Talihsiz gelişme değil, Türk İşi gelişme.
Ulaştırma bakanlığı, uzun bir süredir ticari gemilere uyarıda bulunuyordu zaten.
Bir memorandum var, Paris Memorandumu. Bu memoranduma göre, Marpol I sözleşmesine ek olarak imzacı devletlerin karasularında ticari yolcu taşıyan gemilerin de uymaları gereken yeni normlar var. Bunlar basit güvenlik önlemlerinden işçi sağlığına kadar geniş bir alan.
Bir kaç yıl önce imzacı devletler bu konuda sıkı denetime başlamış. Örneğin Ocak-Nisan 2016 döneminde 4 gemi tutulmuş. Bunlarda, çalışanların sertifikaları eksikmiş, acil durum sinyalleri çalışmıyormuş, makineler sağlıklı çalışmıyormuş, kağıt harita gibi seyir yardımcıları eksikmiş, yangın söndürme cihazları eksik/bozuk veya yokmuş.
Bakanlık 20 defa uyarı yazısı yazmış. Ama bir türlü iş olmamış.
Ha bire teknelerimiz tutuklanmaya başlamış.
Bakanlık bakmış ki olmayacak, denetlemek de zor iş, yasaklıyorum demiş olmuş. Gerekçe olarak da keyfi tutulmaları göstermiş.
Maarif vekilliği yapmak kolaydır, mektepler olmayaydı.
Deniz Ticaret Odası Web sitesinden ilgili istatistikleri alabilirsiniz.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.