru water flow’a sahip olmayan karinanın orasında burasında su serbestçe akıp gidecekken türbülanslar oluşur tekneyi frenleme, türbülans noktasına çekiş eğilimi yaratır.
Hele kıçı uzatıldığında su hattı uzamış ve pervane başa doğru iyice içerlek kalmış teknelerde, motoru da bir veya birkaç üst güce çıkarılmamış ise pervane sonrasındaki bölüm bu kere de kıçtan çıkması gereken pervane suyu sütununu kapar ve devasa bir türbülans alanı oluşturup tekneyi yürütmek yerine frenler.
Peki tekneye boy verilemez mi? Ted Brewer Amca şimdi hatırlamadığım şu kadar Ft tekneye kadar posta aralarını ( Yani her posta arasını) azami %10 açarak tekneye boy verebilirisiniz diyor. Aklınızda bulunsun. Toplamda, bir tekneyi %10 oranında büyütebilirisiniz demeye getiriyor.
Mehmet’in bulup uyguladığı programda herhangi bir ölçü değiştiğinde diğer temel ölçüler aynı oranda değişmek yerine çalışılmış, benzer ölçüde var olan teknelerin ölçüleri analiz edilmiş ve kabul edilmiş oranlarda değişiyor. Yani boy %20 büyüdüğünde en ve derinlik de %20 büyümüyor. Oranlar değişik. Ayrıca büyütme / küçültme sonrasında standart tekne performans oranlarını da veriyor. Böylece yapılan işin iyi mi kötü mü olduğunu da test etmiş oluyorsunuz.
Bizim, Mehmet ile çalışma temelimizde pratiğin sağladığı bilginin plana uygulanması idi. Örnek olarak programa göre büyüttüğü Blue Moon ‘daki borda yüksekliği ve parapet konusu çok tartışıldı. Sonunda Mehmet’e kesit planı su hattını referans alarak 15- 20- 25 ve 30o derecelerde bir tarafa yatırmasını söyledim. Böylece 30o derece extrem bayılmada şiyerin suya girmeyecek şekilde yükseltisini ve buna oranla da parapeti saptamış olduk. Bunun gibi pratikte yaşanan ama Mehmet’in daha önce deneyimlemediği onlarca ayrıntı plana yedirildi.
Yeni boya karar vermeden önce muhakkak Tayo- Mar’ı görmesini, her bir köşesini bucağını incelemesini, oraya buraya oturup kalkmasını, hatta ranzaya uzanmasını, güvertede dolaşmasını, dümen tutmasını, yelkenlerin çalışma prensiplerini görmesini vs ve kısaca kendi beklentilerini göz önüne alarak bir röntgen çekmesini istedim.
 
Daha fazla ayrıntıyı Mehmet de yazar, anlatır.

Gilmer Amca’da Büyütülmüş bir Blue Moon tasarlamış ve inşa edilmişti. Planlara ulaşamadım. :-\
Bence, plan olarak teknik verileri düzgün, yaşam hacimleri makul, tek el kullanımda üzmeyecek, her denize gider bir tekne olacak. Şimdilik elimizde 2 nal var. Geriye iki nal ve bir de at kaldı. ;) ;)
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Köstekçi..
#11: 28 Eylül 2017, 15:09:01
Mehmet beş yılın planı bir metre uzatıp,yarım metre kısaltmakla geçer :)

 ;D ;D ;D süreleri kısalttık.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Köstekçi..
#12: 28 Eylül 2017, 18:59:11
Efendim , biraz önce gidip " köstekçi " yi aldım. Tekrar teşekkür ederim.

Dün, aslında çok keyifli bir hava vardı. Hakkı ana yelkeni tam açmaktı. ancak Köstekçi reis , dikkatlice inceleyebilsin diye yavaş gittik. Bir de taze forsa Oğuzhan korksun istemedim.

Dün aynı zamanda yelken seyrinde benim yapmış olduğum basitleştirmeleri de görmüş oldu Köstekçi.

Mizana düşünmüyormuş artık düşünüyor. ;)

Bocurumu markoni diye düşünmüşlerdi ancak benim açma kapama yöntemimdn sonra markoni yerine Serenli yelkeni uygun gördü sanırım.

Keza , trinketi de havuzluktan açıp kapatıyoruz artık. ana yelkeni de. Köstekçi, wykeham martin furlingi de ilk kez gördü. Daha doğrusu göremedi.  :)

Yeni civadrayı beş cm uzatınca, furlingin duruşu mükemmelleşti. Biryerlere bakınıyorken ön yelkenler kapanıvermişti.  :)

Ana yelkenin nasıl havuzluktan açılıp kapandığını da görmüş oldu, aslında ana yelkende sorun açmak değil, indirmek. Tek başına seyir yaparkan hava sertlediğinde rüzgarüstüne de dönseniz , indirene kadar yelken öyle büyük ki yine de çalışıyor..

O yüzden, dümene yakın olup havuzluktan indirmek daha kolay.

Zaten özendim geçen gün Kaanın koyduğu videya. Benzerini ben de çekeceğim.

Güzel , keyifli bir gündü..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Köstekçi..
#13: 28 Eylül 2017, 21:39:58
Ersin'in de dediği gibi maketini gördüğüm günden beri rüyalarımı süsleyen vuslat gerçekleşti, arzular dindi. İçerilerde bir yerlerde yeni bir heyecan dalgası yükselmeye bıraktı kendini.
Ersin'in cüssesi ile müsemma yüreğininin ev  sahipliğinde, aşık ve maşuk buluştu. Tayo Mar rüzgarın kanadına asılmış keyifli bir seyir sunarken, konuştuklarımıza kulak misafiri olmuş ki; abla haberiyle heyecanlanmış ceylan gibi seke, seke gidiyor du sanki…

Yüreğimizle takip ettiğimiz seyir notlarını okurken; Tayo Mar'ın civadrası kırıldığında da, demirini kaybettiğinde de üzülmüştüm. Mahcup olacak bir durum yok. Umarım; demirlediğinde Tayo Mar "köstekçi" ile güvende olur ve tasarım serüvenimde bunca yıl sabırla yol göstermeyi sürdüren ustam Cem Gür'ün bilgeliğinin eşliğinde bir an önce ablasıyla buluşur.

Tayo Mar la tanışmak kadar, Oğuzhan ve seninle de tanışmaktan onur duydum. Keyifli ve neşe dolu gün için tekrar, tekrar teşekkürler… :)
Mehmet reisim ben de tanıştığıma memnun oldum. Siz teknenizin yapımını kafanızda simule etmişsiniz zaten. Geriye ilk testereyi vurmak kalmış. Umarım herşey kolayınıza olur ve teknenize bir an önce kavuşursunuz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: Köstekçi..
#14: 29 Eylül 2017, 07:06:26
Mehmet reis kolay gelsin.  Tayo-Mar ile bende kısa bir seyir yaptım. Hakikaten hoş bir tekne, eminin sizin tekneniz de çok güzel olacak.
Her şey kolayınıza gelsin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

 
Yukarı git