Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: TEKNELERDE SİFON / SİFON NEDENİYLE BATAN TEKNELER

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Hadi çok pimpirikliler için bir değişken de ben ekliyeyim çorbaya! :)

Aküleriniz ne seviyede suruyor, sintine pompanız yetişemezse ne kadar sürede su altında kalır hiç düşündünüz mü?

Su seviyesinin üstünde, yukarılarda bir emergency akü fena olmaz he? :)

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

Aali abininkine benzer durum ilk teknemde başıma gelmişti. Bu tekneyi yaparken tüm çıkışlara paslanmaz çalpara valf koydum. Tuvalet su alış hariç her yerde çalpara valf var yani. Bana ciddi bir iç huzuru sağlıyor.  :)



İç mekanizması budur.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
İçinde yay olan, mil olan, mekanik hareketli kapak olan çekvalfler bana hiç güvenli gelmiyor, onun yerine şu aşağıdaki benzer hiçbir mekanizması olmayan plastik toplu basit çekvalfler daha uzun ömürlü olur gibi düşünüyorum;
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 629
Hadi çok pimpirikliler için bir değişken de ben ekliyeyim çorbaya! :)

Aküleriniz ne seviyede suruyor, sintine pompanız yetişemezse ne kadar sürede su altında kalır hiç düşündünüz mü?

Su seviyesinin üstünde, yukarılarda bir emergency akü fena olmaz he? :)

öZgür (tapatalk)

Benim akülerim malum şüphelimiz motor bölmesinde. Allahtan aklıma gelmiş, akü kutuları yaptırıp karinadan bir 35-40 cm yukarı koymuşum. Akünün yüksekliği de 25 cm olsa, suyun kutup başına ulaşması için demek ki en az 60 cm yükselmesi lazım sintinede.

Çek valfleri de çalparalılar yerine küreliler ile değıştireyim diyorum.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Benim teknemde HR 352 manual sintine pompası sadece deniz bağlantılı Elektrikli sintine pompası çıkışının deniz bağlantısı yok teknenin içinde uzun bir hortumla istenildiğinde sintinenin bidonlara yada atık alım merkezlerine  verilmesine izin veriyor bu sistem. Türkiyedede geçerli olan çevre koruma kanunlarına göre otomatik sintine pompası sintinenizdeki mazotu yada yağı ayrıca duş sularını denize basarsa ciddi bir ceza ile karşılaşabilirsiniz.Benim bildiğim otomatik sintine pompası çıkışı direk deniz bağlantılı olmamalı teknelerde.
  • IP logged

N

Nedim Delen

Can Hocam,
2009 yılında henüz 1 yaşında bile olmayan bir Jeanneau 50 DS, Knidos Bodrum yolunda şu ana kadar hiç kimsenin net olarak nedenini bilemediği, baş tarafta içerde aşırı su yükselmesi ile birkaç dakikada kaynadı gitti. Tekne ağır deniz koşulları nedeni ile çok fazla dövünüyordu. Yorumlar hep baştaki hatch'in açık kaldığı ( havalandırma amacı ile nedense kapaklar öne açılıyor ), veya çıpanın serbest kalıp pruvayı döverek gövdede delik açtığı ile sınırlı idi. Sizin önermeniz bu teknenin kaybına muhtemel bu durumun yol açtığını düşündürüyor bende. ,
Çok teşekkürler bilgiler için

O konuyu bende okumustum, tartismalarinda büyük ihtimalle (bow thruster) rin kopmasi
ve ordan iceri su dolmus olmasi konusulmustu.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 12 Mart 2018, 23:10:06 Gönderen: Hasan Toparlak »

  • *
  • İleti: 629
Bir de şu alternatifi tartışsak ;

Matay'in Sarıyaz II hatıratından anımsayacaksınız , hani yüzen gezen farş tahtaları ve boğulan lap top olayı. Mehmetin teknede de bir kaç sintine pompası vardı, hepsini çalıştırmıştık, pompalar basıyor basıyor ; su bir kaç milim bile azalmıyor...

Sonunda şunu keşfettik, sintine pompası, eviye vs gibi nesnelerin giderleri kuzine tezgahının altinda gizli yaklaşık 5 litre hacimli krom bir depocuğa toplanmış ; buradan tek bir borda çıkışıyla denize verilmişti. Meğer Ayvalıktaki o harika tekne renovasyon ekibi bunun hortumunu söküp bi kenara koymuş. Sintineden basılan su mutfak tezgahının altindaki depodan yine sintineye akıyormuş...( Benzer bir hadiseyi ben de ilk teknem Uçarı'da yaşamıştım, boyacı portuçun içini boyarken önüne çıkan sintine pompasının tahliye hortumunu borda çıkışından söküp, sintinenin içine yatırmış. Tekneye yağmur suyu dolunca otomatik sintine çalışmış, aynı suyu tekne içinde devrede devrede aküyü de bitirmişti ).

