Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: TEKNELERDE SİFON / SİFON NEDENİYLE BATAN TEKNELER

  • *
  • İleti: 2553
Teknede değilseniz bütün su hattı altı bağlantılarınızın vanalarını kapatın reisler.
Sifon yapmasa da hortumu fare yiyebilir. :)

  • IP logged

e

erdal duran

Oğuzhan sistemi şemada ki hale getir




Can hocam, bu şemadaki checkvalfin yeri yanlış olabilir mi? Bu checkvalfin çalışması için kapakçığın, sadece kapağı kaldıracak kadar bir güce sahip, yaylı olması gerekir. Yay yoksa checkvalf iş görmez ve içeri su girer. S yaptırılan hortumun diğer tarafında olması daha doğru değil mi? Yoksa burada checkvalf, tuvaletlerin içindeki gibi, farklı bir sistemle mi çalışıyor? 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Erdal hocam , en iyisi manuel ve elektrikli sintine pompalarının çıkış kovanlarının  ayrı ayrı olması lazım.
Her halukarda her ikisine de ayrı ayrı geri dönüş stoplama valfi lazım.

Benim teknemde çıkışlar ayrı ayrı ve su hattının epey üzerinde olmalarına rağmen geri dönüş valfli her ikiside.
Selamlar ,
  • IP logged

e

erdal duran

Öcal hocam, öğrenmek istediğim; tek de olsa checkvalfin "S"'in diğer tarafında olması gerekip gerekmediği. Tabii bu soru, sistem yaylı ise veya tuvaletlerin içindeki gibi, dışarıdan geliş yönünde yumuk, checkvalfler için geçerli değil. Kendi ağırlığıyla çalışan sistemler için geçerli.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Hımm , bu şemada iki sistemin birleşiminden sonra , çıkış kovanına yakın olan bölümde olması lazım.  ::)

  • IP logged

  • *
  • İleti: 291
Konular birbirine girmiş birazcık ama aslında gayet basit.
Birkaç kere batmış birisi olarak bildiklerimi ve yaşadıklarımdan çıkarttıklarımı şöyle özetleyebiliirm.

1-Eğer tekne içinde seviyesi artan tuzlu su girişi varsa, nereden geldiğini falan araştırmadan tüm vanalar kapatılır
2-Eğer hala su yükseliyorsa bu konu zaten bu topiğin tartışması değildir ))
3- Manuel ve elektrikli pompanın çıkışları aynı olmaz
4-Sintine pompaları su çıkışları su seviyesi üstünde vanasız olur
5-Dolayısıyla yan yatmış teknede bunları küpeşteye koyamayacağımız için arka tarafa kadar uzatıp kıçtan bir yerden denize vermek standart uygulamadır. Kemere hattında yeni bir yeri delmeyiniz...
6-Deve boynu şarttır. Eğer siz yapacaksanız en yüksek dalgaya göre ölçün biçin, kokpitin tamamı su içinde kalacakmış gibi düşünün
7-Deve boynu varsa antisifon da şarttır. Antisifon koyarsanız nispeten sifona engel olursunuz ama yine de güvenmeyin derim.

Can Deniz'in elektrikli sintine pompasının uyarısı olmalıdır tespitine gönülden katılıyorum.
Bu düzenek aküden direkt alınmalıi sigortalı olmalı ama panelden bağımsız yapılmalıdır.
Eğer hasbelkader çalışırsa ister marinada ister seyirde herkesi uyandırmalıdır.
Dolayısıyla biz kuyu içine bunu sallandırmıyoruz.
Nispeten yüksek seviyeye monte ettik.

Kaan kaptan'ın firarların çalışması ile ilgili çözümünü alkışlıyorum.

Ben kişilik sebebiyle belki, her çıkışımda tüm vanalarımı kapatmıyorum, ama eğer motor vanasını kapatırsam Can Deniz'in dediği gibi kesinlikle bir uyarı sistemini motor anahtarına asmak lazım. Ya da motor şalterini de kapatmak bir başka çözüm olabilir... ))

Bakımlı sık ziyaret edilen limandaki tekne sifondan dolayı batmaz...
Enseyi çok da karartmayın  ))
 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Konular birbirine girmiş birazcık ama aslında gayet basit.

3- Manuel ve elektrikli pompanın çıkışları aynı olmaz



 

Mehmet reis neden olmaz ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Oğuzhan sistemi şemada ki hale getir




Can hocam, farş tahtamın altındaki sintineden kıça doğru hortum geçirebileceğim tek bir delik var. O delik zaten 25 mm çapında. Tek hortum geçirebiliyorum.
  • IP logged

e

erdal duran

    Oğuzhan reisim, çok gerekliyse bir delik daha açamaz mısın?

    Ben de tekneyi terkederken bütün vanaları ve sigortaları kapatırdım. Ama tekneye girince ihtiyaç olanları ve motor soğutma suyu vanasını muhakkak açardım, unutmamak için. Bir gün bir saatlik bir seyir dönüşü sırasında birden vanayı açmadığımı hatırladım. Hızla aşağıya inip merdiveni kaldırdım ve vanayı açtım. Ama motor çalıştığı sürece egzozdan su geliyordu. Bu durumda vananın bozuk olduğuna ve kapanmadığına hükmettim. Daha sonra incelerken ikinci bir soğutma suyu girişi ve vanası olduğunu keşfettim. Aslında vana bozuk değilmiş ama ikinci vana hep açık duruyormuş.
Ders 1;Öncelikle sahip olduğumuz teknenin her santimetre karesini araştırıp öğrenmek gerekir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
    Oğuzhan reisim, çok gerekliyse bir delik daha açamaz mısın?

