Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: İnvertör kullanımı

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#15: 13 Eylül 2017, 21:00:26
LPG'den ürkmemin bir başka sebebi, fabrikasyon tesisatın zaman içinde ömrünün nasıl olacağını bilememem. Eğer invertör/veya gerekiyorsa grubunu münhasıran kuzine için kurarsam (kaldı ki fabrikasyon geliyor ve tesisat hatası yapmalarını düşünmem) ve o invertör grubuna dışardan hiçbir müdahaleyi mümkün kılmazsam sanki olur gibi geliyor. Bilmiyorum, bakalım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: İnvertör kullanımı
#16: 13 Eylül 2017, 21:06:40
Alev dedektörlü (sönünce gazı kesen) ocaklar var, otomatik tek tuşla tüp üstünden gaz açma-kapama sistemleri var, duman dedektörü var, lpg alarmı var, var oğlu var! :D

Hepsini birkaç bin wattlık elektrik sistemine tercih ederim.

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

n

nuri_kongur

Ynt: İnvertör kullanımı
#17: 13 Eylül 2017, 21:08:50
Invertörü kendi çalışma değerleri içinde ve uygun montaj (havalandırma, çalışma sıcaklığı vn) şekliyle kullanacaksanız cihaz açısından hiç sorun yok, isterseniz 24 saat kullanın. Ama bu kadar yüksek akımın uzun süreli geçecek kablo ve bağlantılar çok ciddi, dikkatli ve kaliteli yapılmalı.

Emin olun teknede uzun süre 50A gibi yüksek akım geçecek bir elektrik kablosu her türlü LPG ve yanıcı yakıtlardan tehlikeli olabilir.

Sırf lpg çekincesi ile böyle 3-5kw lık cihaz, tesisat ve akü bankı kurmak benim tercih edeceğim birşey olmazdı.

Yüz çeşit lpg güvenlik sistemi var, onları değerlendirmenizi tavsiye ederim.


öZgür (mobil)
Teşekkür ederim Özgür Reis, yapanı gördüm. Bizimde dikkatimizi çekmişti. O tekne jeneratör kullanıyor idi. Ben LPG'den biraz korka biriyim. Ama haklısınız alarm kurarak kontrol edilebilir. Bir defa teknesi henüz yeni gelen kuzenimin kayığında az daha uçuyorduk. Vanayı açık unutup ocağıda yakmamış idi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Evet olmuş
Kemal bey, ocağı açık unutmanın her hangi bir riski yok, hatta ocak sönse bile öyle bir risk yok. Ocağın gözlerinin yanlarında alev kontrol sensörleri var. Alev söndüğünde ya da hiç yanmadığında gazı otomatik kesiyor. Hele bir de havalandırma sağlamsa hiç sıkıntı olmaz.
Şöyle bir şey:



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#18: 13 Eylül 2017, 21:10:53
Alev dedektörlü (sönünce gazı kesen) ocaklar var, otomatik tek tuşla tüp üstünden gaz açma-kapama sistemleri var, duman dedektörü var, lpg alarmı var, var oğlu var! :D

Hepsini birkaç bin wattlık elektrik sistemine tercih ederim.

öZgür (mobil)
Özgür Reis
Sizin özellikle elektrik ve elektronik bilginize ciddi saygı duyuyorum. Benimki biraz da eksantrik bir çalışma, çok rasyonel olmadığını da kabul ederim. En gelişmiş alarm sistemlerininde bilemediniz birkaç yüz avrupa parası olduğunuda biliyorum. Doğrusu, kayıkların neredeyse tamamında olduğu gibi azami dikkat ve emniyet alınarak LPG maalesef gibi görülüyor.
Çok teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#19: 13 Eylül 2017, 21:17:49
Invertörü kendi çalışma değerleri içinde ve uygun montaj (havalandırma, çalışma sıcaklığı vn) şekliyle kullanacaksanız cihaz açısından hiç sorun yok, isterseniz 24 saat kullanın. Ama bu kadar yüksek akımın uzun süreli geçecek kablo ve bağlantılar çok ciddi, dikkatli ve kaliteli yapılmalı.

Emin olun teknede uzun süre 50A gibi yüksek akım geçecek bir elektrik kablosu her türlü LPG ve yanıcı yakıtlardan tehlikeli olabilir.

