Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: İnvertör kullanımı

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
İnvertör kullanımı
OP: 13 Eylül 2017, 19:26:13
Değerli Reisler,
Tamamen merak için soruyorum. Teknede yanıcı ve parlayıcı güç kaynaklarından hoşlanmıyorum. Yani benzin ve LPG. Kuzineyi tamamen elektrikli yapma imkanı var, ama jeneratörüde sevmiyorum. Çok kuvvetli ve sürekli aynı gücü sağlayacak invertörler var. Kurulu güçleride elektrikle çalışan kuzineyi rahatlıkla karşılıyor. Kaldıki birden fazla bağlayarak güç artırımıda imkan dahilinde. Merak ettiğim, bir invertörün tahammül edebildiği sıkıntı yaratmadan çalışabileceği süre. Isıya bağlı olarak performans kaybı olacağınıda peşinen dikkate alıyorum. Terimlerde hata yaptım ise peşinen affola
Herkese iyi akşamlar diliyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#1: 13 Eylül 2017, 19:34:03
Bir arakadaşımın teknesinde, buzdolabı (ev tipi 400 lt) ve bulaşık makinası invertörler ile çalışıyordu. Tekne çok büyük akü bankı olan bir motor yat idi. Geçmiş zaman konuşuyorum. Geçen ay yaşanılan talihsiz kazanın kahramanı idi maalesef


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

n

nuri_kongur

İnvertör kullanımı
#2: 13 Eylül 2017, 19:52:36
Yazdıklarım çözüme yönelik değilmiş sildim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2017, 19:56:01 Gönderen: Nuri Kongur »

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#3: 13 Eylül 2017, 19:59:09
Force 10 elektrikli, 3 gözlü, ayrıca fırın ve ocak var. Üstteki her göz 1200w, fırın ve ızgara modunda alt taraf 1300 w, maksimum güç 4900 w oluyor. Tabi evimizde bile aynı anda hepsinin çalıştığını hiç görmedim. 6 adet herbiri 120 ah jel akü var pakette ama, bunların aynı güçte Lityum İyon versiyonuna dönüşmesi söz konusu. Öngörülen güneş paneli 4x125 yarı esnek. Motor çalıştırma ayrıca bir opsiyon. Standart alternatör 125A. Acaba olurmu diye düşünüyorum.
Sağolun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#4: 13 Eylül 2017, 19:59:57
Jeneratör asla inanmadığım, bırakın başka tekneleri, önce sizi rahatsız eden bir fuzuli alet, keza klima


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#5: 13 Eylül 2017, 20:03:52
Nuri Reis estağfurullah. Birde bu cevaba cevap verme şeklini bir türlü beceremediğim için cevaplarım hep ortaya gibi oluyor. Affola


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: İnvertör kullanımı
#6: 13 Eylül 2017, 20:06:15
Ocakların her gözü en az 1000W diye hatırlıyorum. 1000/12=83A eder. Yarım saat ocak kullansanız     41Ah akü tüketimi gerekir. Bir teknede günlük akü tüketiminin yaklaşık 90-100Ah olduğunu dikkate  alırsak bu tüketimin aşırı olacağını söylemek yanlış olmaz. Invertör ve ocakla sorun yaşamazsınız ama çok büyük akü kapasitesi gerekir. 720Ah aküden 360Ah kullanabilirsiniz ama akü ömrü çok kısıtlı olur.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#7: 13 Eylül 2017, 20:12:07
Ocakların her gözü en az 1000W diye hatırlıyorum. 1000/12=83A eder. Yarım saat ocak kullansanız     41Ah akü tüketimi gerekir. Bir teknede günlük akü tüketiminin yaklaşık 90-100Ah olduğunu dikkate  alırsak bu tüketimin aşırı olacağını söylemek yanlış olmaz. Invertör ve ocakla sorun yaşamazsınız ama çok büyük akü kapasitesi gerekir. 720Ah aküden 360Ah kullanabilirsiniz ama akü ömrü çok kısıtlı olur.




