Bülentcim, yazdığım bazı donanımlar senin teknede olmayabilir.
* Ana yelken arabasını rüzgar altına sal..
* Bu yetmez ana yelken iskotasını da ana yelken çarmıhlara yaslanmayacak şekilde sal.. (Kaan reis de belirtmiş)
* Alt baskıyı gevşet..
* Runner varsa onu, yoksa arka ıstralyayı gevşet..
* Cenova arabasını öne doğru al..
* Cenova ıskotasını boşla.. ( boşla derken tamamen çözme
)
* Varsa balon seyri yapabilirsin veya ayı bacağı..
İğnecik seyri en zor seyirdir bana göre.
O nedenle rotadan taviz vererek 150-170 derecelerde rota tutmak hem riski azaltır, hem de trimi kolaylaştırır.
Zahiri rüzgar neredeyse sıfıra yakınlaştığı için sanki tekne yürümüyor hissi oluşur.
Ayrıca rüzgar arkadan geldiği için dalgalarda bu yönde olur ve dümen tutmak daha da zorlaşır.
Azami dikkat gerekir, her an istemsiz kavança ile karşılaşabilinir.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar..
Selametle..