Sırf lpg çekincesi ile böyle 3-5kw lık cihaz, tesisat ve akü bankı kurmak benim tercih edeceğim birşey olmazdı.

Yüz çeşit lpg güvenlik sistemi var, onları değerlendirmenizi tavsiye ederim.


öZgür (mobil)
Teşekkür ederim Özgür Reis, yapanı gördüm. Bizimde dikkatimizi çekmişti. O tekne jeneratör kullanıyor idi. Ben LPG'den biraz korka biriyim. Ama haklısınız alarm kurarak kontrol edilebilir. Bir defa teknesi henüz yeni gelen kuzenimin kayığında az daha uçuyorduk. Vanayı açık unutup ocağıda yakmamış idi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Evet olmuş
Kemal bey, ocağı açık unutmanın her hangi bir riski yok, hatta ocak sönse bile öyle bir risk yok. Ocağın gözlerinin yanlarında alev kontrol sensörleri var. Alev söndüğünde ya da hiç yanmadığında gazı otomatik kesiyor. Hele bir de havalandırma sağlamsa hiç sıkıntı olmaz.
Şöyle bir şey:



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Çok teşekkür ederim
Benimki galiba gereksiz bir paranoya. Bu arada benzine kesin karşıyım. Aküsü üzerinde elektrik motoru tercihim. Tabiki orada motor güçleri azami 3 hp olabiliyor ama yeterlidir diye düşünürüm


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#20: 13 Eylül 2017, 21:21:27
Bu arada bahsettiğim lityum iyon akülerin şarj süreleri diğerlerine göre çok kısa, ömürleride ortalama 2000 şarj, yani çok uzun ömürlüler. Tabi kullanım şartlarına azami uymak kaydı işe


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Kemal reisim, lityum iyon akü bataryalarını nasıl kuracaklar tekneye? onlara ayrı bir şarj ve deşarj kontolü cihazı kullanılacak mı? Yoksa eski asit bataryalar sökülüp yerine onlar mı takılacak?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ona uygun redresör kullanıyor olmaları gerek. Solar redresörlerde (marka vermeyeyim) lityum iyon akülere uygun markalar var. Tr fiyatlarıda dışarıya kıyasla makul. Fabrika çıkışı bu grup akü için mutlaka uygun redresör kullanıyorlardır. Kaldıki motor alternatörününde bu işe uygun olması lazım, ciddi bir fiyat farkı talep ediliyor, ama bence değer


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: İnvertör kullanımı
#21: 13 Eylül 2017, 21:35:14
Lityum ion aküler çok yakın tarihlere kadar patlamaları ve yanmalaerı ile ünlüydüler. Nasıl bir çözüm üretildiğini bilmiyorum.

Motor verimi yüzde 30 civarındadır. Solar panellerde hemen hemen aynıdır. Isıtma için enerjinin tamamını kulanmak (yakmak) yerine çok düşük verimli bir yöntem kulanmak benim hoşuma gitmez. Yukarıda belirtildiği gibi elektrik de tehlikelidir  ve gerrekli önlemlerle LPG daha emniyetlidir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#22: 13 Eylül 2017, 21:44:07
Lityum ion aküler çok yakın tarihlere kadar patlamaları ve yanmalaerı ile ünlüydüler. Nasıl bir çözüm üretildiğini bilmiyorum.

Motor verimi yüzde 30 civarındadır. Solar panellerde hemen hemen aynıdır. Isıtma için enerjinin tamamını kulanmak (yakmak) yerine çok düşük verimli bir yöntem kulanmak benim hoşuma gitmez. Yukarıda belirtildiği gibi elektrik de tehlikelidir  ve gerrekli önlemlerle LPG daha emniyetlidir.
Ben elektrik mühendisliği okumadım ama bence çok başarılı üretilmişler. Biz hava alanı sektöründe yer hizmeti ekipmanları üretiyoruz. Özellikle batı ve kuzey Avrupa giderek fosil yakıtlı ürünlerin hava alanlarında kullanımını kısıtlıyor. Bazı ürünlerin elektrikli versiyonlarınıda yapıyoruz. Benim önemli oyuncularda son zamanda gördüğüm ağırlıkla lityum iyon akü kullanıyor olmaları. Pahalı olmalarına rağmen, ciddi hafif ve çok kısa sürelerde şarj edilebiliyor olmaları tercih medeni oluyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