Teknede fazla delik delmek istemeyenler veya riski azaltmak isteyenler için Matay'ın teknesindeki gibi tüm tahliyeleri bir depoda toplayıp oradan tabii akışla deşarj etme fikrine ne dersiniz ? 

  • IP logged

e

erdal duran

Benim teknemde HR 352 manual sintine pompası sadece deniz bağlantılı Elektrikli sintine pompası çıkışının deniz bağlantısı yok teknenin içinde uzun bir hortumla istenildiğinde sintinenin bidonlara yada atık alım merkezlerine  verilmesine izin veriyor bu sistem. Türkiyedede geçerli olan çevre koruma kanunlarına göre otomatik sintine pompası sintinenizdeki mazotu yada yağı ayrıca duş sularını denize basarsa ciddi bir ceza ile karşılaşabilirsiniz.Benim bildiğim otomatik sintine pompası çıkışı direk deniz bağlantılı olmamalı teknelerde.

     Burak reis, ilginç bir noktaya değinmişsiniz. Altı sakal üstü bıyık meselesi gibi. Bu durumda bir de yedek pis su alım teknesi bulunduracağız yanımızda galiba ;D. Normal sintine suyu için bir depo olabilir ama batma tehlikesi olan teknede ne yapacağız. Yasalar deli gömleğine dönüşmemeli kanımca, ya da öyle uygulanmamalı. Yine de bu görüş üzerine ciddi konuşup tartışmak gerekir.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Erdal reis yanımızda atık alım teknesi taşımamıza gerek yok sintineye su girerse Yağmur veya deniz suyu içinde yağ ve mazot yoksa denize basabilirsiniz bendeki gibi bir sistemle yapılacak şey hortumu denize sallandırıp pompanın sigortasını açmak fakat otomatik sistemlerde böyle bir şansınız yok . Benim söylediğim otomatik sintine pompası sizin kontrolunuz olmadan sintineyi denize basar Yağ ve mazot varsa içinde teknenizin batması ödeyeceğiniz cezadan daha ucuza gelecektir en azından Avrupa ve kuzey Amerikada durum böyle.Sifon derdide ortadan kalkıyor böylece teknenin içinde bir hortum veya vana koparsa zaten sintine pompası bu suyu boşaltmaya yetmez.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 12 Mart 2018, 14:57:10 Gönderen: Burak Doneray »

e

erdal duran

    Birden aklıma geldi, daha öncede yazılmıştı galiba; bir küçük (depoya tahliye eden), bir de büyük ve belli bir seviyenin üstünde (denize tahliye eden) pompa bulundurmak bir çözüm. Ama bürokrasi yine de ne der bilemem :).
 
Burak reis, bu esnada siz de yazmışsınız. Son anda farkettim :).
  • IP logged

B

Burak Doneray

Denizde olmak risk teşkil ediyor artık yanlış yere çapa attın yerine göre binlerce dolar cezası var denizi  yanlışlıkla kirlettin tekneyi ver çık gibi bir durum oluştu .Yunanistan sigorta klozlarında 150.000 Euro denizi kirletme teminatı istiyor böyle bir durumla karşılaşırsak sigorta bize nasıl bir dönüş yapar hiçbir fikrim yok.
  • IP logged


Çek valfleri de çalparalılar yerine küreliler ile değıştireyim diyorum.
Ben atladım sanırım Ali abi,vanadan sonraki çalpara valf neden çalışmamış?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Bilmem ? Iki pompanın hemen çıkışlarında metal gövdeli, düzgün ( yatay)  yerleştirilmiş iki çalparalı çek valf var...
Benim aklıma gelen bir şekilde bir şeylerin kapakçıkları tam kapanmaz hale getirdikleri...Talaş olabilir, toz, kir, zamanla epey eskiyip tozuyan ve dökülen ses yalıtım malzemelerinin ( onları geçen sene söküp, başka bir yalıtım malzemesi uyguladık motor bölmesine ) artıkları olabilir ?
  • IP logged
« Son Düzenleme: 12 Mart 2018, 17:43:48 Gönderen: Ali San »

O işe uygun küresel çekvalf varmı abi?Birde çalpara valfin açısı 10 derece gibi olmalı. Pozisyonlarında bir bozulma olabilirmi?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
O işe uygun küresel çekvalf varmı abi?Birde çalpara valfin açısı 10 derece gibi olmalı. Pozisyonlarında bir bozulma olabilirmi?

Bilemiyorum, araştırayım bakayım bir...
Bu arada ; yabancı dergilerde ara sıra görüyorum, su altında da donabilen yalıtım macunları var ; Türkiyede de bulabilir miyiz onları ?
  • IP logged

 
Yukarı git