Çizdiğim şekilden de anlaşılacağı gibi, baston ucu ile baston kıçı eşit değil,
Baston ucunda kalaslar 4 cm e 12 santim baston kıçında 5 cm e 15 santim olarak hazırlandı
Böylelikle uçta 12 cm e 12 santimlik, 170 santimlik uzunluktan sonra kıçta 15 cm e 15 santim bir yapı oluştu.
planyadan çıkan kalaslar 40 kum kalın zımpara ile iyice çizildi, ardından bazı noktalarda 20 mm matkap ile havşa çukurları oluşturuldu.
En son epoksi reçine ile çok fazla sıkmadan ( bu kısmı önemli ) neredeyse kalasların kendi ağırlığıyla lamine edildi.
Kalasların bu şekilde lamine edilmesinin iki nedeni var.
1. neden bastonun deniz düzlemine ya da yukarı doğru yani aşağı yukarı esnemesinin önü alınırken,
aynı nedenle iskele sancak istikametinde nisbeten esnemesi sağlandı.
2. ve bence en önemli neden; Kırmızı noktalar bir taraftan diğer tarafa 25 mm delikleri belirtiyor.
Bu delikler bastona monte edilecek demir makaralarının yatakları.
Lamine diğer yönlü yapılmış olsaydı bu delikler lamine yapılan dokuda istenmeyen zedelenmeye
ve ardından demir yükü nedeni ile zorlamaya neden olmakta ve bastonun kısa sürede deforme olmasına neden olmakta idi.
Ki bu şekilde yapılmış ve 2 sene içinde parçalanmış bir bastonun sökülüp yeniden yapılmasına yardımcı olduğum için,
kendi bastonum da bu rizikoyu minimuma indirdim.
Baston lamine işlemi ve baston başlığı için işlendikten sonra,
3 kat 400 gr/m2 bioksiyal elyaf ile epoksi elyaf kaplaması yapıldı.
Şimdilik salonun en müstesna köşesinde Katyuşa roketi gibi dikilmekte.
Malum daha bastonla ilgili daha yapılacak işler var ve epoksi bilinen tüm aşındırıcı yıpratıcı şartlara mukavim olsa da,
güneşe karşı eller havaya durumunda.
Tekneye monte edilmeden epoksi elyaf kaplamanın üzerine 8 cm kalınlığında kıçta 40 cm
baş borusunun bitiminde 20 cm lik bir kalas ile donatılacak ve ardından güneşe karşı koruyucu krem sürülecek.
Yani boyanacak.