n

nuri_kongur

İnvertör kullanımı
#23: 13 Eylül 2017, 21:44:30
Kalbinize kılçık atmak gibi olmasın Kemal reisim, ben olsam asit akülerden lityum akülere geçerken baya tereddüt ederdim. Malum, samsungun başına gelenler var note 7 serisi telefonlarda. Keza başka markaların da telefonlarında problem çıktı. Lityum çok kararsız bir madde. Isınmaya karşı çok hassas ve patlayıcı özelliği var. Telefonlarda mesela, bazen aşırı ısındığında , uygun bir program ile bakıldığında her hangi bir programın bataryadan aşırı güç çektiği görülebilir.
Düşünün ki, aşırı güç gereken işlemler yapıldığında asit akü sadece erken güçten düşerken, lityum akü aşırı ısınacaktır. Üretici firmalar bunu dikkate alarak , görece daha az şiddete akım olması için daha fazla amperi sağlayacak akü bank tavsiye edeceklerdir. Yani sadece görselleşmesi için 100 amperlik asit batarya grubunun işini görsün diye 150 amperlik akü grubu kurulması güvenli olacaktır. Bu yazdıklarım tamamen spekülasyon. Bu işin içinden birilerinden malumat almakta büyük fayda var.
Ben yazarken başka reislerde aynı endişeyi dile getirmişler.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2017, 21:46:58 Gönderen: Nuri Kongur »

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#24: 13 Eylül 2017, 21:51:01
Kalbinize kılçık atmak gibi olmasın Kemal reisim, ben olsam asit akülerden lityum akülere geçerken baya tereddüt ederdim. Malum, samsungun başına gelenler var note 7 serisi telefonlarda. Keza başka markaların da telefonlarında problem çıktı. Lityum çok kararsız bir madde. Isınmaya karşı çok hassas ve patlayıcı özelliği var. Telefonlarda mesela, bazen aşırı ısındığında , uygun bir program ile bakıldığında her hangi bir programın bataryadan aşırı güç çektiği görülebilir.
Düşünün ki, aşırı güç gereken işlemler yapıldığında asit akü sadece erken güçten düşerken, lityum akü aşırı ısınacaktır. Üretici firmalar bunu dikkate alarak , görece daha az şiddete akım olması için daha fazla amperi sağlayacak akü bank tavsiye edeceklerdir. Yani sadece görselleşmesi için 100 amperlik asit batarya grubunun işini görsün diye 150 amperlik akü grubu kurulması güvenli olacaktır. Bu yazdıklarım tamamen spekülasyon. Bu işin içinden birilerinden malumat almakta büyük fayda var.
Ben yazarken başka reislerde aynı endişeyi dile getirmişler.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri Reisim
Reklama girecek belki, koca reisler affetsin. Hiçbir manada ilişkim yok, Mastervolt firmasının ürünlerine bir bakmanızı (sadece teknik olarak) tavsiye ederim
Seygi ve saygılarımla


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: İnvertör kullanımı
#25: 13 Eylül 2017, 21:55:02
Teşekkürler Kemal reis, not ettim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: İnvertör kullanımı
#26: 13 Eylül 2017, 23:57:31
Kemal reisim benim teknedeki sistemi anlatayım size ;
İki adet gaz tüpüm var birisi 5,5 kg. lık mutfak ve diğeri  5 Kg. Gazlı vebasto (Trumatic) için. Hortumların yerini değiştirerek birini diğerine yedek olarak kullanabilirim.

Havuzluk portuçlarından birisinde kendi özel yerlerinde. Dışarı tahliyesi de var bu yerin..,

İçeri ocağa giden tüpe takılı hortum da bir manometre var , tüpü kendim doldururken de faydası oluyor, bitip bitmediğinide görüyorum . Aynı zamanda tekneyi yalnız bırakıp döndüğümde ibre kendilinden düşmüşse  kaçak olduğunu anlayabileceğim. Vebasto kendine ait bir vana ile direkt alıyor gazı.(Takmadım onunda hortumunu şu ana kadar)

Hortum un içeri mutfağa giden bakır boruya bağlandığı yerde bir gaz vanası var , onu açmadan kullanılacağı yere yani içeri gaz gitmiyor.
İçeri giden bu bakır boru tekrar üç yollu bir gaz vanasına gidiyor içerde ve orada ikiye ayrılıyor. Bakır bir boru ocağa giderken diğeri fırına yönleniyor. Bu vanada seçim yapabiliyorum ,ocak ve fırından hangisini istersem.Kapatabiliyorum da.
Ocağım gaz kesicili , alev sensörlü ,  Fırın da öyle. Ayrıca yanındaki duvarda alarmlı bir gaz dedektörü var.