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#8: 13 Eylül 2017, 20:13:22
Ahmet Reis çok teşekkürler, benimki sadece bu işin olabilirliği. Dediğim gibi, parlayıcı ve yanıcı materyaller ve jeneratör opsiyon dışı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#9: 13 Eylül 2017, 20:15:50
Bu arada bahsettiğim lityum iyon akülerin şarj süreleri diğerlerine göre çok kısa, ömürleride ortalama 2000 şarj, yani çok uzun ömürlüler. Tabi kullanım şartlarına azami uymak kaydı işe


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: İnvertör kullanımı
#10: 13 Eylül 2017, 20:39:58
Kemal reis, tapatalk için yazıyorum: mesajın üzerini bir kez tıklayınca aşağıdaki resimde görülen seçenekler beliriyor.

Oradan "alıntı " sekmesine dokunursanız, hangi mesajı tıkladıysanız onu alıntılayarak yanıt verebilirsiniz.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: İnvertör kullanımı
#11: 13 Eylül 2017, 20:43:00
Bu arada bahsettiğim lityum iyon akülerin şarj süreleri diğerlerine göre çok kısa, ömürleride ortalama 2000 şarj, yani çok uzun ömürlüler. Tabi kullanım şartlarına azami uymak kaydı işe


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Kemal reisim, lityum iyon akü bataryalarını nasıl kuracaklar tekneye? onlara ayrı bir şarj ve deşarj kontolü cihazı kullanılacak mı? Yoksa eski asit bataryalar sökülüp yerine onlar mı takılacak?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: İnvertör kullanımı
#12: 13 Eylül 2017, 20:49:35
Invertörü kendi çalışma değerleri içinde ve uygun montaj (havalandırma, çalışma sıcaklığı vn) şekliyle kullanacaksanız cihaz açısından hiç sorun yok, isterseniz 24 saat kullanın. Ama bu kadar yüksek akımın uzun süreli geçecek kablo ve bağlantılar çok ciddi, dikkatli ve kaliteli yapılmalı.

Emin olun teknede uzun süre 50A gibi yüksek akım geçecek bir elektrik kablosu her türlü LPG ve yanıcı yakıtlardan tehlikeli olabilir.

Sırf lpg çekincesi ile böyle 3-5kw lık cihaz, tesisat ve akü bankı kurmak benim tercih edeceğim birşey olmazdı.

Yüz çeşit lpg güvenlik sistemi var, onları değerlendirmenizi tavsiye ederim.


öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#13: 13 Eylül 2017, 20:53:24
Invertörü kendi çalışma değerleri içinde ve uygun montaj (havalandırma, çalışma sıcaklığı vn) şekliyle kullanacaksanız cihaz açısından hiç sorun yok, isterseniz 24 saat kullanın. Ama bu kadar yüksek akımın uzun süreli geçecek kablo ve bağlantılar çok ciddi, dikkatli ve kaliteli yapılmalı.

Emin olun teknede uzun süre 50A gibi yüksek akım geçecek bir elektrik kablosu her türlü LPG ve yanıcı yakıtlardan tehlikeli olabilir.

Sırf lpg çekincesi ile böyle 3-5kw lık cihaz, tesisat ve akü bankı kurmak benim tercih edeceğim birşey olmazdı.

Yüz çeşit lpg güvenlik sistemi var, onları değerlendirmenizi tavsiye ederim.


öZgür (mobil)
Teşekkür ederim Özgür Reis, yapanı gördüm. Bizimde dikkatimizi çekmişti. O tekne jeneratör kullanıyor idi. Ben LPG'den biraz korka biriyim. Ama haklısınız alarm kurarak kontrol edilebilir. Bir defa teknesi henüz yeni gelen kuzenimin kayığında az daha uçuyorduk. Vanayı açık unutup ocağıda yakmamış idi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: İnvertör kullanımı
#14: 13 Eylül 2017, 20:54:02
Kemal reis, tapatalk için yazıyorum: mesajın üzerini bir kez tıklayınca aşağıdaki resimde görülen seçenekler beliriyor.

Oradan "alıntı " sekmesine dokunursanız, hangi mesajı tıkladıysanız onu alıntılayarak yanıt verebilirsiniz.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri Reisim
Becerdim galiba, çok teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

 
Yukarı git