    Ben de tekneyi terkederken bütün vanaları ve sigortaları kapatırdım. Ama tekneye girince ihtiyaç olanları ve motor soğutma suyu vanasını muhakkak açardım, unutmamak için. Bir gün bir saatlik bir seyir dönüşü sırasında birden vanayı açmadığımı hatırladım. Hızla aşağıya inip merdiveni kaldırdım ve vanayı açtım. Ama motor çalıştığı sürece egzozdan su geliyordu. Bu durumda vananın bozuk olduğuna ve kapanmadığına hükmettim. Daha sonra incelerken ikinci bir soğutma suyu girişi ve vanası olduğunu keşfettim. Aslında vana bozuk değilmiş ama ikinci vana hep açık duruyormuş.
Ders 1;Öncelikle sahip olduğumuz teknenin her santimetre karesini araştırıp öğrenmek gerekir.
Erdal reisim, sintine çıkışım kıça doğru motor yatağının altına çıkan bir tünelden ibaret. O tüneli genişletmeye çalışırsam sifon yaptırmadan tekneyi batırabilirim😊. Bu başlığa fotoğrafını koyduğumda daha net anlaşılacak durumum sanırım 😊
  • IP logged

N

Nedim Delen

       Ben de tekneyi terkederken bütün vanaları ve sigortaları kapatırdım. Ama tekneye girince ihtiyaç olanları ve motor soğutma suyu vanasını muhakkak açardım, unutmamak için. Bir gün bir saatlik bir seyir dönüşü sırasında birden vanayı açmadığımı hatırladım. Hızla aşağıya inip merdiveni kaldırdım ve vanayı açtım.
Ders 1;Öncelikle sahip olduğumuz teknenin her santimetre karesini araştırıp öğrenmek gerekir.

Güzel tespitler,  cok yararli bilgiler.

10-15 sene boyunca cesitli tekneler kiraladim, simdi kendi teknelerimde dahil hic birinde hic bir zaman hic bir kosulda
vana kapatim acmadim, cahilligimden
olsa gerek sansimda iyiymis herhalde hic bir sorunda yasamadim bu güne kadar,
Burdaki kayihi 2 senedebir cikariyorum sudan 11 senedir vanalari hep acik.

Motor suyunu kesinliklen kapatmam cünkü acmayi unutacagim kesin.

Fakat 3500 lük iki sintine pompasi aldim onlari Merem reisin dedigi gibi yapacagim direk akülere.

Bazen bir seyleri iyi yapayim derken daha cok bozmakta var, gider deligi diye delik acip su dolmasini sebep olmak hic te hos olmaz.
Bilgisayarcilarin ünlü sözü, (calisan sisteme dokunma)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Sintine çıkışları tekne kıçına ve su kesiminin üstüne bağlanırsa sifon yapmaz. Tekne hangi koşulda olursa olsun, bordası suya giriyorsa orası su kesiminin altı sayılır. Su kesiminin üstüne bağlandığında deveboynu ve/veya cekvalf kullanmaya gerek kalmaz. 

Sintine pompalarının enerjilerini aküden doğrudan alma fikrine ise her hangi bir anahtardan greçmeden önce akü bağlantısı yapılması olarak anlıyorum. Teknelerde akülere + ve - kutuplarına bağlanan ana kablo dışında başka bir kablo bağlantısı yapılmamalıdır.  Sintine pompası bağlantıları bu kabloların bağlandığı ana bardan veya anahtardaki ucundan alınmalıdır.
 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Can Hocam,
2009 yılında henüz 1 yaşında bile olmayan bir Jeanneau 50 DS, Knidos Bodrum yolunda şu ana kadar hiç kimsenin net olarak nedenini bilemediği, baş tarafta içerde aşırı su yükselmesi ile birkaç dakikada kaynadı gitti. Tekne ağır deniz koşulları nedeni ile çok fazla dövünüyordu. Yorumlar hep baştaki hatch'in açık kaldığı ( havalandırma amacı ile nedense kapaklar öne açılıyor ), veya çıpanın serbest kalıp pruvayı döverek gövdede delik açtığı ile sınırlı idi. Sizin önermeniz bu teknenin kaybına muhtemel bu durumun yol açtığını düşündürüyor bende. ,

Çok teşekkürler bilgiler için
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Şu sintine pompası mevzuunda araya gireyim, nitekim gülen de oluyor bana ama Yengeç'te iki miço ve bir impelerli olmak üzere 3 tane flatörle donatılmış sabit, bir tane 12 V, bir tane 24 V mobil iki miço daha, bir sabit manuel sintine pompası var. Bir de üzerine 220 V dalgıç ekledim arşive. Şakasının bile gözümü korkuttuğu bir konu bu.

Üç sabit pompa direkt olarak akülere bağlı. Mobil olanlar çakmak soketli.

Yedek olarak iki adet TMC miço, iki adet flatör her daim "sıfır" olarak bekliyor.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Teknede en az iki adet bağlı elektrikli pompa olmalı, bir tanesi küçük, teknenin içine sağdan soldan gelebilecek sulafrı tahliye etmek için, diğeri ise bulunabilen en büyük kapasitede ve sintineye sığabilecek ve flatörlü ise, küçük pompanın flatöründen biraz daha yüksekte olmalı, bu pompalar özellikle seyir sırasında işe yararlar. Marinada ise bunlara ek olarak 220v pompa donatılabilir, bu pompa çalışmaya başladığında bir de alarm çalmalı. Denizde el ile çalışan pompanın başında oturup su basmak yerine, elektrikli olan lar çalışıren, kaçağkn yerini bulup kapatmaya çalışmak daha doğrudur.
  • IP logged

 
Yukarı git