Ayrıca arka portuçta bir piknik tüpüm var , kızartma ve düdüklü tencere yemeklerini havuzlukta yapıyorum ,yaptırıyorum hem koku yapmasın diye , hem de ben düdüklü tencereden korktuğum için.

LPG kullanmaktan korkmamam gerek diye düşünüyorum. :)

Teknede sadece 150 W. Lık portatif küçük bir invertör var , onu da kullanma ihtiyacı duymadım şu ana kadar.

İnvertör akülerinizi çok kısa zamanda boşaltacak ve masraf açacak bir cihaz.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Eylül 2017, 00:07:10 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#27: 14 Eylül 2017, 06:25:41
Kemal reisim benim teknedeki sistemi anlatayım size ;
İki adet gaz tüpüm var birisi 5,5 kg. lık mutfak ve diğeri  5 Kg. Gazlı vebasto (Trumatic) için. Hortumların yerini değiştirerek birini diğerine yedek olarak kullanabilirim.

Havuzluk portuçlarından birisinde kendi özel yerlerinde. Dışarı tahliyesi de var bu yerin..,

İçeri ocağa giden tüpe takılı hortum da bir manometre var , tüpü kendim doldururken de faydası oluyor, bitip bitmediğinide görüyorum . Aynı zamanda tekneyi yalnız bırakıp döndüğümde ibre kendilinden düşmüşse  kaçak olduğunu anlayabileceğim. Vebasto kendine ait bir vana ile direkt alıyor gazı.(Takmadım onunda hortumunu şu ana kadar)

Hortum un içeri mutfağa giden bakır boruya bağlandığı yerde bir gaz vanası var , onu açmadan kullanılacağı yere yani içeri gaz gitmiyor.
İçeri giden bu bakır boru tekrar üç yollu bir gaz vanasına gidiyor içerde ve orada ikiye ayrılıyor. Bakır bir boru ocağa giderken diğeri fırına yönleniyor. Bu vanada seçim yapabiliyorum ,ocak ve fırından hangisini istersem.Kapatabiliyorum da.
Ocağım gaz kesicili , alev sensörlü ,  Fırın da öyle. Ayrıca yanındaki duvarda alarmlı bir gaz dedektörü var.

Ayrıca arka portuçta bir piknik tüpüm var , kızartma ve düdüklü tencere yemeklerini havuzlukta yapıyorum ,yaptırıyorum hem koku yapmasın diye , hem de ben düdüklü tencereden korktuğum için.

LPG kullanmaktan korkmamam gerek diye düşünüyorum. :)

Teknede sadece 150 W. Lık portatif küçük bir invertör var , onu da kullanma ihtiyacı duymadım şu ana kadar.

İnvertör akülerinizi çok kısa zamanda boşaltacak ve masraf açacak bir cihaz.
Günaydın Öcal Reis,
Dediğim gibi biraz fantastik bir düşünce idi. Makul olan tedbir alarak en çok kullanılanı uygulamak.
Teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Ynt: İnvertör kullanımı
#28: 14 Eylül 2017, 18:38:23
Konu dışı kalabilir ancak tesisatımı yenilemem gerek.. dedantör vs nereden bulurum ve en doğru lpg tesisati nasıl olmalıdır..? Bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: İnvertör kullanımı
#29: 14 Eylül 2017, 18:52:28
Avrupalılar hortum bakır boru hortum derler. ABD komple hortum der. Her koşulda hortum gaz hortumu olmalı miyatlı olmalı zamanında değişmeli. Tüp mutlaka altında su kesimin üstüne bağlı deşarjı bulunan kapalı kendi bölmesinde olmalı. Detantör okuduklarıma göre marin olmalı. Detantör öncesi vana olmalı ve kullanmazken kapalı durmalı. Ocak yanma durduğunda otomatik  gazı kesmeli. Bakır boru kullanılacaksa bağlantı mutlaka rekorlu olmalı kelepçe kullanılmamalı. Boru hattı bağımsız olmalı elekrik kablosu ve yakıt borusu ile bağlantısı olmamalı.
  • IP logged

 
Yukarı git